daNpy schreef:Emiel schreef:Voor de Elise ben ik niet voor Quaiffe gegaan omdat het design super is, ook de levenslange garantie, maar als je een wiel optilt, slipt het alsnog door.
http://www.eliteracingtransmissions.com/" onclick="window.open(this.href);return false; word voor mij de oplossing. Goedkoper als Quaiffe en plaat diff.
Wat bedoel je met het slipt alsnog door?
Er is een percentage in de sperwerking, het andere wiel moet juist aangedreven worden als er 1 wiel opgetild wordt, in plaats van dat het (buitenste) wiel stil gaat staan?
Dennis Cavallino schreef:Sorry!

Bedankt voor de (prive) uitleg, ik zal me binnenkort eens gaan verdiepen en kijken of ik van het aanbod gebruik ga maken

Sorry, beetje druk
Je hebt het antwoord al gehad, als er 1 wiel op gras komt, een curb met verminderde grip of het wiel gaat de lucht in dan slipt het alsnog door. Word niet gelocked zeg maar zoals een platen diff.
Op een voorwiel is dat nog wel te overzien, op een achterwiel kan dat heel snel heel vervelend worden.
matthyssie schreef:Zo'n platensper werkt als ware als een koppeling als er 1 wiel doorspint? Maw: dan 'lockt' hij links en rechts aan elkaar?
Dat slijt dus, na hoeveel km moet dat gebeuren?
Is afhankelijk van rijstijl, vermogen, etc .
Een wedstrijd Elise, <750kg +/-200pk krukas, rijd nu 2 jaar zonder problemen. Heeft ze eruit gehad en slijtage was minimaal.
Het nadeel is schijnbaar wel dat, net als schokdempers ,de werking dermate langzaam minder word dat je het pas merkt als je er nieuwe in zet.