Gezocht: HBO afstudeeronderzoek Human Resources / P&O

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Barend
Auto: F20 m135i

Gezocht: HBO afstudeeronderzoek Human Resources / P&O

Bericht door Barend » 03 jan 2014, 08:31

Wellicht is DF een goede plek om dit eens te vragen..

Mijn vriendin studeert Human Resource Management aan de Avans 's Hertogenbosch en moet op dit moment alleen nog afstuderen, helaas heeft ze erg veel moeite om een bedrijf te vinden dat aan de eisen van de opleiding kan voldoen voor een afstudeeronderzoek. Na afgelopen jaar meer dan 70 bedrijven aangeschreven te hebben is er uit minder dan de helft überhaupt een reactie gekomen, en waren er uiteindelijk slechts 3 bedrijven die verder zijn gaan kijken dan haar C.V./aanvraag tot afstuderen. Ik heb zelf bij de bedrijven waar ik regelmatig kom of contacten heb ook al rondgevraagd maar het is blijkbaar erg lastig om ergens echt een afstudeeronderzoek uit te kunnen voeren.

Nu begint in februari dus de volgende periode waarin zij erg graag aan een afstudeeronderzoek zou willen uitvoeren.

Weet één van jullie toevallig nog een bedrijf die een HRM / P&O afdeling hebben waar ze een gemotiveerde studente kunnen gebruiken? Vanuit de opleiding mag ze echt alleen (fulltime) een afstudeeronderzoek uitvoeren, maar ze is er uiteraard niet vies van om ook (een beetje) mee te werken op de afdeling.

We wonen in Breda, dus Rotterdam, Amsterdam, Utrecht, Eindhoven, Bergen op Zoom, Roosendaal, Tilburg & Den Bosch zijn goed te bereiken.

De omschrijving mbt het afstuderen vanuit de opleiding, doordat ze in de vorige periode geen afstudeeronderzoek heeft kunnen vinden heeft ze geen medestudent met wie ze samen kan afstuderen;
Het laatste half jaar van je opleiding studeer je af. Dit doe je samen met een medestudent. Twee kunnen meer dan één. Je leert van elkaar. Maar alleen afstuderen kan natuurlijk ook. Je zoekt zelf je afstudeerplek bij een organisatie in binnen- of buitenland.

Je onderzoekt een probleem rondom personeel en organisatie. Jullie praktische oplossing, heeft een theoretische onderbouwing. Je gebruikt al je kennis en vaardigheden die je tijdens de opleiding hebt opgedaan. Je werkt het onderzoeksproject schriftelijk uit. En je presenteert de resultaten aan je opdrachtgever en je begeleidend docent.

Je brengt bijvoorbeeld advies uit over competentiemanagement en leeftijdsbewust personeelsbeleid. Brengt de opleidingsbehoeften in kaart. Of doet voorstellen om werving-en-selectieprocedures te verbeteren.
Laatst gewijzigd door Barend op 03 jan 2014, 08:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Luco

Re: Gezocht: HBO afstudeeronderzoek Human Resources / P&O

Bericht door Luco » 03 jan 2014, 08:39

Ik zou eens wat woningcorporaties aanschrijven, die zitten nu volop in een soort omslagperiode.

RutgerK

Bericht door RutgerK » 03 jan 2014, 09:55

Probeer het eens bij de rechtbank Zeeland-West-Brabant. De rechtbank Breda is per 1-1-2013 samengevoegd met die van Middelburg en die zijn nog zeker niet klaar met de P&O kant van het samenvoeging.
Daarnaast is men binnen de overheid bezig om strategische personeelsplanning te introduceren

TijnGTi

Bericht door TijnGTi » 03 jan 2014, 10:16

Kan het voor je navragen, volg de zelfde studie in Tilburg en woon ook in Breda. Zal het maandag eens navragen bij wat bekenden.

Barend

Bericht door Barend » 06 jan 2014, 15:44

@Luco; Gaat ze nogmaals proberen, thanks.
@RutgerK; Ook die optie gaat ze (nog) eens bekijken, dank!
@TijnGTI; Dankjewel alvast!

En voor de rest, schopje. :) Iemand?

Jussi

Bericht door Jussi » 07 jan 2014, 01:09

Mijn vriendin studeert International Business & Management op de Hogeschool van Utrecht en moest een soortgelijke stage vinden die begin februari zou starten. Na ook tientallen cv's te versturen naar alle vacatures op het internet, begon ze ook de moed te verliezen. Ze had het ook niet gemakkelijk daar ze Engelstalig is en uit een Oost-Europees land komt. Uiteindelijk heeft ze zich ingeschreven voor de betalende versie via iAgora (6 euro/maand) en had ze binnen de week een stage. Ik kan het je dan ook zeker aanraden om deze route eens te proberen.
http://www.iagora.com/work/en/internships/netherlands

Xave30

Bericht door Xave30 » 07 jan 2014, 02:01

Times change... voorheen kwam je op veel plekken binnen met IBMS.

Barend

Bericht door Barend » 08 jan 2014, 14:09

Jussi schreef:Mijn vriendin studeert International Business & Management op de Hogeschool van Utrecht en moest een soortgelijke stage vinden die begin februari zou starten. Na ook tientallen cv's te versturen naar alle vacatures op het internet, begon ze ook de moed te verliezen. Ze had het ook niet gemakkelijk daar ze Engelstalig is en uit een Oost-Europees land komt. Uiteindelijk heeft ze zich ingeschreven voor de betalende versie via iAgora (6 euro/maand) en had ze binnen de week een stage. Ik kan het je dan ook zeker aanraden om deze route eens te proberen.
We kwamen op iagora vooral veel dezelfde vacatures tegen als die je op andere sites (of bij de bedrijven zelf) ook tegenkomt. Is er een groter aanbod als je een betaald account neemt?

Jussi

Bericht door Jussi » 08 jan 2014, 15:19

Barend schreef:
Jussi schreef:Mijn vriendin studeert International Business & Management op de Hogeschool van Utrecht en moest een soortgelijke stage vinden die begin februari zou starten. Na ook tientallen cv's te versturen naar alle vacatures op het internet, begon ze ook de moed te verliezen. Ze had het ook niet gemakkelijk daar ze Engelstalig is en uit een Oost-Europees land komt. Uiteindelijk heeft ze zich ingeschreven voor de betalende versie via iAgora (6 euro/maand) en had ze binnen de week een stage. Ik kan het je dan ook zeker aanraden om deze route eens te proberen.
We kwamen op iagora vooral veel dezelfde vacatures tegen als die je op andere sites (of bij de bedrijven zelf) ook tegenkomt. Is er een groter aanbod als je een betaald account neemt?
Ik heb ze net even gesproken en ze zei dat je bij iAgora de vacatures wel kan bekijken maar je er vaak niet voor kan solliciteren. Als je ze dus op andere websites tegenkomt waar je niet moet betalen, moet je uiteraard via die weg solliciteren.
Het aanbod op iAgora wordt blijkbaar niet groter als je betaalt maar je kan wel voor alle vacatures solliciteren.

Ik heb begrepen dat er nog maar 12 van de 70 personen in haar jaar al een stage hebben weten te bemachtigen. Aangezien de aanvangsdatum begin februari is, is de concurrentie op de markt dus groot. Heb je haar CV en motivatiebrief al eens kritisch doorgenomen?

Geert.

Bericht door Geert. » 08 jan 2014, 15:54

Barend

Bericht door Barend » 08 jan 2014, 16:14

Geert. schreef:http://www.connexys.nl/westbrabantsite/ ... al=1#boven

Astublieft dank u wel :tooth:
Dank Geert, maar helaas staat die vacature altijd open. En heeft ze uiteraard ook al op gereageerd, het antwoord is dan (tot 2 maal toe) 'We hebben op dit moment niemand nodig, maar plaatsen je CV wel voor 4 weken op ons prikbord.'

Exact hetzelfde overigens voor gemeente Roosendaal als ik het goed zeg.

Luco

Bericht door Luco » 08 jan 2014, 16:19

Heel veel vacatures en stageaanbiedingen zijn nep helaas.

Fabian

Bericht door Fabian » 08 jan 2014, 16:23

Heeft ze het al bij ons geprobeerd?

https://www.alphabet.com/nl-nl/stage-lopen-bij-alphabet" onclick="window.open(this.href);return false;

Staat nu niet direct een stage-vacature HRM tussen, maar je weet maar nooit natuurlijk :)

Barend

Bericht door Barend » 08 jan 2014, 16:29

Fabian schreef:Heeft ze het al bij ons geprobeerd?

https://www.alphabet.com/nl-nl/stage-lopen-bij-alphabet" onclick="window.open(this.href);return false;

Staat nu niet direct een stage-vacature HRM tussen, maar je weet maar nooit natuurlijk :)
Heb jij niet toevallig contacten bij HRM Fabian?
Zal het in ieder geval nog eens tegen haar zeggen, weet niet of ze Alphabet al eens geprobeerd heeft.

Fabian

Bericht door Fabian » 08 jan 2014, 18:58

Barend schreef:
Fabian schreef:Heeft ze het al bij ons geprobeerd?

Heb jij niet toevallig contacten bij HRM Fabian?
Zal het in ieder geval nog eens tegen haar zeggen, weet niet of ze Alphabet al eens geprobeerd heeft.
Tuurlijk heb ikd aar contacten, maar invloed heb ik niet op dit proces :)

Niet geschoten is altijd mis.

Plaats reactie