Mijn vriendin studeert Human Resource Management aan de Avans 's Hertogenbosch en moet op dit moment alleen nog afstuderen, helaas heeft ze erg veel moeite om een bedrijf te vinden dat aan de eisen van de opleiding kan voldoen voor een afstudeeronderzoek. Na afgelopen jaar meer dan 70 bedrijven aangeschreven te hebben is er uit minder dan de helft überhaupt een reactie gekomen, en waren er uiteindelijk slechts 3 bedrijven die verder zijn gaan kijken dan haar C.V./aanvraag tot afstuderen. Ik heb zelf bij de bedrijven waar ik regelmatig kom of contacten heb ook al rondgevraagd maar het is blijkbaar erg lastig om ergens echt een afstudeeronderzoek uit te kunnen voeren.
Nu begint in februari dus de volgende periode waarin zij erg graag aan een afstudeeronderzoek zou willen uitvoeren.
Weet één van jullie toevallig nog een bedrijf die een HRM / P&O afdeling hebben waar ze een gemotiveerde studente kunnen gebruiken? Vanuit de opleiding mag ze echt alleen (fulltime) een afstudeeronderzoek uitvoeren, maar ze is er uiteraard niet vies van om ook (een beetje) mee te werken op de afdeling.
We wonen in Breda, dus Rotterdam, Amsterdam, Utrecht, Eindhoven, Bergen op Zoom, Roosendaal, Tilburg & Den Bosch zijn goed te bereiken.
De omschrijving mbt het afstuderen vanuit de opleiding, doordat ze in de vorige periode geen afstudeeronderzoek heeft kunnen vinden heeft ze geen medestudent met wie ze samen kan afstuderen;
Het laatste half jaar van je opleiding studeer je af. Dit doe je samen met een medestudent. Twee kunnen meer dan één. Je leert van elkaar. Maar alleen afstuderen kan natuurlijk ook. Je zoekt zelf je afstudeerplek bij een organisatie in binnen- of buitenland.
Je onderzoekt een probleem rondom personeel en organisatie. Jullie praktische oplossing, heeft een theoretische onderbouwing. Je gebruikt al je kennis en vaardigheden die je tijdens de opleiding hebt opgedaan. Je werkt het onderzoeksproject schriftelijk uit. En je presenteert de resultaten aan je opdrachtgever en je begeleidend docent.
Je brengt bijvoorbeeld advies uit over competentiemanagement en leeftijdsbewust personeelsbeleid. Brengt de opleidingsbehoeften in kaart. Of doet voorstellen om werving-en-selectieprocedures te verbeteren.