Je hebt Pee-BeePetrolhead Tom schreef:Ik heb nog een vrijwel nieuwe Dell inspiron 10 liggen met XP en 2 gig werkgeheugen. Ultieme netbook. Kan ook eenvoudig omgetoverd worden tot mac. Mocht je interesse hebben moet je maar even pb-en.TijnGTi schreef:Een stuk gemoedsrust is ook wat waard. Dat merk je pas wanneer je iets hebt opgelost en je er niet meer aan hoeft te denkenGTRene schreef:zou maar zo kunnen voor dat type auto dat zoals gedacht die 10w net te dik is met koude.
zo is bv de BMW 6-bak die ik onder mijn Hartge heb heel gevoelig voor iets dikkere olie, wilde een keer heel duur spul in die 6-bak doen echt top-spul, maar dacht ach hoef dan toch niet ,meer in mijn tijd dus lekker verwennen.
op de omschrijving stond zelfs nog, speciaal voor 6-bak e.d.![]()
nah, na lekker handig vullen e.d. (not) dat spul er in en rijden, maar ging meteen wat zwaar schakelen doch wel heel strak, te strak? je kreeg hem bijna niet in bepaalde versnelling na rijden 1 en 2 dacht ik, anyway dan maar ff in 2 laten oid want zodra de olie in de bak wat warmer werd en bv op temp was dan schakelde die echt 'perfect' dus dacht ach...
maar het werd kouder en duurde het wat langer e.d. en pfff na het even aan te hebben gezien die rete dure olie er maar weer uit gehaalden de originele bmw specs olie er in en no problem anymore when cold
![]()
trouwens de motor opzich kan je ook zoiets hebben, bij die van mij dan geen storingen oid maar bv met Castrol 10w60 (ja die dure) dan verbruikte die behoorlijk olie en werd de motorolie snel erg hot als je ging blazen, dus niet echt juiste olie.
toen eens dure Motul racing 20W/60 welke zo mooi liep in zo'n S54 destijds en behoorlijk wat aan kan, nou...die was gewoon te dik, motor dan wel iets stiller zo leek maar de motor ging door de interne weerstand wat pk's verliezen en als je dan ging blazen werd de motorolie sneller erg hot.
toen op den duur de 5w40 Emperol er in en toen klopte alles erg goed, motor had het wat gemakkelijker zo leek en olie gebruik een stuk minder en tevens minder snel heet (olie) als je ging blazen en veel mooier onder controle, gebruik die olie al een aantal keer, dus een goede 5w werkt voor mij het beste.
Toch ga ik nog wat veranderen de volgende keer, heb thuis al een aantal cans met een goede 5w/50 dus en bij koud en bij de meer extreme omstandigheden een aardige 'film' olie, of het echt nodig is? maar voor tussen m'n oren 'beter'Zo'n gevoel van niet zeker weten of je je auto nou hebt afgesloten. En wanneer ik je verhaal lees zie je maar weer hoe groot de invloed van olie kan zijn. Puike wagen overigens, zo'n Hartge V8
![]()
Dankzij werk/school/andere zooi heb ik helaas maar weinig tijd en gaat de olie pas de 23e gewisseld worden. Echter gaat het wel goed worden gedaan, meteen flush van het blok dmv forte motor flush gevolgd door de forte top end treatment met nieuwe Castrol 5W40 en een nieuw filter. Gelukkig staat het pakketje met de Lexia 3/PP2000 uitlees computer intussen ook op Departed Facility in HONG KONG - HONG KONG volgens de DHL websiteMoet maar eens een mini laptop met XP gaan scoren op marktplaats om de software te draaien..
Martijn en zijn GTi
- TijnGTi
Re: Martijn en zijn GTi
- Petrolhead Tom
Jij ook! 

- TijnGTi
Na de gehele week zonder foutmeldingen te hebben gereden door puur en alleen de olie op temperatuur te laten komen door een beetje gas bijgeven, heb ik nog steeds hele goede hoop voor volgende week zaterdag
Blok flushen, verse olie en hopelijk
Ook heb ik net na eerst 30 euro te hebben afgetikt onder het mom van invoerrechten, mijn Lexia 3/PP2000 diagnosetool in ontvangst mogen nemen
Via cardiag.co.uk besteld en netjes bij mij afgeleverd. Ziet er goed en solide uit voor Chinese meuk en alles was netjes apart verpakt en meegeleverd. Gezien ik morgen bij mijn bijbaan in de horloge toko moet werken, is gelukkig mijn vriendin zo lief een XP laptop voor mij op te halen zodat ik ook de diagnose software kan draaien(alles na XP is no go). Overigens kopieren de Chinezen buiten het gehele diagnose apparaat ook nog eens perfect de made in France stickers van het bedrijf waar de echte diagboxen vandaan komen(Actia Automotive, incl serienummer en alles). Na de oliewissel dus alle meldingen wissen via de diagbox en zien of deze niet meer terug komen na de wissel

Mochten andere forumleden met een PSA hok overigens een keer gebruik willen maken van het apparaat gezien het bij de dealer een kleine 40 euro is, kunnen ze gerust een pm droppen

Mochten andere forumleden met een PSA hok overigens een keer gebruik willen maken van het apparaat gezien het bij de dealer een kleine 40 euro is, kunnen ze gerust een pm droppen

-
.
Laatst gewijzigd door Walter op 25 jan 2017, 18:59, 1 keer totaal gewijzigd.
- TijnGTi
Beetje offtopic is alsnog ontopicWalter schreef:Het zou zomaar kunnen dat diezelfde Chinezen gewoon die spullen maken voor Actia Automotive en het ook zelf (goedkoper) verkopen.TijnGTi schreef: Overigens kopieren de Chinezen buiten het gehele diagnose apparaat ook nog eens perfect de made in France stickers van het bedrijf waar de echte diagboxen vandaan komen(Actia Automotive, incl serienummer en alles).
Zo kun je bij DealExtreme allerlei Chinese zut kopen, waaronder rip-off spul als dit: http://dx.com/p/phlnps-sa9-0-9-lcd-port ... pcs-174476 (PHNLPS, haha). Maar ze hebben ook dit: http://dx.com/p/philips-she3000bk-earbu ... -852255812. Dat lijkt me gewoon van de fabrikant te komen die het voor Philips maakt.
(DealExtreme is gewoon een distributeur voor heel veel Chinese clubjes.)
tot zover de off-topic bijdrage

- TijnGTi
Afgelopen 2 ochtenden geen enkel probleem meer gehad met het lopen op 3 cilinders of eventuele foutmeldingen. Starten en meteen lopen als een zonnetje. De wissel naar de 5W40 castrol heeft de problemen verholpen

Nu de problemen verholpen zijn kan er eindelijk vooruit worden gekeken naar wat eventuele upgrades voor het Franse hok.

Nu de problemen verholpen zijn kan er eindelijk vooruit worden gekeken naar wat eventuele upgrades voor het Franse hok.
- GTRene

- TijnGTi
Aaaaaaand we're back where we started
Na de gehele middag op werk behoorlijk druk te zijn geweest, was het tijd om in de 206GTi maar weer eens huiswaarts te keren. Dat ging dus niet zo makkelijk... Na het starten van de auto, liep hij weer zo goed als meteen op 3 poten. Niet gek veel letter brande de tekst 'katalysator storing' mij wederom tegemoet. Itt voorheen liep hij nu ook met gas bijgeven op 3 cilinders en zelfs bij acceleren in z'n 2 hield hij noemenswaardig in. Langs de kant gezet, beetje op temperatuur proberen te krijgen, ding weer aan en uit gezet. Vervolgens liep hij weer rond maar alsnog de kat melding.
Ik begin hier om eerlijk te zijn niet goed van te worden. Na een hoop tijd, ergernis en een map rekeningen welke nu de 3k rond nadert, heb ik kennelijk nog steeds geen betrouwbare auto. Nu zit ik een beetje met een dilemma.. Gaan we weer opnieuw beginnen, de auto ergens achterlaten en een hele hoop aan uurloon kwijt zijn, of kijken voor iets anders. Ik snap ook dat nu geen enkele dealer om een auto als deze staat te springen, ondanks de relatief lage kmstand en alle zooi wat intussen vervangen is. Maar aan de andere kant krijg ik er ook het heen en weer van en ga ik liever richting een 106GTi oid. Iets met 'normale' op te lossen problemen. Hoe denken jullie hier verder over?

Na de gehele middag op werk behoorlijk druk te zijn geweest, was het tijd om in de 206GTi maar weer eens huiswaarts te keren. Dat ging dus niet zo makkelijk... Na het starten van de auto, liep hij weer zo goed als meteen op 3 poten. Niet gek veel letter brande de tekst 'katalysator storing' mij wederom tegemoet. Itt voorheen liep hij nu ook met gas bijgeven op 3 cilinders en zelfs bij acceleren in z'n 2 hield hij noemenswaardig in. Langs de kant gezet, beetje op temperatuur proberen te krijgen, ding weer aan en uit gezet. Vervolgens liep hij weer rond maar alsnog de kat melding.
Ik begin hier om eerlijk te zijn niet goed van te worden. Na een hoop tijd, ergernis en een map rekeningen welke nu de 3k rond nadert, heb ik kennelijk nog steeds geen betrouwbare auto. Nu zit ik een beetje met een dilemma.. Gaan we weer opnieuw beginnen, de auto ergens achterlaten en een hele hoop aan uurloon kwijt zijn, of kijken voor iets anders. Ik snap ook dat nu geen enkele dealer om een auto als deze staat te springen, ondanks de relatief lage kmstand en alle zooi wat intussen vervangen is. Maar aan de andere kant krijg ik er ook het heen en weer van en ga ik liever richting een 106GTi oid. Iets met 'normale' op te lossen problemen. Hoe denken jullie hier verder over?
-
welke foutcodes komen/zitter er nu in?
- TijnGTi
Daar heb ik nu helaas geen idee van. Het is een aardige poos weggebleven, maar vooheen waren het de volgende:erwin20vt schreef:welke foutcodes komen/zitter er nu in?
-Foutcode P0606 communicatie stuurapparaten regeleenheid defect
-Foutcode 771 ontstekingscircuit cil. 3 uitlaatgas beinvloedende uitval
-Foutcode 66 bijrijder airbag uitschakeling
-Foutcode 111 bijrijder airbag uitschakeling functie onjuist
-Foutcode 1803 fout licht systeemtoestand kortsluiting naar massa
-Foutcode 20 ingang audio antenne functie onjuist
-Foutcode 44 ingang audio antenne functie onjuist
Heb hier wel een lexia liggen om 'm uit te lezen maar heb de laptop daarvoor met kerst in Maastricht laten liggen bij mijn ouders. Zou dus pas iets voor de komende week bij de garage worden. Het is iig zo dat ik toenstraks knipperende motorstoring had + melding van katalysator storing. Net boodschappen wezen doen en toen brande het lampje vast + melding van uitlaatgas storing. Overigens was het merkbare motorische probleem weg en liep hij als voorheen goed geleidelijk door de toeren. Ook van 40km/h in zijn 2 met vollast liep hij mooi.
-
kijk de zekeringkast in de motorruimte is goed na, weet de nummer van de zekering injectie niet uit mijn hoofd maar haal deze er is uit en kijk of de pootjes niet zwart zijn.
printplaat hieronder wil nog wel is slechte solderingen hebben waardoor af en toe spanningsverlies hebt.
evt. zekering kast helemaal los halen en kijken of je zwarte sporen hier hebt is ook een optie.
printplaat hieronder wil nog wel is slechte solderingen hebben waardoor af en toe spanningsverlies hebt.
evt. zekering kast helemaal los halen en kijken of je zwarte sporen hier hebt is ook een optie.
-
OnlineEricYellow
Zet er 16 nieuwe klepstoters in en je probleem is met 99% verholpen.
Helaas vaste prik bij de EW10J4 motoren.
- TijnGTi
Ik denk dat ik je maar eens een pm ga typen.EricYellow schreef:Zet er 16 nieuwe klepstoters in en je probleem is met 99% verholpen.
@Erwin: gezien dat iets is wat makkelijk gaat, gewoon voor de zekerheid morgen eens kijken. Thx iig!
- SanderGTi
Als de klepstoters (of enkele daarvan) niet meer goed zijn moet dat ook duidelijk hoorbaar zijn volgens mij. Ik heb het eens gehad bij mijn 106 GTi en dat die stoters tikten als een gek destijds.
Nieuwe stoters zijn wel prijzig overig...
Je bent al eens bij Leeuwenservice geweest lees ik, is het geen idee om de auto daar nog eens te laten logeren?
Nieuwe stoters zijn wel prijzig overig...
Je bent al eens bij Leeuwenservice geweest lees ik, is het geen idee om de auto daar nog eens te laten logeren?
-
OnlineEricYellow
Helaas,
met tikkende klepstoters loopt een auto bijna altijd nog gewoon goed alleen hoor je het irritante getik de hele tijd.
Als de stoters de oorzaak van de problemen zijn bij de EW10 motor hoor je helemaal niks.
Alleen bij koude start 's morgens loopt de auto op 2-3 cilinders en hoe warmer hij wordt, hoe beter hij gaat lopen.
De rest van de dag dat de auto gestart wordt is er niks aan de hand.
Is een bekende kwaal van deze motoren, komt voor in de 206, 307, 406, 607 en de andere merken waar deze motoren in liggen.
met tikkende klepstoters loopt een auto bijna altijd nog gewoon goed alleen hoor je het irritante getik de hele tijd.
Als de stoters de oorzaak van de problemen zijn bij de EW10 motor hoor je helemaal niks.
Alleen bij koude start 's morgens loopt de auto op 2-3 cilinders en hoe warmer hij wordt, hoe beter hij gaat lopen.
De rest van de dag dat de auto gestart wordt is er niks aan de hand.
Is een bekende kwaal van deze motoren, komt voor in de 206, 307, 406, 607 en de andere merken waar deze motoren in liggen.
- TijnGTi
@Sander: Het vervangen van alle stoters is idd een vrij prijzige aangelegenheid. Gelukkig kan Eric deze voor een zeer schappelijk bedrag onder handen nemen. Feit is dat op aanraden van verscheidene garages al allerlei zaken zijn doorgemeten en vervangen en wanneer ik de dealer hier mag geloven, de BSI kom te vervangen. De ander zegt dan weer de oliepomp en zo blijft dat nog wel even doorgaan. Al deze zaken hebben mij achtergelaten met een leuke map rekeningen maar erger nog, exact hetzelfde probleem. Gezien de auto verder gewoon enorm fijn is, wil ik het gewoon graag opgelost hebben. De antwoorden welke ik van Eric gekregen heb wekken iig een stuk meer vertrouwen dan een 'tjah geen idee, het kan vanalles zijn' bij de lokale Peugeotdealer.
@Eric: Dat is dus ook exact mijn probleem. Warm is het gewoon
en koud is het net een tractor. Ook lijken de foutmeldingen te komen door het slechte lopen wat dan weer door de (lambda?) op word gepikt, welke het terug vertaald naar die meldingen.
Ik denk dat er maar eens met een frisse blik naar gekeken moet worden op een plek waar ik nog niet langs ben gegaan.
@Eric: Dat is dus ook exact mijn probleem. Warm is het gewoon

Ik denk dat er maar eens met een frisse blik naar gekeken moet worden op een plek waar ik nog niet langs ben gegaan.
- TijnGTi
De kogel is door de kerk. De week van 27 januari gaat de 206 op een uitje naar Helmond. Hier zal Eric de klepstoters vervangen en krijgt de auto zijn grote 120kkm beurt. Als het goed is zal dit de problemen eindelijk oplossen en dankzij de grote beurt kan het leeuwtje er weer even tegenaan. Ik zal jullie op de hoogte houden.
Wanneer dit allemaal voorbij is kan er eindelijk eens gekeken worden naar DF vergrotende zaken
Wanneer dit allemaal voorbij is kan er eindelijk eens gekeken worden naar DF vergrotende zaken

-
OnlineEricYellow
Ik zeg: turbo d'r op !!Wanneer dit allemaal voorbij is kan er eindelijk eens gekeken worden naar DF vergrotende zaken

- TijnGTi
@Tim: Voor de fanboys hier op 't forum een mooie M60B40 zeker
@Eric: Leuke Garrett GT28 bladblazer erop
Dat lijkt me wel wat. Eerst maar weer de spaarpot aandikken na de aankomende reparaties.

@Eric: Leuke Garrett GT28 bladblazer erop

- Martijn M
Spruitstukje, supersprint pijpje en leuk inlaatkitje en je bent al een eind.
Of eerst andere veren/dempers en rubbers vervangen

Of eerst andere veren/dempers en rubbers vervangen

- Petrolhead Tom
Eerst het onderstel. Of een uitlaat. Als je auto niet goed klinkt wordt het nooit wat. 

- TijnGTi
@Martijn en Tom: De meer realistische DF upgrades zijn meer in de richting van een Grp N pijp en een ander onderstel. Klinkt toch wat tammetjes en merk ook dat regelmatige andere bestuurders zich vergissen in de totaal debadged 206. Gezien het oog ook wat wil, denk ik er ook nog aan de velgen mat zwart te plastidippen. Zal gezien de zwarte spiegels wel aardig staan.
@Tom: Jij hebt toch die ST met cosworth inlaat gehad? Dat ding klonk
@Tom: Jij hebt toch die ST met cosworth inlaat gehad? Dat ding klonk

- Petrolhead Tom
Klopt. Klonk heerlijk. S2000 klinkt beter. 

- GTRene
heb je deze al wel gezien Tom?Petrolhead Tom schreef:Klopt. Klonk heerlijk. S2000 klinkt beter.
poste ik laatst maar dat draadje wordt schijnbaar weinig gelezen....mooie Lotus Elan (oldie)
met zo'n motor wat jij in je kar hebt

en zo'n Elan weegt bijna niks dus dikke pret.
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... an#p890979" onclick="window.open(this.href);return false;