Na het behalen van mijn rijbewijs en een altijd al aanwezige passie voor zaken op 4 wielen, is het begonnen met de auto's van thuis. Hierdoor heb ik in vrij korte tijd ook behoorlijk wat kilometers gemaakt in onder andere Volvo's, BMW's en VW's. Mijn eerste echte eigen auto was een Peugeot 205 GTi 1900 uit '89. De 205 was alles behalve standaard. Motorisch en qua onderstel was er niet veel aan gedaan(andere luchtfilter, complete rvs uitlaat, gele koni's en Toyo T1R's). Maar het interieur daarentegen was compleet gestript, incluis dashboard, bekleding en alle andere vormen van demping. Door de pk/kg verhouding was dit alles behalve behelpen en heb dus ook aardig wat plezier beleefd aan de auto op de bochtige Zuid Limburgse en Belgische wegen.
De 205:
Gezien ik nog studeer en ik de auto altijd puur hobbymatig gebruikt heb was het gebrek aan comfort ook geen enkel probleem. Maar tijden veranderen natuurlijk, vriendin, samenwonen etc. Hierdoor ben ik op den duur toch eens gaan kijken voor een wat 'normalere' auto. Via via bij een topdeal gekomen voor een kleine Ford uit '06 met 72kkm en een hoop creature comforts. Met deze auto heb ik het welgeteld één week uitgehouden (gebrek aan vermogen, in verhouding vrij hoog verbruik, wegligging etc) om vervolgens weer naarstig op zoek te gaan naar iets anders. Gezien de gunstige deal met de Ka was het inruiltechnisch dan weer wel interessant.
Na een misser in de vorm van een Ford moest er natuurlijk iets anders voor terug komen, maar wat? Dit is uiteindelijk bepaald door een aantal zaken waaraan de nieuwe aankoop moest voldoen. Rijplezier, geen flinke kmstand, aantoonbare km documentatie en comfort. Dit alles moest natuurlijk worden gekoppeld aan het feit dat ik een student ben en helaas geen geldboom heb. Na een relatief korte zoektoch ben ik uiteindelijk uitgekomen bij mijn huidige auto en wederom een Peugeot. Dit keer een 206 GTi uit '02 met 101.xxx km op de klok en een aantoonbare onderhouds historie van bij Peugeot Pouw in A'dam tot een stand van 94.xxx km. Verder beschikt de nieuwe GTi over de volgende opties:
-Leer/alcantara bekleding
-Radio/cd speler
-Climate control
-Electrisch verstelbare en verwarmbare spiegels
-Electrische ramen
-Regensensor
-Getint glas
-Metallic lak
-Mistlampen voor
-Lichtmetaal in 16 inch
-Zwarte spiegels
De huidige 206:
Om te beginnen wil ik een aantal zaken aan de GTi opknappen/aanpassen. Zo wil ik het opgeruwde alcantare op de stoelen netjes maken(iemand een goede manier hiervoor? Hoor namelijk verschillende dingen hierover), de velgen voor en achter netjes maken(stoeprandschade), korte antenne plaatsen en de velgen eventueel in een 'foute' kleur laten coaten. Op den duur wil ik de auto wil ik de auto nog aanpassen naar mijn smaak met een ander uitlaat systeem, wat lager leggen en een leuk 60 of 90mm diep sportstuur. Mocht het overigens budgettechnisch mogelijk zijn geweest, dan had hier al lang iets in de trant van een Lancia Delta Intergrale, E30 M3, Audi RS2 of natuurlijk een 205 T16 gestaan