Oldskool: Golf IV GTI

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
ErikS

Re: De V40 is weg, opzoek naar iets anders.. Hothatch? Of ni

Bericht door ErikS » 16 dec 2013, 23:18

Je mag altijd een rondje sturen in zo'n quattro. :-)

martll

Bericht door martll » 17 dec 2013, 09:51

Ik zou de Clio 4 RS nemen op hot hatch gebied, anders de Giulietta QV, prachtige auto maar erg allround.

Barend
Auto: F20 m135i

Bericht door Barend » 17 dec 2013, 14:17

Nou, het gaat allemaal wat sneller dan verwacht, maar de deal met de nieuwe werkgever is rond. vanaf 1 maart heb ik een nieuwe baan, zonder leaseauto.

Dus een nieuwe auto zit er de komende jaren niet meer in. :lol:
Maar nu dus wel op zoek naar iets leuks & betaalbaars.. Moet eens gaan nadenken wat ik privé aan een auto wil uitgeven. Omdat ik met de trein naar het werk ga vanaf die tijd zal de auto vooral door de vriendin gereden worden of stil staan, dus het moet ook niet te gek worden.

- - - -
De Clio RS van Opa ben ik uiteraard tegengekomen, en ook het 130i occasion draadje staat dagelijks open. Maar ik zit helaas (nog) niet in de luxe positie dat ik 'zomaar' zo'n auto kan kopen. behalve het financiële aspect moet de vriendin het ook nog een soort van eens zijn met zo'n aanschaf, en ik gok (weet wel zeker ) dat het kopen van een huis voorrang gaat krijgen.. ;)

GTRene

Bericht door GTRene » 17 dec 2013, 16:04

gefeliciteerd alvast met je nwe baan :clap:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 17 dec 2013, 16:06

Gefeliciteerd Barend! Scoor een scooter kun je ook mee op heysteria run. :tooth:

Luca

Bericht door Luca » 17 dec 2013, 19:08

Gefeliciteerd.

Metchu

Bericht door Metchu » 17 dec 2013, 19:35

Gefeliciteerd Barend en first things first ;)

Spijkerhard
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Bericht door Spijkerhard » 17 dec 2013, 19:55

+1 ^

:df: :tooth:

Barend

Bericht door Barend » 18 dec 2013, 07:36

Metchu schreef:Gefeliciteerd Barend en first things first ;)
Ja maar.. Ja maar.. Ik wil alles tegelijk. ;)

ErikS

Bericht door ErikS » 18 dec 2013, 08:31

Toch vind ik dat altijd wel grappig;

Jaren dik betaald voor een leaseauto, en nu je zelf moet dan.......

Ik snap het allemaal wel, maar dat gaat wel ffkes wennen worden. :tooth: :mrgreen:

Barend

Bericht door Barend » 18 dec 2013, 08:55

ErikS schreef:Toch vind ik dat altijd wel grappig;

Ik snap het allemaal wel, maar dat gaat wel ffkes wennen worden. :tooth: :mrgreen:
Ja, centenkwestie hé. :lol:
Het zal vooral ff wennen worden..
En zoals Metchu ook al zegt, first things first, prioriteiten verschuiven..

Ik heb serieus getwijfeld of ik die nieuwe uitdaging zonder leaseauto aan moest gaan, of dat ik lekker een 208GTi moest bestellen en veilig op mijn huidige functie moest blijven zitten.
Maar die keuze was uiteindelijk toch nog vrij snel gemaakt. De luxe die ik nu heb qua autokeuze is erg prettig, maar aan het eind van de dag is het maar een auto natuurlijk.

Misschien ga ik eerst wel een goedkoop barrel rijden om te kijken wat ik echt wil.. Misschien kopen we meteen iets fatsoenlijks. Maar ik blijf die nare eigenschap hebben dat ik altijd het leukste/beste wil hebben, en het liefst gisteren nog..

Luco

Bericht door Luco » 18 dec 2013, 08:59

Gefeliciteerd Barend, wel lef in deze tijd overstappen :thumbup:
Gewoon een gangbaar hok kopen, in januari komen zat van die ecohokken vrij omdat er dan mrb betaald moet gaan worden, keuze genoeg.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 18 dec 2013, 09:43

Barend schreef:
ErikS schreef:Toch vind ik dat altijd wel grappig;

Ja, centenkwestie hé. :lol:
Het zal vooral ff wennen worden..
En zoals Metchu ook al zegt, first things first, prioriteiten verschuiven..

Ik heb serieus getwijfeld of ik die nieuwe uitdaging zonder leaseauto aan moest gaan, of dat ik lekker een 208GTi moest bestellen en veilig op mijn huidige functie moest blijven zitten.
Maar die keuze was uiteindelijk toch nog vrij snel gemaakt. De luxe die ik nu heb qua autokeuze is erg prettig, maar aan het eind van de dag is het maar een auto natuurlijk.

Misschien ga ik eerst wel een goedkoop barrel rijden om te kijken wat ik echt wil.. Misschien kopen we meteen iets fatsoenlijks. Maar ik blijf die nare eigenschap hebben dat ik altijd het leukste/beste wil hebben, en het liefst gisteren nog..
Dat ken ik. Toch loont het om goed rond te kijken. Succes met je zoektocht!

Barend

Bericht door Barend » 31 dec 2013, 13:40

Vandaag gaan kijken bij een 325i cabrio uit 1994 (kenteken 38-JP-VG), als tijdelijke auto totdat we iets hebben gevonden voor de lange termijn . Ziet er prima uit op de vreselijke M3 spiegeltjes na. Het blokje liep heerlijk, en ligt een normale uitlaat onder, de versnellingbak voelde soepel aan, en het interieur was goed onderhouden. Dus het eerste beeld was positief. Wat negatief opviel was de open lucht filter onder motorkap..

Alleen tijdens de proefrit (á 20 kilometer) is de complete tellerunit twee keer compleet uitgevallen.. (alle tellers naar 0) En na een seconden of 10 ging ie weer aan, inclusief controle lampje. Dus die maar laten staan..

ErikS

Bericht door ErikS » 31 dec 2013, 13:50

Ik heb een iets duurdere, maar wel veel lekkerdere 328 cabrio te koop. :mrgreen:

Vlokmans

Bericht door Vlokmans » 31 dec 2013, 13:57

Allereerst gefeliciteerd met de nieuwe baan :wink:

Een haperende tellerunit moet niet zo'n probleem zijn. Ben het bij meer E36's tegen gekomen. Niet dat het daarom geen probleem is overigens.....wat wel eens wil helpen is het loshalen van de tellerunit en het nalopen van de contacten aan de achterzijde (schoonmaken, goed aandrukken, stof afblazen etc.).

En anders een andere erin:
http://www.ebay.de/sch/i.html?_trksid=m ... 6&_sacat=0" onclick="window.open(this.href);return false;

Barend

Bericht door Barend » 31 dec 2013, 16:14

ErikS schreef:Ik heb een iets duurdere, maar wel veel lekkerdere 328 cabrio te koop. :mrgreen:
Heb hem gezien ja, staat er inderdaad goed bij! Maar 3500,- euro verschil voor vier jaar jonger met dezelfde kilometerstand is mij wat te veel. Puur kwa gevoel. Hoewel bij jou de onderhoudshistorie natuurlijk wél bekend is, en daar is ook duidelijk niet op bespaard. Wellicht bij deze ook niet, maar dat is dus niet duidelijk.. Bij deze zit overigens ook een hardtop.
Vlokmans schreef:Allereerst gefeliciteerd met de nieuwe baan :wink:

Een haperende tellerunit moet niet zo'n probleem zijn. Ben het bij meer E36's tegen gekomen. Niet dat het daarom geen probleem is overigens.....wat wel eens wil helpen is het loshalen van de tellerunit en het nalopen van de contacten aan de achterzijde (schoonmaken, goed aandrukken, stof afblazen etc.).

En anders een andere erin:
http://www.ebay.de/sch/i.html?_trksid=m ... 6&_sacat=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Heb helaas niet echt de mogelijkheid om de tellerunit na te lopen vóór ik de auto koop, maar als het een bekend probleem is lijkt het al een stuk minder ernstig.. Maar met jouw ervaring zeg je dat het waarschijnlijk alleen de tellerunit is? Los van het overige electriciteitscircuit?

En, nog twee losse vragen;
1. Onder de radio zit een 'boordcomputer' ofzoiets, en die ging niet aan.. Wat is dat voor ding? Wat kun je ermee?
2. Het ABS lampje blijft continu branden, ook een bekend euvel?

ErikS

Bericht door ErikS » 31 dec 2013, 16:22

Heb hem gezien ja, staat er inderdaad goed bij! Maar 3500,- euro verschil voor vier jaar jonger met dezelfde kilometerstand is mij wat te veel. Puur kwa gevoel. Hoewel bij jou de onderhoudshistorie natuurlijk wél bekend is, en daar is ook duidelijk niet op bespaard. Wellicht bij deze ook niet, maar dat is dus niet duidelijk.. Bij deze zit overigens ook een hardtop.
Ja, kopen voor de liefhebberij, die van mij... Niet om even te overbruggen.
Dat zou zonde zijn.

Vlokmans

Bericht door Vlokmans » 31 dec 2013, 16:26

Mijn ervaring is relatief beperkt, en ik ga af op wat jij zegt. Ook al heb ik hier drie E36's staan in verschillende hoedanigheden, waarbij de bekende kwaaltjes elkaar als aan de lopende band opvolgen :wink:

Toevallig zat ik me vanochtend een beetje in te lezen voor wat de tellerunits betreft. Contactjes aan de achterkant zijn soms een boosdoener, maar ook de snelheidssensor op het diff wil de storing nogal eens veroorzaken. Heb je toevallig onthouden/waargenomen of de radio ook wat zachter ging spelen op het moment dat de tellerbak uit viel? En een andere mogelijkheid is dat er in de unit wat contactjes los raken/verslijten. Hoe dan ook, het gebeurt vaker bij E36's en is niet direct een indicatie voor (grotere) elektrische problemen. Maar goed, da's een diagnose op afstand.....

Onder de radio zit inderdaad de boordcomputer, de check control. Zou wel aan moeten gaan, zeker als je de knoppen voor de verschillende functies indrukt (gemiddeld verbruik, snelheid, reikwijdte etc, beetje afhankelijk van hoe uitgebreid de computer is). Op je satelliet aan het stuur zit ook een knop voor bediening van de checkcontrol.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 31 dec 2013, 17:27

Ja, duidelijk te lang geleased :)
Barend schreef:3500,- euro verschil voor vier jaar jonger met dezelfde kilometerstand is mij wat te veel. Puur kwa gevoel. Hoewel bij jou de onderhoudshistorie natuurlijk wél bekend is, en daar is ook duidelijk niet op bespaard. Wellicht bij deze ook niet, maar dat is dus niet duidelijk.. Bij deze zit overigens ook een hardtop.

Barend

Bericht door Barend » 31 dec 2013, 17:57

Arthur schreef:Ja, duidelijk te lang geleased :)
Barend schreef:3500,- euro verschil voor vier jaar jonger met dezelfde kilometerstand is mij wat te veel. Puur kwa gevoel. Hoewel bij jou de onderhoudshistorie natuurlijk wél bekend is, en daar is ook duidelijk niet op bespaard. Wellicht bij deze ook niet, maar dat is dus niet duidelijk.. Bij deze zit overigens ook een hardtop.
Dat kan ik zeker niet ontkennen Arthur.. Ik ben sowieso nieuw in het wereldje van (gebruikte) auto's kopen. Daarom wou ik ook 'snel' even iets kopen om voorlopig mee verder te kunnen en kwam ik in mijn zoektocht degene tegen waar ik vanmiddag bij ben gaan kijken. Dan is 3500,- euro best een groot verschil op een bedrag onder de 10000,- euro.

Barend

Re: De V40 is weg, Golf IV GTI gekocht

Bericht door Barend » 22 jan 2014, 16:46

Na vanalles te hebben bekeken en oa een proefrit gemaakt te hebben in een 325i cabrio ben ik uiteindelijk toch weer terecht gekomen bij de VAG groep. Gisterenavond een Golf IV GTI gekocht voor de komende maanden. Het ding komt uit 1999.
Niet heel erg DF, maar helemaal origineel en volledig dealer onderhouden op de laatste beurt na. Daarbij voelt het toch betrouwbaar aan, zo'n Golfje met het bekende 1.8T 20V blok.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Aanstaande maandag ophalen!

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 22 jan 2014, 16:52

Leuke auto! heb ik goeie herinneringen aan :D

veel plezier er mee :df:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 22 jan 2014, 19:03

Net ding! Snel langs VAG Techniek in Nuenen. ;)

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 22 jan 2014, 19:41

Nice, nu maar hopen dat niet iemand anders er mee vandoor gaat want da's meer standaard dan uitzondering heb ik het idee bij die Golfjes GTi. Vorige maand bij vriend van me is Oss ook zijn Golf VI GTi voor zijn huis weggehaald :(

Plaats reactie