BMW M4 Concept
- tomgtr
- Berichten: 10888
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: BMW M4 Concept
Ben nooit zo'n liefhebber geweest van 3 coupe. Na jaar of 3-4 toch wel hoog petjes gehalte. Zo zal het ook met deze zijn ben ik bang. Maar deze M3 vind ik echt schitterend. Als moeder de vrouw een grotere auto kiest volgende keer ruil ik graag m'n 5 serie er op in. Prachtig!
-
- Berichten: 11405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: BMW M4 Concept
Jussi schreef:Je was wel klaar met het extreme bukken nadat die bestelbon van die Q3 RS was getekend, zeker?Andre schreef:M3 sedan is nog aardig. M4 valt mij tegen.
Maar ga deze keer maar niet bukken. Het extreme bukken ben ik wel klaar mee en daarnaast heb ik nog veel driving fun met de einser M. Zolang die niet verveeld nog maar even door kachelen:)
Die bestelbon staat op het conto van me vrouwtje:)
-
- Berichten: 55105
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW M4 Concept
HM Maria's onbevlekte ontvangenis(Montage) en dat ze zwanger was van 't kindeke klein terwijl megaul Jozef niet in de gaten had dat z'n heilige vrouwe misschien wel te grazen was genomen door 'n Romeins legionair/centurion , zeg 't maar.(Bekendmaking)Snipe schreef:De zoon van God is terug op aarde, bedoel je?

- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW M4 Concept
Ik krijg toch niet het hebben hebben gevoel moet ik eerlijk zeggen, zowel M3 niet als M4 niet........IRL misschien anders-beter, wat je maar wil............ik ga het zien.
Het oogt zo log en pompeus als een volgevreten atleet van weleer, met de gouden plak van lang vervlogen tijden nog om de nek.....
Het oogt zo log en pompeus als een volgevreten atleet van weleer, met de gouden plak van lang vervlogen tijden nog om de nek.....
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: BMW M4 Concept
Riep iemand mij?Snipe schreef:De zoon van God is terug op aarde, bedoel je?
- Arthur
- Berichten: 43049
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: BMW M4 Concept
Hmmm, jij laat dus je vrouwtje bukken bij de Audidealer...


Andre schreef:Jussi schreef:Je was wel klaar met het extreme bukken nadat die bestelbon van die Q3 RS was getekend, zeker?Andre schreef:M3 sedan is nog aardig. M4 valt mij tegen.
Maar ga deze keer maar niet bukken. Het extreme bukken ben ik wel klaar mee en daarnaast heb ik nog veel driving fun met de einser M. Zolang die niet verveeld nog maar even door kachelen:)
Die bestelbon staat op het conto van me vrouwtje:)
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW M4 Concept
D,r is op Bimmerpost een mooie analyse over snelheid progressie van de laatste 3 generaties M3;
1000m tijd F8X MX is reeds door BMW bevestigd; 21,9 sec
Met dank aan swamp2 ( natuurkundige)
Vervolgens is hij in staat om hier het aantal correcte PK`s bij te berekenen;

Kortom; in tijd lijkt de progressie maar zo zo.........maar het gat dat wordt geslagen in meters c.q. autolengtes is fenomenaal....
1000m tijd F8X MX is reeds door BMW bevestigd; 21,9 sec
Met dank aan swamp2 ( natuurkundige)
One does need some care with time to speed vs. time to distance vs. speed at distance. Ignore the 1' rollout for simplicity sake. Then imagine the fellow who uses (a very effective) line lock to sit and spin for a significant amount of time at the start of a drag race. His times to speed will all have an offset for how long he sat stationary. However, his speed at distance (trap speed in the 1/4) will remain mostly unaffected.
The proper way to judge the (distance) gap at 1000m is one of two ways. Record the lagging distance of the slower of the two cars when the first to cross the 1000m lines does so. That's my preferred way since the "race" is over at that point. One could alternatively track the lead of the winning car when the loser crosses the 1000m mark. The results will generally be close with close competitors but certainly not the same.
Using the first definition and a graph of time to distance gives the results required. Again using these three particular cars my simulations for the gaps are (all automated manuals):
F82 M4: Winner
E92 M3: 68m, 15 car lengths
E46 M3: 141m (an additional 73m behind E92 M3), 31 car length total or an additional 16 car lengths
The times for each to get to precisely the 1000m mark are:
F82 M4: 21.5 s
E92 M3: 22.5 s
E46 M3: 23.8 s
By the time the E92 M3 crosses the 1000m mark the E46 M3 is then behind by (basically ignoring the winner as if the race was between these two):
77m or 17 car lengths (gap widened by ~1 car length)
The reason we can approximate distances moved in a short time interval at high speeds is because the acceleration is like 1/10th of peak acceleration and not much velocity is gained in these short durations of time. One can very roughly approximate this at zero acceleration.
This discussion has again shown the power of simulation. One can find video or published results showing a (way) too small of a difference or too large of a difference among cars. Simulation is a way to make a test as "apples to apples" as possible.
So in conclusion although many performance metrics show a naturally smaller gains with the new generation, some metrics show very similar gains. This is a natural consequence of the reasonably accurate constant power approximation which yields both time to a given distance as well as speed at that distance varying as (weight/hp)^(1/3) and (hp/weight)^(1/3) respectively. In simple English it is just that power gains (or weight losses or improvements in those ratios) follows a law of decreasing marginal returns. Anyone who has spent any time drag racing certainly is painfully aware of this.
Vervolgens is hij in staat om hier het aantal correcte PK`s bij te berekenen;
Here are some (metric and English) simulations comparing E46 M3 SMG vs. E92 M3 M-DCT vs. F82 M4 M-DCT (assuming 455 hp, 30 hp underrated). As we've all said, yes the margins are decreasing but it doesn't mean that the (and yes my precious ) E92 M3 won't be beat down substantially and across the board. At 1000m the F82 M4 should typically be ahead of the E92 M3 by about 14 car lengths (I use 15 ft for a car length). Over other metrics the distance ahead margins take a more linear step size among the 3 cars as compared to clearly smaller gains for many of the other common metrics.
Kortom; in tijd lijkt de progressie maar zo zo.........maar het gat dat wordt geslagen in meters c.q. autolengtes is fenomenaal....
- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Re: BMW M4 Concept
Ja, zo is hij wel gaaf..

Austin Yellow.

Austin Yellow.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW M4 Concept
vanuit deze hoek zeker.
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW M4 Concept
NAIAS Detrot; BSM M4

http://f80.bimmerpost.com/forums/showth ... p?t=934245" onclick="window.open(this.href);return false;
http://f80.bimmerpost.com/forums/showth ... p?t=934245" onclick="window.open(this.href);return false;
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW M4 Concept
zo op de foto wel mooi, prachtige kleur ook, lijkt wel dkr paars vilolet oid ?
- Martijn M
- Berichten: 3644
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: BMW M4 Concept
Dacht je van zwart Rene? 

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW M4 Concept


kan idd ook een speciale zwart nog wat metallic zijn (tell me what it is

- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW M4 Concept
13-in-een-dozijn-leasebak-zwart-metallic is het. BMW noemt het zelf Saphirschwarz. Als je er andere kleuren in ziet (zoals blauw of paars) zijn dat weerspiegelingen van de verlichting op die beurs.GTRene schreef:kan idd ook een speciale zwart nog wat metallic zijn (tell me what it is)
-
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Re: BMW M4 Concept
Ik zag dit plaatje voorbijkomen op de FB van een vriend die autojournalist is. BMW ///M op het salon in Brussel:
- Bijlagen
-
- image.jpg (304.8 KiB) 1685 keer bekeken
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW M4 Concept
heh...hele mysterieuze wegSnipe schreef:13-in-een-dozijn-leasebak-zwart-metallic is het. BMW noemt het zelf Saphirschwarz. Als je er andere kleuren in ziet (zoals blauw of paars) zijn dat weerspiegelingen van de verlichting op die beurs.GTRene schreef:kan idd ook een speciale zwart nog wat metallic zijn (tell me what it is)

beetje aubergine achtig bedacht ik me later, maar idd zo'n soort lak is erg beïnvloedbaar door wat de omgeving geeft qua lichtinval e.d.
@onderste verzamelfoto, die blauwe lijkt 'mooi' en bij di gele dat drukke bij de koplamp is een gemiste kans om beter/anders af te werken.
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW M4 Concept
BSM=Black Saphire Metallic
Net vers van de pers;
Ja, doe d`r maar 2 dan voor dat geld
Net vers van de pers;
Just confirmed here with BMW:
$61,550 for M3 and $63750 for M4
$925 destination/handling currently
Ja, doe d`r maar 2 dan voor dat geld

- Erik K.
- Berichten: 7209
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Re: BMW M4 Concept
romo schreef: Kortom; in tijd lijkt de progressie maar zo zo.........maar het gat dat wordt geslagen in meters c.q. autolengtes is fenomenaal....
Qua tijden vind ik het toch wel behoorlijk indrukwekkend hoor.
0-200 in zo'n 13s is echt rete snel, zo ook 3,7s van 0-100. Die 14,88s voor de e92 vind ik, net als de 0-100 in 4,3s, nogal snel. Het zal heus een keer gemeten zijn maar de e92 zat meestal >15,5s voor zover ik me kan herinneren. Misschien was dat met handbak en is de DCT versie inderdaad zoveel sneller.
Dan de 1/4mile, daar vind ik de M4 toch serieus snel in. De geklokte 11,68s is net zo snel als de machtige Mercedes CLS63AMG-S 4Matic!!
Daarmee laat hij achter zich:
BMW M6 Grand Coupé CP (RWD)
Audi RS7 (4WD)
Porsche Panamera Turbo 2014 (4WD)
En de M4 heeft dus alleen achterwiel aandrijving net als bv. de M6..
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW M4 Concept
gaaf die stoelen zo
-
- Berichten: 18927
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: BMW M4 Concept
I want one.
- Joop
- Berichten: 9060
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: BMW M4 Concept
Vrijdag even buurten in Brussel op de beurs. Benieuwd naar de M3/M4 maar ook naar de M235i...
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: BMW M4 Concept
Die blauwe M3 met dat lichte interieur en klaar 

-
- Berichten: 55105
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW M4 Concept
Ik zit dus net als Romo/Joop etc op Bimmerpost/F80post of hoe 't daar heet en daar vallen de Yanks over mekaar heen hoe duur de M3 (62000 dollar en aangekleed wel 75000 dollar) is en zeuren/zeiken /klagen.
En dan begint ie in Heimat Deutschland vanaf 71500 euro(97000 dollar omgerekend). En de Yanks, ze blijven maar zeuren. Sommigen hebben daar 'n vertekend wereldbeeld wat producten/ consumentengoederen etc. in de rest van de wereld kosten...maar wel dikke M3/5 rijden.
En dan begint ie in Heimat Deutschland vanaf 71500 euro(97000 dollar omgerekend). En de Yanks, ze blijven maar zeuren. Sommigen hebben daar 'n vertekend wereldbeeld wat producten/ consumentengoederen etc. in de rest van de wereld kosten...maar wel dikke M3/5 rijden.
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: BMW M4 Concept
Eens met Erik.Erik K. schreef:romo schreef: Kortom; in tijd lijkt de progressie maar zo zo.........maar het gat dat wordt geslagen in meters c.q. autolengtes is fenomenaal....
Qua tijden vind ik het toch wel behoorlijk indrukwekkend hoor.
..
Als die tijden inderdaad kloppen, en dat zal wel want BMW, dan is dat ding giga(!) snel.
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW M4 Concept
New Highlights
■ F80 M3 / F82 M4 are more than 10 seconds faster around the Nurburgring than the E90/E92 M3.
■ The M3/M4 were more or less built and developed around the steering. This electric power steering system (EPS) is the best that money can buy today. Our benchmark was to beat the current M3 in terms of steering feedback and we beat it (and there's not much out there that can claim to beat the current M3 when it comes to steering feedback and precision). The steering is very much an enjoyable part of the car and you will be able to enjoy it not just on the Nurburgring, but also just going to the office everyday.
■ Reported DIN weight is with standard brakes (not carbon ceramics).
■ Carbon ceramic brakes save 6-7kg (13.2lbs - 15.4lbs) overall. Not as much weight saved as on the F10 M5 with ceramic brakes, but that's because the caliper upgrade is much bigger than in the M5's situation. Here, we're seeing the calipers go from 4 piston front / 2 piston rear on the standard M3/M4 brakes to the 6 piston front / 4 piston rear calipers on the M Carbon Ceramic Brakes.
■ Automatic rev matching on the manual transmission is disabled in Sport+ mode. It's active in the Sport and Comfort modes.
■ Center of gravity is pretty much the same between the M3 and M4, but not identical since the two cars have different shock absorber settings. Both are a little lower than the 3/4 Series.
■ M3 naturally has an aerodynamically better shape than the M4 (if the M4 did not have its gurney integrated trunk) due to the M4's less steep and longer roof. The gurney flap integrated into the M4 trunk spoiler helps the M4 catch up aerodynamically.
■ New trunk lid removes 5kg (11 lbs) from the car instead of active rear spoilers which would have added weight to the car.
■ Manual transmission is a further developed gearbox from the 1M Coupe, with twin blade clutch, updated oil system and coating within the gearbox to take the higher load of the S55 engine. It's also lighter by more than 12kg (26.5 lbs) compared to manual gearbox in E90 M3.
■ Manual transmission gearbox saves 55 pounds in the US curb weight (compared to DCT).
■ Rear seats are 5kg (11 lbs) lighter than regular 3 or 4 Series.
■ Engine crankshaft is about 3kg (6.6 lbs) lighter than typical BMW inline 6 engine, but 20% stiffer.
■ Crankcase housing is 2.8kg (6.2 lbs) lighter. No steel liners. Unique aluminum alloy plasmacoated with steel plasma, which reduces friction levels. This technology was used on the M3 GTS with its upgraded 4.4L 450hp engine.
■ Car's components are engineered to withstand up to 1.4g braking force and more than 1.2g of lateral acceleration.
Is M looking into xDrive for M3/M4 or M5/M6? It could drop 0-60mph times.
Do you want to fool around with an extra 70-80kg (155 - 176 lbs) of weight? We have never been the king of traffic lights. Driving fun is what counts. All wheel drive is just a disturbance in that area. We've taken a huge effort to reduce the weight of the M3/M4 compared to the previous generation, so it would not be smart to add all that weight back for just one feature.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten