Brembo 4 pots remklauwen T.E.A.B.

Velgen, luchtfilters, rolkooien en andere onderdelen aanbieden? Hier kun je al je autogerelateerde spulletjes kwijt.
Plaats reactie
328Ti

Brembo 4 pots remklauwen T.E.A.B.

Bericht door 328Ti » 22 dec 2013, 11:42

Te koop:

1x set Brembo 4 pots remklauwen in het zwart. Afkomstig van een [e38] en past op meerdere BMW,s met adapters (o.a E30). De set remt de ballen uit je broek en is geschikt voor 316mm t/m 325mm remschijven. De remklauwen zijn superlicht t.o.v. de gietijzeren standaard BMW remklauwen.

De brembo,s hebben onlangs nieuwe caliperrubbers gekregen. Dus geen uitgedroogde rommel. Afhankelijk van je bod krijgt je er z.g.a.n. Lockheed remblokken bij

Prijs: T.E.A.B. ligt in de weg

De brembo t.o.v. een gietijzeren standaard BMW remklauw
Afbeelding

Voorbeeld op een [e30]
Afbeelding

Riceaux

Re: Brembo 4 pots remklauwen T.E.A.B.

Bericht door Riceaux » 22 dec 2013, 11:53

Past het ook op een e36? En waar kan je dan adapters kopen?

328Ti

Bericht door 328Ti » 22 dec 2013, 12:00

Riceaux schreef:Past het ook op een e36? En waar kan je dan adapters kopen?
Riceaux. dat weet ik niet zeker. In de wereld van adaptors zit er wellicht iets bij of iemand hier van het forum. Google it!

Riceaux

Bericht door Riceaux » 22 dec 2013, 12:37

Even gegoogled, brembo's van een 640 passen wel maar deze passen niet plug en play. Helaas :(

328Ti

Bericht door 328Ti » 22 dec 2013, 13:45

plug&play sowieso niet. Met adapter waarschijnlijk wel. Alleen dien je die zelf te ontwerpen.

GTRene

Bericht door GTRene » 22 dec 2013, 15:19

Riceaux schreef:Even gegoogled, brembo's van een 640 passen wel maar deze passen niet plug en play. Helaas :(
passen de brembo's van een 640 wel plug and play op een e36?
ken die dacht ik niet.

de e38 brembo's passen idd niet, dat is 112mm en BMW e36 en Z3 hebben 122mm daarbij zijn de non M spindles ook nog eens zo'n 7.75mm minder ver naar binnen.

Ik heb de brembo's e38 op mijn Hartge met speciale adapters en CSL 345 schijven.
wel en tijdrovend karweitje om die te maken en bij een non M of kleinere dan 345 schijven weer anders.

houd er bovendien rekening mee dat je dan minimaal schijven gebruikt van 28mm dik ! als je e38 brembo's gebruikt, 30mm kan ook maar niet veel van te koop wat past :D

je zit dan aan bv e36/Z3M M3 315x28 of e46 M3 e46 en csl dikte/schijven.

328Ti

Bericht door 328Ti » 22 dec 2013, 22:10

GTRene schreef:
Riceaux schreef:Even gegoogled, brembo's van een 640 passen wel maar deze passen niet plug en play. Helaas :(
ken die dacht ik niet.

de e38 brembo's passen idd niet, dat is 112mm en BMW e36 en Z3 hebben 122mm daarbij zijn de non M spindles ook nog eens zo'n 7.75mm minder ver naar binnen.

Ik heb de brembo's e38 op mijn Hartge met speciale adapters en CSL 345 schijven.
wel en tijdrovend karweitje om die te maken en bij een non M of kleinere dan 345 schijven weer anders.

houd er bovendien rekening mee dat je dan minimaal schijven gebruikt van 28mm dik ! als je e38 brembo's gebruikt, 30mm kan ook maar niet veel van te koop wat past :D

Ahh,

Thnx René. Dus, Riceaux, het kan dus wel. Die 8 serie brembo,s kan je iemand mee doodgooien. Daar wil je niet mee ankeren...

328Ti

Bericht door 328Ti » 22 dec 2013, 22:12

GTRene schreef:
Wat moeten die adapters kosten qua maak & engineeringskosten?

Danish

Bericht door Danish » 22 dec 2013, 23:21

Check even op google naar epytec.

Had ook contact met hun opgenomen om passende brackets voor mijn porsche cayenne brembo 4pots klauwen te maken. Kosten zouden ongeveer tussen €250 en €350 (voor een setje)kunnen liggen. Dat kon die pas vertellen als je hem de volgende onderdelen zou aanleveren, want dan kon hij het meten etc..

Remschijf, klauw en het onderdeel waar de bevestiging van de adapter zeg maar aan vastzit.

Komt wel wat bij kijken dus. Moet de klauwen die ik van René heb overgenomen ook nog steeds plaatsen.

GTRene

Bericht door GTRene » 23 dec 2013, 00:02

probleem met die e38 brembo's is de vorm en de afstand van de poten.

bij een e36 M3 of Z3M kan het redelijk mooi als je voor de 345 csl schijven gaat, dat kan bij de 325 schijven niet op die manier, dan moet die of zakken of omhoog, waar ruimte is en wordt de bracket verlengd, het is bets een pas en meten gedoe.

als je bv 100 setjes wilt maken dan kan je het in een fabriek oid laten maken qua frezen en boren en tappen e.d. dan kan het gedragen worden over al die 100 set, dat soort (niet voor de e38 oid klauwen) zie je wel eens te koop staan voor bedragen rond de 150,-euro.

als je gewoon 1 set maakt en geen frees bank e.d. hebt is het natuurlijk in verhouding duurder en of best tijdrovend en het ligt er dus aan voor een M model (Z3M e36 M3) of de non M modellen...

Ik ben nu bezig waar van ik denk, had ik het mar niet gedaan...veel zit tegen en tappen kapot en wringijzers en oeps iets verkeerd/anders gemeten en komt het net niet goed uit dus kan je die weg flikkeren...grrr

met mooie 1 delige Audi Q7 Brembo voor 28mm schijven passend te maken op 345x28 op e36 M3 Z3m spindles...pfff het lijkt zo simpel maar wat een karwei en komt veel preciezer dan ik dacht :gek:

had eerst wel tekeningen en veel gemeten en malletje gemaakt en toen zelfs een mal voor nwe allu blok brackets...kon allemaal weer over toen ik er 1 helemaal pasklaar monteerde :bag:
scheelde niet veel maar niet goed genoeg, en toen kwam er nog een braam vast te zitten op de draad van de tap toen ik de draad (die goed was) nog 1x wilde chekken (dacht dat die nog iets moest) en kon die tap niet voor of achteruit zonder de draad te beschadigen :devil:

magoed, na vele vele uren verder en weer wachten op nieuw gereedschap en slijpschijven e.d. en tappen denk ik dat ik het nu goed heb :hmmm:

afijn, die voor de e38 klauwen was ook wel aardig wat werk/tijd, als je 1x alle gegevens hebt e.d. kan je sneller die brackets maken natuurlijk.

Daarom heb ik nu bv ook de spindle van een e36 m3/Z3M hier liggen en van de e36 non M en van de e46 non M en allerlij remklauwen setjes van bv e36 M3 en e46 M3 en brembo's Q7 (1-delige lichte) en nog een paar dingen (vergeten, te veel hiero) owja en ook set extra E46 M3 remschijven (2-delig) en CSl 345 2-delig en owja ook e46 330i schijven-sport e.d. zodat je kan passen en meten e.d. maar zou ik eigenlijk niet snel weer doen :mrgreen:
Maar wilde gewoon wat zaken meer zeker weten en maak dan van alle een paar oid en dan wellicht eens in de zoveel tijd een setje :hmmm:

kortom, 1 setje maken is tijdrovend/duur voor bepaalde soort klauwen, daarom zie je die denk ook niet aangeboden worden :mrgreen:
owja, die e46 schijven moet 1 bout-gaatje van de borging remschijf ook aangepast worden ala e36/z3 en of non M e46 wat ook redelijk precies komt.

het kan dus met die e38 ook denk op de non M met die duurdere e46 M3 schijven, at a cost als je het
redelijk goed wilt hebben.

edit, ah..idd Danish en ow...wat een lap tekst heb ik weer gemaakt :bag:
trouwens...wellicht dat die brackets wat ik nu maak ook voor jou Brembo's kunnen passen, dacht dat ze vrijwel hetzelfde zijn :hmmm: maar ben ik dus nog mee bezig...binnenkort meer :mrgreen:

328Ti

Bericht door 328Ti » 23 dec 2013, 08:15

Bedankt heren. René, het was een beetje laat hé :tooth: Maar inderdaad, er kan veel tegenzitten. Heulll herkanbaar gevoel.... ( e39 krot aan het opbouwen, ik heb ze voor minder gesloopt...)

Luco

Bericht door Luco » 23 dec 2013, 08:41

Als je schijf, fusee en klauwen bij biesheuvel brengt maken ze ook brackets, ik was toen 160 euro kwijt.

Riceaux

Bericht door Riceaux » 23 dec 2013, 09:48

328Ti schreef:
GTRene schreef:
ken die dacht ik niet.

Ahh,

Thnx René. Dus, Riceaux, het kan dus wel. Die 8 serie brembo,s kan je iemand mee doodgooien. Daar wil je niet mee ankeren...
In dat geval, kan je me een richtprijs sturen? Moet wel minimaal 17 inch onder dan neem ik aan?

GTRene

Bericht door GTRene » 23 dec 2013, 12:09

als je voor de e46 M3 remschijven van 325x28mm gaat dan idd minimaal 17"
en reken er op, die Brembo e38 klauwen zijn vrij dik en dus kans dat je spacers moet gebruiken...
licht er aan wat voor type wiel je gebruikt, als de spaken naar de rand lopen heb je vaak ruimte genoeg...
heb je velgen met een dieper 'bed' dan zit je wellicht aan bv spacers van 5mm oid.

onder wat voor velgen type en maat wil je zoiets? en dacht dat je een non M e36 hebt?
Laatst gewijzigd door GTRene op 23 dec 2013, 12:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Riceaux

Bericht door Riceaux » 23 dec 2013, 12:11

GTRene schreef:als je voor de e46 M3 remschijven van 325x28mm gaat dan idd minimaal 17"
Top! Is het dan ook mogelijk om de voorste klauwen te gebruiken voor de achterremmen? Of is het niet nodig om de achterremmen te upgraden?

Heb inderdaad een non-M e36. Maar heb nog een set styling 68 17inch velgen liggen van m'n ex-e46. Dus die gooi ik er dan weer onder. Maar zijn 330i e46 schijven dan ook geschikt? Scheelt 100 euro per schijf.

GTRene

Bericht door GTRene » 23 dec 2013, 12:17

Riceaux schreef:
GTRene schreef:als je voor de e46 M3 remschijven van 325x28mm gaat dan idd minimaal 17"
Top! Is het dan ook mogelijk om de voorste klauwen te gebruiken voor de achterremmen? Of is het niet nodig om de achterremmen te upgraden?
heb nog wat aangevuld...

achter remmen hoef je niet te upgraden, hooguit wat sportievere remblokjes.

en nee de voor remmen passen niet achter, heel andere steek helaas, bv voor is 122mm en achter wellicht iets van 77mm.
dara zou ik dus niet snel gaan rommelen...owja, je kan achter als je toch nwe schijven moet, of wat sportievere look, bv voor een setje geboorde achter gaan samen met wat sportievere blokjes kan goed, bv die geboorde remschijven van Zimmerman, redelijke prijs en sportieve looks.

edit, ah 17inch dus, das opzich mooi voor die 325.

idd die 330 schijven...maar die zijn 325x25 en dus te dun voor die klauwen...dan moet je oppassen dat je niet de remblokjes helemaal op rijd ;-)
zou ik dus niet doen als ik jou was...

Ik heb hier ook 2 set geboorde remschijven nieuw in doos liggen voor zo'n 330 set van 325x25 maar die ga ik combineren met wat aardige remblokjes en e46 330 remklauwen (kom je zeer moeilijk aan)

maar das een ander verhaal :tooth:

Luco

Bericht door Luco » 23 dec 2013, 12:21

Voor dagelijks gebruik zijn die upgrades allemaal onzin imho.
Als je regelmatig trackdays gaat doen is het weer een ander verhaal.

GTRene

Bericht door GTRene » 23 dec 2013, 12:26

je hebt dus dit soort in 17"?

Afbeelding

als ik het goed zie lopen de spaken wat bol...
met wat geluk geeft je dat net die extra ruimte :hmmm:
het zijn namelijk wel velgen met een bed en bovenaan loopt het natuurlijk weer naar binnen en laat nou net die caliper daar ergens zitten.

met van die Porsche/Q7 Brembo achtigen (rear) zou het wel kunnen zonder, die nemen wat minder ruimte in, scheelt net een paar mm.
magoed, stel dat het bv net niet kan met die velgen bieden spacers de oplossing, magoed dan wordt alles wel wat duurder.

edit: @Luco, een beetje wel, het geeft hoofdzakelijk een beter look, magoed natuurlijk ook wat extra stop power of kan het wat makkelijker aan, echt nodig ist op straat niet idd.

Danish

Bericht door Danish » 24 dec 2013, 23:06

GTRene schreef: edit, ah..idd Danish en ow...
trouwens...wellicht dat die brackets wat ik nu maak ook voor jou Brembo's kunnen passen, dacht dat ze vrijwel hetzelfde zijn :hmmm: maar ben ik dus nog mee bezig...binnenkort meer :mrgreen:
Zou top zijn. :)

GTRene

Bericht door GTRene » 25 dec 2013, 01:28

Danish schreef:
GTRene schreef: edit, ah..idd Danish en ow...
Zou top zijn. :)
Ik ga het toch veranderen...gebruikte nu de poten van die Brembo's waar een gat 14 in zit en 20mm dik, als schroefdraad wat mooi kan als ist wel klote tappen dat alu :D
had ook 16 dikke M16x1.5x40mm met flens e.d. in 10.9 besteld en ik bedacht mij toen :hmmm:
toch wel wat onbenullige bouten :mrgreen:
Eigenlijk is het mooier als het allemaal met de M12x40 in 10.9 en en flens e.d. kan...
had alleen al wel 2 brackets met 16mm geboord...anyway's dus ook maar 20 inserts besteld van M12 naar M16 zodat ik die in de pootjes maak van die brembo's en dan rondom de meer normale M12 met flens kan gebruiken.
Inserts zijn dan ook 'sterker' als je vaker met de bouten bezig zou zijn, de insert komt dan in de getapte gaten en zo draaien de bouten dan in de insert en kan zeg maar de bout het alu (al is dat wel heel sterk) niet zo snel inslijten als het ware.

Owja, later bedacht ik mij, ik heb de Brembo's voor de 350x28mm schijven welke heel mooi voor de 345mm te gebruiken zijn na een lichte aanpassing (nouja)
veel kopzorgen en passen en meten enz enz en dan nog...grr lol, maar wat ik zeggen wilde, die wat jij hebt zijn de pootjes dacht ik iets korter...dus denk voor de 330x28mm schijven? weet het niet zeker.

maar dat maakt dan wel weer uit met die bracket die ik maak, die is via een leuke aanpassing (ben der ff druk mee geweest pff) ook te gebruiken voor de non M modellen (dan ook met de 345 CSL schijven)
tegen die tijd moet je mij maar wat maten doorgeven, dan kan ik eens kijken wat ik eventueel voor je zou kunnen betekenen.

Magoed, ga der vanaf Donderdag denk weer ff mee verder, moeten nog weer wat onderdeeltjes hiervoor uit de UK komen en wat uit NL nog, nwe tappen en wringijzers en ow wat andere maten boren er bij en vele 10.9 bouten en inserts e.d.

Moet alleen niet te veel kracht met mijn handen zetten merkte ik wel weer...stomme reuma e.d. komt dan weer tegen werken, lekker 'handig' :tooth:

edit: sorry for the off-topic.

Danish

Bericht door Danish » 25 dec 2013, 02:24

Misschien handig om een gedeelte hiervan te verplaatsen naar een algemene remklauw en aangepaste brackets topic.

Prima René. Ik hoor het van je wanneer je wat maten nodig hebt. Dacht als ik toch de brackets moet laten maken, dan meteen icm de csl schijven.

GTRene

Bericht door GTRene » 25 dec 2013, 10:02

Danish schreef:Misschien handig om een gedeelte hiervan te verplaatsen naar een algemene remklauw en aangepaste brackets topic.

Prima René. Ik hoor het van je wanneer je wat maten nodig hebt. Dacht als ik toch de brackets moet laten maken, dan meteen icm de csl schijven.
we kunnen hier wel verder gaan (sla dat draadje ff op als abonn oid) ook mogen eventueel de berichtjes die niet in dit draadje passen oid daar naar toe >

http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... &start=300" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie