Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
GTRene

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door GTRene » 17 dec 2013, 12:29

denk ook niet dat het helemaal klopt...
althans ik neem aan dat ze wel kijken hoeveel er op hetzelfde adres wonen e.d. en daar rekening mee houden qua uitkeringen?

je hoeft dan maar 1x de vaste lasten voor dat adres te betalen en dus zouden de anderen (of die persoon) gekort gekort moeten worden lijkt me, als er meer inkomen is op hetzelfde adres...

dacht ook dat dat zo was, althans als jong broekie wel eens zoiets gehoord, voor de rest onder een steen geleefd blijkbaar als die voorbeelden kloppen :hmmm:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 17 dec 2013, 12:36

Idd, maar ze laten niet zien hoe het is met ouders in de bijstand met kleine kinderen. Nee, dan wordt het vergeleken met "Jan Modaal" en z'n studerende kinderen... Wel staan er twee werkende ouders en twee werkende kinderen tussen maar die hebben ook gelijk 1k meer te besteden, met een minimumloon. Laat staan met een normaal loon.
Appels met peren en stemmingmakerij, lijkt mij dit artikel?

Tom

Bericht door Tom » 17 dec 2013, 12:51

Tel er ook nog even het zwartwerken bij :)

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 17 dec 2013, 12:59

Tom schreef:Tel er ook nog even het zwartwerken bij :)
Nare racist.

Dat heet gewoon illegaal werken vanaf nu.

edit: oh dat kan natuurlijk ook niet meer.
Creatief werken dan maar.
of nee, belastingtechnisch minder bedeeld werken :tooth:
Laatst gewijzigd door smiley op 17 dec 2013, 13:01, 2 keer totaal gewijzigd.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 17 dec 2013, 13:00

Zoiets Arthur.
Tom schreef:Tel er ook nog even het zwartwerken bij :)
Die zijn exact 11 dagen geleden alweer naar Spanje vertrokken:)

PD power

Bericht door PD power » 17 dec 2013, 18:49

GTRene schreef:
bijna ongelofelijke bedragen voor sommige voorbeelden :shocking:

ik moet dus een leuke vrouw zien te vinden met 2 grote kids :hmmm: :bag:

ik dacht altijd dat er maar 1 in een huishouden/adres de bijstand kon krijgen en als je dan bv een partner had dan kreeg die maar een klein deel oid, dat is toch niet normaal zulke bedragen wat ik daar zie :shock:

ik snap dat niet...daar zitten bedragen bij 3x de minima :'(
Nee Rene, gewoon werk zoeken :mrgreen:

PD power

Bericht door PD power » 17 dec 2013, 18:56

Ja ff wat luchtigers...

Onze relnicht is boos....

http://www.nu.nl/achterklap/3656177/alb ... lemen.html

:tooth:

Robin

Bericht door Robin » 18 dec 2013, 11:43

Albert, Geer & Goor 't land uit en deze 3 erin:)
http://www.nu.nl/politiek/3657039/asiel ... nieuw.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Is toch ongelovelijk hoe we hier met 2 maten(lol) meten?
Wat denkt links moslimmeevoelend Nederland hier dan van?

GTRene

Bericht door GTRene » 18 dec 2013, 11:54

Robin schreef:Albert, Geer & Goor 't land uit en deze 3 erin:)
http://www.nu.nl/politiek/3657039/asiel ... nieuw.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Is toch ongelovelijk hoe we hier met 2 maten(lol) meten?
Wat denkt links moslimmeevoelend Nederland hier dan van?
ja hallo...als we zo ver moeten gaan dan kunnen vele mensen uit die landen waar een verbod e.d. op homo's is, van dat ze homo zijn en dus 'bang' zijn voor vervolging en dus welkom zijn in Sinterklaas land NL...
Laten ze het daar oplossen, eventueel met hulp van andere wereld landen, maar gewoon in die landen zelf oplossen,
voordat landen als NL e.d. met al dat soort (nog meer) figuren en of uitschot of profiteurs komen te zitten.

Nog zoiets van 'ons' belasting geld.
Wassenaar eindigt seksschandaal met €150.000
'Schadevergoeding.'

Rob Hoogland heeft een punt:

Behoort u nog steeds tot degenen die zich afvragen hoe het komt dat er een grote kloof tussen de burger en de politiek gaapt? Gelieve dan deze zin tot u te nemen: de gemeente Wassenaar heeft naar aanleiding van een affaire over seksuele intimidatie een financiële regeling van 151.000 euro getroffen met een oud-wethouder en drie gemeenteraadsleden.

Let wel, het gaat dus om gemeenschapsgeld. De schuldigen betalen deze regeling niet uit eigen zak, welnee, het gaat allemaal op kosten van de belastingbetaler. Omdat belastinggeld toch gratis is, of zoiets.

Misschien nog wel het ergste is dat de 'schuldige' in een dronken bui tegen een vrouwelijk raadslid hebben gezegd dat hij haar wel even alle hoeken van zijn slaapkamer wilde laten zien. De vrouw werd daarop zo boos dat ze van alles en nog wat opzette, waar uiteindelijk deze idiote schadevergoeding uitrolde.

Een grof schandaal natuurlijk. Zoals Hoogland schrijft: normale vrouwen lossen dit soort perikelen op door de idioot in kwestie te negeren of tot op het bot te beledigen. Mary-Jo van de Velde vond dat echter niet ver genoeg gaan en besloot de belastingbetaler ook maar een poot uit te draaien. Omdat het kan, enzo.
http://www.dagelijksestandaard.nl/2013/ ... met-150000" onclick="window.open(this.href);return false;

Robin

Bericht door Robin » 18 dec 2013, 13:26

Ah, mooi, het geld blijft dus gewoon in de 'familie' :tong:
http://www.nu.nl/binnenland/3657238/mil ... staat.html" onclick="window.open(this.href);return false;

GTRene

Bericht door GTRene » 18 dec 2013, 13:41

:mrgreen:

GTRene

Bericht door GTRene » 18 dec 2013, 21:54

interessant stuk over de banken en dan in het speciaal de NL banken.
"In 1999 werd DNB (De Nederlandsche Bank) onderdeel van het Europees Stelsel van Centrale Banken. Zij is door de wijziging van de Bankwet in 1998 formeel bestuurlijk geheel onafhankelijk geworden van de Staat. De Staat is nog wel enige aandeelhouder. Deze wijziging was noodzakelijk opdat DNB toe kon treden tot het Europees Stelsel van Centrale Banken.

Feitelijk betekent het de volledige overdracht aan de Europese Centrale Bank, waardoor Nederland niet langer zelf haar gelduitgifte kan regelen. Artikel 104 van het Verdrag van Maastricht uit 1992 bepaalt daarnaast ondubbelzinnig: "De Centrale Bank is in het geheel niet gehouden om de regering van krediet te voorzien, de Centrale Bank kan niet gedwongen worden zulk een krediet te verschaffen".

Door deze Europese wet is de ECB (Europese Centrale Bank) feitelijk een kopie geworden van de Amerikaanse Federal Reserve (FED). De Nederlandse regering kan nu alleen nog aan geld komen, in het geval de ECB haar verzoek niet honoreert, door dit te lenen van particuliere banken. Samen met die volledige overdracht van DNB aan de Europese Centrale Bank (ECB) is het voor Nederland sinds 1998 totaal onmogelijk om schuldloos zijn eigen economie van geld te voorzien. Nederland kan sinds de bankwet van 1998 niet langer zelfstandig de hoeveelheid geld in omloop regelen".

Als je dan kijkt naar wie de aandeelhouders zijn van de ECB, dan krijg je het volgende:

“The owners and shareholders of the European Central Bank are the central banks of the 28 member states of the EU”.

Als je dan alle individuele belangen van de Rothschilds in al deze Centrale Banken zou optellen, dan kom je waarschijnlijk tot de conclusie dat DNB (in)direct onder controle staat van deze bankiersfamilie en consorten.

Met andere woorden, we hebben hier de volkomen absurde en mogelijk on(grond)wettelijke situatie dat de Nederlandse Staat, ondanks dat ze de enige aandeelhouder zijn, helemaal niets heeft in te brengen bij de Nederlandse Bank. Omdat zij in 1998 formeel bestuurlijk onafhankelijk zijn geworden van hun enige aandeelhouder.

Niets in te brengen en daardoor geen enkele controle over de financiële instellingen in dit land. Dit is misschien wel het grootste schandaal óóit uit de Nederlandse geschiedenis. Overigens niet alleen hier, de gehele Westerse wereld.
het hele verhaal en de (vind ik) zeer interessante video tros radar deel 1 welke ook op meer landen van toepassing is en de EU en de zaken in Zwitserland e.d.

video duurt een half uur.

http://niburu.co/index.php?option=com_c ... &Itemid=28" onclick="window.open(this.href);return false;

Fernando

Bericht door Fernando » 20 dec 2013, 12:44

Ger zit al 30 jaar in de bijstand

Wat een gigantische flapdrol die vent, gelijk de bijstand uitflikkeren en de rest van z'n armzalige leven in een doos onder de brug... :kotsen:

Tom

Bericht door Tom » 20 dec 2013, 13:03

Man man man onbegrijpelijk. De mentaliteit van die mensen vind ik nog erger dan de centen die het hele systeem kost.

Robin

Bericht door Robin » 20 dec 2013, 13:14

A nu begrijp ik 't duo Samsom & Gert:))))))

:lol:

Luco

Bericht door Luco » 20 dec 2013, 13:15

Kogel van 16 eurocent, stukken goedkoper.

En zo zijn er heel veel
bijstand
arbeidsongeschikt
enz
enz
enz

Kunnen niks
Willen niks
Doen niks
Spelen slachtoffer

Maar wat ze wel kunnen is klagen over het systeem :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen:

Het woord RECHT kennen ze wel, maar de woorden VERANTWOORDING en PLICHT is ze geheel ontgaan.

Fernando

Bericht door Fernando » 20 dec 2013, 13:21

Robin schreef:A nu begrijp ik 't duo Samsom & Gert:))))))

:lol:
Hehehe, snedig...

Robin

Bericht door Robin » 20 dec 2013, 13:22

In Noord Korea heeft die Kim Wild Ding vorige week z'n oom gefussileerd, dus er is een vacature voor Ger...

SlowCo

Bericht door SlowCo » 20 dec 2013, 13:24

Luco schreef:Kogel van 16 eurocent, stukken goedkoper.

En zo zijn er heel veel
bijstand
arbeidsongeschikt
enz
enz
enz

Kunnen niks
Willen niks
Doen niks
Spelen slachtoffer

Maar wat ze wel kunnen is klagen over het systeem :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen:

Het woord RECHT kennen ze wel, maar de woorden VERANTWOORDING en PLICHT is ze geheel ontgaan.
Nou GTRene, ik zou maar wegduiken als Luco in de buurt is met z'n geweer.... :dood: :goodnight:

Luco

Bericht door Luco » 20 dec 2013, 13:27

@Slowco, beetje stemmingmakerij, maar goed jouw verantwoording.

Maar ik steek niet onder stoelen of banken dat elke arbeidsongeschikte wel IETS kan doen.

RVV

Bericht door RVV » 20 dec 2013, 13:30

hoho niet zo negatief over Ger! Ger is namelijk een werkgever opzich.. dankzij mensen zoals hem kan er in Nederland een bijstandsproductie bedrijf draaien die aan duizenden mensen werkgelegenheid bied. Het zou pas een teringbende worden als alle Ger's in Nederland gingen werken.. dan pas hadden we werkeloosheidsprobleem.

Luco

Bericht door Luco » 20 dec 2013, 13:32

RVV schreef:hoho niet zo negatief over Ger! Ger is namelijk een werkgever opzich.. dankzij mensen zoals hem kan er in Nederland een bijstandsproductie bedrijf draaien die aan duizenden mensen werkgelegenheid bied. Het zou pas een teringbende worden als alle Ger's in Nederland gingen werken.. dan pas hadden we werkeloosheidsprobleem.
Ger zal wel op kosten van de staat 6 speciale matrassen bij jouw bestellen, anders krijgt die doorligplekken.

GTRene

Bericht door GTRene » 20 dec 2013, 13:36

@Ger verhaal, hij doet schijnbaar wel wat, wellicht veel vrijwilligerswerk? niet helemaal duidelijk wat die dan doet.

kijk ook eens hoeveel moeders bv in de bijstand zitten incl nog vele subsidies/toelages en veelal niet omdat ze geen betaalde baan kunnen vinden, maar omdat ze dan gekort worden en of aan het einde minder overhouden dan al die bedragen bij elkaar en...nu mooi de kinderen kunnen begeleiden/thuis e.d.

en dan wat het kost met al die (sommige niet zo fijne) medelanders en of eco 'toeristen' enz

stel dat die man gewoon een minima bijstand zou krijgen en daarnaast aardig wat goed vrijwilligers werk doet en bv niemand verder tot last is en of geen crimineeltje/bontkraag of wat dan ook is...
dan zijn die veel 'goedkoper' dan vele andere uitgaven die de staat her en der pleegt lijkt me?

wat Luco alias de draaikont opschrijft zie ik als zoals die het zelf al (later dan) eronder voegt, stemmingmakerij en of veroordelen zonder kennis van :wink:

probeer ik me niet te druk om te maken, al doet zoiets mij (helaas) wel wat dat soort onterechte steken onder water :ongeveer als: , magoed kan die denk niks aan doen of wil die niks aan doen :hmmm:

wat Rico ook zegt, daar zit ook een vrij groot 'probleem' zoiets heb je ook in de zorgwereld en of
'hulpwereld' waar steeds grotere organisaties achter zitten die veel geld weg sloeken.

dvh

Bericht door dvh » 20 dec 2013, 13:37

Gert heeft ook een gemeentepolis bij de VGZ.
Gert krijgt 300,- vergoed voor zijn bril.

Dat zijn goede klanten. Doen niet moeilijk (zolang het onder de 300,- blijft) en alles wordt voor ze betaald.

Dat is dus excl de bijstand.

SlowCo

Bericht door SlowCo » 20 dec 2013, 13:40

Luco schreef:@Slowco, beetje stemmingmakerij, maar goed jouw verantwoording.

Maar ik steek niet onder stoelen of banken dat elke arbeidsongeschikte wel IETS kan doen.
Wat is mijn verantwoording?
Ik vond het vrij suggestief om de opmerking te maken over een kogel van 16 eurocent met daaronder meteen "arbeidsongeschikt".
De arbeidsongeschikten die ik ken, willen juist allemaal graag werken. Dat ze daar in onze huidige maatschappij niet altijd de mogelijkheid voor geboden krijgen, is een andere discussie. Degenen die het wel voor elkaar krijgen werken ook allemaal (al dan niet in een sociale werkplaats).

Ik ben het dus met je eens dat vele "arbeidsongeschikten" meestal wel iets kunnen doen, maar niet met de suggestie dat ze alleen maar klagen en niets bij zouden (willen ) dragen.

Verder ben ik niet boos hoor... :beer:

Plaats reactie