Potver zeg, ik moet echt weer naar Duitsland binnenkort.
De frustratie van het rondje rijden
- Joy
De frustratie van het rondje rijden
Hebben jullie dat ook wel eens ? Zaterdagmiddag, ik denk ik ga eens een rondje Zeeland doen. Vertrek van huis en rij meteen binnenwegen op. Kilometer of 10 verder, olie is aardig op temperatuur zit ik vast achter een oude man die rustig 60 sukkelt midden op de rijbaan. Na een minuut of wat schrok ie wakker en ging ie wat naar rechts waar ik dankbaar gebruik van maakte door er meteen naast te zitten. Stukje kunnen doorrijden, file ivm openstaande brug... Drukte in Middelburg, richting Veere. Flitsers, doorgetrokken strepen, wederom vast achter Opel Meriva en co-rijders. Uit frustratie landweggetje in geschoten. Veel te smal weggetje, veel begroeiing geen overzicht. Rustig gereden. Kom ik richting Vrouwenpolder zie ik rechts de dijk richting Veere (dat is een mooie met second gear bochten) geheel leeg
dat is zeldzaam. Rechtsaf, licht ging meteen op groen. Volle pollen (heb ook hooikoorts heerlijk) richting 1e bocht, tussengas van 4 naar 3 naar 2, vol blerend eruit (nieuw Dbilas filtersysteem
) en tot aan Veere lekker door kunnen rijden. In Veere omgekeerd en stuk weer terug gereden. Daarna bij stoplichten weer genadeloos aan moeten sluiten bij de stroperige rij 1.4 16V Meriva's en co-rijders. Daarna doorgetrokken streep ohne ende tot ik bijna thuis was. Dus van de 80 gereden km's heb ik er welgeteld 7 lol gehad
- Joop
Ik herken dit wel... Met name bij het over de dijk (over een langs de vele rivieren) heen rijden, denk je net die mooie bochtencombinatie vlot te kunnen nemen zit er net een langzamere auto met een bestuurder druk om zich heen kijkend voor je...
Of de vele weggebruikers op een zonnige zaterdag of zondagmiddag op zo'n dijk... Ze hebben alle recht om daar te fietsen, lopen, rijden, maar het maakt het verantwoord vlot doorrijden wel erg lastig.
Of de vele weggebruikers op een zonnige zaterdag of zondagmiddag op zo'n dijk... Ze hebben alle recht om daar te fietsen, lopen, rijden, maar het maakt het verantwoord vlot doorrijden wel erg lastig.
- Wim te Riet
- Auto: Saab 9-3
Hier hebben ze op de fraaiste smalle weg richting Duitsland een aantal jaren geleden drempels aangelegd.
Het moet niet gekker worden.
Er is nog een super strakke weg richting Duitsland, maar daar controleren ze veel.
Op de kleinere wegen geldt hier nu vrijwel overal 60 km/u en op bijna alle 80 km/u wegen hebben ze de strepen doorgetrokken.
De gein gaat er zo wel af...
... en dan woon ik nog dichtbij Germanië!
Het moet niet gekker worden.
Er is nog een super strakke weg richting Duitsland, maar daar controleren ze veel.
Op de kleinere wegen geldt hier nu vrijwel overal 60 km/u en op bijna alle 80 km/u wegen hebben ze de strepen doorgetrokken.
De gein gaat er zo wel af...
... en dan woon ik nog dichtbij Germanië!
- Fabian
- Joop
- Knot
- Jorrit
Ja klopt, van de week nog een ree voor de auto. Geeft behoorlijk wat schadeJoop schreef:Een nadeel van 's avonds of 's nachts rondrijden op bijvoorbeeld de veluwe is dat je zo nu en dan nog eens een iets minder prettige ontmoeting met wat plaatselijk wild kunt verwachten. Maar ja dat maakt de rest van het rijden er niet minder om...