![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![tand :tooth:](./images/smilies/smiley_tooth.gif)
3.0 is indd stap sterker. 2.5 torretje moet veel meer op toeren worden gehouden.Knot schreef: Ik dacht altijd dat je de 3.0 liter 325i moest hebben omdat die sterker zou aanvoelen dan op papier...
Zie je nou, je moet die 2.5 liter hebben zonder schuifdak!Joost schreef: ↑17 dec 2013, 13:45 Is een 2,5 liter.
Volgens de uitweeg weegschalen 1320 kg. Zal hem voor de zekerheid nog een keer op de weegbrug zetten. Standaard auto weegt volgens het kenteken 1405 kg.
Waarom een 2,5 liter? Ik kwam op het idee deze auto te gaan bouwen afgelopen zomer op de DF trackday op Spa. Daar reden een aantal omgebouwde BMW E90 325i's uit het Belgische Gentleman Driver Championship. Binnen dat kampioenschap bestaat de BMW Clubsport Trophy, met geprepareerde E36's, E46's en E90's, allen 325i.
Omdat er ooit misschien nog wel een keer echt geraced gaat worden leek me de 325i de juiste keuze. Racen kan dus sowieso in dat kampioenschap. Bovendien verwacht ik dat in Nederland op den duur ook de stap gemaakt zal worden naar de latere 325i modellen. De E30's en E36's zullen toch een keer vervangen gaan worden op den duur voor een nieuwer model. Met een 330i val je dan waarschijnlijk buiten de boot. Bovendien ben ik tijdens mijn zoektocht naar een geschikte E90 niet 1 handgeschakelde 330i tegengekomen zonder schuifdak.
Hoe beviel het ding destijds? Vond je hem ook te weinig vermogen hebben?