BMW M54: Cil. 5 doet niet mee bij koude start...
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW M54: Cil. 5 doet niet mee bij koude start...
damn...wat een pech/balen.
- HJ2
- Berichten: 3692
- Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
- Locatie: Delluf 'shire'
Re: BMW M54: Cil. 5 doet niet mee bij koude start...
Yup!
en aan het geld komt nu ook een beetje een einde... Goede raad zal ook wel weer duur zijn;-)
Net even luidkeels lopen godveren, iets wat ik dus echt nooooit doe!
en aan het geld komt nu ook een beetje een einde... Goede raad zal ook wel weer duur zijn;-)
Net even luidkeels lopen godveren, iets wat ik dus echt nooooit doe!

- Flamman
- Berichten: 426
- Lid geworden op: 02 nov 2011, 19:27
- Locatie: Carrera T, e36 M3 sedan, e90 330d, e36 323ti
Re: BMW M54: Cil. 5 doet niet mee bij koude start...
Das idd balen maar aan de andere kant wees blij dat je luchtbalg hier klapt, want onderweg naar Spanje is vervelender.
Advies:
- accu vervangen
- 2 NIEUWE luchtbalgen monteren, ga niet lopen emmeren met 1 gebruikte krijg je spijt van.
Als de nieuwe luchtbalgen gemonteerd zijn, de accu is vervangen en de motor weer loopt, zal hij zelf de rijhoogte weer juist zetten, mits er niets met hoogte sensoren aan de hand is natuurlijk.
Advies:
- accu vervangen
- 2 NIEUWE luchtbalgen monteren, ga niet lopen emmeren met 1 gebruikte krijg je spijt van.
Als de nieuwe luchtbalgen gemonteerd zijn, de accu is vervangen en de motor weer loopt, zal hij zelf de rijhoogte weer juist zetten, mits er niets met hoogte sensoren aan de hand is natuurlijk.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW M54: Cil. 5 doet niet mee bij koude start...
@HJ2, kan ik me goed voorstellen bij en na zoiets.
zo had ik vandaag (niet zo erg maar wel balen
) weer eens wat zaken besteld in meervoud voor onderdelen voor een nieuw idee BBK kit.
moest helaas bij 3 verschillende internet aanbieders, 1 voor mooi vliegtuig kwaliteit alu platstrip genoeg voor bv 3 kits in vrij dik alu
toen moest ik nog veel in verschillende soorten diktes aluminium vulringen halen elders, meteen voor bv 4 kits maar ook wat extra voor andere ideeën in de toekomst, wat haal ik me op de hals
bij die sites nog gekeken of het bij bv een bedrag hoger dan X (soms 50 soms 300) vrij van verzendkosten was, maar kon zo niet wat vinden.
toen kwam ik bij men 3de website waar ik na aardig wat zoekwerk mijn lengte bouten in 10.9 sterkte kon vinden en met speciale kop en stukje glad zeg maar, afijn ook maar wat extra besteld
maar helemaal vergeten op die website te kijken van of ze daar eventueel vrij verzenden boven bedrag X oid...afijn, had van die ene maat 16 bouten besteld en dacht ach wat moet toch verzendkosten betalen, bestel meteen wat andere erbij, maar daar 14 van...
toen wilde ik afrekenen en zag het bedrag net boven de 50,-euro en hm...toch best veel voor wat bouten en maar 2 bouten er af gehaald (bestel meestal wat reserve
) afijn, toen afreken en iets van 54 nog wat euro betaald...
kom ik daarna weer terug op die site na betaling op de homepage en zag daar staan...boven de 50,-euro gratis verzending in NL
als ik dus die 2 bouten die ik best wilde hebben, niet er af gehaald had, dan had ik dus geen 6.50 euro hoeven te betalen voor verzending
bij lange na gelukkig niet zo'n ramp als wat jij mee maakte, maar toch sloeg ik me daarna 3x voor mijn kop echt letterlijk, was ff kort woest op mezelf
aaargh
dus bij de eerste 2 website's ik goed kijken en bij de derde aangekomen na veel gegoogle vergat ik het alweer....I need a ship in my head
eneuh sterkte met jullie eigenwijze lastige BMW
zo had ik vandaag (niet zo erg maar wel balen

moest helaas bij 3 verschillende internet aanbieders, 1 voor mooi vliegtuig kwaliteit alu platstrip genoeg voor bv 3 kits in vrij dik alu
toen moest ik nog veel in verschillende soorten diktes aluminium vulringen halen elders, meteen voor bv 4 kits maar ook wat extra voor andere ideeën in de toekomst, wat haal ik me op de hals

bij die sites nog gekeken of het bij bv een bedrag hoger dan X (soms 50 soms 300) vrij van verzendkosten was, maar kon zo niet wat vinden.
toen kwam ik bij men 3de website waar ik na aardig wat zoekwerk mijn lengte bouten in 10.9 sterkte kon vinden en met speciale kop en stukje glad zeg maar, afijn ook maar wat extra besteld

maar helemaal vergeten op die website te kijken van of ze daar eventueel vrij verzenden boven bedrag X oid...afijn, had van die ene maat 16 bouten besteld en dacht ach wat moet toch verzendkosten betalen, bestel meteen wat andere erbij, maar daar 14 van...
toen wilde ik afrekenen en zag het bedrag net boven de 50,-euro en hm...toch best veel voor wat bouten en maar 2 bouten er af gehaald (bestel meestal wat reserve

kom ik daarna weer terug op die site na betaling op de homepage en zag daar staan...boven de 50,-euro gratis verzending in NL

als ik dus die 2 bouten die ik best wilde hebben, niet er af gehaald had, dan had ik dus geen 6.50 euro hoeven te betalen voor verzending

bij lange na gelukkig niet zo'n ramp als wat jij mee maakte, maar toch sloeg ik me daarna 3x voor mijn kop echt letterlijk, was ff kort woest op mezelf


dus bij de eerste 2 website's ik goed kijken en bij de derde aangekomen na veel gegoogle vergat ik het alweer....I need a ship in my head

eneuh sterkte met jullie eigenwijze lastige BMW

- HJ2
- Berichten: 3692
- Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
- Locatie: Delluf 'shire'
Re: BMW M54: Cil. 5 doet niet mee bij koude start...
Flamman schreef:Das idd balen maar aan de andere kant wees blij dat je luchtbalg hier klapt, want onderweg naar Spanje is vervelender.
Advies:
- accu vervangen
- 2 NIEUWE luchtbalgen monteren, ga niet lopen emmeren met 1 gebruikte krijg je spijt van.
Als de nieuwe luchtbalgen gemonteerd zijn, de accu is vervangen en de motor weer loopt, zal hij zelf de rijhoogte weer juist zetten, mits er niets met hoogte sensoren aan de hand is natuurlijk.
Bedankt voor je goede tips!

Eerst maar de motor aan de praat, dan zien we verder.
Geld is op voor 2 nieuwe, die komt dan maar een paar maandjes later. Gelukkig is vervangen gemakkelijk.
Alleen... wel de sensoren goed controleren dat een nieuwe balg niet hetzelfde lot is beschoren?

p.s: balen van je 6,50 Rene

- Arthur
- Berichten: 43154
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: BMW M54: Cil. 5 doet niet mee bij koude start...
Maar gelukkig weet 'ie het, zoals gewoonlijk, kort en bondig uit te leggen. En vooral duidelijk, ook!


HJ2 schreef:p.s: balen van je 6,50 Rene
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW M54: Cil. 5 doet niet mee bij koude start...



- HJ2
- Berichten: 3692
- Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
- Locatie: Delluf 'shire'
Re: BMW M54: Cil. 5 doet niet mee bij koude start...
Het zei je vergeven hoor Rene 
Luchtzak is besteld (Offenga). Afwachten maar.
Mijn grootste angst is dat straks de boel weeeer omhoog gaat, en dat dan de andere kant ploft
Maar even wat anders:
Zojuist de zekering van de brandstofpomp teruggestopt (want die was ik vergeten
na de compressietest)
En hij loopt prachtig!
Dit was dus een hele koude start en cyl nr. 5 draaide vrolijk mee zonder foutmeldingen.
Ik ben toch zo benieuwd hoe het rijdt, ook met de nieuwe VANOS seals!
Nu het wachten is op de luchtzak dan maar de voorwielophanging aanpakken (eigenlijk alles vervangen) en de remmen rondom. Als de plofzak weer goed werkt alleen nog uitlijnen en dan kan ik weer rijden!
Dan nog wat klote klusjes als de kabelboom in het scharnier vervangen en alles is weer als nieuw

Luchtzak is besteld (Offenga). Afwachten maar.
Mijn grootste angst is dat straks de boel weeeer omhoog gaat, en dat dan de andere kant ploft

Maar even wat anders:
Zojuist de zekering van de brandstofpomp teruggestopt (want die was ik vergeten

En hij loopt prachtig!
Dit was dus een hele koude start en cyl nr. 5 draaide vrolijk mee zonder foutmeldingen.
Ik ben toch zo benieuwd hoe het rijdt, ook met de nieuwe VANOS seals!
Nu het wachten is op de luchtzak dan maar de voorwielophanging aanpakken (eigenlijk alles vervangen) en de remmen rondom. Als de plofzak weer goed werkt alleen nog uitlijnen en dan kan ik weer rijden!

Dan nog wat klote klusjes als de kabelboom in het scharnier vervangen en alles is weer als nieuw

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW M54: Cil. 5 doet niet mee bij koude start...
ik ken dat hele systeem niet met de luchtzak voor de vering??
veels te luxe, kan me trouwens heel goed voorstellen dat je dara bang voor bent dat ie weer als een malle omhoog gaat omdat je denk niet weet waardoor het kwam?
denk dan maar vast dat gereed leggen om heel snel de stroom eraf te kunnen zetten if...
lol@fuse...of je doet de stekker er in, maar idd een klein ding wat je zo kan vergeten als er een tijdje tussen zit immers tis niet echt een standaard iets de zekering eruit halen.
mooi dat die nu wel meteen goed loopt
wat denk je nu wat de hoofd oorzaak was?
veels te luxe, kan me trouwens heel goed voorstellen dat je dara bang voor bent dat ie weer als een malle omhoog gaat omdat je denk niet weet waardoor het kwam?
denk dan maar vast dat gereed leggen om heel snel de stroom eraf te kunnen zetten if...
lol@fuse...of je doet de stekker er in, maar idd een klein ding wat je zo kan vergeten als er een tijdje tussen zit immers tis niet echt een standaard iets de zekering eruit halen.
mooi dat die nu wel meteen goed loopt

- HJ2
- Berichten: 3692
- Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
- Locatie: Delluf 'shire'
Re: BMW M54: Cil. 5 doet niet mee bij koude start...
jazeker, het waren dus inderdaad kapotte klepstoters!
-
- Berichten: 887
- Lid geworden op: 26 nov 2006, 20:33
- Locatie: NL
Re: BMW M54: Cil. 5 doet niet mee bij koude start...
@HJ2, dat is behoorlijk wat pech. Ik heb eerder ook misfires gehad, maar dat lag aan een defecte DISA klep en bougies die aan vervanging toe waren. Gelukkig nog geen klepstoters, maar wel een hoop andere issues.
Welke M54 heb je eigenlijk?
Welke M54 heb je eigenlijk?
- HJ2
- Berichten: 3692
- Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
- Locatie: Delluf 'shire'
Re: BMW M54: Cil. 5 doet niet mee bij koude start...
Ha Raymond,
Ik heb een 3l.
Bij mij was ook de DISA valve stuk. De pin was er net niet uitgevallen, maar ik kom 'm zo met mijn vingers eruit trekken. Ik heb een repair kit met een ander ontwerp ophanging van de (aluminium) klep besteld op fleabay. Minstens zo erg: het control armpje zat helemaal los in de klep.
Hij kon sturen wat hij wilde, maar de klep deed gewoon zijn eigen ding, ook zonder input van de computer... Echter omdat de storing altijd hetzelfde verliep., en echt alleen op nr 5, kwam ik uiteindelijk (na bougies, bobines, grote beurt, lekkage check PCV etc) op klepstoters uit. Ik ben dan zelfs nog blij dat ik geen scheurtje o.i.d. in cilinderkop of onderblok had
Ik heb op diverse fora heel veel advies gehad, van verschillende waarde zo blijkt. En ik had ook niet anders verwacht.
En uiteindelijk zelf 1+1 opgeteld en beslissingen voor mezelf met mijn eigen kennis genomen om mijn blok voor zo min mogelijk geld weer netjes draaiend te krijgen.
Tot nu toe lijkt dat gelukt te zijn, maar ...: NOT untill the fat lady sings!
Ik heb een 3l.

Bij mij was ook de DISA valve stuk. De pin was er net niet uitgevallen, maar ik kom 'm zo met mijn vingers eruit trekken. Ik heb een repair kit met een ander ontwerp ophanging van de (aluminium) klep besteld op fleabay. Minstens zo erg: het control armpje zat helemaal los in de klep.


Ik heb op diverse fora heel veel advies gehad, van verschillende waarde zo blijkt. En ik had ook niet anders verwacht.

Tot nu toe lijkt dat gelukt te zijn, maar ...: NOT untill the fat lady sings!
-
- Berichten: 887
- Lid geworden op: 26 nov 2006, 20:33
- Locatie: NL
Re: BMW M54: Cil. 5 doet niet mee bij koude start...
Ik heb ook een 3ltr van eind 2003, nu met 172k km.HJ2 schreef:Ha Raymond,
Ik heb een 3l.![]()
Bij mij was ook de DISA valve stuk. De pin was er net niet uitgevallen, maar ik kom 'm zo met mijn vingers eruit trekken. Ik heb een repair kit met een ander ontwerp ophanging van de (aluminium) klep besteld op fleabay. Minstens zo erg: het control armpje zat helemaal los in de klep.Hij kon sturen wat hij wilde, maar de klep deed gewoon zijn eigen ding, ook zonder input van de computer... Echter omdat de storing altijd hetzelfde verliep., en echt alleen op nr 5, kwam ik uiteindelijk (na bougies, bobines, grote beurt, lekkage check PCV etc) op klepstoters uit. Ik ben dan zelfs nog blij dat ik geen scheurtje o.i.d. in cilinderkop of onderblok had
![]()
Ik heb op diverse fora heel veel advies gehad, van verschillende waarde zo blijkt. En ik had ook niet anders verwacht.En uiteindelijk zelf 1+1 opgeteld en beslissingen voor mezelf met mijn eigen kennis genomen om mijn blok voor zo min mogelijk geld weer netjes draaiend te krijgen.
Tot nu toe lijkt dat gelukt te zijn, maar ...: NOT untill the fat lady sings!
- DISA klep; zelfde verhaal. Ik heb deze ook gereviseerd met een set van I6automotive.
- PCV kermis: was bij mij ook defect (gat in slang). Na vervanging OK
- Vacuumslangen: vervangen nadat er twee gescheurd waren.
- VANOS revisie: moet nog
- Defecte terugslagklep in oliefilterhuis: besteld, komt deze week binnen.
- Klepdeksel pakking: vervangen na lekkage
Probleemloos zijn de E39's niet, maar ze rijden wel erg goed.
- HJ2
- Berichten: 3692
- Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
- Locatie: Delluf 'shire'
Re: BMW M54: Cil. 5 doet niet mee bij koude start...
Haha! Ja, veel kwaaltjes, maar de vorige die ik had (M52 523i) was werkelijk probleemloos en zijdezacht.
Zou het dan toch aan die 3l liggen?
Bij die van mij lijkt het wel op slecht (geen?) onderhoud als ik alle details bij elkaar optel. Al met al mijn eerste kat in de zak, en ik hoop de laatste
Hoe ben je er achter gekomen dat de terugslagklep in het filterhuis stuk was trouwens?
De vanos seals vervangen was echt super simpel. Ik ben benieuwd of ik het merk tijdens het rijden strakes (popel popel...)
Zou het dan toch aan die 3l liggen?
Bij die van mij lijkt het wel op slecht (geen?) onderhoud als ik alle details bij elkaar optel. Al met al mijn eerste kat in de zak, en ik hoop de laatste

Hoe ben je er achter gekomen dat de terugslagklep in het filterhuis stuk was trouwens?
De vanos seals vervangen was echt super simpel. Ik ben benieuwd of ik het merk tijdens het rijden strakes (popel popel...)

-
- Berichten: 887
- Lid geworden op: 26 nov 2006, 20:33
- Locatie: NL
Re: BMW M54: Cil. 5 doet niet mee bij koude start...
Eigenlijk merkte ik er niets van; totdat ik de PCV-kermis ging vervangen en toen merkte ik dat de klep zo lam als een eend was. Nog voordat ik de revisieset van I6automotive binnenkreeg kreeg mijn auto last van misfires, niet zoals bij jou op #5, maar op #6.
Uiteindelijk kon ik dat correleren aan het overschrijden van een bepaald toerental waarbij de DISA klep omschakelt om de aangezogen lucht te maximaliseren. Doordat de klep ongecontroleerd in de verkeerde stand terecht kon komen werd ook de hoeveelheid aangezogen lucht te laag om het motortoerental in stand te houden. Het gevolg is dat er (1) te weinig lucht is en (2) daarop te weinig brandstof werd ingespoten.
Dat kwam weer overeen met de error codes (1) lean running engine en (2) misfire on #6. Na revisie van de DISA klep was dit opgelost.
De revisieset van Beisan voor de VANOS heb ik ook liggen, maar eerst ga ik het oliefilterhuis maar eens vervangen.
Voor foto's: https://www.facebook.com/raymond.woertm ... 750&type=3" onclick="window.open(this.href);return false;
Bij mij is er geen sprake van achterstallig onderhoud. Toen ik hem kocht stond deze op 139k km met afgestempeld boekje. Alle issues die ik heb ervaren zijn algemeen bekend van een M54.
BTW: voor de draagarmen gebruik ik Lemforder. Ik ben niet z'on fan van Meyle.
Uiteindelijk kon ik dat correleren aan het overschrijden van een bepaald toerental waarbij de DISA klep omschakelt om de aangezogen lucht te maximaliseren. Doordat de klep ongecontroleerd in de verkeerde stand terecht kon komen werd ook de hoeveelheid aangezogen lucht te laag om het motortoerental in stand te houden. Het gevolg is dat er (1) te weinig lucht is en (2) daarop te weinig brandstof werd ingespoten.
Dat kwam weer overeen met de error codes (1) lean running engine en (2) misfire on #6. Na revisie van de DISA klep was dit opgelost.
De revisieset van Beisan voor de VANOS heb ik ook liggen, maar eerst ga ik het oliefilterhuis maar eens vervangen.
Voor foto's: https://www.facebook.com/raymond.woertm ... 750&type=3" onclick="window.open(this.href);return false;
Bij mij is er geen sprake van achterstallig onderhoud. Toen ik hem kocht stond deze op 139k km met afgestempeld boekje. Alle issues die ik heb ervaren zijn algemeen bekend van een M54.
BTW: voor de draagarmen gebruik ik Lemforder. Ik ben niet z'on fan van Meyle.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW M54: Cil. 5 doet niet mee bij koude start...
hoe zit dat met de e39 540i dan....ja je hebt vroege non vanos en met en? weet ik veel (vergeten)
zijn die dingen minder storings gevoelig?
if so dan V8 rules

zijn die dingen minder storings gevoelig?
if so dan V8 rules


-
- Berichten: 887
- Lid geworden op: 26 nov 2006, 20:33
- Locatie: NL
Re: BMW M54: Cil. 5 doet niet mee bij koude start...
@Rene, de VANOS-seals van de M62 gaan evengoed een keer stuk en daar heeft Beisan ook een rev-set voor, net als voor de S54, S62 etc.
http://www.beisansystems.com/products.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.beisansystems.com/products.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- HJ2
- Berichten: 3692
- Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
- Locatie: Delluf 'shire'
Re: BMW M54: Cil. 5 doet niet mee bij koude start...
Jij had toch geen fuel cutoff bij je foutmelding, toch?
-
- Berichten: 887
- Lid geworden op: 26 nov 2006, 20:33
- Locatie: NL
Re: BMW M54: Cil. 5 doet niet mee bij koude start...
Blijkt niet uit mijn documentatie, dus nee.HJ2 schreef:Jij had toch geen fuel cutoff bij je foutmelding, toch?
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW M54: Cil. 5 doet niet mee bij koude start...
bij de non vanos 1997<>1998 heb je daar denk dan geen last vanraymondw schreef:@Rene, de VANOS-seals van de M62 gaan evengoed een keer stuk en daar heeft Beisan ook een rev-set voor, net als voor de S54, S62 etc.
http://www.beisansystems.com/products.html" onclick="window.open(this.href);return false;

trouwens zo'n setje zal denk niet zo duur zijn, het karwei daar in tegen zal vrij lastig/ingewikkeld zijn?
-
- Berichten: 887
- Lid geworden op: 26 nov 2006, 20:33
- Locatie: NL
Re: BMW M54: Cil. 5 doet niet mee bij koude start...
Correct; Beisan levert alleen maar een set voor de Tu versie van de M62. Voor de M54 schat ik 8-12uur werk. Dat is de hoofdreden waarom ik dit nog niet heb uitgevoerd. Ik kan het binnen de vereiste beschikbaarheid als daily niet plannen binnen de vrije tijd die ik heb en zolang de noodzaak slechts van preventieve aard is heb ik de luxe om dit uit te stellen.GTRene schreef:bij de non vanos 1997<>1998 heb je daar denk dan geen last vanraymondw schreef:@Rene, de VANOS-seals van de M62 gaan evengoed een keer stuk en daar heeft Beisan ook een rev-set voor, net als voor de S54, S62 etc.
http://www.beisansystems.com/products.html" onclick="window.open(this.href);return false;![]()
trouwens zo'n setje zal denk niet zo duur zijn, het karwei daar in tegen zal vrij lastig/ingewikkeld zijn?
Het moeilijkheids- niveau voor de M54 schat ik als middelmatig in; met name vanwege een aantal specifieke werkzaamheden die in de overigens uitstekende handleiding van Beisan staan. Een beetje gevorderd moet je wel zijn, dus niet voor de beginnende zelf sleutelaar.
- HJ2
- Berichten: 3692
- Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
- Locatie: Delluf 'shire'
Re: BMW M54: Cil. 5 doet niet mee bij koude start...
Maak je niet te druk!
Voor de M54, alleen de seals vervangen is veel minder werk dan je beschrijft.
Alle 'moeilijke' dingen blijven zitten, de vanos wip je er zo uit en de seals vervangen is eenvoudig.
Van wat ik nu geleerd heb is M52 lastiger dan ons blok.
Voor de M54, alleen de seals vervangen is veel minder werk dan je beschrijft.
Alle 'moeilijke' dingen blijven zitten, de vanos wip je er zo uit en de seals vervangen is eenvoudig.
Van wat ik nu geleerd heb is M52 lastiger dan ons blok.
- HJ2
- Berichten: 3692
- Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
- Locatie: Delluf 'shire'
Re: BMW M54: Cil. 5 doet niet mee bij koude start...
Okay!
Nieuwe balg is gearriveerd en zat er inderdaad zo onder
Daarna een eerste testrit kunnen maken. Bij de koude start draaide alles al perfect, en ik heb net wat variabele motortoerentallen gedraaid om de Vanos goed te laten vullen / ontluchten.
Conclusie:
Draait als nieuw, probleem opgelost!
Heel erg bedankt nogmaals aan hen die me op het goede spoor hebben gezet! En zij die dat niet deden: Heel erg bedankt om me iig aan het denken te zetten en mogelijkheden af te strepen
Nieuwe balg is gearriveerd en zat er inderdaad zo onder

Daarna een eerste testrit kunnen maken. Bij de koude start draaide alles al perfect, en ik heb net wat variabele motortoerentallen gedraaid om de Vanos goed te laten vullen / ontluchten.
Conclusie:
Draait als nieuw, probleem opgelost!
Heel erg bedankt nogmaals aan hen die me op het goede spoor hebben gezet! En zij die dat niet deden: Heel erg bedankt om me iig aan het denken te zetten en mogelijkheden af te strepen

- Flamman
- Berichten: 426
- Lid geworden op: 02 nov 2011, 19:27
- Locatie: Carrera T, e36 M3 sedan, e90 330d, e36 323ti
Re: BMW M54: Cil. 5 doet niet mee bij koude start...
Goed om te lezen dat het is opgelost !HJ2 schreef:Okay!
Nieuwe balg is gearriveerd en zat er inderdaad zo onder
Daarna een eerste testrit kunnen maken. Bij de koude start draaide alles al perfect, en ik heb net wat variabele motortoerentallen gedraaid om de Vanos goed te laten vullen / ontluchten.
Conclusie:
Draait als nieuw, probleem opgelost!
Heel erg bedankt nogmaals aan hen die me op het goede spoor hebben gezet! En zij die dat niet deden: Heel erg bedankt om me iig aan het denken te zetten en mogelijkheden af te strepen
Heb het wel een paar keer moeten roepen maar gelukkig niet voor niets

Veel plezier met de E39 en snel sparen voor veerbalg nr2 zou ik zeggen want die komt straks ook
- 328Ti
- Berichten: 3096
- Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10
Re: BMW M54: Cil. 5 doet niet mee bij koude start...
Noahhh..... Zit hier de inlaatpakkingen en vacuummebraam te vervangen voor pa,s M62B44. Godver wat een teringbende zo,n blok. Echt niet fijn om aan te sleutelen en running costs >250dkm zijn stukken hoger dan een 6 cil. Give me a nica M52! ( met 3l rotatie erin)GTRene schreef:hoe zit dat met de e39 540i dan....ja je hebt vroege non vanos en met en? weet ik veel (vergeten)
zijn die dingen minder storings gevoelig?
if so dan V8 rules![]()

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Joost H., Majestic-12 [Bot] en 5 gasten