Omdat we hier zo'n geweldige multi-culturele samenleving moeten hebbendvh schreef:(Te) grote cultuur verschillen.
Dat gaat (ook) in Nederland niet werken.
Nu niet, nooit niet. Nergens in de wereld werkt het. Dus waarom hier wel?

Omdat we hier zo'n geweldige multi-culturele samenleving moeten hebbendvh schreef:(Te) grote cultuur verschillen.
Dat gaat (ook) in Nederland niet werken.
Nu niet, nooit niet. Nergens in de wereld werkt het. Dus waarom hier wel?
Denk het wel. Vrije markt is vrije markt. Er zijn ook genoeg ondernemers die wel gewoon het hoofd boven water kunnen houden. Je moet alleen inventief zijn, harder werken, meer service verlenen en bovenal: met je tijd mee gaan.Hielke schreef:Of denk ik nu te links?
http://www.theguardian.com/technology/2 ... oyees-work" onclick="window.open(this.href);return false;
Zit wel een kern in, ze maken de markt voor een groot gedeelte kapot omdat ze bijna geen onkosten heben die een normale winkel wel heeft.Hielke schreef:Het wordt nooit weer zoals in de 10 vette jaren voor 2008 dvh. Europeanen (en door de hypotheekrenteaftrek vooral de Nederlanders) leefden toen vooral op de pof en op de wolken van de overwaarde van hun immer en altijd duurder wordende huis. Die luchtbel is nu doorgeprikt, daar willen we niet opnieuw intrappen. Dat herstel komt er binnenkort wel weer, die idioterie die erbij hoorde, en die ons uiteindelijk de crisis gebracht heeft, hopelijk niet weer.
Wat mij, en ik hoop vele middenstanders, veel meer zorgen baart is de wurggreep die online retailers op maatschappij en economie beginnen uit te oefenen. Hieronder staat een artikel over de praktijken van amazon. Beste leesvoer dat ik in maanden heb gezien. De eigen werknemers helemaal uitknijpen maar intussen van het restant van de burgerij dat nog wel een redelijk inkomen heeft verwachten dat ze al hun spullen (echt alles) ten koste van de normale middenstand wel online via amazon kopen. Oftewel, waar de vrije markt ook toe kan leiden. Of denk ik nu te links?
http://www.theguardian.com/technology/2 ... oyees-work" onclick="window.open(this.href);return false;
En daarom hoort de staat ook tijdig om de hoek te komen kijken. Zoals in het voorbeeld van Luco l'etat. Geen of nauwelijks belasting betalen, voordeeltjes krijgen bij de aanschaf van grond, vakbonden niet toestaan, werknemers aan alle kanten uitknijpen, de bestaand middenstand de nek omdraaien. Als je stelt dat de verantwoordelijkheid bij de consument hoort te liggen, ja, dan ben je een echte vrije markt denker. Ik kan bij Amazon "one klick" aankopen doen, hetgeen ik dan ook wel eens doe. Ik doe er niks illegaals mee, ben op korte termijn dief van eigen beurs als ik bij anderen meer betaal. Laat staan in de lokale winkelstraat probeer datzelfde te kopen. Maar ik weet ook heel goed wat de consequenties zijn als ik op termijn 50% of meer van mijn non food benodigdheden daar kan kopen (ook Seiko klokjes, ook Ray Ban's). Om de huidige welvaart op een eerlijke manier over iedereen te verdelen heb je een sterke regelgevende overheid nodig. Zonder die moderne staat hadden we het huidige welvaarstsniveau nog niet bij benadering gekend.Robin schreef:Tja ik zie het als clicks & bricks. Beide(de winkels qua percentage in verminderde vorm) blijven naast elkaar bestaan. Maar de kaalslag is nog niet voorbij onder winkeliers/winkelpanden (op niet al te toplocaties) etc.
Wel dient 'men' in te zien dat wanneer het men meer gaat kopen bij stenen winkels, maar men nog meer online gaat kopen, het (nog meer) ten koste gaat van de winkelpandenprijzen. Die zullen (nog meer) dalen: en als dát onroerend goed daalt, dalen de huizenprijzen ook gewoonweg(nog steeds) mee. Dus snijdt de online consument met eigen huis zichzelf indirect een beetje in de vingers.
op zich zijn de meeste merkmonturen ook niet duur, maar de glazen pfffffffffffffffffffffffffffdvh schreef:Je mist m'n punt Mark
Ja, bij (sommige) particulieren Opticiens heb je prachtige brillen. Buffelhoorn, goud, carbon, handgemaakt.
Betaal je dan ook fors voor. En voor de liefhebber is dat prachtig spul.
Maar als je zo'n dure bril koopt zo van: " ziet er leuk uit en het moet goed kijken". 1500,- (of meer) aftikken en vervolgens roepen dat het crisis is enzo.
Dat de brillengek/liefhebber het ervoor betaald ok. Dat is een bewuste aankoop dan.
Maar ik zeg je dat er heel veel mensen rondlopen met bovenstaande mentaliteit en die gewoon elke 2 jaar (teveel) geld uitgeven aan zaken waar ze zelf geen weet van hebben. (Merk , uiterlijk, liefhebberij)
Betreft service. Dat is niet afhankelijk van een logo wat boven de deur hangt imho.
FWD city is natuurlijk alleen maar welvaart.dvh schreef:http://www.nu.nl/ondernemen/3654965/omz ... -2014.html
Alvast een fijne feestdagen en een gelukkig nieuwjaar.
![]()
Maar goed.. Whats new.. Het wordt en is minder.
Toch zie ik in onze stad weinig leegstand. ( al is dat in andere steden wel anders ) en hobbelen de meeste zaken gewoon door. Het lijkt en voelt alsof de grootste klap ( voor nu ) weer even achter de rug is.
Nu is er een eindejaarsdrukte. Maar ben erg benieuwd wat februari en maart 2014 gaan doen..
Het blijft spannend..
Ze hebben gewoon nog geen internet...martll schreef: Toch zie ik wel een groot verschil in waar ik 18 jaar gewoond heb, de Randstad, en waar ik nu woon, de Veluwe.
In het Oosten is het (op zaterdagen) ontzettend druk in Harry's elektronica winkel, de slager, bakker, de visboer, de ijstent, de openhaard winkel, de onbekende verfwinkel, gereedschap winkel etc. Terwijl ik in de Randstad vooral drukte zie bij de supermarkt, de grote bouwmarkt en de Mediamarkt.
Hebben deze mensen een andere mentaliteit in het Oosten? Dat ze toch meer geven om service en niet zo zeer om de prijs. Bestaan vooral daar de specialistische winkeltjes?
Gebruikers op dit forum: Martijn_bmw, PetervdH, Semrush [Bot] en 15 gasten