is 1 keer in NL geleverd(ik ben Seiko dealer, niet door mij overigens:))) handmade, je moet dingen ondertekenen dat je 'm niet doorverkoopt zoveel jaar. 120k euro dacht ik?Tim N schreef:![]()
Te gek , dan liever 'n Patek:)
is 1 keer in NL geleverd(ik ben Seiko dealer, niet door mij overigens:))) handmade, je moet dingen ondertekenen dat je 'm niet doorverkoopt zoveel jaar. 120k euro dacht ik?Tim N schreef:![]()
Wanneer ik dat dan weer lees denk ik bij mezelf 'jammer'. Geweldig dat je mooie klokken maakt, maar ga niet zo uit de hoogte lopen doenRobin schreef:Tja. Ik heb hier 'n demagnetiseerapparaat. Is binnen 5 sec gepiept. Hoeft niet open etc.frankv schreef:Een paar dagen geleden heb ik wat aan mijn speakers gesleuteld, en die hebben nogal forse magneten waar ik een paar keer erg dicht langs gegaan ben met het werken aan de binnenkant. Nu weet ik dus dat horloges echt gevoelig kunnen zijn voor magnetisme… Van -8sec/24uur is mijn Seamaster naar +40sec/24uur gegaan. Bummer. Nu schijn ik hem te moeten laten demagnetiseren. Ik stuur hem wel naar F.Schweitzer, want die -8 liet ook al zien dat hij wel eens een beurtje zou moeten hebben..
In het normale leven zijn dingen als een Rolex Milgaus dikke onzin. Maar als je met je pols op 1cm afstand van een hele sterke magneet wilt kunnen bewegen, dan moet je of toch een Milgaus kopen, of gewoon voordat je begint je horloge af doen...
Ook die poortjes op Schiphol is voor oudere/vintage klokken vaak 'n drama.
@Tijn:Leuk. CvdK zit bij mij 'om de hoek' en toen ie de zaak nog had is ie wel eens langsgeweest voor 'n horlogebandje, begon ie m'n Doppelchrono IWC af te kraken want basis 7750. Maar dat had ie zelf ook(net als die op de foto dacht ik) LOL. Zei hij dat dat anders was en dat zij de boel verbeterden en beter afwerkten etc. LOL x2. Nonsense. CvdK en Van der Gang hoe mooi ook is ook marketing net als Panerai IWC Rolex Omega etc. Laat je niks wijsmaken.
Grönefeldt is numero uno, geweldig. Daar kan de rest van de NL horlogisten niet bij in de schaduw staan, maar ook hier geldt prijstechnisch een vorm van marketing. Zoals eigenlijk overal:)
Anyway Joost H, leuk, is dat 'n Hirsch? Ik denk dat ik liever een zwarte band dan heb....
Verdomme wat een bedrag voor die Seiko! Iemand toevallig meer info omtrent deze klok? Je doet zelf ook iets in de horloge branche dan Robin?(If I may ask)Robin schreef:is 1 keer in NL geleverd(ik ben Seiko dealer, niet door mij overigens:))) handmade, je moet dingen ondertekenen dat je 'm niet doorverkoopt zoveel jaar. 120k euro dacht ik?Tim N schreef:![]()
Te gek , dan liever 'n Patek:)
Stoer ding! Bestaat ook een Grande Sonnerie variant van toch? Tevens vette Deskdiver. Groot gelijk met de foto, anders krijg jij nog zulke zelfde verwijten als mij door dvh...(welke er als de kippen bij is met zijn volgens hem niet lullig maar toch vervelende opmerking, om vervolgens na mijn reactie niet meer thuis te geven)Robin schreef:Deze heb ik al 40(...) jaar een Supra Petit Sonnerie. Dus ook slagwerk zakhorloge.
Je ziet de zwarte gong in de rand rondom het uurwerk, en de 2 hamertjesbij de '8' en '10' zegmaar.
Als het dus 3 uur en 20 minuten is slaat ie op de ene gong 3x en 1x op de 2e gong(1 kwartier voorbij)
Als het 5 uur 35 is, 5x de ene en 2x (want 2 kwartieren voorbij op de 2e)de tweede.
8 uur 5= 8x de ene en that's it.
11 uur 50= 11x de ene en 3x de tweede etc.
Hier met m'n daily deskdiver dat het geen van internet geplukte foto is:)
In dat geval my bad. Kwam in mijn ogen nogal denigrerend over omtrent de DC bij 'Burgers'Robin schreef:Tijn maak je niet druk, dvh bedoelde 't niet zo, maar ik snap je.
Ja ik zit in 't vak. (inkoppers niet nodig) Pa is horlogemaker etc.
Dan ben je dus bijna halverwege een van de meest exclusieve PP's ever.. Onderstaande sky moon tourbillon. Dan wist ik 't toch welThe Credor Minute Repeater (ref. GBLS998) is Seiko’s most expensive and complicated watch, retailing for a nearly unfathomable JPY34,650,000, or about USD418,000
Ik neem aan dat je het hebt over het gevalletje Deep Sea Challange op de vorige pagina? Dat was meer een gevalletje enthousiasme gecombineerd met net mijn ogen open hebben en een vleugje niet op de hoogte zijn van de one-off. Tevens scheelt het voor mij dat de zaak waar ik werk geen Rolex dealer is.dvh schreef:Sorry Thijs. Wist niet dat ik verplicht moest reageren...![]()
Trek het je niet aan.
Ik bedoel. Ik moest ( zoals andere denk ik ) even 2 keer knipperen toen ik las dat je in een horlogezaak werkte maar bepaalde bekende modellen niet uit elkaar wist te houden. Bedoel er verder niks mee. En als het zo is, wat ook is, dan nog geen probleem. Ik ging er alleen vanuit dat zo iemand dat dan wel zou weten.
We zijn gewoon een hoog niveau aan informatie gewend hier.. Dus ja.. Kritisch blijven.. Wordt je alleen maar beter van.
Voor wat het waard is. You could have fooled me. Ik wist het ook niet.
Dat staat genoteerddvh schreef:Mijn reacties moet je nooit zo serieus nemen
Het jeukt de laatste tijd wel erg naar een Submariner.. Dat is wel serieus. En dan ook het nieuwste 2013 model. Met keramische bezel en blauwe oplichtende nopjes...
Als je youtubereviewfilmpjes aan het kijken bent is het wel serieus mis vrees ik..
Kijk Robin, met jou kan ik pratenRobin schreef:2499(uit productie), 5170, 5960, 5074, 5270 inderdaad, 5204, to name a few Tijn:)
2499:
TijnGTi schreef: @Tim N: Denk dat mensen met zo'n klok van Seiko een beetje hetzelfde gevoel hebben als bij de Pheaton van Volkswagen. Zonde, maar waar. Overigens wel zeer stoer van Seiko om zoiets te ontwikkelen en te produceren.
De waarde van me klokje ligt wss hoger dan de dagwaarde van mijn Franse daily hokRobin schreef:Tja. Soms zijn de verhoudingen auto/klok wat scheef hier en daar.
De klok 390209 IWC die ik nu draag zou eerder passen bij 'n SLS AMG en mede daarom doe ik 'm ook weer weg:)
De SD past wel bij m'n 1M-etje, beide uit productie lol. Alhoewel ik 'n SD /Sub eerder zie als 'n Elfer(compliment voor beide terwijl ik geen echte Elfer gek ben)
Auto's klokken vrouwen.
F40 LM, 2499 en Adriana Lima. Klaar:)
Dat was 't enige in je lijstje waar ik helemaal niets op had aan te merkenRobin schreef:En Adriana dan?
Of heb je liever Mien Dobbelsteen:)
Aangezien ik m'n Up net een week heb, iemand interesse in een sdds?Robin schreef:Tja. Soms zijn de verhoudingen auto/klok wat scheef hier en daar.
Fernando schreef:Aangezien ik m'n Up net een week heb, iemand interesse in een sdds?Robin schreef:Tja. Soms zijn de verhoudingen auto/klok wat scheef hier en daar.
Dragen, steekt mooi afFernando schreef:Aangezien ik m'n Up net een week heb, iemand interesse in een sdds?Robin schreef:Tja. Soms zijn de verhoudingen auto/klok wat scheef hier en daar.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast