Horloge / Horloges topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
TijnGTi

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door TijnGTi » 12 dec 2013, 09:35

Bram schreef:Afbeelding

:headbang:

Wat 'n geil ding is dat toch :hot: :hungry: Bij Burger eentje om de pols gehad(meen uit 2010) welke helaas alsnog een dikke 7k euro deed. Voor mij is dat de ultieme diver.
RVV schreef:Paar jaar een YM stel/platin gehad. Opzich een erg fraai horloge maar om de pols kwam die nooit echt tot zijn recht bij mij. Ik was ook altijd als de "dood" dat ik de platina draai ring ergens tegen aan zou rammen. Vervangswaarde van alleen die ring was iets van 2500 euro. Gevolg was heel weinig draagtijd om de pols. Uiteindelijk maar verkocht.
Dat vind ik altijd dood zonde wanneer ik zoiets hoor. Het zijn immers gebruiksvoorwerpen. Overigens lijkt mij dat die lunette toch niet zo snel zou moeten beschadigen? Heb mijn Breitling jaren gedragen bij allerlei activiteiten(van Downhill mtb tot urban exploring) maar verder dan wat krasjes op de kast, sluiting en lunette kwam hij toch niet.

En gezien het een horloge topic is, nog 2 van mijn grootste wannahave's van bij Rolex:

Deze, mèt lederen strap:
Afbeelding

En natuurlijk een Milsub:
Afbeelding

RVV

Bericht door RVV » 12 dec 2013, 10:23

Wat 'n geil ding is dat toch :hot: :hungry: Bij Burger eentje om de pols gehad(meen uit 2010) welke helaas alsnog een dikke 7k euro deed. Voor mij is dat de ultieme diver.
Lijkt me sterk :wink: (even goed naar de foto kijken).

Voor wat betreft gebruiksvoorwerp, aan de ene kant heb je gelijk, aan de andere kant ben ik altijd verschrikkelijk zuinig op mijn horloges. Maargoed de YM deed het niet meer voor mij.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 12 dec 2013, 10:25

Tijn, mooie klokken. Die DS Challenge is een one-off, van die regisseur Cameron dacht ik die vorig jaar de Marianentrog indook. De 'normale' is iets kleiner en iets minder waterdicht:)

Veiling Sotheby's NYC. Dit was wel een toppertje. Best of both worlds. Mooi bandje van paar tientjes erop:)
http://www.sothebys.com/en/auctions/eca ... t.197.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

TijnGTi

Bericht door TijnGTi » 12 dec 2013, 14:40

RVV schreef:
Lijkt me sterk :wink: (even goed naar de foto kijken).

Voor wat betreft gebruiksvoorwerp, aan de ene kant heb je gelijk, aan de andere kant ben ik altijd verschrikkelijk zuinig op mijn horloges. Maargoed de YM deed het niet meer voor mij.
Ik zie het, had bij mijn post vanochtend mijn ogen net 5 minuten open :tooth: Deze zal dan wel iets duurder zijn dan de dikke 7k bij Burger(kan zo 1-2-3 op chrono24 niks vinden). Edit: Logisch dat ik niks vind, zoals uit de post hierboven blijkt is het een one off.

Besides, wanneer een horloge je niets meer doet is 't tijd voor wat anders, dus groot gelijk.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 12 dec 2013, 18:44

Spijtig, maar de normale is ook mooi :mrgreen:

Robertdj

Bericht door Robertdj » 12 dec 2013, 18:47

TijnGTi schreef: En natuurlijk een Milsub:
Afbeelding
:love:

PeerH

Bericht door PeerH » 12 dec 2013, 20:12

Dit vind ik ook een toppertje,,

Afbeelding

Afbeelding

350 Z

Bericht door 350 Z » 12 dec 2013, 20:15

Mooi klokje hierboven.

matthyssie
Auto: F11 520d & E86 3.0si

Bericht door matthyssie » 12 dec 2013, 20:45

350 Z schreef:Mooi klokje hierboven.
+1

Mnrk
Auto: R53 tracktool

Bericht door Mnrk » 12 dec 2013, 22:08

Wel jammer van de datum, andere kleur en lijkt er een beetje bij geprutst...verder een topklok!

RVV

Bericht door RVV » 12 dec 2013, 22:36

First Swiss Watch in space, komt een beetje over als; "wij willen ook meehuppelen op de moon Watch hype"

dvh

Bericht door dvh » 12 dec 2013, 22:53

Zo uitgekauwd :D

Zelfde als dat duikbootje op een Panerai..
Moeten ze gewoon niet doen..

Robin

Bericht door Robin » 13 dec 2013, 07:56

RVV schreef:First Swiss Watch in space, komt een beetje over als; "wij willen ook meehuppelen op de moon Watch hype"
dvh schreef:Zo uitgekauwd :D

Inderdaad, maar pionier Omega moet je ook niet uitvlakken met z'n ietwat overhyped Moonwatch special editions elk-jaar-weer-wat-anders:)

Vanuit historisch oogpunt: Tuurlijk is 't dé Moonwatch en tuurlijk is Panerai hét marineduikhorloge en tuurlijk is de IWC Mark/ en Big Pilot vooral het archetype klassieke pilotenhorloge dus daar komt de marketing om de hoek kijken. Tot vervelends toe.

Tag Heuer kan zich beter blijven richten op het Le Mans/ F1 Timing/racerij gebeuren ofzo.

Luco

Bericht door Luco » 13 dec 2013, 12:42

En hij is onderweg :hangloose: :hangloose:

13 Dec 13

Dear Mr Luco Hornsveld

Thank you for shopping at Christopher Ward. We are pleased to confirm that we have received the following order from you:

PeerH

Bericht door PeerH » 13 dec 2013, 17:51

Robin schreef:
RVV schreef:First Swiss Watch in space, komt een beetje over als; "wij willen ook meehuppelen op de moon Watch hype"
dvh schreef:Zo uitgekauwd :D

Inderdaad, maar pionier Omega moet je ook niet uitvlakken met z'n ietwat overhyped Moonwatch special editions elk-jaar-weer-wat-anders:)

Vanuit historisch oogpunt: Tuurlijk is 't dé Moonwatch en tuurlijk is Panerai hét marineduikhorloge en tuurlijk is de IWC Mark/ en Big Pilot vooral het archetype klassieke pilotenhorloge dus daar komt de marketing om de hoek kijken. Tot vervelends toe.

Tag Heuer kan zich beter blijven richten op het Le Mans/ F1 Timing/racerij gebeuren ofzo.

Ach tekst op de plaat is weinig boeiend voor me, vind hem qua kleurstelling mooi. Welk verhaal, marketingtechnisch of niet is imho minder relevant..

TijnGTi

Bericht door TijnGTi » 13 dec 2013, 20:11

Zoals sommigen hier misschien weten, werk ik buiten mij studie parttime bij een horloge toko in Breda. Wegens problemen met de kroon(wijzers niet meer te stellen) onderstaande parel ingenomen ter reparatie(niet mijn foto, wel de exacte kleurstelling).

Afbeelding

Prachtige klok in reallife :shock:

dvh

Bericht door dvh » 13 dec 2013, 20:18

Tijn.
Wat doe je dan in de horloges?
Want niet lullig bedoeld. Maar je meende een paar posts terug nog een DC om je pols gehad te hebben bij Burgers..

TijnGTi

Bericht door TijnGTi » 13 dec 2013, 20:25

dvh schreef:Tijn.
Wat doe je dan in de horloges?
Want niet lullig bedoeld. Maar je meende een paar posts terug nog een DC om je pols gehad te hebben bij Burgers..
Zelf ben ik werkzaam bij een horlogewinkel te Breda, waar ik parttime buiten mijn studie help in de verkoop en met kleine reparatie's. Puur voor mij de ultieme parttime baan gezien mijn passie voor horloges. Verder kom ik zoals sommigen weten oorspronkelijk uit Maastricht, waar ik dus nog regelmatig te vinden ben. De link met Juwelier Burger zit 'm erin dat zowel mijn beide ouders, alswel ikzelf, onze laatste paar horloges van bij Alfred en Monique hebben. Zodoende dat ik er nog wel eens te vinden ben voor een korte babbel, of om mij te vergapen aan een van hun horloges. Hier heb ik dus ook de door mij genoemde Deap Sea om de pols gehad. Dat is mijn bezoek NA de aanschaf van mijn Speedy daar geweest.. Hoop dat dat 't een en ander duidelijk maakt :)

Edit: en mochten er zo'n problemen zijn met het geloven, wil ik best voor je de crappy phone pics van de CvdK uploaden welke ik niet voldoende achtte om een idee te geven van de klok.

frankv

Bericht door frankv » 13 dec 2013, 21:30

Een paar dagen geleden heb ik wat aan mijn speakers gesleuteld, en die hebben nogal forse magneten waar ik een paar keer erg dicht langs gegaan ben met het werken aan de binnenkant. Nu weet ik dus dat horloges echt gevoelig kunnen zijn voor magnetisme… Van -8sec/24uur is mijn Seamaster naar +40sec/24uur gegaan. Bummer. Nu schijn ik hem te moeten laten demagnetiseren. Ik stuur hem wel naar F.Schweitzer, want die -8 liet ook al zien dat hij wel eens een beurtje zou moeten hebben..

In het normale leven zijn dingen als een Rolex Milgaus dikke onzin. Maar als je met je pols op 1cm afstand van een hele sterke magneet wilt kunnen bewegen, dan moet je of toch een Milgaus kopen, of gewoon voordat je begint je horloge af doen...

TijnGTi

Bericht door TijnGTi » 13 dec 2013, 21:33

frankv schreef:Een paar dagen geleden heb ik wat aan mijn speakers gesleuteld, en die hebben nogal forse magneten waar ik een paar keer erg dicht langs gegaan ben met het werken aan de binnenkant. Nu weet ik dus dat horloges echt gevoelig kunnen zijn voor magnetisme… Van -8sec/24uur is mijn Seamaster naar +40sec/24uur gegaan. Bummer. Nu schijn ik hem te moeten laten demagnetiseren. Ik stuur hem wel naar F.Schweitzer, want die -8 liet ook al zien dat hij wel eens een beurtje zou moeten hebben..

In het normale leven zijn dingen als een Rolex Milgaus dikke onzin. Maar als je met je pols op 1cm afstand van een hele sterke magneet wilt kunnen bewegen, dan moet je of toch een Milgaus kopen, of gewoon voordat je begint je horloge af doen...
Lullig, hoop dat 't niet al te erg in de papieren loopt. Zo'n acties.. Een aantal seconden erna realiseer je het en heb je zoiets van, owja f*ck :shock: Denk je op 't moment zelf gewoon niet bij na.

Godspeed
Auto: Ford Fiesta ST 2014

Bericht door Godspeed » 13 dec 2013, 21:34

PeerH schreef:Dit vind ik ook een toppertje,,

Afbeelding

Afbeelding
:love: :hot: Machtig wat een mooi ding!

Ik snap overigens totaal niet wat (opvallend veel) mensen in die Rolexen zien, ik vind die horloges zo spuuglelijk... :duh:

Joost H.

Bericht door Joost H. » 13 dec 2013, 22:07

Misschien vloeken in de kerk, heb nu deze strap. Imo best netjes.

Afbeelding

///Joost

Bericht door ///Joost » 13 dec 2013, 23:00

Buiten het feit dat ik die bruine strap niet vind staan bij een zwarte SM (de strap is mooi, en de SM ook...maar niet samen) vind ik het wel een mooie foto. Da's ook wat waard. :D

Robin

Bericht door Robin » 14 dec 2013, 09:52

frankv schreef:Een paar dagen geleden heb ik wat aan mijn speakers gesleuteld, en die hebben nogal forse magneten waar ik een paar keer erg dicht langs gegaan ben met het werken aan de binnenkant. Nu weet ik dus dat horloges echt gevoelig kunnen zijn voor magnetisme… Van -8sec/24uur is mijn Seamaster naar +40sec/24uur gegaan. Bummer. Nu schijn ik hem te moeten laten demagnetiseren. Ik stuur hem wel naar F.Schweitzer, want die -8 liet ook al zien dat hij wel eens een beurtje zou moeten hebben..

Tja. Ik heb hier 'n demagnetiseerapparaat. Is binnen 5 sec gepiept. Hoeft niet open etc.

Ook die poortjes op Schiphol is voor oudere/vintage klokken vaak 'n drama.

@Tijn:Leuk. CvdK zit bij mij 'om de hoek' en toen ie de zaak nog had is ie wel eens langsgeweest voor 'n horlogebandje, begon ie m'n Doppelchrono IWC af te kraken want basis 7750. Maar dat had ie zelf ook(net als die op de foto dacht ik) LOL. Zei hij dat dat anders was en dat zij de boel verbeterden en beter afwerkten etc. LOL x2. Nonsense. CvdK en Van der Gang hoe mooi ook is ook marketing net als Panerai IWC Rolex Omega etc. Laat je niks wijsmaken.
Grönefeldt is numero uno, geweldig. Daar kan de rest van de NL horlogisten niet bij in de schaduw staan, maar ook hier geldt prijstechnisch een vorm van marketing. Zoals eigenlijk overal:)

Anyway Joost H, leuk, is dat 'n Hirsch? Ik denk dat ik liever een zwarte band dan heb....

Tim N

Bericht door Tim N » 14 dec 2013, 09:56

:love:

Plaats reactie