Ook mijn vriendin vond het erg gaaf en dat komt goed uit; ze moet nog aan de tracktool

Nu een beetje (snel) rond aan het kijken op internet.
Komen toch bij een BMW uit natuurlijk, en dan de E36.
Doel is om absoluut geen mooie E36 te kopen. Van het weekend gezien dat driften best schadelijk is voor je auto dus we moeten proberen zo min mogelijk emotie bij de auto te krijgen. Deukje, krasje, steentje moet allemaal niet uit maken, je weet dat het erop komt.
Behalve driften zou het ook wel leuk zijn om gewone trackdays samen te pakken.
Van Dennis hoorde ik zaterdag dat er met een 318ti ook wel aardig te spelen valt. Maar ze wil sowieso geen compact

Als coupe carosserie is de 318 IS ook te krijgen, deze heeft 140pk. Is hier een beetje fatsoenlijk mee te driften, voor een beginner? Als trackauto is het sowieso meer dan snel genoeg.
En is er later eventueel een 6 cilinder in te hangen, of vergt dit érg veel ombouw werk (subframe, dashboard, computers en andere elektro ellende).
De andere voordelen van een 4 cilinder lijken me (correct me if i'm wrong);
- lagere running costs
- lager gewicht
- minder kosten bij motorproblemen
ten opzichte van de 6 cilinders.
Of is het toch verstandiger om voor een 325/328 uit te kijken als hiervan een leuk geprijsde voorbij komt?