Ff bijwerken!
Toch besloten de lca's toch iets te laten aanpassen, zou nu een stukker beter bestemd moeten zijn tegen vermoeiing.

Die RTA bushing is mij een doorn in het oog!
En vervangen:
Verder een koppelingscylinder vervangen, auto schakelt eindelijk normaal

. Kennelijk is oude OEM beter dan nieuwe imitatie ROMMEL (eindstand 2 hoofdkoppelings cylinders, 3 bak cylinders) Werdt lichtelijk gestoord op een gegeven moment iig.
Verder..
Radiateurslangen en pralerdingen, slechts 2 maanden op moeten wachten.
Fanshroud gemaakt, was van plan een hele foto serie te maken...maar was zoals gewoonlijk te druk bezig ermee om daar nog aan te denken

Dus zie hier de 1e en laatste foto.
GT2 style spoiler overgenomen via fb, helaas was de blanke lak erg slecht maar goed, schuurpapier en blanke lak doen een hoop goeds, is inmiddels bijna klaar.
Nog meer rommel uit china (die "aeromotive" FPR is los te koop bij evt intresse, ik haal zelf een echte

) (voor in een later stadia):
Splitter dan eindelijk echt af, kan erop staan met mijn 1.90 en te hoog bmi, voelt wel eng
Auto nog ff uitgelijnd voor de IHM meeting aangezien alles schots en scheef stond. Bevindingen na 375 km trok niet naar een kant of iets anders raars... en ja voor de 1e circuit sessie wordt de auto wel eerst uitgewogen/uitgelijnd met ehm moderne apparatuur.
Gister dus naar IHM geweest, 375km totaal gereden. Auto gedraagde zich heel goed, lekker stug met 18 en 12k veren

. moet alleen de auto nog afstellen zag ik tijdens het acceleren en wat minor gebruiksdingetjes gevonden die iets beter kunnen maar het mag allemaal geen naam hebben. Wel heel veel erg domme opmerkingen gehoord, van mensen die kennelijk niet door hebben dat geen "stance/jdm/weetikveelwatvoormode" auto is
Pralerfoto's:
Weer verder wezen tjoenen.
Excuses voor de kwaliteit van de foto's, moet echt eens een normale camera meenemen.
IMG-20140427-WA0000 by
ph-motorsports, on Flickr
Voorste brackets voor de wing op de spoiler.
IMG-20140504-WA0006 by
Achterste brackets voor de wing op de achterklep (mist nog essentiele onderdelen (zijn al besteld))
Remdrukbegrenzer gekocht en wat meuk om het erin te bouwen.
IMG-20140501-WA0007 by
IMG-20140501-WA0005 by
Swag huhuhheheh...
Klein stukje van het weekend alvast gemaakt:
IMG-20140504-WA0008 by
IMG-20140504-WA0012 by
IMG-20140504-WA0010 by
Bij behorende leidingklemmen heb ik er ook bij, maar eerst even kijken of het lekvrij is
Legale rommel voor de meeting eraf gesloopt, en weer terug gebouwd zoals het hoort:
Mist inderdaad nog sideskirts, ben niet tevreden over de huidige.
Goed, zoals sommige hebben meegekregen gister de EG een shakedown gegeven, ervoor gekozen om dit tijdens het vrijrijden te doen vanwege eventueel stilvallen, dus niet tijdens een time-attack of driving fun dag aangezien het dan wel een duurdere grap wordt.
Anyways, donderdagavond de auto opgeladen en de combinatie in de loods gezet, zodat ik mij s'ochtends niet druk hoefde te maken over opladen en al dat soort troep (was voor mij de 1e keer rijden met een BE combi)
Vrijdag ochtend rond 8.30 aangekomen op CPZ, regende toen wel redelijk. Maar volgens de weersverwachtingen zou het opklaren.. Op het dooie gemakje de auto opgebouwd (splitter, skirts erop, camera inbouwen etc etc), ook wat staan praten met mensen die ook wachten totdat het wat droger werdt.
10.40 ging ik de baan met de sportklasse, was erg glad op de baan en werd behoorlijk opgehouden door wat malloten. Geen noemens waardige tijden.. Wat kleine issues gevonden, maar niks wat ik ter plekke op kon lossen. Viel me ook wel op dat de auto bij vollast nogal arm liep en daarom vermogen miste, maar gezien de omstandigheden weinig oog hieraan kunnen geven. Ook tijdens deze sessie een zwarte vlag gehad voor het geluid (96db waar 92db toegestaan) Ansicht wel vreemd aangezien ik vaker op cpz met de auto heb gereden met dezelfde uitlaat maar nooit een zwarte vlag heb gehad voor het geluid...
Volgende sessie was supersport om 12.00, goed in het hoofd te houden vooral niet te luidruchtig langs de microfoon te knallen. Daarom langs de kuhmo en arie luyendijk wat rustiger aangedaan (op't gemakje in de 5 :') Het viel mij wel op tijdens deze sessie dat de topsnelheid aanzienlijk laag lag (160, waarschijnlijk mede vanwege het db gezanik), ook viel mij op dat het niveau van de rijders gelukkig op het zelfde lag als mij, wat soms wat leuke "battles" gaf. Iig aangezien het niet overal meer een ijsplaat was had ik meer oog voor het mengsel bij vollast ...14.7..eh ja das dus veel te arm. De olie werdt maar 110 graden, de oliekoeler was iig een zinvolle investering. Desalnietemin toch nog een 2.12 kunnen rijden, waarschijnlijk door de bochtensnelheid die aanzienlijk hoger lag dan wat andere.
Had me hierna nog voorgenomen 1 sessie supersport te gaan rijden, dit keer zonder spoiler en had de brandstofmappen over het gehele bereik +10% dutycycle gegeven (zou rijker moeten worden dus).
14.40 de laatste supersport sessie gepakt, ging allemaal wel goed. Merkte dat de auto merkbaar meer vermogen had (13.7 bij vollast, nog niet goed, maar beter..) en liep op het rechte stuk harder. Echter had ik bij inkomen van de kuhmobocht dat het koppelingspedaal volledig naar de bodem viel...nee niet weer dacht ik al. Naja wel dus

Weer een koppeling stuk (goedkoop is duurkoop). Uiteindelijk wel een 2.10 kunnen rijden (mijn doelstelling voor de dag, het is immers maar een shakedown), en de top op het rechte eind was bijna 10kmpu harder!

(pics or it didnt happnnn)
Iig de bevindingen van de auto tov de vorige keer, bochtensnelheid ligt een stuk hoger, ook voelt de auto voorspelbaarder en meer controleerbaar aan. Spoilers zijn voor >250wph auto's, zit eraan te denken om een gurneyflap te maken voor circuits zoals Assen. Ook voel ik aan dat ik vaak te snel over de grens van de banden heen zat aan de voorzijde, waarschijnlijk te enthousiast met de stuurhoek en/of gas, vermoed een ervaringsdingetje. Laten we reëel zijn heb 2 jaar voor het laatst gehoekt met de auto, mocht ik "goedkoop" aan betere LSD komen zal ik dat iig niet laten.
To do list:
Koppeling vervangen (neig heel sterk naar een CC stage 4)
China middendemper vervangen door deftiger exemplaar + eventueel racecat
Retune op de bank (ga ook maar gelijk de k20 injectoren en ITR nokkenassen hiervoor inbouwen.
Verwant aan de retune: Braided randstofleidingen (heb ik ook al liggen) + FPR inbouwen
Betere/grotere achteruitkijkspiegel, ik zie geen zak met dat oem ding.
Sleepoog op de veerpootbrug lassen (huidige plek was niet sterk genoeg

)
Blowby issues oplossen, kennelijk nog steeds niet voldoende. Denk er sterk aan dat z10 ding te lozen.
Remmen van de trekauto verbeteren, wat angstige momentjes gehad (iets met mede weggebruikers die niet uitkijken etc):lol: