Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
B46

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door B46 » 04 dec 2013, 21:53

Bart Eykens schreef: http://www.vanderbijautos.nl/index.php?p=aanbod&obJ=512" onclick="window.open(this.href);return false;

Mooi ding! Alleen het interieur is niet echt mijn smaak..
die is hier al besproken.
Stond toen bij Serdal cars voor € 5950
toenmalige advertentie is hier nog te bekijken.
Weet dat van der Bij hem toen gelijk gekocht had, vraag is wat er in de tussentijd aan gedaan is.... (waarom ze hem nu pas aanbieden)
Laatst gewijzigd door B46 op 04 dec 2013, 22:19, 2 keer totaal gewijzigd.

Rogerb
Auto: Bmw Z3 Coupe

Bericht door Rogerb » 04 dec 2013, 22:18

Zonder spoiler een stuk mooier, ben benieuwd waar het prijsverschil in zit.

B46

Bericht door B46 » 04 dec 2013, 22:21

Die schoorsteen bij van der Bij moet ook blijven roken.... :tooth:
Prijsverschil zal voornamelijk hun winst zijn gok ik.

Rogerb
Auto: Bmw Z3 Coupe

Bericht door Rogerb » 04 dec 2013, 22:27

:mrgreen: :mrgreen:

///Joost

Bericht door ///Joost » 05 dec 2013, 08:30

5950 is toch geen geld voor zo'n wagen lijkt me. OK, misschien niet heel dik in de opties, maar dan nog...Zo op het oog ziet ie er echt netjes uit! Maar goed, misschine dat De Bij dat nou juist ook zo zag. :lol:

Geert.

Bericht door Geert. » 05 dec 2013, 08:53

Wauw dat vind ik ook echt een mooie uitvoering :mrgreen: :love:

MParallel
Auto: BMW

Bericht door MParallel » 05 dec 2013, 11:28

///Joost schreef:5950 is toch geen geld voor zo'n wagen lijkt me. OK, misschien niet heel dik in de opties, maar dan nog...Zo op het oog ziet ie er echt netjes uit! Maar goed, misschine dat De Bij dat nou juist ook zo zag. :lol:
€5950, wel €8950 niet.

Geert.

Bericht door Geert. » 05 dec 2013, 12:54

MParallel schreef:
///Joost schreef:5950 is toch geen geld voor zo'n wagen lijkt me. OK, misschien niet heel dik in de opties, maar dan nog...Zo op het oog ziet ie er echt netjes uit! Maar goed, misschine dat De Bij dat nou juist ook zo zag. :lol:
€5950, wel €8950 niet.
Check ..

///Joost

Bericht door ///Joost » 05 dec 2013, 13:36

MParallel schreef:
€5950, wel €8950 niet.
Uiteraard. Maar dat las je bij mij ook tussen de regels door neem ik aan. ;) Het ging er mij meer om dat die verkoop voor 5950 nog niet zo heel lang gelden was, als ik me niet vergis.
Het valt mij sowieso op dat de prijzen al 1-2k hoger zijn gemiddeld dan in 2010 toen ik de mijne kocht. Daarnaast 'lijkt' er minder schroot te koop. Het zijn vrijwel allemaal nette exemplaren zo op het oog.

MParallel

Bericht door MParallel » 05 dec 2013, 14:04

Nou ik vind deze niet zo netjes anders.

Ja hoewel...niet helemaal waar eigenlijk. Ik kijk altijd anders naar zulke auto's. Voor wat er staat is het behoorlijk netjes, alleen wat er staat ben ik alles behalve ondersteboven van.

Het is gewoon een heel basic uitgevoerd model. Als ik een M3 wil, dan wil ik gewoon een hele dik aangeklede versie.

Ongetwijfeld zullen er zat mensen zijn waarbij dat helemaal geen prio is. Die hebben dan een leuke auto.

e30touring1990
Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r

Bericht door e30touring1990 » 05 dec 2013, 14:19

is dit een ex-schade auto? Hij lijkt aan de rechterkant lager te liggen dan aan de linkerkant.
Tevens ligt de motorkap er niet netjes op.

Jesper
Auto: BMW M135i

Bericht door Jesper » 05 dec 2013, 15:53

MParallel schreef:Nou ik vind deze niet zo netjes anders.

Ja hoewel...niet helemaal waar eigenlijk. Ik kijk altijd anders naar zulke auto's. Voor wat er staat is het behoorlijk netjes, alleen wat er staat ben ik alles behalve ondersteboven van.

Het is gewoon een heel basic uitgevoerd model. Als ik een M3 wil, dan wil ik gewoon een hele dik aangeklede versie.

Ongetwijfeld zullen er zat mensen zijn waarbij dat helemaal geen prio is. Die hebben dan een leuke auto.
Zoveel mensen zoveel smaken. Mij kunnen de meeste opties gestolen worden. Belangrijkste optie vind ik de driving fun van een M3. Heeft het exemplaar dat je koopt toevallig veel opties, dan is dat mooi meegenomen meer niet. Bij dit soort type auto's lijkt mij de algemene staat belangrijker dan de optielijst en vind ook niet .dat daar een m3 op afgerekend moet worden..
Wil je alle comfort opties, kun je net zo goed een willekeurige andere dikke 6 cilinder gaan rijden.

MParallel

Bericht door MParallel » 05 dec 2013, 16:55

Jesper schreef:Zoveel mensen zoveel smaken. Mij kunnen de meeste opties gestolen worden. Belangrijkste optie vind ik de driving fun van een M3. Heeft het exemplaar dat je koopt toevallig veel opties, dan is dat mooi meegenomen meer niet. Bij dit soort type auto's lijkt mij de algemene staat belangrijker dan de optielijst en vind ook niet .dat daar een m3 op afgerekend moet worden..
Wil je alle comfort opties, kun je net zo goed een willekeurige andere dikke 6 cilinder gaan rijden.
De M3 fun heb je alleen in een M3, dus los van of je nou wel of niet veel opties hebt, dan wel wilt.

In die zin ben ik het niet eens met je laatste opmerking. Een andere dikke 6 cilinder zal niet hetzelfde zijn als een M3 met dezelfde (comfor) opties en dus gaat "kun je net zo goed" in dat kader niet op.

matthyssie
Auto: F11 520d & E86 3.0si

Bericht door matthyssie » 05 dec 2013, 16:59

B46 schreef:Die schoorsteen bij van der Bij moet ook blijven roken.... :tooth:
Bij van der Bij kopen ze een auto, voeren wat onderhoud uit en dan gaat hij tegen een hogere prijs weer in de verkoop.

Tom V

Bericht door Tom V » 06 dec 2013, 06:39

matthyssie schreef:
B46 schreef:Die schoorsteen bij van der Bij moet ook blijven roken.... :tooth:
Bij van der Bij kopen ze een auto, voeren wat onderhoud uit en dan gaat hij tegen een hogere prijs weer in de verkoop.
Dat gebeurt toch bij zo goed als elk autobedrijf wanneer ze een auto kopen?

matthyssie
Auto: F11 520d & E86 3.0si

Bericht door matthyssie » 06 dec 2013, 06:53

Snap ik, maar het lijkt me dat dat de hogere prijs verklaart?

Beetje onderhoud en wat winst zal er in die prijs zitten, logischerwijs.

markm

Bericht door markm » 06 dec 2013, 07:02

Jesper schreef:
MParallel schreef:Nou ik vind deze niet zo netjes anders.

Zoveel mensen zoveel smaken. Mij kunnen de meeste opties gestolen worden. Belangrijkste optie vind ik de driving fun van een M3. Heeft het exemplaar dat je koopt toevallig veel opties, dan is dat mooi meegenomen meer niet. Bij dit soort type auto's lijkt mij de algemene staat belangrijker dan de optielijst en vind ook niet .dat daar een m3 op afgerekend moet worden..
Mee eens! Opties zijn niet heel interesant. Leuk als het er op zit dan is het mooi meegenomen, maar het gaat om de basis. Als dat goed is voldoet het. En wat dr niet opzit kan ook niet kapot.
Zo zou ik de optie schuifkanteldak geeneens willen, dan zit ik namelijk met mn kop tegen t dak!

///Joost

Bericht door ///Joost » 06 dec 2013, 10:35

markm schreef: Mee eens! Opties zijn niet heel interesant. Leuk als het er op zit dan is het mooi meegenomen, maar het gaat om de basis. Als dat goed is voldoet het. En wat dr niet opzit kan ook niet kapot.
Zo zou ik de optie schuifkanteldak geeneens willen, dan zit ik namelijk met mn kop tegen t dak!
+1. Mijn M3 is ook erg karig in de opties. Geen airco, geen schuifdak, alcantara, etc. Echter nog nooit spijt gehad van de aankoop. Als ik luxe en comfort wil, stap ik in de Audi. De tijd dat de E36 als DD gebruikt werd is al lang voorbij. Dus al die opties zijn lang niet meer zo belangrijk.

In de lente/zomer gewoon ramen half open en heerlijk naar het raspen van die 6 cil luisteren. :df:

Tim N

Bericht door Tim N » 06 dec 2013, 10:56

Klima is wel veeeel mooier in het dash bij een e36, enkel daarom zou ik het graag willen hebben.

MParallel

Bericht door MParallel » 06 dec 2013, 11:25

markm schreef:Mee eens! Opties zijn niet heel interesant. Leuk als het er op zit dan is het mooi meegenomen, maar het gaat om de basis. Als dat goed is voldoet het. En wat dr niet opzit kan ook niet kapot.
Nou ja, ieder zijn eigen mening/wensen toch.

Uiteraard moet de basis goed zijn, maar ik wil meer dan alleen een goede basis. Het licht ook een beetje aan de soort optie.

Sommige zijn (redelijk) eenvoudig zelf achteraf in te bouwen, andere zaken wil ik echt wel er al op hebben. Waarvan airco denk ik wel de meest lastige is om achteraf in te bouwen.

Dat gezegd hebbende, als er bepaalde zaken niet op de M3 hadden gezeten, had ik hem er niet voor laten staan (PDC, SRA, CC).

TimN: idd. Helemaal als je ook de OBC en originele radio hebt.

Josef

Bericht door Josef » 06 dec 2013, 11:28

///Joost schreef:
markm schreef: Mee eens! Opties zijn niet heel interesant. Leuk als het er op zit dan is het mooi meegenomen, maar het gaat om de basis. Als dat goed is voldoet het. En wat dr niet opzit kan ook niet kapot.
+1. Mijn M3 is ook erg karig in de opties. Geen airco, geen schuifdak, alcantara, etc. Echter nog nooit spijt gehad van de aankoop. Als ik luxe en comfort wil, stap ik in de Audi. De tijd dat de E36 als DD gebruikt werd is al lang voorbij. Dus al die opties zijn lang niet meer zo belangrijk.

In de lente/zomer gewoon ramen half open en heerlijk naar het raspen van die 6 cil luisteren. :df:
+ Heel veel. Ik moet zeggen dat al die opties van mij ook niet op een M3 hoeven, ik heb mijn M3 gekocht voor het rijplezier en de prachtige techniek. De airco, cd-wisselaar, elektrische ramen, stoel verwarming etc. etc. boeien mij allemaal totaal niet, daar heb ik geen M3 voor gekocht. Het enige van de lijst aan opties die mijn M3 heeft wat ik wel (noodgedwongen) gebruik zijn de elektrische ramen, maar een raamslinger was voor mij ook voldoende geweest. Sterker nog ik zou liever hebben dat BMW de M3 origineel zonder al die extra's had geleverd zodat hij wat lichter zou zijn, voor een luxe snelle BMW kun je ook een M5 of een M6 kopen... Maar dat is slechts mijn mening :wink:

Knot

Bericht door Knot » 06 dec 2013, 11:32

Ik wil ze gewoon full options hoor, driften in luxe stijl :)

Complete boordcomputer is mooi, maar bijv voor mij minimaal buitentemp + check control. Alleen buitentemp dan staat het display niet mooi links dus zo'n auto komt er niet in!

MParallel

Bericht door MParallel » 06 dec 2013, 12:02

Knot snapt het! :lol:

Ik vind een 3 serie mooier dan een logge(re) grote M5 of M6. Praat je ook wel over een heel andere prijsklasse.

Ik heb dan ook en cabrio, dus dat is eigenlijk al minder sportief voor het echte knalwerk.

Voor mij is de (mijn) M3 juist een luxe cruiser die ook nog eens over het leukste blok beschikt.

Wel weer grappig dat die de fabriek heeft verlaten zonder audio.

Knot

Bericht door Knot » 06 dec 2013, 12:27

Alleen als je zelf dikke audio in wil bouwen bestel je hem zonder lijkt me.

MParallel

Bericht door MParallel » 06 dec 2013, 12:33

Knot schreef:Alleen als je zelf dikke audio in wil bouwen bestel je hem zonder lijkt me.
Of je bent een opa van 75 die er niks om geeft, zoals in mijn geval.

Plaats reactie