Hierbij wat foto's van de dag:

Gaan we naar opzoek.Metchu schreef:Dan is de hamvraag: Wat wordt de opvolger Tristan?
Tristan schreef:Gaan opzoek naar auto die ri. 1:50 gaat. Investeren in deze auto om naar 1.50 te gaan is niet verstandig, dus daarom kiezen we voor een snellere auto als basis. Uiteindelijk zal het wel een BMW worden, dus denk bv. aan een M3.
Tristan schreef:Er zitten voordelen aan en nadelen. Turbomotoren hebben vaak last van heatsoak. Dat is op te lossen door goede koeling. Dus grote IC etc. Nadeel is dat dit allemaal extra gewicht is. Voordeel wel is dat er makkelijk veel pk's te halen valt. Echter, pk's is 2e rang. De basis van de auto moet goed zijn. Mijn keuze zou zijn bv. een stock M3 V8 met 420pk (met software etc makkelijk 450pk te halen). Betrouwbaar, veel koppel en pk's.
Luco schreef:Naar mijn mening zijn ze echt niet gevoeliger, maar anders, je ziet vaker een getunede n/a kapot gaan dan een turboblok, en volgens mij is dat stukken duurder dan een keer een kapot turbotje.
Maar goed is gewoon anders rijden en is maar net wat je wilt.
M3 v8 moet je echt je best wel doen om onder de 1.50 te komen, kijk maar naar de gt4 en Andre.Tristan schreef:Er zitten voordelen aan en nadelen. Turbomotoren hebben vaak last van heatsoak. Dat is op te lossen door goede koeling. Dus grote IC etc. Nadeel is dat dit allemaal extra gewicht is. Voordeel wel is dat er makkelijk veel pk's te halen valt. Echter, pk's is 2e rang. De basis van de auto moet goed zijn. Mijn keuze zou zijn bv. een stock M3 V8 met 420pk (met software etc makkelijk 450pk te halen). Betrouwbaar, veel koppel en pk's.
Appels met peren een silhouette vergelijken met een gewone autoFrank280zx schreef:Luco schreef:Naar mijn mening zijn ze echt niet gevoeliger, maar anders, je ziet vaker een getunede n/a kapot gaan dan een turboblok, en volgens mij is dat stukken duurder dan een keer een kapot turbotje.
Maar goed is gewoon anders rijden en is maar net wat je wilt.
Luco sorry hoor maar de gemiddelde turbo auto in het DNRT is per race trager en die hoor je gewoon Heatsoaken. Die TT (ook nog een op gas) kon je gewoon opdrukken en wachten tot je ongeveer horde detoneren.
Daarnaast rijd een Coppens met een ongeveer 370 pk s54 1.50 (e46 ) en de jongens van JRmotorsport halen er 440 pk uit en rijden zelfs in de 1.40 in een shiloutte en meen ook met die 1 serie.
Punt is een turbo is dus echt niet nodig. Wie weet een v8 ook niet eens.
En als je het niet complexer hoeft te maken zou ik persoonlijk weg blijven bij een turbo (waar ik er echt meer van heb zien binnenkomen met gaten in zuigers etc dan NA motoren)
Zoals Tristan al heeft bewezen zit er veel meer in het onderstel en gewoon wagenafstelling.
BTW Tristan zag dat voor 26K je ook een DNRT v8 koopt !!! Woesthad ik eerder moeten weten
http://www.dnrt.nl/vraag-en-aanbod/chev ... rt-v8-5366
Lezen Luco .. ook met de 1.. das gewoon een 1 serie en geen buizending.. Maar goed we hebben beide een gekleurde bril denk ik .. Jij bent pro turbo ik niet ..Luco schreef:
Appels met peren een silhouette vergelijken met een gewone auto![]()
Of je nu een turbo hebt of niet, zodra je er meer uit gaat halen loop je risico op warmlopen.
Ja 440 pk, en kijk eens hoeveel motoren ze gebruiken per seizoen, als ze mazzel hebben twee, en als ze pech hebben 4, nee das lekker goedkoop.
Al die jaren dat ik dnrt en dsc heb gereden zijn er meer n/a motoren stukgelopen dan turbomotoren, het is maar net hoever je gaat en hoe je ermee omgaat, het ene is zeker niet slechter of beter dan het andere.
+1Luco schreef:Ik lees goed en ik ben helemaal niet pro turbo heb met beide gereden.
Jij gaat tijden van een buizenframeauto vergelijken met een omgebouwde straatauto, appels met peren dus.
Over een paar jaar hoef je die keuze niet meer te maken.
Coppens kan dan wel heel snel zijn, maar weet je ook wat dat gekost heeft, 1.50 of lagere tijden zijn gewoon erg serieus en dan moet je er ook serieus geld insteken.
Ga je dan op de grens zitten N/A of turbo gaat het gewoon allemaal sneller stuk.
Die laatste kinderachtige opmerking zal ik maar negeren.
Die sub 1.50 ga jij dan ook redden Tristan.Tristan schreef:Eensch Luco. Sub 1.50 is lastig en kost geld. Alleen met een goede basis en rijder is een M3 GT4 spec auto onder de 1.50 te krijgen. 130i heb ik een 1.54 gereden met ca. 280pk en standaard Koni onderstel. Dus 4 sec goedmaken wordt een leuke uitdaging maar die ga ik graag aan.
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Enrico, Opa, sitechris, Ti-Tourist (Erik), Wout309t en 8 gasten