Fotografie
- Hielke
Re: Fotografie
Compactcamera is al een beetje te scherp Rene, karteltjes worden al zichtbaar.
Ik heb de verhalen alhier over die Olympus Pen's ook gelezen. Heel mooi spul. Heb 100 jaar geleden heel lang met een OM-2 gekiekt. Ruilde 'm in voor een Canon. Hele domme zet.
Maar zo'n Pen E-PL3, die nu nieuw voor 250 gaan, wordt nooit zo draagbaar (lekker in de jaszak) als een compactcamera. Heeft standaard niet eens een flitser. Nog maar even nadenken.
Ik heb de verhalen alhier over die Olympus Pen's ook gelezen. Heel mooi spul. Heb 100 jaar geleden heel lang met een OM-2 gekiekt. Ruilde 'm in voor een Canon. Hele domme zet.
Maar zo'n Pen E-PL3, die nu nieuw voor 250 gaan, wordt nooit zo draagbaar (lekker in de jaszak) als een compactcamera. Heeft standaard niet eens een flitser. Nog maar even nadenken.
- tomgtr
Ik weet niet hoe goed die losse flitser van Olympus is. Weet wel dat alle flitsers op compact camera's totaal waardeloos zijn. Veel te sterk. Als dat ding afgaat is alles zo ontzettend licht. Ik heb hem op m'n compact standaard uitstaan. Heb liever iets te donkere foto's die de sfeer goed weergeven dan zo overbelichte foto's. Heb ook een Nikon D60 met aparte Nikon flitser. Daar maak je ook met flitser fantastische foto's mee, maar dat gezeul met foto tas doe je toch heel weinig in de praktijk merk ik. Olympus PEN of Nikon 1 lijkt me mooie oplossing maar moet die dinegn nog een keer in het echt zien voor ik beslis.
-
allen
Als het enige probleem een te sterk licht is, stel je in het menu van je camera gewoon even de flitser in?
Simpele goede compact: Sony RX100 of bijvoorbeeld een Fuji X10. Tweedehands voor een mooie prijs te scoren gezien er nieuwere modellen hiervan uit zijn.
Digitale camera's hebben ongeveer dezelfde weg bewandeld als computers. In het verleden bleef je geld uitgeven aan computers en was het nooit goed genoeg. Tegenwoordig heb je voor een paar honderd euro een computer die na 3 jaar nog gewoon bij de les is voor wat je ermee wilt doen.
Simpele goede compact: Sony RX100 of bijvoorbeeld een Fuji X10. Tweedehands voor een mooie prijs te scoren gezien er nieuwere modellen hiervan uit zijn.
Digitale camera's hebben ongeveer dezelfde weg bewandeld als computers. In het verleden bleef je geld uitgeven aan computers en was het nooit goed genoeg. Tegenwoordig heb je voor een paar honderd euro een computer die na 3 jaar nog gewoon bij de les is voor wat je ermee wilt doen.
- tomgtr
allen schreef:Als het enige probleem een te sterk licht is, stel je in het menu van je camera gewoon even de flitser in?
Ik heb een sony dingetje (gewoon even snel bij media markt gescoord toen ik hast had. Geen idee welk type. Lens is prima, veel pixels, maakt echt uitstekende foto's. Maar heb echt nog niks gevonden hoe ik flits kan aanpassen. Is aan en uit. maar mischien moet ik iets dieper in menu graven. Voorlopig ben ik de lader kwijt na de verhuizing dus...
-
allen
Voor de afwisseling weer eens een foto in kleur en digitaal gemaakt.

IMG_8864 - Crane 296 by Tookaphotoof, on Flickr
-
Xave30
Lacking "something"... 
-
allen
Misschien dat ik het gewoon maar bij zwart wit moet houden?

LeicaM 410 -shadow by Tookaphotoof, on Flickr
LeicaM 410 -shadow by Tookaphotoof, on Flickr
- Michele
allen schreef:Voor de afwisseling weer eens een foto in kleur en digitaal gemaakt.
Ik denk dat er iets teveel opstaat. Links wordt je oog afgeleid door de lichtjes van de flat in de verte, rechts gaat je oog onbewust naar de lichtjes aan het einde van de stellage. Snij 'm eens vierkant??? Denk dat ie dan "rustiger "wordt.Xave30 schreef:Lacking "something"...
-
allen
Zit wat in Michel. Zal er morgenavond nog eens naar kijken.
Zowel de twee flatjes links als de verlichting rechts kan gemist worden.
Zowel de twee flatjes links als de verlichting rechts kan gemist worden.
-
Xave30
It's been established : lacking simplicity. 
- dvh
Ik zeg panorama en de skylineachtergrond is juist cool.. 

-
allen
Ik zeg "ik weet het niet meer".
Een tijdje terug voor het eerst Portra in de Leica gedaan. Het resultaat viel me niet tegen. Goed inscannen vergt nog wel enige oefening. De dslr staat sterker dan ooit op de nominatie het nest te verlaten. Simpelweg teveel gesleep voor iemand die er z'n brood niet mee hoeft te verdienen. Haast om m'n foto's direct terug te zien heb ik ook al tijden niet meer.

LeicaM 432 - rainbow bicycle by Tookaphotoof, on Flickr

LeicaM 429 by Tookaphotoof, on Flickr
Een tijdje terug voor het eerst Portra in de Leica gedaan. Het resultaat viel me niet tegen. Goed inscannen vergt nog wel enige oefening. De dslr staat sterker dan ooit op de nominatie het nest te verlaten. Simpelweg teveel gesleep voor iemand die er z'n brood niet mee hoeft te verdienen. Haast om m'n foto's direct terug te zien heb ik ook al tijden niet meer.
LeicaM 432 - rainbow bicycle by Tookaphotoof, on Flickr
LeicaM 429 by Tookaphotoof, on Flickr
-
Metchu
vandaag nieuwe monitor besteld voor fotografie en videobewerking... een hele grote zwarte dikke 27" dell ultrasharp... ik ben benieuwd! 
-
Xave30
Allen,
Ik vind nr 2 geweldig.
De personen op foto 1 zijn niet fotogeniek. Shop ze weg en houd je een prachtig foto over met super kleuren.
Ik vind nr 2 geweldig.
De personen op foto 1 zijn niet fotogeniek. Shop ze weg en houd je een prachtig foto over met super kleuren.
-
allen
Shoppen doe ik niet aan Xavier. 
Laatste voorlopig. De rest is op de flickr pagina te vinden:

LeicaM 469 - lap dog by Tookaphotoof, on Flickr
Laatste voorlopig. De rest is op de flickr pagina te vinden:
LeicaM 469 - lap dog by Tookaphotoof, on Flickr
- Petrolhead Tom
Die foto met die fiets vind ik heel erg gaaf.
- Robin Hartog
Die laatste drie vind ik echt wat hebben Allen, nice. 
- dvh
Ik ook niet Allenallen schreef:Shoppen doe ik niet aan Xavier.![]()
Leuke foto's wel verder
-
allen
Hoe heb je dat genomen...

-
Xave30
- Ferdi
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
Vandaag wel gelachen om de fiets van de dochter van de staleigenaar die in het fietsenrek stond.
Moest er toch even een foto van maken met mijn Lumia 920 en met de bewerkingssoftware die daar op staat vond ik dit resultaat toch niet slecht voor een telefoonfoto:

Moest er toch even een foto van maken met mijn Lumia 920 en met de bewerkingssoftware die daar op staat vond ik dit resultaat toch niet slecht voor een telefoonfoto:
-
Xave30
Ik vind hem wat hebben (idee) Ferdi. Blur tool heb je alleen iets te sterk/agressief gebruikt imho. Ook zou ik hem onderaan een beetje croppen om de fiets beter naar voren te laten komen.
Laatst gewijzigd door Xave30 op 28 nov 2013, 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.
- Ferdi
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
Moet zeggen dat het op het scherm van de telefoon nog iets beter tot zijn recht kwam.
Zal hem straks nog even op de laptop croppen, denk dat je heel goed gelijk gaat hebben
Zal hem straks nog even op de laptop croppen, denk dat je heel goed gelijk gaat hebben