BMW e36 325i Cabrio > te koop!
- Luco
- Berichten: 29396
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: BMW e36 325i Cabrio > Heeeeellppp!
remklauw reviseren is uurtje werk, nieuwe rubbertjes bestellen en schoonmaken en weer in elkaar zetten.
- Riceaux
- Berichten: 8202
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: BMW e36 325i Cabrio > Heeeeellppp!
Tsja, dan moet je wel het juiste gereedschap hebben. En ik had er eigenlijk alleen gister en vandaag voor ingecalculeerd qua tijd. Was nu even 1,5 dag vrij. Voor de rest helaas weinig tijd, dus als ik dat spul vandaag bestel heb ik misschien over 3 weken eens tijd om het eronder te zetten. Dus dan maar uitbesteden.Luco schreef:remklauw reviseren is uurtje werk, nieuwe rubbertjes bestellen en schoonmaken en weer in elkaar zetten.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW e36 325i Cabrio > Heeeeellppp!
misschien moet je wel een nwe remzuiger...
laat je geen nwe klauw aan praten (duur)...heb ooit wel laten doen omdat je bij de dealer geen losse remzuiger kon bestellen e.d.
ondertussen veel wijzer geworden (nouja) je kan dus nwe zuigers bestellen en of de oude licht opschuren als ie roestig is...met heel fijn en wat polijsten...dan de nwe rubbertjes er in (bij sommige ook klote werk) en je kan weer.
het kan idd allemaal goed vast zitten bij auto's die veel/altijd buiten staan.
soms helpt een zeer goede sleutel en met een grote hamer tikjes geven zodat ie los kan schrikken...
of als je een brander hebt heet stoken...maar pas op
uit laten besteden bij oudere buitenslapers is niet zo'n verkeerd idee, die hebben vaker met dat bijltje (euh hamer) gehakt
moet je nog wel een redelijk betaalbare garage vinden.
good luck.
laat je geen nwe klauw aan praten (duur)...heb ooit wel laten doen omdat je bij de dealer geen losse remzuiger kon bestellen e.d.
ondertussen veel wijzer geworden (nouja) je kan dus nwe zuigers bestellen en of de oude licht opschuren als ie roestig is...met heel fijn en wat polijsten...dan de nwe rubbertjes er in (bij sommige ook klote werk) en je kan weer.
het kan idd allemaal goed vast zitten bij auto's die veel/altijd buiten staan.
soms helpt een zeer goede sleutel en met een grote hamer tikjes geven zodat ie los kan schrikken...
of als je een brander hebt heet stoken...maar pas op

uit laten besteden bij oudere buitenslapers is niet zo'n verkeerd idee, die hebben vaker met dat bijltje (euh hamer) gehakt

moet je nog wel een redelijk betaalbare garage vinden.
good luck.
- Riceaux
- Berichten: 8202
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: BMW e36 325i Cabrio > Heeeeellppp!
Heb een offerte opgevraagd bij Offenga. Staat volgens mij wel als goed en betrouwbaar aangeschreven.
En nieuwe remklauw is 110 euro. Maja dat doe ik dan liever volgend jaar.
En nieuwe remklauw is 110 euro. Maja dat doe ik dan liever volgend jaar.
- Niels
- Berichten: 22511
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: BMW e36 325i Cabrio > Heeeeellppp!
Warm stokenRiceaux schreef:Vandaag weer even aan de slag geweest. Geen meter verder gekomen. Klauwen wel los gekregen, maar de brackets niet. Zaten ook weer muurvast. Gisteravond al ingespoten, maar zat vandaag nog geen beweging in. 1 bout half stuk gedraaid. Rechter remzuiger zit muurvast, dus die moet gereviseerd. Oftewel ik ga een garage opzoeken die dat voor een schappelijke prijs wil doen.![]()


- Riceaux
- Berichten: 8202
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: BMW e36 325i Cabrio > Heeeeellppp!
Waarmee?Niels schreef:Warm stokenRiceaux schreef:Vandaag weer even aan de slag geweest. Geen meter verder gekomen. Klauwen wel los gekregen, maar de brackets niet. Zaten ook weer muurvast. Gisteravond al ingespoten, maar zat vandaag nog geen beweging in. 1 bout half stuk gedraaid. Rechter remzuiger zit muurvast, dus die moet gereviseerd. Oftewel ik ga een garage opzoeken die dat voor een schappelijke prijs wil doen.![]()
Ja je bent niet zo maar monteur
Heb nu eerst de assteunen en krik weer terug gebracht naar m'n collega. Zal volgende week even kijken of ik ze weer kan lenen. Maar warm stoken en dan komen ze wel los?
- Niels
- Berichten: 22511
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: BMW e36 325i Cabrio > Heeeeellppp!
Bouten en bracket verhitten. Met name de bouten, dan komt het wel los 

- Riceaux
- Berichten: 8202
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: BMW e36 325i Cabrio > Heeeeellppp!
Met een gasbrander of iets dergelijks?
- Niels
- Berichten: 22511
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: BMW e36 325i Cabrio > Heeeeellppp!
Met een gasbrander en een hamer om de bout wat te laten schrikken kom je er misschien al. Anders moet er een profi autogeen brander aan te pas komen die meer hitte er in gooit.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW e36 325i Cabrio > Heeeeellppp!
ik zou Rico dat denk niet aanraden
het kan idd wel maar....
een brug is handig en gaat het 'veiliger'
Offenga zou ik dan wel voor kiezen met zo'n gevalletje, die jongens zijn wel wat gewend en hebben wel onderdelen eventueel, ook 2de hands vaak nog wat.

het kan idd wel maar....
een brug is handig en gaat het 'veiliger'
Offenga zou ik dan wel voor kiezen met zo'n gevalletje, die jongens zijn wel wat gewend en hebben wel onderdelen eventueel, ook 2de hands vaak nog wat.
-
- Berichten: 800
- Lid geworden op: 22 apr 2007, 23:13
Re: BMW e36 325i Cabrio > Heeeeellppp!
Uit welke omgeving kom je? volgens mij niet heel erg in de buurt bij mij zit omg. Deventer.
Anders wil ik je ook wel even een keer helpen, gereedschap ligt er wel in de schuur.
Anders wil ik je ook wel even een keer helpen, gereedschap ligt er wel in de schuur.
- Luco
- Berichten: 29396
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: BMW e36 325i Cabrio > Heeeeellppp!
ik zou voor 110 euro er gewoon een nieuwe klauw opzetten, revisiesetjes zijn ook vaak rond de 5 tientjes, dan nog het werk eraan en evt een te beschadigde zuiger.
dus als je er zelf een nieuwe klauw opzet ben je goedkoper uit dan het repareren/reviseren/losmaken uit te besteden.
dus als je er zelf een nieuwe klauw opzet ben je goedkoper uit dan het repareren/reviseren/losmaken uit te besteden.
- Riceaux
- Berichten: 8202
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: BMW e36 325i Cabrio > Heeeeellppp!
@Erwin: Omgeving Groningen.
Ik wacht eerst even de reactie van Offenga af. Mocht dat bedrag meevallen breng ik 'm weg. Valt het bedrag tegen ga ik zelf maar weer aan de slag. T/m maandag toch sowieso geen tijd. Dus ga me er nu niet druk over maken. Vrijdag lekker weekend weg en neem dan de 1serie wel mee.
Dus wordt vervolgd!
Ik wacht eerst even de reactie van Offenga af. Mocht dat bedrag meevallen breng ik 'm weg. Valt het bedrag tegen ga ik zelf maar weer aan de slag. T/m maandag toch sowieso geen tijd. Dus ga me er nu niet druk over maken. Vrijdag lekker weekend weg en neem dan de 1serie wel mee.
Dus wordt vervolgd!
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: BMW e36 325i Cabrio > Heeeeellppp!
Of je haalt een klauw op de sloop en reviseert die. Dan kun jehet op je gemak doen, je bespaart geld en je leert weer iets nieuws! Al moet ik zeggen dat het voor 110 euro wel heel verleidelijk is om er niet zelf aan te beginnen.
- MParallel
- Berichten: 8787
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: BMW e36 325i Cabrio > Heeeeellppp!
Begin dit jaar een vastgelopen remklauw gezet. Samen met een vriend gereviseerd. Stelt echt niks voor en geen speciaal gereedschap voor nodig, tenzij boerenverstand daar onder valt.
Ben je voor een paar Euro's klaar. In mijn geval was de rubber balk van de zuiger gescheurd waardoor de zuiger compleet vast zat. Zuiger zelf was nog goed.
Ben je voor een paar Euro's klaar. In mijn geval was de rubber balk van de zuiger gescheurd waardoor de zuiger compleet vast zat. Zuiger zelf was nog goed.
- G Kolkman
- Berichten: 2636
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
- Locatie: Eindhoven
Re: BMW e36 325i Cabrio > Heeeeellppp!
Misschien een rare vraag maar als ik het bovenstaande plaatje bekijk moet nr. 6 toch gewoon losgedraaid kunnen worden? Dat ziet er heel erg uit als een E30-opstelling en die glij-pen moet je met een inbus-sleutel (het kan zijn dat het net een rare maat is - 7 of 9 ofzo) gewoon los kunnen krijgen.328Ti schreef:een e36 heeft geen losse pennetjes, die zitten geschroefd in de drager. Kijk daar ook mee uit als je aan de e39 gaat zitten. Het is niet met de Franse slag gemaakt héLuco schreef:slaan![]()
BMW heeft het overigens ook maar dan bij de 4 pots (brembo) variant ( o.a E38 728i tm 735i)
Zowieso wel apart dat die beugel zo vast zit. Heb je al geprobeerd met je hak tegen de ratel/sleutel te trappen. Zo'n 'schok'-belasting heeft mij al heel wat keren geholpen.
En heeeel straightforward maar ik maak de opmerking toch even: je vergist je niet in de kant die je op moet draaien? Omdat die bout naar je toe is gericht is die fout relatief makkelijk te maken.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW e36 325i Cabrio > Heeeeellppp!
lol, daar kun je idd dan ook mooi mee het 'ship' in gaan, dan zit die wel heul vast 
nr:6 zit idd normaal gesproken nooit zo heel erg vast, maar heeft wel vaak een klein tikje nodig to be safe, ik ga er nooit ineens veel kracht op zetten.
Ik zet daar zo'n imbus rateldop op met de ratel en dan hou ik hem ligt op spanning de goede kant op
en dan geef ik er een 'schrik' tikje tegen aan (einde ratel) met bv een hamer of stratemaker rubber hamer en dan schrikt die al los zonder dat je de bout/imbus/moer oid molt/verdraait e.d.
voor mezelf denk ik ook altijd wel 2 of 3x na welke kant ik op moet draaien als het (bout/moer) ergens achter of onder zit en dan beeld ik me het voor R om = vast en L om is los (normaal gesproken dan)
maar bv de fan oid van vele BMW's als die eraf moet dan moet het net andersom als het een links draad is ipv rechts
dus als iets niet klopt of gaat zo je dacht denk dan eerst ff goed na voordat je er te grote krachten op zet.

nr:6 zit idd normaal gesproken nooit zo heel erg vast, maar heeft wel vaak een klein tikje nodig to be safe, ik ga er nooit ineens veel kracht op zetten.
Ik zet daar zo'n imbus rateldop op met de ratel en dan hou ik hem ligt op spanning de goede kant op

voor mezelf denk ik ook altijd wel 2 of 3x na welke kant ik op moet draaien als het (bout/moer) ergens achter of onder zit en dan beeld ik me het voor R om = vast en L om is los (normaal gesproken dan)
maar bv de fan oid van vele BMW's als die eraf moet dan moet het net andersom als het een links draad is ipv rechts

dus als iets niet klopt of gaat zo je dacht denk dan eerst ff goed na voordat je er te grote krachten op zet.
- Riceaux
- Berichten: 8202
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: BMW e36 325i Cabrio > Startproblemen
Nou ik wou weer eens met de cabrio op pad. Draaide de sleutel om, auto startte, 400 toeren, valt weer uit, probeer 'm weer te starten, startmotor draait rond maar slaat niet aan. Brandstofpomp of een ander probleem?
-
- Berichten: 18930
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: BMW e36 325i Cabrio > Startproblemen
Dat zuigt.
-
- Berichten: 15240
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
- Locatie: Niet ver van Zandvoort
Re: BMW e36 325i Cabrio > Startproblemen
Ik heb ooit in mijn 325 gehad, dat er geen stroom kwam naar mijn brandstofpomp... Startte ook niet, kerel van de ANWB is toen een uur bezig geweest om het probleem te vinden en vond het bij stroomtoever (wat ik heel knap vond, ik had hem allang laten afslepenRiceaux schreef:Nou ik wou weer eens met de cabrio op pad. Draaide de sleutel om, auto startte, 400 toeren, valt weer uit, probeer 'm weer te starten, startmotor draait rond maar slaat niet aan. Brandstofpomp of een ander probleem?


- Riceaux
- Berichten: 8202
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: BMW e36 325i Cabrio > Startproblemen
Will do! Wordt pas einde van de middag dat ik weer kan proberen. Dus tot die tijd blijf maar mogelijke problemen aandragen, kan ik dan naar alles in 1 keer kijken.Metchu schreef:Ik heb ooit in mijn 325 gehad, dat er geen stroom kwam naar mijn brandstofpomp... Startte ook niet, kerel van de ANWB is toen een uur bezig geweest om het probleem te vinden en vond het bij stroomtoever (wat ik heel knap vond, ik had hem allang laten afslepenRiceaux schreef:Nou ik wou weer eens met de cabrio op pad. Draaide de sleutel om, auto startte, 400 toeren, valt weer uit, probeer 'm weer te starten, startmotor draait rond maar slaat niet aan. Brandstofpomp of een ander probleem?). Dus check dat ook even
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: BMW e36 325i Cabrio > Startproblemen
Als ie heeft gelopen lijkt het mij inderdaad ook een brandstoftoevoerprobleem. Als ie niet had gelopen had ik als eerste krukaspositiesensor gezegd.
Dingen om te checken:
- DME relais
- Brandstofpomprelais
- Zekering brandstofpomp
De brandstofpomp zit aan de passagieszijde onder de achterbankzitting. Je zou daar even kunnen controleren op een losse connectie.
Dingen om te checken:
- DME relais
- Brandstofpomprelais
- Zekering brandstofpomp
De brandstofpomp zit aan de passagieszijde onder de achterbankzitting. Je zou daar even kunnen controleren op een losse connectie.
- Riceaux
- Berichten: 8202
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: BMW e36 325i Cabrio > Startproblemen
Heb onder de achterbank gekeken. Aan de passagierskant zit niks. Aan de bestuurderskant zit een ijzerenplaatje met 2 draadjes eraan. Connectie van die draadjes is prima.///Joost schreef:Als ie heeft gelopen lijkt het mij inderdaad ook een brandstoftoevoerprobleem. Als ie niet had gelopen had ik als eerste krukaspositiesensor gezegd.
Dingen om te checken:
- DME relais
- Brandstofpomprelais
- Zekering brandstofpomp
De brandstofpomp zit aan de passagieszijde onder de achterbankzitting. Je zou daar even kunnen controleren op een losse connectie.
Net nog even weer geprobeerd te starten, draai de sleutel op contact. Check lampje brand niet, draai de sleutel verder om de auto te starten. Motor geeft even gevoel dat ie gaat starten, hoor wat gebrom in de uitlaat, check lampje gaat aan en ik hoor alleen nog maar de startmotor ronddraaien.
Alleen de boordcomputer werkt niet, dus kan niet zien welke check melding de auto geeft.

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW e36 325i Cabrio > Startproblemen
draait de startmotor de motor ook rond en niet bv alleen nog de startmotor?
- Riceaux
- Berichten: 8202
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: BMW e36 325i Cabrio > Startproblemen
Startmotor heeft wel hoorbaar weerstand. Dus ga uit van wel.GTRene schreef:draait de startmotor de motor ook rond en niet bv alleen nog de startmotor?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten