BMW e36 325i Cabrio > te koop!

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Luco

Re: BMW e36 325i Cabrio > Heeeeellppp!

Bericht door Luco » 27 nov 2013, 15:54

remklauw reviseren is uurtje werk, nieuwe rubbertjes bestellen en schoonmaken en weer in elkaar zetten.

Riceaux

Bericht door Riceaux » 27 nov 2013, 15:57

Luco schreef:remklauw reviseren is uurtje werk, nieuwe rubbertjes bestellen en schoonmaken en weer in elkaar zetten.
Tsja, dan moet je wel het juiste gereedschap hebben. En ik had er eigenlijk alleen gister en vandaag voor ingecalculeerd qua tijd. Was nu even 1,5 dag vrij. Voor de rest helaas weinig tijd, dus als ik dat spul vandaag bestel heb ik misschien over 3 weken eens tijd om het eronder te zetten. Dus dan maar uitbesteden.

GTRene

Bericht door GTRene » 27 nov 2013, 20:23

misschien moet je wel een nwe remzuiger...

laat je geen nwe klauw aan praten (duur)...heb ooit wel laten doen omdat je bij de dealer geen losse remzuiger kon bestellen e.d.

ondertussen veel wijzer geworden (nouja) je kan dus nwe zuigers bestellen en of de oude licht opschuren als ie roestig is...met heel fijn en wat polijsten...dan de nwe rubbertjes er in (bij sommige ook klote werk) en je kan weer.

het kan idd allemaal goed vast zitten bij auto's die veel/altijd buiten staan.
soms helpt een zeer goede sleutel en met een grote hamer tikjes geven zodat ie los kan schrikken...
of als je een brander hebt heet stoken...maar pas op :mrgreen:

uit laten besteden bij oudere buitenslapers is niet zo'n verkeerd idee, die hebben vaker met dat bijltje (euh hamer) gehakt ;-)
moet je nog wel een redelijk betaalbare garage vinden.

good luck.

Riceaux

Bericht door Riceaux » 27 nov 2013, 20:54

Heb een offerte opgevraagd bij Offenga. Staat volgens mij wel als goed en betrouwbaar aangeschreven.
En nieuwe remklauw is 110 euro. Maja dat doe ik dan liever volgend jaar.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 27 nov 2013, 21:19

Riceaux schreef:Vandaag weer even aan de slag geweest. Geen meter verder gekomen. Klauwen wel los gekregen, maar de brackets niet. Zaten ook weer muurvast. Gisteravond al ingespoten, maar zat vandaag nog geen beweging in. 1 bout half stuk gedraaid. Rechter remzuiger zit muurvast, dus die moet gereviseerd. Oftewel ik ga een garage opzoeken die dat voor een schappelijke prijs wil doen. :kotsen: :kotsen:
Warm stoken :wink: Ja je bent niet zo maar monteur :mrgreen:

Riceaux

Bericht door Riceaux » 27 nov 2013, 21:35

Niels schreef:
Riceaux schreef:Vandaag weer even aan de slag geweest. Geen meter verder gekomen. Klauwen wel los gekregen, maar de brackets niet. Zaten ook weer muurvast. Gisteravond al ingespoten, maar zat vandaag nog geen beweging in. 1 bout half stuk gedraaid. Rechter remzuiger zit muurvast, dus die moet gereviseerd. Oftewel ik ga een garage opzoeken die dat voor een schappelijke prijs wil doen. :kotsen: :kotsen:
Warm stoken :wink: Ja je bent niet zo maar monteur :mrgreen:
Waarmee?

Heb nu eerst de assteunen en krik weer terug gebracht naar m'n collega. Zal volgende week even kijken of ik ze weer kan lenen. Maar warm stoken en dan komen ze wel los?

Niels

Bericht door Niels » 27 nov 2013, 21:40

Bouten en bracket verhitten. Met name de bouten, dan komt het wel los :)

Riceaux

Bericht door Riceaux » 27 nov 2013, 21:41

Met een gasbrander of iets dergelijks?

Niels

Bericht door Niels » 27 nov 2013, 21:46

Met een gasbrander en een hamer om de bout wat te laten schrikken kom je er misschien al. Anders moet er een profi autogeen brander aan te pas komen die meer hitte er in gooit.

GTRene

Bericht door GTRene » 27 nov 2013, 21:53

ik zou Rico dat denk niet aanraden :hmmm:
het kan idd wel maar....

een brug is handig en gaat het 'veiliger'

Offenga zou ik dan wel voor kiezen met zo'n gevalletje, die jongens zijn wel wat gewend en hebben wel onderdelen eventueel, ook 2de hands vaak nog wat.

erwin20vt

Bericht door erwin20vt » 27 nov 2013, 22:03

Uit welke omgeving kom je? volgens mij niet heel erg in de buurt bij mij zit omg. Deventer.
Anders wil ik je ook wel even een keer helpen, gereedschap ligt er wel in de schuur.

Luco

Bericht door Luco » 27 nov 2013, 22:07

ik zou voor 110 euro er gewoon een nieuwe klauw opzetten, revisiesetjes zijn ook vaak rond de 5 tientjes, dan nog het werk eraan en evt een te beschadigde zuiger.
dus als je er zelf een nieuwe klauw opzet ben je goedkoper uit dan het repareren/reviseren/losmaken uit te besteden.

Riceaux

Bericht door Riceaux » 27 nov 2013, 22:19

@Erwin: Omgeving Groningen.

Ik wacht eerst even de reactie van Offenga af. Mocht dat bedrag meevallen breng ik 'm weg. Valt het bedrag tegen ga ik zelf maar weer aan de slag. T/m maandag toch sowieso geen tijd. Dus ga me er nu niet druk over maken. Vrijdag lekker weekend weg en neem dan de 1serie wel mee.

Dus wordt vervolgd!

///Joost

Bericht door ///Joost » 28 nov 2013, 08:45

Of je haalt een klauw op de sloop en reviseert die. Dan kun jehet op je gemak doen, je bespaart geld en je leert weer iets nieuws! Al moet ik zeggen dat het voor 110 euro wel heel verleidelijk is om er niet zelf aan te beginnen.

MParallel
Auto: BMW

Bericht door MParallel » 28 nov 2013, 12:44

Begin dit jaar een vastgelopen remklauw gezet. Samen met een vriend gereviseerd. Stelt echt niks voor en geen speciaal gereedschap voor nodig, tenzij boerenverstand daar onder valt.

Ben je voor een paar Euro's klaar. In mijn geval was de rubber balk van de zuiger gescheurd waardoor de zuiger compleet vast zat. Zuiger zelf was nog goed.

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 30 nov 2013, 13:48

328Ti schreef:
Luco schreef:slaan
een e36 heeft geen losse pennetjes, die zitten geschroefd in de drager. Kijk daar ook mee uit als je aan de e39 gaat zitten. Het is niet met de Franse slag gemaakt hé :hungry: :tooth: BMW heeft het overigens ook maar dan bij de 4 pots (brembo) variant ( o.a E38 728i tm 735i)

Afbeelding
Misschien een rare vraag maar als ik het bovenstaande plaatje bekijk moet nr. 6 toch gewoon losgedraaid kunnen worden? Dat ziet er heel erg uit als een E30-opstelling en die glij-pen moet je met een inbus-sleutel (het kan zijn dat het net een rare maat is - 7 of 9 ofzo) gewoon los kunnen krijgen.

Zowieso wel apart dat die beugel zo vast zit. Heb je al geprobeerd met je hak tegen de ratel/sleutel te trappen. Zo'n 'schok'-belasting heeft mij al heel wat keren geholpen.

En heeeel straightforward maar ik maak de opmerking toch even: je vergist je niet in de kant die je op moet draaien? Omdat die bout naar je toe is gericht is die fout relatief makkelijk te maken.

GTRene

Bericht door GTRene » 30 nov 2013, 14:35

lol, daar kun je idd dan ook mooi mee het 'ship' in gaan, dan zit die wel heul vast ;-)

nr:6 zit idd normaal gesproken nooit zo heel erg vast, maar heeft wel vaak een klein tikje nodig to be safe, ik ga er nooit ineens veel kracht op zetten.
Ik zet daar zo'n imbus rateldop op met de ratel en dan hou ik hem ligt op spanning de goede kant op ;-) en dan geef ik er een 'schrik' tikje tegen aan (einde ratel) met bv een hamer of stratemaker rubber hamer en dan schrikt die al los zonder dat je de bout/imbus/moer oid molt/verdraait e.d.

voor mezelf denk ik ook altijd wel 2 of 3x na welke kant ik op moet draaien als het (bout/moer) ergens achter of onder zit en dan beeld ik me het voor R om = vast en L om is los (normaal gesproken dan)

maar bv de fan oid van vele BMW's als die eraf moet dan moet het net andersom als het een links draad is ipv rechts :D

dus als iets niet klopt of gaat zo je dacht denk dan eerst ff goed na voordat je er te grote krachten op zet.

Riceaux

Re: BMW e36 325i Cabrio > Startproblemen

Bericht door Riceaux » 09 dec 2013, 09:02

Nou ik wou weer eens met de cabrio op pad. Draaide de sleutel om, auto startte, 400 toeren, valt weer uit, probeer 'm weer te starten, startmotor draait rond maar slaat niet aan. Brandstofpomp of een ander probleem?

ErikS

Bericht door ErikS » 09 dec 2013, 09:05

Dat zuigt.

Metchu

Bericht door Metchu » 09 dec 2013, 09:13

Riceaux schreef:Nou ik wou weer eens met de cabrio op pad. Draaide de sleutel om, auto startte, 400 toeren, valt weer uit, probeer 'm weer te starten, startmotor draait rond maar slaat niet aan. Brandstofpomp of een ander probleem?
Ik heb ooit in mijn 325 gehad, dat er geen stroom kwam naar mijn brandstofpomp... Startte ook niet, kerel van de ANWB is toen een uur bezig geweest om het probleem te vinden en vond het bij stroomtoever (wat ik heel knap vond, ik had hem allang laten afslepen :P). Dus check dat ook even ;)

Riceaux

Bericht door Riceaux » 09 dec 2013, 09:15

Metchu schreef:
Riceaux schreef:Nou ik wou weer eens met de cabrio op pad. Draaide de sleutel om, auto startte, 400 toeren, valt weer uit, probeer 'm weer te starten, startmotor draait rond maar slaat niet aan. Brandstofpomp of een ander probleem?
Ik heb ooit in mijn 325 gehad, dat er geen stroom kwam naar mijn brandstofpomp... Startte ook niet, kerel van de ANWB is toen een uur bezig geweest om het probleem te vinden en vond het bij stroomtoever (wat ik heel knap vond, ik had hem allang laten afslepen :P). Dus check dat ook even ;)
Will do! Wordt pas einde van de middag dat ik weer kan proberen. Dus tot die tijd blijf maar mogelijke problemen aandragen, kan ik dan naar alles in 1 keer kijken.

///Joost

Bericht door ///Joost » 09 dec 2013, 10:09

Als ie heeft gelopen lijkt het mij inderdaad ook een brandstoftoevoerprobleem. Als ie niet had gelopen had ik als eerste krukaspositiesensor gezegd.

Dingen om te checken:

- DME relais
- Brandstofpomprelais
- Zekering brandstofpomp

De brandstofpomp zit aan de passagieszijde onder de achterbankzitting. Je zou daar even kunnen controleren op een losse connectie.

Riceaux

Bericht door Riceaux » 09 dec 2013, 16:05

///Joost schreef:Als ie heeft gelopen lijkt het mij inderdaad ook een brandstoftoevoerprobleem. Als ie niet had gelopen had ik als eerste krukaspositiesensor gezegd.

Dingen om te checken:

- DME relais
- Brandstofpomprelais
- Zekering brandstofpomp

De brandstofpomp zit aan de passagieszijde onder de achterbankzitting. Je zou daar even kunnen controleren op een losse connectie.
Heb onder de achterbank gekeken. Aan de passagierskant zit niks. Aan de bestuurderskant zit een ijzerenplaatje met 2 draadjes eraan. Connectie van die draadjes is prima.
Net nog even weer geprobeerd te starten, draai de sleutel op contact. Check lampje brand niet, draai de sleutel verder om de auto te starten. Motor geeft even gevoel dat ie gaat starten, hoor wat gebrom in de uitlaat, check lampje gaat aan en ik hoor alleen nog maar de startmotor ronddraaien.
Alleen de boordcomputer werkt niet, dus kan niet zien welke check melding de auto geeft. :(

GTRene

Bericht door GTRene » 09 dec 2013, 16:11

draait de startmotor de motor ook rond en niet bv alleen nog de startmotor?

Riceaux

Bericht door Riceaux » 09 dec 2013, 17:44

GTRene schreef:draait de startmotor de motor ook rond en niet bv alleen nog de startmotor?
Startmotor heeft wel hoorbaar weerstand. Dus ga uit van wel.

Plaats reactie