Een dagje bij Mercedes-Benz Wust in Dordrecht.

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
JDMCharade

Een dagje bij Mercedes-Benz Wust in Dordrecht.

Bericht door JDMCharade » 26 nov 2013, 19:59

Leuke privecollectie hebben ze paar etages boven de dealer.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hier de link naar de rest van de foto's.

KLIK HIER

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Re: Een dagje bij Mercedes-Benz Wust in Dordrecht.

Bericht door Eric H » 27 nov 2013, 07:15

Klopt.
Ben er ook een keer geweest.

Zit nog niet echt een duidelijk idee achter de collectie, maar er staan wel mooie auto's voorzien van wat achtergrond info.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 27 nov 2013, 07:50

Een van de Wüst's daar is 'n ouwe schoolmaat van me.
Ziet er goed uit daar.

ErikS

Bericht door ErikS » 27 nov 2013, 09:13

Eric H schreef:Klopt.

Zit nog niet echt een duidelijk idee achter de collectie, maar er staan wel mooie auto's voorzien van wat achtergrond info.
Nee, het idee is eigenlijk dat 't mercedes is, geloof ik... :tooth:

Maar dat maakt het niet minder gaaf! Er staat wel wat Mercedes gaaf maakt! :mrgreen:

Tristan

Bericht door Tristan » 27 nov 2013, 09:19

Volgens mij hebben ze ook een 190 Evo DTM replica staan.

Chris van S.

Bericht door Chris van S. » 27 nov 2013, 12:55

Niet slecht gedaan door die Beijerlandse dorpsgaragisten, die gasten hebben verzamelen uitgevonden.

JDMCharade

Bericht door JDMCharade » 27 nov 2013, 16:53

Werd mij verteld dat ze een loods vol hebben staan met wat er in de showroom staat hebben ze er meerdere van ''Mocht er wat kapot gaan'' kunnen ze t meteen overzetten... En ze hebben idd een 190 dtm replica auto daar doen ze diverse trackdays mee en organiseren ze evenementen voor klanten.

leonard

Bericht door leonard » 27 nov 2013, 17:17

JDMCharade schreef:Werd mij verteld dat ze een loods vol hebben staan met wat er in de showroom staat hebben ze er meerdere van ''Mocht er wat kapot gaan'' kunnen ze t meteen overzetten... En ze hebben idd een 190 dtm replica auto daar doen ze diverse trackdays mee en organiseren ze evenementen voor klanten.

Het zijn een goede bekenden van me. (Marcel racet soms met zn EVO2) Ze hebben zo enorm veel liggen, en bijna niemand weet dat...... Verkopen van de oude spullen doen ze bijna niets. Een maatje van me werkte er 20 jaar geleden, toen zei hij al, als je nieuwe brilkever wilt bouwen hebben ze alle onderdelen nieuw in de verpakking liggen. het schijnt dat er, verspreid door de hoekse-waard zeker een paar 100 auto's opgeslagen staan.....

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 27 nov 2013, 17:20

Wat de fok is dit nou weer voor een opmerking? Er zit geen duidelijk idee achter de collectie? Wat denk je van: een appeltje voor de dorst? :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol:

JDMCharade

Bericht door JDMCharade » 27 nov 2013, 17:57

@ leonard dat is gewoon keiharde seks.

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 27 nov 2013, 19:02

Petrolhead Tom schreef:

Wat de fok is dit nou weer voor een opmerking? Er zit geen duidelijk idee achter de collectie? Wat denk je van: een appeltje voor de dorst? :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol:
Wat ik er mee bedoel is dat er op zich leuke auto's staan, absoluut, maaaaarrrr :

Er staat ook een Mondial, leg even uit wat die daar tussen moet.
Appeltje voor de dorst..... ????
Man, dat ding stond al zo lang te koop dat ze volgens mij maar besloten hebben om hem in het museum neer te zetten.

Wat ik bedoel is dat er niet specifiek gekozen is voor een bepaald merk, een bepaalde periode, modelreeks, of richting.
Het komt op meer over dat ze her en der een auto gekocht hebben die op hun pad kwam en die ze interessant leek om te hebben. ( Waar overigens niets mis mee is, laat me daar duidelijk in zijn )

Marcel was trouwens tot voor kort nota bene m'n buurman, en is echt een aardige vent.
Nam af en toe ook nog wel eens de EVO1 of EVO2 mee naar huis.
Mooi om de verschillen tussen die auto's te zien.
De ene duidelijk ge-ent op de E30 M3, de andere al wat meer gestroomlijnder.
Beide trouwens indrukwekkende auto's.

@Leonard : Klopt inderdaad.
Vroegah, toen OBL nog niet zo verbouwd was, hadden ze al een loods in het centrum waar een verzameling Kevers en Keveronderdelen stonden.
Toen, 80-er jaren, was al bekend dat de familie er een lekkere verzamelwoede op nahield.

leonard

Bericht door leonard » 27 nov 2013, 19:27

Eric H schreef:[qu

@Leonard : Klopt inderdaad.
Vroegah, toen OBL nog niet zo verbouwd was, hadden ze al een loods in het centrum waar een verzameling Kevers en Keveronderdelen stonden.
Toen, 80-er jaren, was al bekend dat de familie er een lekkere verzamelwoede op nahield.

Dat maatje waar ik op doelde in voorgaande reactie heeft geholpen om die loods leeg te halen (waar nu de passage staat). Heel veel is verhuisd naar een andere oude schuur die nog leeg stond.

Richard430

Bericht door Richard430 » 27 nov 2013, 19:33

Ach, ik was vanmiddag nog bij Pouw Stemerdink te Veenendaal(inmiddels Stern) en daar stond een 458 italia in de showroom. Met daarnaast een SL65 die even gestart werd.. :hungry:

Plaats reactie