Motorisch & aandrijving:
standaard 535 blok
lichtgewicht enkel massa vliegwiel
Hartge spaghetti spruitstuk
chip die de begrenzer iets verder legt
kortere 3.91 overbrenging
40% sper dmv speciaal BMW hoekstuk
uitlaatsysteem zonder kats met nieuwe (250 km oud) standaard einddemper (sportief maar wel beschaafd geluid)
nieuwe radiateur met nieuwe elektrische Spal-fan (beiden 500 km oud)
al met al zal het in de huidige setup uitkomen op zo'n 220 pk
Onderstel:
Intrax 1K2 onderstel (slechts ca. 7.000 km oud waarvan max. 1.000 km op circuit)
ingelaste camber/casterplaten
stevigere stalen draagarmen
geometrie voorwielophanging aangepast
zwarte powerflex rondom
draadeinden op de wielnaven
Banden/remmen:
M5 3.8 remmerij rondom met Carbon Loraine RC06 blokken
stalen remleidingen
Yokohama Advan semi’s 225/40/18 semi’s voor met prima profiel
Bridgestone Potenza 245/40/18 achter met prima profiel
Interieur/exterieur:
Biesheuvel rolkooi
lichtgewicht polyester motorkap met vier aerocatch-sluitingen
Sparco Corsa bestuurdersstoel met 5 punts 3” gordels
merkloze bijrijdersstoel met 5 punts 3” gordels (niet gemonteerd)
QSP deepdish stuur
Meters voor watertemperatuur, olietemperatuur en oliedruk
gewicht: 1.400 kg
Ik verkoop de auto met een aardige set aan extra onderdelen:
2x Rota achtervelg met prima banden (zelfde velg als er nu onder zit)
4x velg met driftbanden
4x velg met slicks
6x losse slick
oliefilterhuis + adapter om oliekoeler te monteren
Ik heb afgelopen jaar het linker voorscherm (deuk + dikke punt roest) en het linker voor- en achterportier (flinke deuken) vervangen. Tevens heb ik de voorste krikpunten laten herstellen (roestvorming) zodat die er ook weer tegenaan kunnen. Daarnaast heb ik in de radioconsole meters voor watertemperatuur, olietemperatuur en oliedruk gemonteerd. De belangrijkste onderdelen voor montage van een oliekoeler heb ik inmiddels ook liggen en krijg je er ook bij: een nieuw olielfiterhuis met daarbij een losse adapter waar standaard oliekoelerslangen op kunnen. Het is een kwestie van slangen + koeler kopen en monteren. De olietemperatuur blijft tot op heden echter dermate laag dat de noodzaak voor montage er nog niet echt was.
Vaste prijs: 4.500€
Daarvoor krijg je een heerlijke rijmachine met een magistraal onderstel en een flinke stapel aan extra banden.