Compact?Riceaux schreef:Welk type? H1 of H4? Dus met kattenogen of zonder?ErikS schreef:Ik heb nog originele koplampen...
Bied maar!
Anders geen H4 maar H7.
En wil je Bosch of ZKW, dat maakt voor sommige ook uit.
Compact?Riceaux schreef:Welk type? H1 of H4? Dus met kattenogen of zonder?ErikS schreef:Ik heb nog originele koplampen...
Bied maar!
H7 dan. Het liefst met kattenogen, dus H1. Bosch of ZKW, wat is het verschil? Ben echt een noob op het gebied van merken van lampen. Weet alleen dat ik van die sjonnie dingen af wil en originele erin. Of replica's, maakt me ook niet uit, zolang de pasvorm maar goed is en de licht opbrengst.MParallel schreef:Compact?Riceaux schreef:Welk type? H1 of H4? Dus met kattenogen of zonder?ErikS schreef:Ik heb nog originele koplampen...
Bied maar!
Anders geen H4 maar H7.
En wil je Bosch of ZKW, dat maakt voor sommige ook uit.
En vervang dan ook meteen even de rubber pakkingen voor die paar euro. Dan heb je voorlopig geen vocht meer in je behuizing.Peric schreef:Als je andere lampen op de kop tikt Riceaux.. Haal dan de glazen er even af en maak ze goed schoon, scheelt ook een berg in de opbrengst.
Heb dat met de Compact gedaan, en er zit veel schoner licht op.
En het ziet er ook nog 's beter uit, schone glazen.
De glazen zitten met een aantal klikkers aan het huis geklikt, vrij simpel om die los te halen.
Duidelijk. Heb nu ook H1 met projectors en de lichtopbrengst is inderdaad k*t. Dacht dat dat kwam doordat het aftermarket lampen zijn maar komt dus gewoon door de combo H1 en projectors. Duidelijk!MParallel schreef:Als je goed licht wilt hebben, vergeet dan heel gauw die H1 katteogen units. Die zijn echt bagger en zijn ook de modellen die als eerste op de E36 werden geleverd, maar zijn niet te vergelijken met de hedendaagse projector units.
Ja het ziet er wel moderner uit, juist door die projector, maar zijn van voor het xenon tijdperk.
Ik had op mijn 328i H7 units, die ik daarna heb geruild voor H1 projectors, juist omdat ik xenon wilde en xenon lampen in open-parabool H7 units zou ongeveer iedereen tot de maan verblinden.
Toen had ik het idee dat het toch echt minder licht gaf.
Nu op mijn M3 zitten weer die H7 units en oh oh oh, die geven dus echt zo veel malen meer licht. Dus gewoon met halogeen lampje versus H1 met xenon. Ik wil niet eens weten als je H1 halogeen lampen in H1 units stopt. dan heb je 2 kaarsjes als verlichting.
ZKW of Bosch maakt niet echt uit. Sommige hebben een voorkeur voor een bepaald merk. Ze zijn qua bouw net even iets anders, maar technisch maakt het niks uit.
Sommige modellen hebben glas met die wind bolletjes, sommige hebben ze niet. Ik heb altijd begrepen dat die windgeruis zouden verminderen, dan wel verhelpen.
Je bedoeld die van klauw naar drager? Een nachtje wd40 of een binnentorx erop inslaan. Verder uiteraard kracht x arm: stuur uiterst links of rechts zodat de klauw naar buiten wijst. Daarna een fucker van een oude momentsleutel erop + 1mtr buis.Riceaux schreef:Probleempje. Geleidepennen van de remklauwen zitten muur en muur vast. Iemand tips?
een e36 heeft geen losse pennetjes, die zitten geschroefd in de drager. Kijk daar ook mee uit als je aan de e39 gaat zitten. Het is niet met de Franse slag gemaakt héLuco schreef:slaan
Morgen maar even goed de doos doorzoeken. Heb de boel nu nog niet eens helemaal los. Had 1 sleutel niet bij me dus kon niet verder. Morgenvroeg maar weer die kant op.Nutkees schreef:Meestal worden die boutjes gewoon meegeleverd bij de schijven, althans wel als wij die bij onze leverancier bestellen?
Heb je de doos al goed onderzocht waar de schijven inzitten?
Geleidepennen gewoon met een buis op de sleutel losmaken of met een luchtsleutel. Moet eigenlijk niet echt een probleem zijn.
Succes!!!!
Peric schreef:Als je nu alles in elkaar gaat zetten zodra je het los hebt is het beter om alles met kopervet in te smeren voor je het er weer opschroeft. Dan komt het de volgende keer wat makkelijker los.
Succes!
Beetje zonde om zo'n nette auto hier in de wijk neer te zetten. Cabrio die ik nu heb is cosmetisch niet de mooiste. En technisch blijkbaar ook niet.ErikS schreef:Er staat ook een kant & klaar 328 op internet.
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Enrico, Google [Bot], Martijn_bmw, Semrush [Bot] en 1 gast