
Porsche Cayman type 981 nu ook GTS & GT4 + clubsport
-
Onlinetomgtr
- Berichten: 10907
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: 2012 Porsche Cayman 981
En dankzij Hans werd het nu nog een stuk vermakelijker om te lezen 

- Robin
- Berichten: 55765
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: 2012 Porsche Cayman 981
Mn dagelijkse porsje humor, mede mogelijk gemaakt door Hanz:)))
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: 2012 Porsche Cayman 981
EVO test 2.7 Cayman, citaat:
"...With a near-perfect 46/54 front/rear weight distribution, it’s the balance of the Cayman’s chassis that shines through as you push it harder. But breaking the vice-like grip of the 265/35 rear tyres fitted to optional 20in wheels is next to impossible in the dry, not helped by the lack of torque from the smaller engine, or the ridiculously long gearing (this manual car can hit an indicated 82mph in second gear!)...
"...With a near-perfect 46/54 front/rear weight distribution, it’s the balance of the Cayman’s chassis that shines through as you push it harder. But breaking the vice-like grip of the 265/35 rear tyres fitted to optional 20in wheels is next to impossible in the dry, not helped by the lack of torque from the smaller engine, or the ridiculously long gearing (this manual car can hit an indicated 82mph in second gear!)...
- romo
- Berichten: 27100
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: 2012 Porsche Cayman 981
Pers is eenduidig over te lange bak verhouding, dan kan je grappen en grollen maken, maar zo is de algehele auto-pers-opinie.
Nu ik zelf met de PDK heb gereden is het mij niet direct opgevallen, behoudens 7e verzet, zoals voorheen benoemd; een super overdrive.
Ik denk zelf wel dat Porsche te behoudend met de briljante Cayman S is, natuurlijk willen ze het icoon 911er uit de wind houden, maar hoe lang is dat nog houdbaar?
Deze auto verdient momenteel te weinig voor wat ie uitstraalt, ook een minder dure Porker mag laten zien wat ie waard is, dat aspect had wellicht meer nadruk mogen hebben, de 911er ten spijt.
Nu ik zelf met de PDK heb gereden is het mij niet direct opgevallen, behoudens 7e verzet, zoals voorheen benoemd; een super overdrive.
Ik denk zelf wel dat Porsche te behoudend met de briljante Cayman S is, natuurlijk willen ze het icoon 911er uit de wind houden, maar hoe lang is dat nog houdbaar?
Deze auto verdient momenteel te weinig voor wat ie uitstraalt, ook een minder dure Porker mag laten zien wat ie waard is, dat aspect had wellicht meer nadruk mogen hebben, de 911er ten spijt.
- sitechris
- Berichten: 4951
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
Re: 2012 Porsche Cayman 981
Een gedeelte van het plezier in het rijden zit hem bij een handbak in het schakelen. Anders koop je wel de PDK. Maar met zulke lange verhoudingen hoef je niet eens meer te schakelen. Je kunt een dagje sturen in de Ardennen/Alpen etc zonder dat je hem uit zijn 2 hoeft te halen. Dat lijkt me toch niet de bedoeling.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: 2012 Porsche Cayman 981
gewoon wachten op de Cayman GT4 oid
met 3.8 motor en 400pk?


met 3.8 motor en 400pk?

- PD power
- Berichten: 1967
- Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
- Locatie: Coevorden
Re: 2012 Porsche Cayman 981
Geweldig, en iedereen trapt met open ogen in de marketing van porsche, incl de pers.
Gewoon de Cayman kopen, voor 30k een 4.0 erin laten lepelen, want tis allemaal redelijk plug and play, en je rijdt elke 911 naar huis
Gewoon de Cayman kopen, voor 30k een 4.0 erin laten lepelen, want tis allemaal redelijk plug and play, en je rijdt elke 911 naar huis

- dvh
- Berichten: 17197
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: 2012 Porsche Cayman 981
Bijgevoegd een eindoordeel van een niet nader te noemen autoblad over de 911 turbo.
Prima natuurlijk. Maar als je ook ziet welke auto's ze als concurrenten benoemen. Dat is natuurlijk heel wat anders dan een Cayman/Boxter.
In de test beschrijven ze ook dat deze 911 een sublieme auto is voor iedereen. Maar misschien nog wel meer uitblinkt als autobahncruizer dan als circuitracer. Ondanks de goede cijfers die deze daar wel weet te noteren.
Goed. Een opinie van een verslaggever natuurlijk. Maar een Cayman is toch wel wat anders.
Persoonlijk anytime een 911.. Beeldige statige auto.. Geweldige icoon.. Waarbij een cayman op het zeer jonge onvolwassen broertje van de 911 lijkt.
Maar dat is persoonlijk.
Ook eens met Hans. Even los van de centen. Stel dat deze auto's hypothetisch even veel munten kosten. Welke kies je dan. En waarom.
Want een Cayman rijdt misschien wat speelser. Maar hoeveel % van de tijd gebruik je dat. En is het die paar procent waard om het genot van een 911 ervoor op te geven. Want dat lijkt mij persoonlijk voor dagelijks gebruik een veel fijnere wagen.
If only.............

Prima natuurlijk. Maar als je ook ziet welke auto's ze als concurrenten benoemen. Dat is natuurlijk heel wat anders dan een Cayman/Boxter.
In de test beschrijven ze ook dat deze 911 een sublieme auto is voor iedereen. Maar misschien nog wel meer uitblinkt als autobahncruizer dan als circuitracer. Ondanks de goede cijfers die deze daar wel weet te noteren.
Goed. Een opinie van een verslaggever natuurlijk. Maar een Cayman is toch wel wat anders.
Persoonlijk anytime een 911.. Beeldige statige auto.. Geweldige icoon.. Waarbij een cayman op het zeer jonge onvolwassen broertje van de 911 lijkt.
Maar dat is persoonlijk.
Ook eens met Hans. Even los van de centen. Stel dat deze auto's hypothetisch even veel munten kosten. Welke kies je dan. En waarom.
Want een Cayman rijdt misschien wat speelser. Maar hoeveel % van de tijd gebruik je dat. En is het die paar procent waard om het genot van een 911 ervoor op te geven. Want dat lijkt mij persoonlijk voor dagelijks gebruik een veel fijnere wagen.
If only.............


- Bijlagen
-
- foto.JPG (518.96 KiB) 2156 keer bekeken
- romo
- Berichten: 27100
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: 2012 Porsche Cayman 981
"Wat als".......... telt niet pragmatisch gesproken
Een 911er 991 is financieel een andere categorie als een Cayman. (punt) Een 991 Turbo doet >€200K voor de goede orde.
Daarom en daarmede kan en is het voor velen een legitieme keuze.
Over smaak valt verder niet te twisten, de een houdt van de moeder de ander van de dochter en nog weer anderen van beide
Een 911er 991 is financieel een andere categorie als een Cayman. (punt) Een 991 Turbo doet >€200K voor de goede orde.
Daarom en daarmede kan en is het voor velen een legitieme keuze.
Over smaak valt verder niet te twisten, de een houdt van de moeder de ander van de dochter en nog weer anderen van beide

- dvh
- Berichten: 17197
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: 2012 Porsche Cayman 981
Wil maar zeggen. De 911 wordt er nu bijgehaald. Maar is, zoals je zelf ook al aangeeft, totaal anders.
Inmiddels is dat gewoon een niet lichtgewicht en dus zwarte GT geworden met gewoon bizarre prestaties. Het wordt tot een supercar betiteld alsmede een dagelijks te gebruiken GT.
Waar ik een Boxter en Cayman toch meer een vrijetijds sportauto vind.
Meer hardcore dan je 1M nu, denk ik. Een M3 is ook meer GT.
Nu lijkt me zo'n Porsche een zeer leuk alternatief voor een 1M. Maar wil je ook dat extra sportieve voor dagelijks gebruik. Want zo'n 1M is een mooie mix van beide denk ik dan.
( Al is de Porsche wel mooier
)
Inmiddels is dat gewoon een niet lichtgewicht en dus zwarte GT geworden met gewoon bizarre prestaties. Het wordt tot een supercar betiteld alsmede een dagelijks te gebruiken GT.
Waar ik een Boxter en Cayman toch meer een vrijetijds sportauto vind.
Meer hardcore dan je 1M nu, denk ik. Een M3 is ook meer GT.
Nu lijkt me zo'n Porsche een zeer leuk alternatief voor een 1M. Maar wil je ook dat extra sportieve voor dagelijks gebruik. Want zo'n 1M is een mooie mix van beide denk ik dan.
( Al is de Porsche wel mooier

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: 2012 Porsche Cayman 981
las net ergens dat ze eerst met de GTS modellen komen in 2014, zie ook dit als dat echt is>
http://jalopnik.com/2014-porsche-boxste ... 1410686769" onclick="window.open(this.href);return false;
die zal wellicht de gewone carrera motor krijgen? denk aan 350pk oid...
en dan later in 2014 de GT4 (oid) met 380<>400pk 3.8 uit de carrera S, zou mooi zijn
http://jalopnik.com/2014-porsche-boxste ... 1410686769" onclick="window.open(this.href);return false;
die zal wellicht de gewone carrera motor krijgen? denk aan 350pk oid...
en dan later in 2014 de GT4 (oid) met 380<>400pk 3.8 uit de carrera S, zou mooi zijn

- romo
- Berichten: 27100
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: 2012 Porsche Cayman 981
dvh schreef:Wil maar zeggen. De 911 wordt er nu bijgehaald. Maar is, zoals je zelf ook al aangeeft, totaal anders.
Inmiddels is dat gewoon een niet lichtgewicht en dus zwarte GT geworden met gewoon bizarre prestaties. Het wordt tot een supercar betiteld alsmede een dagelijks te gebruiken GT.
Waar ik een Boxter en Cayman toch meer een vrijetijds sportauto vind.
Meer hardcore dan je 1M nu, denk ik. Een M3 is ook meer GT.
Nu lijkt me zo'n Porsche een zeer leuk alternatief voor een 1M. Maar wil je ook dat extra sportieve voor dagelijks gebruik. Want zo'n 1M is een mooie mix van beide denk ik dan.
( Al is de Porsche wel mooier)
Mee eens.
Voor wat ik er nu van begrepen heb;
Een Cayman is meer sportscar, dwz rauwer-directer, dan een meer verfijnde 911, die idd meer GT imago krijgt buiten de GT3/2 (RS) om uiteraard. De Turbo doet dacht ik ook 1600+ kg, dus daar is het agile d`r ook wel af, prestaties zijn verder onwerelds uiteraard

Alle ///M-en zijn prachtige compromissen tussen daily driving en sportiviteit, maar niet een sportkar in de rasechte zin van het woord. Dat is meer Cayman territory. Daarom wellicht als 2e auto erbij

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: 2012 Porsche Cayman 981
dit is ook wel een fraaie combo


http://www.porscheofnorthhouston.com/we ... s/9737894/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porscheofnorthhouston.com/we ... s/9737894/" onclick="window.open(this.href);return false;
- tuurgtt
- Berichten: 694
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 03:46
- Auto: M140i
- Locatie: Headvillage
Re: 2012 Porsche Cayman 981
Some things never change.
20 jaar geleden stuurde een 968 al een stuk beter dan een 911, nu is het een Cayman/Boxster.
Geen idee waarom het marketing department van Porker zich zoveel moeite getroost om de engineers te verplichten de Cayman op alle mogelijke manieren te handicappen om de 911 uit de wind te houden, want het grote geld komt bij Porker al jaaaaren binnen door de verkoopaantallen van die PC Hooft-tractor, de Cayenne.
Dus axe die kever, dat ding is al eeuwen over zijn sell-by-date.
Een Datsun van 1800 kg rijdt al vijf jaar rondjes om Walter Rohrl zijn GT3, en de enige manier voor Porker om de komende jaren Fezza 458 Speciale's en de nieuwe Gallardo van het lijf te houden is dhr. Preuninger en zijn makkers een Cayman met het GT3 budget in zijn handen te stoppen.
Koop ik ook een Porker ipv een Nissan. Past ook beter bij mijn leeftijd.
Rant over. Sorry.
O nee, nog niet. In een Cayman kan ook een dikke V8, itt tot dat ding waar vanwege ruimtegebrek in die kofferbak alleen een boxer gehangen kon worden.
Just sayin'.
20 jaar geleden stuurde een 968 al een stuk beter dan een 911, nu is het een Cayman/Boxster.
Geen idee waarom het marketing department van Porker zich zoveel moeite getroost om de engineers te verplichten de Cayman op alle mogelijke manieren te handicappen om de 911 uit de wind te houden, want het grote geld komt bij Porker al jaaaaren binnen door de verkoopaantallen van die PC Hooft-tractor, de Cayenne.
Dus axe die kever, dat ding is al eeuwen over zijn sell-by-date.
Een Datsun van 1800 kg rijdt al vijf jaar rondjes om Walter Rohrl zijn GT3, en de enige manier voor Porker om de komende jaren Fezza 458 Speciale's en de nieuwe Gallardo van het lijf te houden is dhr. Preuninger en zijn makkers een Cayman met het GT3 budget in zijn handen te stoppen.
Koop ik ook een Porker ipv een Nissan. Past ook beter bij mijn leeftijd.
Rant over. Sorry.
O nee, nog niet. In een Cayman kan ook een dikke V8, itt tot dat ding waar vanwege ruimtegebrek in die kofferbak alleen een boxer gehangen kon worden.
Just sayin'.
- dvh
- Berichten: 17197
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: 2012 Porsche Cayman 981
Supercombo !GTRene schreef:dit is ook wel een fraaie combo
http://www.porscheofnorthhouston.com/we ... s/9737894/" onclick="window.open(this.href);return false;
- romo
- Berichten: 27100
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: 2012 Porsche Cayman 981
Donkere exterieur kleur met satijnen grijze velgen vind ik persoonlijk een no-go........
Zoals eerder vermeld;
Donkere kar=alu kleur velg
Lichte kar=donkere velg
IMHO
Het Classic spaakwiel vind ik toch dikker staan dan de Carrera S wielen.........
Zoals eerder vermeld;
Donkere kar=alu kleur velg
Lichte kar=donkere velg
IMHO
Het Classic spaakwiel vind ik toch dikker staan dan de Carrera S wielen.........
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: 2012 Porsche Cayman 981
ze hebben er ook een zwarte? lijkt wel blauw ook, anyway met lichte velgen, maar zal aan de foto's liggen ik weet niet wat ik er nou van vind


http://www.porscheofnorthhouston.com/we ... /10147513/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.porscheofnorthhouston.com/we ... /10147513/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Berichten: 22385
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: 2012 Porsche Cayman 981
Romo,
Lees nu al een paar pagina's over zaken die niet goed zijn... sturen viel licht tegen, niet geschikt voor dagelijks, bakverhouding niet fijn etc... kun je niet beter de conclusie trekken dat het jouw soort auto niet is?
Geen enkele auto is perfect en het is bekend dat Porsche de Boxster/Cayman onder de 911 plaatst en (dankzij marketing) bepaalde consessies doet op prestaties. Maar ik lees in de media veelal lovende verhalen over de nieuwe Cayman en dat die auto bijna geen concurrentie heeft (1295kg met 325pk, middenmotor, Porsche kwaliteit/engineering). Als ik dit topic lees krijg ik het idee dat we over een sportieve Hyundai praten waar vanalles mis mee is
Conclusie Chris Harris:
"This car brings mixed emotions, so much joy for everyone lucky enough to own one because it is just a great drivers car. But also a little sadness for the poor rival companies who will now try beat it, because that's a very very tough task. The Cayman is not only the best car of it's type to drive, it's now the most desirable too."
Elke auto moet je een kans geven en het is top dat je een keer verder kijkt dan BMW, maar als dit de auto was voor jou dan kreeg je dat ding vanwege enthousiasme niet uit je kop ipv de nadelen te zoeken/benadrukken.
M'n aanbod staat uiteraard nog steeds.
Lees nu al een paar pagina's over zaken die niet goed zijn... sturen viel licht tegen, niet geschikt voor dagelijks, bakverhouding niet fijn etc... kun je niet beter de conclusie trekken dat het jouw soort auto niet is?
Geen enkele auto is perfect en het is bekend dat Porsche de Boxster/Cayman onder de 911 plaatst en (dankzij marketing) bepaalde consessies doet op prestaties. Maar ik lees in de media veelal lovende verhalen over de nieuwe Cayman en dat die auto bijna geen concurrentie heeft (1295kg met 325pk, middenmotor, Porsche kwaliteit/engineering). Als ik dit topic lees krijg ik het idee dat we over een sportieve Hyundai praten waar vanalles mis mee is

Conclusie Chris Harris:
"This car brings mixed emotions, so much joy for everyone lucky enough to own one because it is just a great drivers car. But also a little sadness for the poor rival companies who will now try beat it, because that's a very very tough task. The Cayman is not only the best car of it's type to drive, it's now the most desirable too."
Elke auto moet je een kans geven en het is top dat je een keer verder kijkt dan BMW, maar als dit de auto was voor jou dan kreeg je dat ding vanwege enthousiasme niet uit je kop ipv de nadelen te zoeken/benadrukken.
M'n aanbod staat uiteraard nog steeds.
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: 2012 Porsche Cayman 981
1350kg Tom 
Maar voor de rest mee eens. Die Cayman is een topper. PDK en handbak, beide leuk. Schitterend ding en rammen er mee. Gaat inderdaad nergens over met die versnellingsbak. Als je deze Cayman niet fijn vindt, dan is het gewoon je auto niet. Dat kan natuurlijk.

Maar voor de rest mee eens. Die Cayman is een topper. PDK en handbak, beide leuk. Schitterend ding en rammen er mee. Gaat inderdaad nergens over met die versnellingsbak. Als je deze Cayman niet fijn vindt, dan is het gewoon je auto niet. Dat kan natuurlijk.
- romo
- Berichten: 27100
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: 2012 Porsche Cayman 981
Het is een puike kar, maar niet als enige auto IMHO ( zoals ik nu in sta)
Bij een kar die als benchmark geldt, ligt de (beoordelings) lat hoog, das ook logisch lijkt me, alles wordt naast de Cayman meetlat gelegd, dat er dan her en der kritiek komt is ook logisch. Niets is heilig
De gearing heb ik, zoals hierboven vermeld, niet als negatief ervaren, kan ook niet anders als je maar een uurtje kan sturen, eigenlijk nog minder.
Kortom; ik moet nog een keer....
Sturen vond ik wel minder dan verwacht, maar ik verwachtte te veel, met dank aan Macboy die dit terecht opmerkte.
Misschien dat ik na een uurtje, of minder, sturen met een M4 er weer geheel anders in sta/zit........
Bij een kar die als benchmark geldt, ligt de (beoordelings) lat hoog, das ook logisch lijkt me, alles wordt naast de Cayman meetlat gelegd, dat er dan her en der kritiek komt is ook logisch. Niets is heilig

De gearing heb ik, zoals hierboven vermeld, niet als negatief ervaren, kan ook niet anders als je maar een uurtje kan sturen, eigenlijk nog minder.
Kortom; ik moet nog een keer....

Sturen vond ik wel minder dan verwacht, maar ik verwachtte te veel, met dank aan Macboy die dit terecht opmerkte.
Misschien dat ik na een uurtje, of minder, sturen met een M4 er weer geheel anders in sta/zit........

- Robin
- Berichten: 55765
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: 2012 Porsche Cayman 981
Ja romo, je moet echt 'n keer verder kijken dan BMW etc etc.
En iedereen leest over de uitmuntende en ogen openende post van tuurgtt heen...
GT3 en Turbo kom ik niet aan, maar omg wat is de 911 uitgemergeld qua marketing.
Cayman. Die lange gearing zou voor mij een reden zijn om nooit meer over 'n (handbak) Cayman na te denken. 265ers achter en op droog niks te makken hebben...
De PDK moet dan wel heel goed zijn om die dan te kiezen. Verder is 't vandaagdedag wél de kar voor mij(anno 2013/14 nieuw te koop), maar ik wil plug & play en geen turbo/V8 erin willen lepelen:)
Dus ik denk serieus dat ik in geen enkel aspect wat er toe doet opschiet met 'n Cayman, eerder een teruggang.
Hardcore is moeilijk te definieren.
En iedereen leest over de uitmuntende en ogen openende post van tuurgtt heen...

GT3 en Turbo kom ik niet aan, maar omg wat is de 911 uitgemergeld qua marketing.

Cayman. Die lange gearing zou voor mij een reden zijn om nooit meer over 'n (handbak) Cayman na te denken. 265ers achter en op droog niks te makken hebben...
De PDK moet dan wel heel goed zijn om die dan te kiezen. Verder is 't vandaagdedag wél de kar voor mij(anno 2013/14 nieuw te koop), maar ik wil plug & play en geen turbo/V8 erin willen lepelen:)
Dus ik denk serieus dat ik in geen enkel aspect wat er toe doet opschiet met 'n Cayman, eerder een teruggang.
Hardcore is moeilijk te definieren.
- ASW
- Berichten: 272
- Lid geworden op: 26 apr 2013, 13:07
Re: 2012 Porsche Cayman 981
Hardcore is moeilijk te definiëren? Eens.
Zoals jullie wellicht weten heb ik een 964 RS Cup (replica) volledig naar eigen smaak laten opbouwen. Waar ik dacht dat mijn eerdere Lotus of 996 GT3 hardcore waren, besef ik me nu dat het altijd nog weer 'harder' kan. Ik ben dan ook blij met gemaakte keuzes (is ook weleens anders geweest). Temeer omdat ik nu na twee maanden sturen in de 550d het gevoel heb dat ik mag genieten van het 'beste' uit twee werelden.
Als Porsche en BMW rijder stel ik dat Porsche in de basis meer sportauto is dan een snelle BMW. Mij is afgelopen weekend nog gezegd dat een 1M een ultieme compromis auto is en dat durf na een klein stukje sturen ik wel te onderschrijven. Mijn verwachtingen waren hoog, mede om de lofzang over de 1M op dit rijders-forum. De auto heeft mij niet gepakt helaas.
Een Cayman en 911 zijn uitstekend dagelijks inzetbaar mits het vervoer zich beperkt tot 2 volwassenen. Zeker voor een verzameling petrolheads als wij op dit forum (even generaliseren). Zoek je meer compromis dan ben je uitstekend af met de M of M sport lijn van BMW. Zoek je meer hardcore dan heeft Porsche nog een GT3 of eerder gebouwde RS modellen en (niet te vergeten) de Cayman R.
Mijn 2 centen..
Zoals jullie wellicht weten heb ik een 964 RS Cup (replica) volledig naar eigen smaak laten opbouwen. Waar ik dacht dat mijn eerdere Lotus of 996 GT3 hardcore waren, besef ik me nu dat het altijd nog weer 'harder' kan. Ik ben dan ook blij met gemaakte keuzes (is ook weleens anders geweest). Temeer omdat ik nu na twee maanden sturen in de 550d het gevoel heb dat ik mag genieten van het 'beste' uit twee werelden.
Als Porsche en BMW rijder stel ik dat Porsche in de basis meer sportauto is dan een snelle BMW. Mij is afgelopen weekend nog gezegd dat een 1M een ultieme compromis auto is en dat durf na een klein stukje sturen ik wel te onderschrijven. Mijn verwachtingen waren hoog, mede om de lofzang over de 1M op dit rijders-forum. De auto heeft mij niet gepakt helaas.
Een Cayman en 911 zijn uitstekend dagelijks inzetbaar mits het vervoer zich beperkt tot 2 volwassenen. Zeker voor een verzameling petrolheads als wij op dit forum (even generaliseren). Zoek je meer compromis dan ben je uitstekend af met de M of M sport lijn van BMW. Zoek je meer hardcore dan heeft Porsche nog een GT3 of eerder gebouwde RS modellen en (niet te vergeten) de Cayman R.
Mijn 2 centen..

- Robin
- Berichten: 55765
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: 2012 Porsche Cayman 981
Goed verhaal ASW.
Ik schat 'n Cayman S wel ietsie meer hardcore in dan 'n 1M op beweeglijkheid, maar niet qua power afgifte en ramwerk. Eerder messcherper (?)
Maar ik weet voor mezelf wel uit eigener ervaring dat bijv. een 997S Mk1 handbak veel minder hardcore is dan een 1M. Laat staan de 991, maar dat heb ik dan van horen zeggen dat de 991 meer GT is geworden.
Zo zie je maar weer hoe iedereen hardcore anders ervaart.
Ik schat 'n Cayman S wel ietsie meer hardcore in dan 'n 1M op beweeglijkheid, maar niet qua power afgifte en ramwerk. Eerder messcherper (?)
Maar ik weet voor mezelf wel uit eigener ervaring dat bijv. een 997S Mk1 handbak veel minder hardcore is dan een 1M. Laat staan de 991, maar dat heb ik dan van horen zeggen dat de 991 meer GT is geworden.
Zo zie je maar weer hoe iedereen hardcore anders ervaart.
- ASW
- Berichten: 272
- Lid geworden op: 26 apr 2013, 13:07
Re: 2012 Porsche Cayman 981
Eens. Persoonlijk ten aanzien van sportauto's een duidelijke voorkeur voor atmosferisch 

- Robin
- Berichten: 55765
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: 2012 Porsche Cayman 981
Al zou je dat niet zeggen heb ik ook 'n voorkeur voor atmosferisch, maar dan moet er liefst wél AMG, zo'n slangekopje, 2 vlaggetjes, een stiertje of 'n steigerend paardje ofzo op 't motorblok staan:)ASW schreef:Eens. Persoonlijk ten aanzien van sportauto's een duidelijke voorkeur voor atmosferisch
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 5 gasten