Goed, vorig weekend naar de nurburgring geweest, uiteindelijk de keuze gemaakt om maar niet te gaan rijden door wat probleempjes waarvan onderstaande de vervelendste was:

Probeer je een auto in te halen, wilde even terug naar zn 3, KNOEP, en hij stond in zn vrij, jippie....
Uiteindelijk ging het schakelen nog redelijk door de bijzonder flexibele pook rusting in de versnelling te laten vallen, maar met koude bak was het tandjes poetsen tot en met....
Als snelle oplossing heb ik er toen ik thuis was maar een BMW pook op gebakken, altijd handig als diefstalbeveiliging door het afwijkende schakelpatroon
Verder nog een lekkend deksel van de stuurbekrachtiging, maar lang leve de vloeibare pakking...
Sturen doet het hok nu ook een stuk beter door mn (tijdelijke) bumpsteer oplossing, de sporing nog wat bijgesteld en nu is dr prima mee te rijden, dat is een grote opluchting.
Komende week kan ik dan mooi even de definitieve oplossing in elkaar zetten, al bleek de tijdelijke oplossing ook prima heel te blijven, inclusief wat air-time op een achteraf weggetje rond de ring (de L90 Adenau-Kesseling om wat specifieker te zijn)
Verder heb ik het idee dat het ding nog wat vermogen mist, hij heeft ook een erg rare powerband, bij de 5500 ofzo begint ie even hard te lopen om bij 6000-6200 weer dood te vallen, ook onderin loopt ie volgens mij niet zo hard als je mag verwachten van een redelijk grote v8.
Op onderstaand filmpje hoor je het vrij goed, zeker tegen het einde, het geluid verandert en hij begint opeens harder te lopen (80-120 gaat ietsje langzamer dan met de 6-cilinder)
Neemt niet weg dat het geluid, ook al is ie vrij stil, wel leuk is
Dus mn ECU dr maar eens uit getrokken en een berg elco's besteld om die maar gewoon te vervangen, dit schijnt een veelvoorkomend probleem te zijn bij veel japanse ecu's van 85-2000 (grofweg)
Dat en een gare watertemperatuursensor van de ECU, die lag bij mij ook in 2 stukken maar is al vervangen.