Ben dus alweer 26 en woon in het pittoreske (ahum) Geldrop, net onder de rook van Eindhoven.
Loop al jaren te kloten aan van alles wat wielen en een verbrandingsmotor heeft.
Begonnen met een gare Honda MT, toen verder met een MTX-SH, NSR, Typhoon, TSX (meeste lol mee gehad, alles mocht kapot) en uiteindelijk bij het behalen van mn motorrijbewijs bij een Honda NX250.
Daar heb ik in 1,5 jaar tijd ~35000km mee gereden, aan het einde had het 1-cilindertje er een goede ton op staan en hij was wat battle scars rijker (meen dat ik dr ~6x vanaf gestuiterd ben, valpartijen in het zand enzo niet meegerekend)
Toen een VF400F, mn eerste 'echte' motor die het blok 2x gemold heeft, 1x een klep die omlaag gevallen was, en 1 dag voor ie verkocht zou worden een avontuurlijke drijfstang.
Tussendoor nog 2-3 handelmotortjes gehad en een week na de VF had ik een VFR750F gekocht, daar een jaartje op rondgereden (en mn 1e rondje over de ring gedaan) en toen besloot ik dat ik m beter moest maken, maar dan moest ik eerst een auto hebben als 1e voertuig.
Resultaat was een uit elkaar liggende VFR die nooit meer af is gekomen, nu heb ik alleen het frame met kenteken nog (86'er, dus wordt nog oldtimer)
Dus toen maar een 318i E30 gekocht van '86
Best een net ding opzich, zeker voor de prijs, al bleek er wel het eea wat rotter te zijn dan gedacht, de krik heeft een keer in de bodem gestaan en toen kwam ik allerlei kranten tegen uit verloren tijden.
Maar goed, dat beviel, afgezien van het zwembad wat er steeds in stond, prima.
De nokkenas was ook een paar mm ingesleten doordat er nog nooit kleppen waren gesteld, dus hij maakte een hels tikkend geluid, maar hij liep wel vrij hard (slijtage had dr een snelle nokkenas van gemaakt, per ongeluk)
Tot ie een keer tijdens een mislukte driftactie tegen een lantaarnpaal zat en er een mooi deukje in de achterkant zat.
Toen het ding maar in een ander kleurtje gezwabberd, na een tijdje een ander scherm dr in gelast.
Wat ik natuurlijk in mn haast net 2cm te kort dr in had gelast...
Toen moest het ding maar een keer mee naar de ring, prima weekendje gehad alleen op de laatste dag liep ie ergens halverwege een rondje nogal slecht.
Even snel gestopt om te kijken of er geen bougiedop los zat oid, maar niks gezien en er kwam ook niks uit gelekt, dus maar verder gereden.
Buiten de baan wat staan zoeken tot er uiteindelijk bleek dat er een tuimelaar afgebroken was.
Injectorstekker losgetrokken en gewoon naar huis gereden, de ANWB bellen kon altijd nog.
Toen bij het vervangen van de nokkenas en tuimelaars een klein 'foutje' gemaakt wat me een afgebroken klep of wat opleverde.
Toen kwam de volgende stap, de 1602 die in eindhoven te koop stond, deze maar opgehaald, de e30 gestript en naar de sloop gebracht en toen was de 02 het lijdend voorwerp van mn gebeun.
Hier een tijdje origineel mee rondgereden, de schokdempers een keer omgewisseld, beetje gelast, wat goedkope verlagingsveren dr onder, zwart geblubberd, paar stabilisatorstangen dr onder geknutseld, rondje ring of wat gereden en eind 2007 gas ingebouwd.
Zo kan ik nog ongeveer 400 regels verder gaan, dus ik doe het wel even korter:
E21 323i schijven en volvo 240 klauwen voor.
E30/E21 schijven met Golf 2 remklauwen achter.
E30 schokdempers rondom (honkieplingplong, net wat er nog in de schuur lag)
Schroefbussen + veren voor van eoa autostyle setje van een golf 4 (veren zijn te slap voor woorden)
E30 318i blok + bak + aandrijfas.
GSXR600 tellers in de originele teller geknutseld.
Hobbybob turbo van een 04 WRX en de intercooler van eoa mercedes diesel, loopt puur op lpg (met een mengstukje)
En vast nog een hoop wat ik vergeten ben, dit is dus mn huidige auto, naast mn VF500F van 150 euro
Heb ondertussen een 35 rondjes op de ring gereden (stuk of 8 met de motor, 5 met de e30 en de rest met de 02) en dat bevalt me ook prima (afgezien van het feit dat het niet echt goedkoop is

Laatste keer was met pinksteren, toen ook achterstevoren de muur in gepassagierd bij breidscheid in een porsche 924.
In meneer zn 1e rondje, mijn hints dat ie moest remmen kwamen niet zo over en hij probeerde dus met ~120 vanaf de linkerkant in te sturen.
Wat niet ging, dus dat was een 924 minder (mocht iemand dat toevallig gefilmd hebben of op de foto hebben staan, stuur ff een berichtje/mailtje, dan geef ik het door aan m)
02 heeft het verder prima gehouden, wel het hele weekend op lage druk gereden (~0,3-0,4 bar) omdat de turboslangen met dank aan dat mengstuk nogal belabberd vast zitten, dus op hogere druk ploft er wel eens 1 af.
Hoogstens irritant (terugduwen, klem weer vast en verder rijden), alleen op de ring had ik daar geen behoefte aan.
Heb van 2008 nog 1 filmpje op youtube staan (ook het enige gefilmde rondje met die 02), toen nog met het originele 1600 blok (waar een e30 inlaat op geknutseld zat zodat ie ietsje harder liep, maar meer dan 90pk zal het niet geweest zijn)
Verder houd ik zo af en toe voor de lol eens wat tijden bij als ik weer eens wat dr aan gedaan heb om te kijken wat voor invloed het ongeveer heeft (meestal niet de 2 minuten die je dan hoopt

Meen dat dat van 11:15 (de 1e keer) naar 9:45 (de laatste keer) is gegaan, alleen merk ik nu gewoon heel goed dat het onderstel op zn eind zit (het heeft ook maar een paar tientjes gekost, dus wat wil je)
En dat een 170+ pk wel welkom is om af en toe ergens langs te komen (op lage druk zal ie misschien op een 130-140pk zitten, ruim geschat en voor die tijd zal ie misschien de 100pk gehaald hebben)
Heb overigens 1 keer geprobeerd voor een tijd te rijden, dat ging tussen de fuchsrohre en AF wat minder netjes dan de bedoeling was (niet fout, wel kut) en toen ben ik dr mooi mee gekapt.
Dus dat was weer een heel zeververhaal.