E89 Z4+E34 M5+C400X+Kodiaq
- Knot
- Berichten: 40239
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Z3 Coupe 2.8 + E89 Z4 2.3 S-drive+ E87 116i
Ik heb 6 stuks RE050a in 225/45/17 opgereden van 6mm naar kaal en niks gemerkt, wel altijd trappen, dat is misschien het verschil, ik ik reed ze 2,6 bar koud.
-
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Re: Z3 Coupe 2.8 + E89 Z4 2.3 S-drive+ E87 116i
Waarom zo'n hoge bandendruk? Om te driften?Knot schreef:Ik heb 6 stuks RE050a in 225/45/17 opgereden van 6mm naar kaal en niks gemerkt, wel altijd trappen, dat is misschien het verschil, ik ik reed ze 2,6 bar koud.
- Knot
- Berichten: 40239
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Z3 Coupe 2.8 + E89 Z4 2.3 S-drive+ E87 116i
Sturen ze koud meteen lekker, dacht voor 2,5 koud en achter 2,6 koud, komt warm 0,2 a 0,3 bij.
- Fabian
- Berichten: 7248
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Re: Z3 Coupe 2.8 + E89 Z4 2.3 S-drive+ E87 116i
Afgelopen week even bij Paul Vlasblom langsgeweest met mn doos met compressorspulletjes voor de Z3. Even kijken of het compleet was en wat dingen doorspreken. Uitkomst is iniedergeal dat ik voor een intercooler ga, dat maakt het wel fors duurder (arbeid om de buizen pas te maken/lassen etc) maar vooral ook duurzamer. En dat vind ik belangrijk.
Ook grotere injectoren komen erin endan afstellen op de bank. Verwacht komende week de prijsopgave, ik ga maar vast zitten
Tevens gaat de 1-serie voortijdig vervangen worden. Moet eigenlijk nog een jaar mee. Maar er is een mogelijkheid geboden om voortijdig te switchen als net voor beide (werknemer en werkgever) kosten zou besparen. Ik was bezig met een BMW I3, maar omdat dat dit jaar niet meer met Rangeextender kon is die snel afgevallen. Volgend jaar zit er bijtelling op, en dan 7% over 50K vind ik teveel voor een auto met beperkingen en elke dag stekkers aanlsuiten in weer en wind.
Automaat was een absolute vereiste voor me en ook 14%. Wil gewoon minder uitgeven aan de leaseauto en mn automaat mis is echt elke rit weer. Het is een Toyota Auris TS Hybride Executive geworden, eigenlijk de enige beschikbare auto met 14%, automaat en ruimte. Anders een Prius........Standaard helemaal compleet, heb er een standkachel bijgenomen (miste die nu echt, zat in mijn vorige Honda Civic ook), trekhaak, wat chroom en dat was het. Hij staat op voorraad (vereiste van werkgever was ook dit jaar nog wisselen), dus verwacht met een paar weekjes te kunnen rijden.
Vind het een fijne auto, stoelen en zitpositie halen het niet bij BMW en zal mn Idrive wel missen, maar verder niks te klagen!
Ook grotere injectoren komen erin endan afstellen op de bank. Verwacht komende week de prijsopgave, ik ga maar vast zitten

Tevens gaat de 1-serie voortijdig vervangen worden. Moet eigenlijk nog een jaar mee. Maar er is een mogelijkheid geboden om voortijdig te switchen als net voor beide (werknemer en werkgever) kosten zou besparen. Ik was bezig met een BMW I3, maar omdat dat dit jaar niet meer met Rangeextender kon is die snel afgevallen. Volgend jaar zit er bijtelling op, en dan 7% over 50K vind ik teveel voor een auto met beperkingen en elke dag stekkers aanlsuiten in weer en wind.
Automaat was een absolute vereiste voor me en ook 14%. Wil gewoon minder uitgeven aan de leaseauto en mn automaat mis is echt elke rit weer. Het is een Toyota Auris TS Hybride Executive geworden, eigenlijk de enige beschikbare auto met 14%, automaat en ruimte. Anders een Prius........Standaard helemaal compleet, heb er een standkachel bijgenomen (miste die nu echt, zat in mijn vorige Honda Civic ook), trekhaak, wat chroom en dat was het. Hij staat op voorraad (vereiste van werkgever was ook dit jaar nog wisselen), dus verwacht met een paar weekjes te kunnen rijden.

- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Z3 Coupe 2.8 + E89 Z4 2.3 S-drive+ E87 116i
Niet de eerste keuze als je aan DF denkt maar heel begrijpelijk. Dat zal genoeg schelen in de maand. En een Auris is ook geen straf. Best een mooie auto.
- Fabian
- Berichten: 7248
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Re: Z3 Coupe 2.8 + E89 Z4 2.3 S-drive+ E87 116i
Gaat me niet om DF, daar hebben we andere auto's voor. Dit is een zakelijke auto. Ik rij van stoplicht naar stoplicht naar mn werkPetrolhead Tom schreef:Niet de eerste keuze als je aan DF denkt maar heel begrijpelijk. Dat zal genoeg schelen in de maand. En een Auris is ook geen straf. Best een mooie auto.

- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Z3 Coupe 2.8 + E89 Z4 2.3 S-drive+ E87 116i
Herkenbaar. Ik moet af en toe echt even een prettig potje gaan sturen met de S2000 anders vergeet ik gewoon hoe bijzonder hij eigenlijk is.Fabian schreef:Gaat me niet om DF, daar hebben we andere auto's voor. Dit is een zakelijke auto. Ik rij van stoplicht naar stoplicht naar mn werkPetrolhead Tom schreef:Niet de eerste keuze als je aan DF denkt maar heel begrijpelijk. Dat zal genoeg schelen in de maand. En een Auris is ook geen straf. Best een mooie auto.

-
- Berichten: 9437
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
- Locatie: Curaçao
Re: Z3 Coupe 2.8 + E89 Z4 2.3 S-drive+ E87 116i
Begrijpelijk Fabian. 14 Jaar auto's met handbak gehad en zoals je weet hiervoor een GTI maar nu ik mijn V60 Hybrid heb vind ik die automaat echt heerlijk. Na een weekje wil ik al niet anders meer als dagelijkse auto.
Veel plezier ermee, gelukkig heb je nog een leuk wagenpark achter de hand voor de nodige DF.
Veel plezier ermee, gelukkig heb je nog een leuk wagenpark achter de hand voor de nodige DF.

- Paskal
- Berichten: 3804
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: meerdere
- Locatie: ZO-Brabant
Re: Z3 Coupe 2.8 + E89 Z4 2.3 S-drive+ E87 116i
Beetje saaie auto is zo'n Auris wel (zegt hij met een oude-lullen-V70
), maar wel begrijpelijk en eens met de vorige poster mbt de automaat. Na de 530 en X5 met automaat rij ik nu in een handgeschakelde V70, maar toch geef ik de voorkeur aan een automaat. V70 bewust met handbak genomen omdat dat een budgethok is en de kans op hogere onkosten is bij automaat met > 3 ton toch iets groter.

- e30touring1990
- Berichten: 2876
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: Z3 Coupe 2.8 + E89 Z4 2.3 S-drive+ E87 116i
@Fabian,
Ik ben erg benieuwd naar alle informatie rondom inbouw van de compressor!
Zowel kostenplaatje als rijervaring natuurlijk!
Hou ons op de hoogte
Gr. Floris
Ik ben erg benieuwd naar alle informatie rondom inbouw van de compressor!

Hou ons op de hoogte
Gr. Floris
- Knot
- Berichten: 40239
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Z3 Coupe 2.8 + E89 Z4 2.3 S-drive+ E87 116i
Apart maar begrijpelijk... vond de 1 serie heel zo verkeerd niet!
- Ar
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
- Auto: Prius
Re: Z3 Coupe 2.8 + E89 Z4 2.3 S-drive+ E87 116i
Compressor is leuk om te volgen. Is het verschil met een m in aanschaf niet klein om hem te wisselen?
- e30touring1990
- Berichten: 2876
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: Z3 Coupe 2.8 + E89 Z4 2.3 S-drive+ E87 116i
Naar deze kwestie ben ik inderdaad ook erg benieuwd, heb zelf ook al eens gekeken voor een compressor en vond het aardig in de papieren lopen, zeker met een degelijke intercoolerAr schreef:Compressor is leuk om te volgen. Is het verschil met een m in aanschaf niet klein om hem te wisselen?
- Fabian
- Berichten: 7248
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Re: Z3 Coupe 2.8 + E89 Z4 2.3 S-drive+ E87 116i
Nou, de M's zijn toch wel prijzig. Ik vind een M ook niet mooier, hou juist van het iets meer ingetogene van de gewone QP.
M-blokje erin lepelen zou ook kunnen, maar dan krijg je weer zoveel aanpas gedoe, daar heb ik allemaal geen zin in.
Dit is "mijn" Z3, als deze weg zou gaan komt er ook geen andere meer. Deze is geworden zoals ik wil door de jaren heen en technisch zo goed als 100%. Dus deze en geen andere voor mij
Het is ook geen afweging wat kostentechnisch wellicht gunstiger is, dan had ik de Z3 al jaren geleden moeten verkopen
M-blokje erin lepelen zou ook kunnen, maar dan krijg je weer zoveel aanpas gedoe, daar heb ik allemaal geen zin in.
Dit is "mijn" Z3, als deze weg zou gaan komt er ook geen andere meer. Deze is geworden zoals ik wil door de jaren heen en technisch zo goed als 100%. Dus deze en geen andere voor mij

Het is ook geen afweging wat kostentechnisch wellicht gunstiger is, dan had ik de Z3 al jaren geleden moeten verkopen

- e30touring1990
- Berichten: 2876
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: Z3 Coupe 2.8 + E89 Z4 2.3 S-drive+ E87 116i
Heb je inderdaad gelijk in, vooral omdat je jouw QP natuurlijk al langer in bezit hebt en aanpassingen hebt gedaan die naar jouw wens zijn.
M-blok erin is inderdaad ook een leuke overweging maar zoals je zelf al aangeeft wel redelijk wat werk tenzij je er misschien een M QP naast hebt staan. Zelfs dan nog twijfel ik of je alles 1 op 1 kan overhevelen.
Succes met de compressor in ieder geval! ben benieuwd
M-blok erin is inderdaad ook een leuke overweging maar zoals je zelf al aangeeft wel redelijk wat werk tenzij je er misschien een M QP naast hebt staan. Zelfs dan nog twijfel ik of je alles 1 op 1 kan overhevelen.
Succes met de compressor in ieder geval! ben benieuwd
- nlpaseogt
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 25 mar 2013, 17:21
Re: Z3 Coupe 2.8 + E89 Z4 2.3 S-drive+ E87 116i
Begrijpelijk keuze .. wel zonde van de 1 serie. Fijn autotje
Maar ach van de andere kant ben je nu wel wat goedkoper uit ... en mag je net als mij Toyota gaan rijden
Ben benieuwd hoe het rijd vergeleken met de 116i! maar dat komt ook wel goed. Zag er pas een stel geparkeerd staan maar is toch wel een verschil met de normale hatch Auris ..stuk volwassener geworden.
Good luck !



Ben benieuwd hoe het rijd vergeleken met de 116i! maar dat komt ook wel goed. Zag er pas een stel geparkeerd staan maar is toch wel een verschil met de normale hatch Auris ..stuk volwassener geworden.
Good luck !


- Fabian
- Berichten: 7248
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Re: Z3 Coupe 2.8 + E89 Z4 2.3 S-drive+ E87 116i
Die gaat gewoon prima bevallen rene, no worries!
Is allemaal luxe, en alles went. Ik reed vroeger 7-serie's en ik heb over geen enkele auto daarna te klagen gehad. Mn fijnste auto was de e38, daarna denk ik mn vorige civic hybride........jaja, verklaar me maar voo gek, maar dat was echt een hele fijne auto!
Is allemaal luxe, en alles went. Ik reed vroeger 7-serie's en ik heb over geen enkele auto daarna te klagen gehad. Mn fijnste auto was de e38, daarna denk ik mn vorige civic hybride........jaja, verklaar me maar voo gek, maar dat was echt een hele fijne auto!

- nlpaseogt
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 25 mar 2013, 17:21
Re: Z3 Coupe 2.8 + E89 Z4 2.3 S-drive+ E87 116i
Jappen zijn zo slecht nog niet heFabian schreef:Die gaat gewoon prima bevallen rene, no worries!
Is allemaal luxe, en alles went. Ik reed vroeger 7-serie's en ik heb over geen enkele auto daarna te klagen gehad. Mn fijnste auto was de e38, daarna denk ik mn vorige civic hybride........jaja, verklaar me maar voo gek, maar dat was echt een hele fijne auto!

Al zou ik zo geen Japanse opvolger voor mijn auto kunnen noemen. Nja misschien n Corolla vanaf model 2003. Of een normale auris (mijn lesauto destijds,D4D-cat). En anders toch bij de oosterburen shoppen

- e30touring1990
- Berichten: 2876
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: Z3 Coupe 2.8 + E89 Z4 2.3 S-drive+ E87 116i
Fabian,
Je gaf aan dat je een compressorset hebt verkregen voor de Z3 QP, nu vraag ik me af hoe je deze hebt "geselecteerd" aangezien je een m54b30 inlaatspruitstuk hebt.
Heb je nu een compressor voor m52tub28 gekocht of dus eentje voor een m54b30?
Al een start gemaakt met deze plannen? Ben erg benieuwd
Gr.
Je gaf aan dat je een compressorset hebt verkregen voor de Z3 QP, nu vraag ik me af hoe je deze hebt "geselecteerd" aangezien je een m54b30 inlaatspruitstuk hebt.
Heb je nu een compressor voor m52tub28 gekocht of dus eentje voor een m54b30?
Al een start gemaakt met deze plannen? Ben erg benieuwd

Gr.
Laatst gewijzigd door e30touring1990 op 07 nov 2013, 12:44, 1 keer totaal gewijzigd.
- Knot
- Berichten: 40239
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Z3 Coupe 2.8 + E89 Z4 2.3 S-drive+ E87 116i
Dat is nog een goeie idd, het inlaatspruitstuk is al eens vervangen.....
- Fabian
- Berichten: 7248
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Re: Z3 Coupe 2.8 + E89 Z4 2.3 S-drive+ E87 116i
Je denkt iets te moeilijk, er zit geen verschil in de aansluitingen.e30touring1990 schreef:Fabian,
Je gaf aan dat je een compressorset hebt verkregen voor de Z3 QP, nu vraag ik me af hoe je deze hebt "geselecteerd" aangezien je een m54b30 inlaatspruitstuk hebt.
Heb je nu een compressor voor m52tub28 gekocht of dus eentje voor een m54b30?
Al een start gemaakt met deze plannen? Ben erg benieuwd![]()
Gr.
Er gaat een luchtslang van de compressor, of in mijn geval van de compressor naar de intercooler en van de intercooler weer naar het gasklephuis, en dat gasklephuis zit weer op het inlaatspruitstuk. Het maakt voor de compressoropbouw dus helemaal niet uit welk spuitstuk erop zit.
Zoals het er nu voorstaat denk ik dat ik de opbouw toch grotendeels zelf ga doen. Echt moeilijk is het namelijk niet.
Paul had een goede kloppende offerte opgesteld, maar ik moest echt even op adem komen toen ik achterover van mijn stoel was gevallen toen ik die opende

-
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Re: Z3 Coupe 2.8 + E89 Z4 2.3 S-drive+ E87 116i
Ik las wel eens om zulke compressor websites dat de inbouw maar een 4 tal uurtjes duurt. Is dat larie of moet er bij de 2.8 wat meer gebeuren?
- Knot
- Berichten: 40239
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Z3 Coupe 2.8 + E89 Z4 2.3 S-drive+ E87 116i
Uurloon blijft altijd aantikken he, maar als je de tijd hebt lekker zelf doen natuurlijk. Ik laat vaak alles doen a 50+ euro per uur omdat ik dan die tijd weer met het gezinnetje kan doorbrengen.
- e30touring1990
- Berichten: 2876
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: Z3 Coupe 2.8 + E89 Z4 2.3 S-drive+ E87 116i
Daar heb ik vaker last van haha!Fabian schreef:Je denkt iets te moeilijk, er zit geen verschil in de aansluitingen.e30touring1990 schreef:Fabian,
Je gaf aan dat je een compressorset hebt verkregen voor de Z3 QP, nu vraag ik me af hoe je deze hebt "geselecteerd" aangezien je een m54b30 inlaatspruitstuk hebt.
Heb je nu een compressor voor m52tub28 gekocht of dus eentje voor een m54b30?
Al een start gemaakt met deze plannen? Ben erg benieuwd![]()
Gr.
Er gaat een luchtslang van de compressor, of in mijn geval van de compressor naar de intercooler en van de intercooler weer naar het gasklephuis, en dat gasklephuis zit weer op het inlaatspruitstuk. Het maakt voor de compressoropbouw dus helemaal niet uit welk spuitstuk erop zit.
Zoals het er nu voorstaat denk ik dat ik de opbouw toch grotendeels zelf ga doen. Echt moeilijk is het namelijk niet.
Paul had een goede kloppende offerte opgesteld, maar ik moest echt even op adem komen toen ik achterover van mijn stoel was gevallen toen ik die opendeNiets te nadele van Paul overigens, want het klopt gewoon en snap dat het zoveel kost bij hem. Maar ik heb heel de winter de tijd....
Welke intercooler heb jij bij de compressor gesprokkeld?
Gr.
- Fabian
- Berichten: 7248
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Re: Z3 Coupe 2.8 + E89 Z4 2.3 S-drive+ E87 116i
Uurloon en uren waren reeel hoor
Er gaat gewoon veel werk zitten om vooral de intercooler te monteren, de buizen ernaartoe te brengen en te lassen etc. De cooler heb ik ook nog niet, de juiste maat moet nog bepaald worden aan de hand van de ruimte achter de bumper (die uiterst minimaal is). Maar de cooler op zich kost €200 ongeveer.
Heb zojuist al wel de grotere Bosch 320cc injectoren besteld (in Canada via Ebay), dat scheelt alvast €550.....

Er gaat gewoon veel werk zitten om vooral de intercooler te monteren, de buizen ernaartoe te brengen en te lassen etc. De cooler heb ik ook nog niet, de juiste maat moet nog bepaald worden aan de hand van de ruimte achter de bumper (die uiterst minimaal is). Maar de cooler op zich kost €200 ongeveer.
Heb zojuist al wel de grotere Bosch 320cc injectoren besteld (in Canada via Ebay), dat scheelt alvast €550.....

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten