Tuurlijk begrijp ik wat je bedoeld, en zo'n reactie verwachtte ik ook op het moment dat ik op de verzend knop drukteMacboy schreef:Dit is nou een mooi voorbeeld van een drogredenGino schreef:Ik denk ook dat 999 van de 1000 mensen het geen fluit interesseert welke wielen aangedreven worden. Behalve als het AWD is, want dat kent de buurman ook en is dus status verhogend.![]()
Mij interesseert het ook niet hoe een auto is aangedreven, zolang de auto maar rijdt zoals een RWD. En als een auto geen RWD heeft, kan ie ook niet rijden als een RWD.
Kortom: die opmerking deugt niet.
Het gaat erom dat mensen die in een RWD rijden een heel ander stuurgevoel hebben dan diezelfde auto met FWD. Neem nu een 1-serie en een Audi A3. Ga 2 kilometer over een dijkje rijden met 50km per uur. Niet harder.
Iedereen zal dan zeggen dat de 1-serie "fijner stuurt". En de consument zal het geen bal interesseer wáárom die fijner stuurt. Of dat nu aan de RWD ligt of niet.
In zo'n verhaal zeg je dus dat de consument het niet interesseert of een auto RWD heeft. Nee klopt, zolang ie maar als zodanig stuurt. Wij weten namelijk toevallig wél waar dat sturen aan ligt: namelijk het aandrijfconcept.

Maar dan Jan met de pet, die geeft het meerendeel niks om de stuureigenschappen van de auto, de 1-serie zal fijner sturen, maar de Jetta stuurt goed genoeg. Als de Jetta ook in RWD leverbaar zou zijn voor het zelfde geld, dan zou het natuurlijk een ander verhaal zijn.
Maar als het tussen een V70 RWD en V70 AWD zou gaan (wederom voor hetzelfde geld) dan nog kocht jan met de jaloerse buurman (die tevens autokenner is!) de AWD versie. Want AWD is hip deze dagen!
Dat is een beetje wat ik probeerde te zeggen