Voor mensen die recentelijk naar de VS gegaan zijn of gaan

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Roman

Voor mensen die recentelijk naar de VS gegaan zijn of gaan

Bericht door Roman » 09 apr 2008, 13:46

Ik ga einde van de maand voor 1.5 week naar Las Vegas.

Klopt het dat je met een "nieuw" paspoort geen visum meer hoeft aan te vragen?

Mijn paspoort komt uit laat 2004 en is als het goed is dus "machine readable".

Er zijn volgens mij een paar forum leden recentelijk die kant op geweest dus jullie zullen het wel weten?

Tom V

Bericht door Tom V » 09 apr 2008, 13:48

Ik heb volgens mij ook zo'n paspoort en moest gewoon in de rij voor het visum. Was ook in Las Vegas laatst en moest gewoon het visumformulier invullen, foto laten maken en vingerafdrukken laten nemen. Bedoel je dat?

Roman

Bericht door Roman » 09 apr 2008, 13:54

Tom944 schreef:Ik heb volgens mij ook zo'n paspoort en moest gewoon in de rij voor het visum. Was ook in Las Vegas laatst en moest gewoon het visumformulier invullen, foto laten maken en vingerafdrukken laten nemen. Bedoel je dat?
Nee dat moet je zoiezo, ik bedoelde hier bij de Ambassade een Visum aanvragen etc zoals je vroeger moest doen.

Hoeft dus tegenwoordig niet meer?

Tom V

Bericht door Tom V » 09 apr 2008, 13:57

Nee, als je maar anderhalve week gaat niet inderdaad. Je hoeft hier pas een visum voor te regelen als je 90+ dagen in Amerika blijft.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 09 apr 2008, 13:58

Idd Tom.

Sowieso hoef je geen visum aan te vragen. Dat moet je alleen hebben als je er werken gaat of meer als 90 dagen blijft, en dat moet je bij de ambassade te doen. Voor 1,5 week vakantie hoef je niks van te voren te regelen.

Je krijgt een stel formulieren in het vliegtuig, die moet je invullen met je verblijfplaats enz. Daarmee moet je door de immigration en dan krijg je de juiste stempels enz.

Let wel even op, je krijgt er een groene kaart bij als je door de immigration gaat. Die moet je echt bewaren want zonder kom je het land niet uit.
Laatst gewijzigd door Bert ///M3 op 09 apr 2008, 13:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Tom van H.

Bericht door Tom van H. » 09 apr 2008, 13:58

Wat Tom zegt :)

Als toerist (mits je niet te lang blijft) hoef je sowiso geen visum aan te vragen, hoefde 10 jaar geleden ook al niet.

Tom van H.

Bericht door Tom van H. » 09 apr 2008, 13:58

dubbel, ging iets mis...

Roman

Bericht door Roman » 09 apr 2008, 14:04

Ah duidelijk.

Ik hoef op het vliegtuig in ieder geval niets meer in te vullen, bij Virgin krijg je de mogelijkheid dit thuis op de PC te doen en dan ligt het formulier klaar in het vliegtuig voor je.

Goede service tot dusver vind ik met Virgin. Ook tijdens de vlucht schijn je verwend te worden tot en met dus ik ben benieuwd. 8)

Xave30

Bericht door Xave30 » 09 apr 2008, 14:19

Je kunt altijd better de Visa Waiver (groen kaart) invullen voordat je bij het bailie aankomt. Ook het witte;Customs Declaration.

Heb een paar gevallen meegemaakt met onbeleefde Immigration Officers. nou..!

M@rcel

Bericht door M@rcel » 09 apr 2008, 16:11

Bert ///M3 schreef:
Let wel even op, je krijgt er een groene kaart bij als je door de immigration gaat. Die moet je echt bewaren want zonder kom je het land niet uit.

Kijk, dat is eens een gouden tip, nu nog eventjes een werkvergunning regelen :wink:

Tristan

Bericht door Tristan » 09 apr 2008, 16:15

Heb ook nog een werkvergunning voor de VS. De vragenlijst die ik toen moest invullen was echt lachwekkend. :lol:

Xave30

Bericht door Xave30 » 09 apr 2008, 16:15

Marcel van Meerbeek schreef: Kijk, dat is eens een gouden tip, nu nog eventjes een werkvergunning regelen :wink:
en je benaming "Resident Alien" verdienen. :D

Jochem Vaartjes

Bericht door Jochem Vaartjes » 09 apr 2008, 16:28

Roman schreef:Ah duidelijk.

Ik hoef op het vliegtuig in ieder geval niets meer in te vullen, bij Virgin krijg je de mogelijkheid dit thuis op de PC te doen en dan ligt het formulier klaar in het vliegtuig voor je.

Goede service tot dusver vind ik met Virgin. Ook tijdens de vlucht schijn je verwend te worden tot en met dus ik ben benieuwd. 8)
Ik hoop dat je business class vliegt met ze, want in de economie class heb je echt belachelijk weinig been ruimte! Ik weet niet of je zelf lang bent. Ik ben zelf 1,93m en boek om die reden geen Virgin meer. Verder is het wel goed geregeld aan boord. En zeker de nieuwe toestellen zien er ook van binnen top uit. Met bar en alles.

Verder het groene formulier. Mocht je dit wel in moeten vullen, de achterkant niet vergeten. En alle vragen met NEE beantwoorden.

Verder zijn sommige 'Homeland Security' medewerkers erg onvriendelijk. Ik heb zelfs een keer een vlucht gemist door ze. Omdat ik geflagged was ofzo. Juist, Jochem de top crimineel. Haha, ik heb niet eens een strafblad. Lekker random dus.

Have fun in Las Vegas!

Roman

Bericht door Roman » 09 apr 2008, 16:47

Ik ben net 1.91m dus we zullen wel zien dan hoe het zit met beenruimte.

Sommige mensen uit het groepje waar we mee gaan zijn net 3 maanden geleden ook al geweest met dezelfde vlucht en die gozer tikt net de 1.95 aan en zei dat hij z'n benen wel goed kwijt kon.

Weet niet of het uitmaakt waar Virgin vandaan vliegt, we gaan met de 747 vanuit London Gatwick.

Geen business class dus we mogen niet van de bar gebruik maken, maar alle (alcoholische ook) drankjes en het eten etc is inbegrepen. Net als de film kanalen (moeten er heel veel zijn).

Plezier in Vegas zal vast wel goed komen denk ik 8)

wjn

Re: Voor mensen die recentelijk naar de VS gegaan zijn of ga

Bericht door wjn » 09 apr 2008, 17:08

Roman schreef:Mijn paspoort komt uit laat 2004 en is als het goed is dus "machine readable".
Iedereen die in de buurt is kan het lezen ja ;)

Veel plezier in de States.

E60 M5

Bericht door E60 M5 » 09 apr 2008, 18:01

Volgens mij kom je het vliegtuig nog niet eens in.

Je paspoort moet een chip hebben. Dus machine readable is niet genoeg.

Ein vorig jaar was even een overgangsperiode omdat de neiwe paspoorten nog niet uit waren.

Kan een jaartje naast zitten.

Roman

Bericht door Roman » 09 apr 2008, 18:23

E60 M5 schreef:

Ein vorig jaar was even een overgangsperiode omdat de neiwe paspoorten nog niet uit waren.

Je bracht me aan het twijfelen, heb het even opgezocht.

Zover ik kan vinden is mijn 2004 paspoort gewoon nog ok dan. Hoef geen chip te hebben.

http://www.travel.state.gov/visa/temp/w ... avelertype

E60 M5

Bericht door E60 M5 » 09 apr 2008, 18:46

Inderdaad, sorry.

Ik weet dat ik het ook had opgezocht medio september 07.

- Machine-readable passports issued or renewed/extended on or after 10/26/06 – integrated chip with information from the data page (e-Passport)
- Machine-readable passports issued or renewed/extended between 10/26/05 and 10/25/06 – requires digital photograph printed on data page or integrated chip with information from the data page
- Machine-readable passports issued or renewed/extended before 10/26/05 – no further requirements

Geen extra eisen dus an een paspport van 2004.

Nogmaals sorry. :)

Roman schreef:
E60 M5 schreef:

Je bracht me aan het twijfelen, heb het even opgezocht.

Zover ik kan vinden is mijn 2004 paspoort gewoon nog ok dan. Hoef geen chip te hebben.

http://www.travel.state.gov/visa/temp/w ... avelertype

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 09 apr 2008, 21:52

Roman schreef:Goede service tot dusver vind ik met Virgin. Ook tijdens de vlucht schijn je verwend te worden tot en met dus ik ben benieuwd. 8)
Zullen dan wel geen virgin stewardessen zijn

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 09 apr 2008, 21:59

Hèhè :lol:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 09 apr 2008, 22:10

Roman schreef:
Tom944 schreef:Ik heb volgens mij ook zo'n paspoort en moest gewoon in de rij voor het visum. Was ook in Las Vegas laatst en moest gewoon het visumformulier invullen, foto laten maken en vingerafdrukken laten nemen. Bedoel je dat?
Nee dat moet je zoiezo, ik bedoelde hier bij de Ambassade een Visum aanvragen etc zoals je vroeger moest doen.

Hoeft dus tegenwoordig niet meer?
Wel als je een strafblad hebt, hou daar rekening mee. Als je in het vliegtuig op het formulier invult dat je wel een strafblad hebt (en dus geen visum) kan je direct weer terug. Vul je NEE in en komen ze er achter (kans is klein, maar aanwezig) dan pleeg je fraude waar een celstraf op staat of een fikse boete waarna je in gevangenschap weer terug wordt gestuurd. Het spreekt voor zich dat je daarna de VS voorlopig ff niet meer in komt.

Ditzelfde akkefietje zit ik ook mee met een maat van me om naar Las Vegas te gaan. Zijn vergrijp is niet zo bijzonder en waarschijnlijk krijg hij gewoon een visum bij de ambassade. Maar tis zo'n onwijs gedoe.. :(

Bort

Bericht door Bort » 09 apr 2008, 22:25

Roman schreef:Ik ga einde van de maand voor 1.5 week naar Las Vegas.
Ik ben daar getrouwd :D
Zalige stad :shock:

Plaats reactie