We zitten hier op een forum met bovengemiddeld geïnteresseerde autogekken (eufemisme) met (denk ik) bovengemiddelde rijcapaciteiten. We hebben hier genoeg mensen zitten die een goed stukje kunnen sturen (André natuurlijk, Hielke en zat anderen) en ook aan fotografen (Mark Nauta en div. anderen) ontbreekt het hier niet.
Eigenlijk alle ingrediënten om perfect zelf een online autotestsite/magazine te maken. Bouw een site (die kennis is hier ook wel), stel een stuk of wat mensen aan als redacteur, Mark en/of een andere fotograaf erbij voor de piccies, filmbeelden zijn ook wel te maken en alles is compleet. Dat kunnen 'we' bewijzen dat we betere tests kunnen maken van een sportieve auto dan Autoweek, Petrolhead of noem maar op. Van die suffe heen en weer rij filmpjes (bijv. Petrolhead), daar is weinig aan. Dat kan DF beter lijkt me. De site zou zich dan moeten richten op de sportieve(re) auto's, niemand boeit het om een Daihatsu Charade 1.2 te testen, om maar wat te noemen. Verder als optie erbij dat de DF leden ook eigen reviews van hun eigen auto's (of andere auto's die ze hebben gereden) kunnen submitten, zodat snel een goed gevulde database ontstaat. Er zijn zat testsites/magazines maar het is allemaal meer van hetzelfde vind ik vaak. Mij boeit het niet zoveel hoeveel bagageruimte in een auto zit of hoeveel aflegvakjes aanwezig zijn, of dat de ergonomie wel helemaal juist is. Wat ik (wij) willen weten is hoe het ding door een bocht is te jagen, wat de zwakke punten in het onderstel, remmerij, prestaties zijn, of het ding een beetje dwars wil (in geval van RWD). Dat soort werk, DAT interesseert ons.

Testauto's zijn ook wel te regelen. Ik heb zelf voor Carmaniacs.nl diverse auto's getest (Leon Cupra, Polo GTI Cup, Alfa GT Q2) en die contacten zijn snel opgezet, als je serieus overkomt. Bovendien zitten hier zat mensen met de juiste connecties en ingangen vermoed ik. En als de importeur niet mee wil werken, dan via een bevriende dealer een auto regelen.
Is dit een idee? Ook iets voor de crew om over na te denken wellicht. :!:
Ik hoor graag op- of aanmerkingen.