Zelf als DF auto's gaan testen

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Zelf als DF auto's gaan testen

Bericht door Wouter81 » 08 apr 2008, 09:11

Ik zat eens te brainstormen (jaja, dat gebeurt nog wel eens :) ) en bedacht me, naar aanleiding van het Autoblog C63 AMG topic het volgende. Iedereen heeft daar wel een mening over, hoe de filmpjes en tests op Autoblog zijn, hoe ze op Petrolhead zijn, hoe braaf de Autoweek testfilmpjes wel niet zijn etcetera, enzovoorts.

We zitten hier op een forum met bovengemiddeld geïnteresseerde autogekken (eufemisme) met (denk ik) bovengemiddelde rijcapaciteiten. We hebben hier genoeg mensen zitten die een goed stukje kunnen sturen (André natuurlijk, Hielke en zat anderen) en ook aan fotografen (Mark Nauta en div. anderen) ontbreekt het hier niet.

Eigenlijk alle ingrediënten om perfect zelf een online autotestsite/magazine te maken. Bouw een site (die kennis is hier ook wel), stel een stuk of wat mensen aan als redacteur, Mark en/of een andere fotograaf erbij voor de piccies, filmbeelden zijn ook wel te maken en alles is compleet. Dat kunnen 'we' bewijzen dat we betere tests kunnen maken van een sportieve auto dan Autoweek, Petrolhead of noem maar op. Van die suffe heen en weer rij filmpjes (bijv. Petrolhead), daar is weinig aan. Dat kan DF beter lijkt me. De site zou zich dan moeten richten op de sportieve(re) auto's, niemand boeit het om een Daihatsu Charade 1.2 te testen, om maar wat te noemen. Verder als optie erbij dat de DF leden ook eigen reviews van hun eigen auto's (of andere auto's die ze hebben gereden) kunnen submitten, zodat snel een goed gevulde database ontstaat. Er zijn zat testsites/magazines maar het is allemaal meer van hetzelfde vind ik vaak. Mij boeit het niet zoveel hoeveel bagageruimte in een auto zit of hoeveel aflegvakjes aanwezig zijn, of dat de ergonomie wel helemaal juist is. Wat ik (wij) willen weten is hoe het ding door een bocht is te jagen, wat de zwakke punten in het onderstel, remmerij, prestaties zijn, of het ding een beetje dwars wil (in geval van RWD). Dat soort werk, DAT interesseert ons. :)

Testauto's zijn ook wel te regelen. Ik heb zelf voor Carmaniacs.nl diverse auto's getest (Leon Cupra, Polo GTI Cup, Alfa GT Q2) en die contacten zijn snel opgezet, als je serieus overkomt. Bovendien zitten hier zat mensen met de juiste connecties en ingangen vermoed ik. En als de importeur niet mee wil werken, dan via een bevriende dealer een auto regelen.

Is dit een idee? Ook iets voor de crew om over na te denken wellicht. :!:

Ik hoor graag op- of aanmerkingen.

PeerH

Bericht door PeerH » 08 apr 2008, 09:17

Leuk idee Wouter, bij mij zijn alleen de rijdersskills de schrijf skills en de fotograaf skills niet aanwezig. Maar lezen doe ik het maar al te graag :D

Tom

Bericht door Tom » 08 apr 2008, 09:24

Wouter,

Bedoel je zoiets? Zomaar een opzetje dit, maar we gaan er zeker werk van maken :)

[img:1024:768]http://www.driving-fun.com/Tom/DF.TV/DFTV.jpg[/img]

M@rcel

Bericht door M@rcel » 08 apr 2008, 09:32

En dan filmpjes op HD kwaliteit...geen 8mm Youtube shit :wink:

Als je het echt goed wilt aanpakken, heb je er serieus veel werk aan. Ga je niet redden met een paar uurtjes van een paar forumleden.

Idee is in ieder geval mooi

Marc R

Bericht door Marc R » 08 apr 2008, 09:45

Okay bij deze meld ik mij aan voor de Audi's die we willen gaan doen omdat jullie daar toch geen ruk mee hebben.

Let op geen geintje.

Tristan

Bericht door Tristan » 08 apr 2008, 09:45

Grappig Wouter, had precies hetzelfde idee om dit als DF zijnde te doen. :D

Ik vind het echt geen verkeerd idee. :idea:

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 08 apr 2008, 09:52

Tristan schreef:Grappig Wouter, had precies hetzelfde idee om dit als DF zijnde te doen. :D

Ik vind het echt geen verkeerd idee. :idea:
Great minds think alike :wink: :lol:

Filmpjes idd. op highres kwaliteit, niet van die Youtube crap. Misschien dat Sohosted iets in de hosting kan verzorgen. :wink:

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 08 apr 2008, 10:19

Tom schreef:Wouter,

Bedoel je zoiets? Zomaar een opzetje dit, maar we gaan er zeker werk van maken :)

[img:1024:768]http://www.driving-fun.com/Tom/DF.TV/DFTV.jpg[/img]
Er wordt zelfs al werk van gemaakt op dit moment. ;)
Duurt alleen even om een eigen mediaplayer te integreren in zo'n site en zo nog wel wat kleine dingetjes.

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 08 apr 2008, 10:26

Geweldig zal dat zijn. DF TV klinkt ook nog eens lekker. Dat je in de kroeg komt, vraagt iemand zo "hé, de nieuwe test van DF TV al gezien, dat zijn pas driving skills"

Ja dat klinkt wel goed.

RutgerK

Bericht door RutgerK » 08 apr 2008, 10:36

hahaha, ik heb een HD camera voor opnames.

Downforce Dennis

Bericht door Downforce Dennis » 08 apr 2008, 10:40

Haha, leuk idee jongens!
Auto Evaluatie kan ik jullie nog wat van bijbrengen denk ik. :lol: Niet onderschatten hoe moeilijk het is om 15 minuten vol te zeveren over een auto en dan ook nog reeël en interessant over te komen.
We zouden ook een vast patroon in de recensies moeten integreren met echt meetbare resultaten(slalom test, eland test, acceleratie, shift shock, brake performance, etc...) dat er zwart op wit kan worden aangetoond dat de ene auto beter is dan de andere.
Die "ik denk dat" en sensory beoordelingen vind ik imho maar niks, en dit is iets waar we de DF recensies "uniek" mee kunnen maken.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 08 apr 2008, 10:45

LOL ik zie het al voor me.

E90 M3 getest op een prive klaverblad op een niet nader te noemen locatie :lol:

volvoc30

Bericht door volvoc30 » 08 apr 2008, 10:46

Ik vind het een topidee en het mooie is dat we idien goedkeurin bepaalde wagens in samenwerking met forumleden kunnen testen. Voor mij hoeven niet alleen maar auto's met 300pk+ getest te worden maar ook gewoon dagelijkse wagens zoals bv mijn volvo, of de Fiat van wouter. Diversiteit is belangrijk IMO.

Downforce Dennis

Bericht door Downforce Dennis » 08 apr 2008, 10:47

volvoc30 schreef:Ik vind het een topidee en het mooie is dat we idien goedkeurin bepaalde wagens in samenwerking met forumleden kunnen testen. Voor mij hoeven niet alleen maar auto's met 300pk+ getest te worden maar ook gewoon dagelijkse wagens zoals bv mijn volvo, of de Fiat van wouter. Diversiteit is belangrijk IMO.

True, Jacco zet de Aygo's al maar klaar! :lol:

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 08 apr 2008, 10:47

In overleg met Peter en Rene zijn we achter de schermen reeds bezig met een dergelijk systeem.
De bedoeling is dat ik dit dergelijke systeem ga bouwen, het ontwerp is reeds gedaan door Tom.
Aangezien ik het momenteel erg druk heb met mijn verhuizing van zowel prive als zakelijk is het een beetje op de achtergrond gekomen.
Echter aangezien er veel vraag naar is en er leuke filmpjes staan aan te komen wil ik er toch wat spoed achter zetten.

In zo'n site zit nog al wat tijd qua werkzaamheden.
Ik/wij (http://www.JumpTide.nl) proberen deze site zo spoedig mogelijk te realiseren. Ik streef erna dat deze site in juni/juli aanstaande draait. (het moet er allemaal bij en heeft geen hoge prioriteit).

Tom V

Bericht door Tom V » 08 apr 2008, 10:54

Top idee dit :).

Marc R

Bericht door Marc R » 08 apr 2008, 10:58

Misschien een idee om de verschillende getunede auto's van diverse leden te "doen" ...

Natuurlijk geen rookgordijntjes a la C-63 AMG .....

Femme

Bericht door Femme » 08 apr 2008, 11:18

Marc RS4 schreef:Misschien een idee om de verschillende getunede auto's van diverse leden te "doen" ...
Dat lijkt mij ook een leuk idee.

Ik zou er zelf wel aan mee willen werken met mijn inmiddels redelijk complete set videospullen.

RVV

Bericht door RVV » 08 apr 2008, 11:20

Wat een kennis allemaal weer ! Leuk die samenwerking.

RobS

Bericht door RobS » 08 apr 2008, 11:26

Prachtig idee!

Hielke

Bericht door Hielke » 08 apr 2008, 11:39

Geweldig idee.

Ik zit al vaak over het format na te denken maar zie veel addertjes onder het gras. Neutraliteit en objectiviteit moeten de leidraad worden. Als een tester een auto helemaal niks vindt dan moet ie dat kunnen zeggen. Door die eerlijkheid loop je snel de kans dat importeurs/dealers geen auto's meer willen leveren.

Luco

Bericht door Luco » 08 apr 2008, 11:44

Euhh kritische vraag.
Waar wil je die auto's gaan testen?

Ik neem aan op een circuit?

Verder top idee hoor, ik wil wel wat fwd's testen :D :D :D :D

GTRene

Bericht door GTRene » 08 apr 2008, 11:49

8) Inderdaad een goed idee, maar onderschat het niet wil je wat goeds af leveren, dan heb je een goede spreker nodig met verstand van zaken die ook nog eens duidelijk overkomt voor Jan en alleman.

verder zou er per auto een vaste terug komende test in moeten zitten zodat je beter? vergelijkingsmateriaal hebt en een overzicht kan maken zodat mensen dat eruit kunnen halen wat voor hen prettig is, of je nu een rechtuit brander bent of een slalom piloot, en of je nu een sticksel tik hebt of met blote voeten rijd om gevoel te krijgen in de car, zo houd je respect voor de wagens op elk niveau maar kun je jou info eruit halen.

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 08 apr 2008, 11:58

Top idee dit! Misschien kunnen we alvast wat filmpjes/testen doen op cpz op 16-mei als toch half DF aan het knallen is.. 8)

Hielke

Bericht door Hielke » 08 apr 2008, 12:01

luco hornsveld schreef:Euhh kritische vraag.
Waar wil je die auto's gaan testen?

Ik neem aan op een circuit?
Dat zei ik ook altijd Luco. Totdat iemand me vroeg hoe het dan zou gaan wanneer zo'n auto plat werd gereden. Onverzekerd. Dan ga je er wel anders over denken. Het is geen wonder dat het alleen de grote europese vaktijdschriften zijn die auto's op circuits testen.

Plaats reactie