Opel Omega 3000
-
- Berichten: 3957
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
- Locatie: fwd sucks
Opel Omega 3000
Hi,
Er zijn nog wat keuzes te maken: het is nu een 3 liter motor, maar wordt het een 3.6, een 3.8 of een 4.0 ?
Blijft het een 12 klepper of wordt het een 24 klepper ? Alles heeft z'n voor en nadelen, niet in de laatste plaats het kostenplaatje 8) Koppels tot 430NM zijn mogelijk, atmosferisch wel te verstaan, en dat is erg lekker !
3.6 24v lijkt mij toch wel erg lekker ipv 3.0 12 klepper (zou ik het liefst hebben ivm gezonde mix tussen koppel en toeren kunnen draaien); er moet in elk veel koppel in het middengebied zijn ivm de driftevents (en als het nat is op de Ring 8) ). Met de lange wielbasis, 2.73 meter, en de grote (lijn 6) motor is driften een zeer leuke mogelijkheid met de Omega Dat is dan ook het hoofddoel. De neus van een auto met zo'n dikke 6 pitter is best zwaar (en dat vind ik jammer), zonder dikke mtoro moet je aan de turbo wat ook weer zijn nadelen heeft. Voor enkel Ring gebruik, was dat toch de keus geweest, maar met als hoofd doel driften is de dikke motor voorin geen punt (klinkt ook wel zo lekker 8) ).
Binnenkort eerst ander onderstel + rolkooi + algemeen opfrissen van de auto (alle rubbers (wielophanging) en zo). Omdat het voor mij echt een 'nieuwe' auto is, eerst 'een en ander' aan research (met de nodige Opel-kenners hulp van Dick, JP en Theo ). Daarna zaken als remmen, het is niet een 'lichtgewicht' auto onder de loep nemen...
Meer foto's volgen gaandeweg het projekt.
Groetjes,
Aernoudt
[img:900:675]http://www.omega3000.nl/omega-website-a ... pixels.jpg[/img]
[img:900:675]http://www.omega3000.nl/dsc01228--900-pixels.jpg[/img]
Er zijn nog wat keuzes te maken: het is nu een 3 liter motor, maar wordt het een 3.6, een 3.8 of een 4.0 ?
Blijft het een 12 klepper of wordt het een 24 klepper ? Alles heeft z'n voor en nadelen, niet in de laatste plaats het kostenplaatje 8) Koppels tot 430NM zijn mogelijk, atmosferisch wel te verstaan, en dat is erg lekker !
3.6 24v lijkt mij toch wel erg lekker ipv 3.0 12 klepper (zou ik het liefst hebben ivm gezonde mix tussen koppel en toeren kunnen draaien); er moet in elk veel koppel in het middengebied zijn ivm de driftevents (en als het nat is op de Ring 8) ). Met de lange wielbasis, 2.73 meter, en de grote (lijn 6) motor is driften een zeer leuke mogelijkheid met de Omega Dat is dan ook het hoofddoel. De neus van een auto met zo'n dikke 6 pitter is best zwaar (en dat vind ik jammer), zonder dikke mtoro moet je aan de turbo wat ook weer zijn nadelen heeft. Voor enkel Ring gebruik, was dat toch de keus geweest, maar met als hoofd doel driften is de dikke motor voorin geen punt (klinkt ook wel zo lekker 8) ).
Binnenkort eerst ander onderstel + rolkooi + algemeen opfrissen van de auto (alle rubbers (wielophanging) en zo). Omdat het voor mij echt een 'nieuwe' auto is, eerst 'een en ander' aan research (met de nodige Opel-kenners hulp van Dick, JP en Theo ). Daarna zaken als remmen, het is niet een 'lichtgewicht' auto onder de loep nemen...
Meer foto's volgen gaandeweg het projekt.
Groetjes,
Aernoudt
[img:900:675]http://www.omega3000.nl/omega-website-a ... pixels.jpg[/img]
[img:900:675]http://www.omega3000.nl/dsc01228--900-pixels.jpg[/img]
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
-
- Berichten: 3957
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
- Locatie: fwd sucks
-
- Berichten: 3725
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18
-
- Berichten: 183
- Lid geworden op: 29 jan 2008, 21:20
Een 4 liter is ook wel erg bruut hoor 8) moeilijke keuze iig, succes met kiezen
[img:640:483]http://www.opel-freunde-osterhofen.de/t ... 05/063.jpg[/img]
[img:640:483]http://www.opel-freunde-osterhofen.de/t ... 05/071.jpg[/img]
[img:640:480]http://www.opel-freunde-osterhofen.de/t ... 05/019.jpg[/img]
[img:640:483]http://www.opel-freunde-osterhofen.de/t ... 05/063.jpg[/img]
[img:640:483]http://www.opel-freunde-osterhofen.de/t ... 05/071.jpg[/img]
[img:640:480]http://www.opel-freunde-osterhofen.de/t ... 05/019.jpg[/img]
-
- Berichten: 3957
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
- Locatie: fwd sucks
Dat 4 liter Irmscher blok met throttlebodies is serieus GAAF ! Maar ook serieus prijzig
Vind het gewoon een leuke kar, niet niet de lichtste, maar lekker 'vegen' tijdens driftdagen zit er zeker wel in 8)
@Michel: leuke slogan voor mijn grafsteen ("hij bleef me verbazen"
Vind het gewoon een leuke kar, niet niet de lichtste, maar lekker 'vegen' tijdens driftdagen zit er zeker wel in 8)
@Michel: leuke slogan voor mijn grafsteen ("hij bleef me verbazen"
Laatst gewijzigd door Aernoudt op 07 apr 2008, 20:53, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1962
- Lid geworden op: 20 feb 2007, 11:11
als het geld geen rol speelt.........................
http://www.autoscout24.nl/List.aspx?vis ... =1&zipc=NL
http://www.autoscout24.nl/List.aspx?vis ... =1&zipc=NL
-
- Berichten: 3957
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
- Locatie: fwd sucks
Ook leuk, zo'n Lotus Omega, maar heb liever grotere cylinder inhoud en geen turbo's (4.0 24v met throttlebodies is dus de ultieme versie Omega voor mij (bedankt Mike: erg fraaie foto's !!)). Sinds mijn ritje tijdje terug met een Monaro, weet ik 1 ding zeker: "there is NO substitute for cubic inches" op het gebied van lol met je auto (mits die auto nog een beetje wil sturen, hoef geen oud-type US rechtuit brander (nieuwe Corvette dus wel bijvoorbeeld))
Stuurt welliswaar minder in met van die lompe blokken (in vergelijking tot een gestripte Alfa 75TS bijvoorbeeld), maar je lacht je verder wel helemaal gek, en dat is iets wat niet geheel onbelangrijk is !
Heb misschien wel te veel de focus gehad op ultiem sturen en hard gaan; puur LOL hebben aan je auto is eigenlijk/misschien wel leuker :idea: Verstand komt met de jaren zullen we maar zeggen
Stuurt welliswaar minder in met van die lompe blokken (in vergelijking tot een gestripte Alfa 75TS bijvoorbeeld), maar je lacht je verder wel helemaal gek, en dat is iets wat niet geheel onbelangrijk is !
Heb misschien wel te veel de focus gehad op ultiem sturen en hard gaan; puur LOL hebben aan je auto is eigenlijk/misschien wel leuker :idea: Verstand komt met de jaren zullen we maar zeggen
Laatst gewijzigd door Aernoudt op 07 apr 2008, 21:04, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 3957
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
- Locatie: fwd sucks
-
- Berichten: 183
- Lid geworden op: 29 jan 2008, 21:20
[img:800:600]http://www.opel-hecktriebler-forum.de/m ... ld_094.jpg[/img]
ook erg leuk 3.8 24v uit de DTM omega ( 1989 )
440pk bij 8000 omw/min
450Nm bij 6300 omw/min
ook erg leuk 3.8 24v uit de DTM omega ( 1989 )
440pk bij 8000 omw/min
450Nm bij 6300 omw/min
- MartijnGizmo
- Berichten: 12760
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
-
- Berichten: 3957
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
- Locatie: fwd sucks
Het is ook wennen voor mijzelfAlexander schreef:hee hee, niet vloeken in de kerk heAernoudt schreef: Heb misschien wel te veel de focus gehad op ultiem sturen en hard gaan;
Zit in elk geval genoeg groei potentie in als ik zo lees wat er allemaal aan dikke motoren voor is gemaakt.
Zal zelf alleen moeten gaan zorgen voor unibolts voor de voorwielophanging vermoedelijk: dat rubber wil ik er, in stapjes, wel uit hebben !
- Nero_Serpente
- Berichten: 821
- Lid geworden op: 28 feb 2006, 18:03
- Locatie: Honda Civic EJ9
- Dennis van der Schoot
- Berichten: 1573
- Lid geworden op: 12 mei 2007, 11:51
- Locatie: Tilburg