Opel Omega 3000

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Opel Omega 3000

Bericht door Aernoudt » 07 apr 2008, 16:37

Hi,


Er zijn nog wat keuzes te maken: het is nu een 3 liter motor, maar wordt het een 3.6, een 3.8 of een 4.0 ?
Blijft het een 12 klepper of wordt het een 24 klepper ? Alles heeft z'n voor en nadelen, niet in de laatste plaats het kostenplaatje ;) 8) Koppels tot 430NM zijn mogelijk, atmosferisch wel te verstaan, en dat is erg lekker !
3.6 24v lijkt mij toch wel erg lekker ipv 3.0 12 klepper (zou ik het liefst hebben ivm gezonde mix tussen koppel en toeren kunnen draaien); er moet in elk veel koppel in het middengebied zijn ivm de driftevents (en als het nat is op de Ring 8) ). Met de lange wielbasis, 2.73 meter, en de grote (lijn 6) motor is driften een zeer leuke mogelijkheid met de Omega :grin: Dat is dan ook het hoofddoel. De neus van een auto met zo'n dikke 6 pitter is best zwaar (en dat vind ik jammer), zonder dikke mtoro moet je aan de turbo wat ook weer zijn nadelen heeft. Voor enkel Ring gebruik, was dat toch de keus geweest, maar met als hoofd doel driften is de dikke motor voorin geen punt (klinkt ook wel zo lekker 8) ).

Binnenkort eerst ander onderstel + rolkooi + algemeen opfrissen van de auto (alle rubbers (wielophanging) en zo). Omdat het voor mij echt een 'nieuwe' auto is, eerst 'een en ander' aan research (met de nodige Opel-kenners hulp van Dick, JP en Theo :) ). Daarna zaken als remmen, het is niet een 'lichtgewicht' auto ;) onder de loep nemen...

Meer foto's volgen gaandeweg het projekt.

Groetjes,
Aernoudt

[img:900:675]http://www.omega3000.nl/omega-website-a ... pixels.jpg[/img]

[img:900:675]http://www.omega3000.nl/dsc01228--900-pixels.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Bericht door Mark Nauta » 07 apr 2008, 16:45

Hou ons op de hoogte Aernoudt!!

Is de 3.6 van de Lotus Omega niet wat voor je, of zijn die niet te krijgen of reteduur. Is wel lekker 382pk en 568 (!!) Nm ;).

Gebruikersavatar
rody
Berichten: 205
Lid geworden op: 09 feb 2006, 19:38

Bericht door rody » 07 apr 2008, 16:48

Ziet er uit als leuk speelgoed, ben benieuwd !!

Gebruikersavatar
Pescatore
Berichten: 1336
Lid geworden op: 28 jan 2007, 16:39
Locatie: 053

Bericht door Pescatore » 07 apr 2008, 16:58

Je bent niet de eerste hier met zo'n Omega als projectauto, vraag Nero S. maar eens :wink:

Blijf je keuzes ondoorgrondelijk vinden (75, 318is, 525i, you name it) :shock: :lol:

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 07 apr 2008, 17:03

Dit is niet de auto van PeterTi toch?

Wel weer een leuk project voor de boeg dus :)

Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Bericht door Aernoudt » 07 apr 2008, 17:26

Mark Nauta schreef:Hou ons op de hoogte Aernoudt!!

Is de 3.6 van de Lotus Omega niet wat voor je, of zijn die niet te krijgen of reteduur. Is wel lekker 382pk en 568 (!!) Nm ;).
3.6 is wel de bedoeling, maar dan zonder Turbo's: wil geen turbo voor het driften.

Is niet de auto van "PeterTi" Knot.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22281
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 07 apr 2008, 17:27

Variatie aanwezig idd maar gaaf project. De 3.6 uit de Lotus Omega is financieel geen haalbare kaart denk ik maar een 24V levert power genoeg :D

DF-user-278
Berichten: 3725
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18

Bericht door DF-user-278 » 07 apr 2008, 18:36

Knappe (inmiddels bijna toch klassieke) kar!

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 07 apr 2008, 20:35

Je blijft verrassen!

Michel

Mike16v
Berichten: 183
Lid geworden op: 29 jan 2008, 21:20

Bericht door Mike16v » 07 apr 2008, 20:44

Een 4 liter is ook wel erg bruut hoor 8) moeilijke keuze iig, succes met kiezen :wink:

[img:640:483]http://www.opel-freunde-osterhofen.de/t ... 05/063.jpg[/img]

[img:640:483]http://www.opel-freunde-osterhofen.de/t ... 05/071.jpg[/img]

[img:640:480]http://www.opel-freunde-osterhofen.de/t ... 05/019.jpg[/img]

Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Bericht door Aernoudt » 07 apr 2008, 20:52

Dat 4 liter Irmscher blok met throttlebodies is serieus GAAF ! Maar ook serieus prijzig :lol:
Vind het gewoon een leuke kar, niet niet de lichtste, maar lekker 'vegen' tijdens driftdagen zit er zeker wel in 8)

@Michel: leuke slogan voor mijn grafsteen ;) ("hij bleef me verbazen" :lol:
Laatst gewijzigd door Aernoudt op 07 apr 2008, 20:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Thommy
Berichten: 1962
Lid geworden op: 20 feb 2007, 11:11

Bericht door Thommy » 07 apr 2008, 20:53

als het geld geen rol speelt.........................:D


http://www.autoscout24.nl/List.aspx?vis ... =1&zipc=NL

Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Bericht door Aernoudt » 07 apr 2008, 20:56

Ook leuk, zo'n Lotus Omega, maar heb liever grotere cylinder inhoud en geen turbo's (4.0 24v met throttlebodies is dus de ultieme versie Omega voor mij (bedankt Mike: erg fraaie foto's !!)). Sinds mijn ritje tijdje terug met een Monaro, weet ik 1 ding zeker: "there is NO substitute for cubic inches" op het gebied van lol met je auto (mits die auto nog een beetje wil sturen, hoef geen oud-type US rechtuit brander (nieuwe Corvette dus wel bijvoorbeeld)) :lol:

Stuurt welliswaar minder in met van die lompe blokken (in vergelijking tot een gestripte Alfa 75TS bijvoorbeeld), maar je lacht je verder wel helemaal gek, en dat is iets wat niet geheel onbelangrijk is !
Heb misschien wel te veel de focus gehad op ultiem sturen en hard gaan; puur LOL hebben aan je auto is eigenlijk/misschien wel leuker :idea: Verstand komt met de jaren zullen we maar zeggen :lol:
Laatst gewijzigd door Aernoudt op 07 apr 2008, 21:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Mike16v
Berichten: 183
Lid geworden op: 29 jan 2008, 21:20

Bericht door Mike16v » 07 apr 2008, 21:02

Die irmscher 4.0 is ook niet echt normaal meer hoor... heb er ergens nog wat gegevens van , maar volgens mij meer als 500pk echt Uber :roll:

Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Bericht door Aernoudt » 07 apr 2008, 21:05

Mike16v schreef:Die irmscher 4.0 is ook niet echt normaal meer hoor... heb er ergens nog wat gegevens van , maar volgens mij meer als 500pk echt Uber :roll:
Ik houd me aanbevolen Mike ! Niet dat ik die kan betalen (op enigzins overzienbare termijn :lol: ) m,aar blijft interessant.

Mike16v
Berichten: 183
Lid geworden op: 29 jan 2008, 21:20

Bericht door Mike16v » 07 apr 2008, 21:11

(dat blok op de foto's hierboven dan he) de " normale " 4.0 van Irmscher heeft "maar" 272pk :wink:

Mike16v
Berichten: 183
Lid geworden op: 29 jan 2008, 21:20

Bericht door Mike16v » 07 apr 2008, 21:21

[img:800:600]http://www.opel-hecktriebler-forum.de/m ... ld_094.jpg[/img]


ook erg leuk 3.8 24v uit de DTM omega ( 1989 )

440pk bij 8000 omw/min
450Nm bij 6300 omw/min

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12760
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Bericht door MartijnGizmo » 07 apr 2008, 21:52

Stoere bak! Is een V8 geen optie? Een LS1 met handbak weegt 226 kg...

Gebruikersavatar
Alexander
Berichten: 479
Lid geworden op: 20 dec 2006, 22:13
Locatie: Nürburgring 1700+ laps

Bericht door Alexander » 07 apr 2008, 23:12

Aernoudt schreef: Heb misschien wel te veel de focus gehad op ultiem sturen en hard gaan;
hee hee, niet vloeken in de kerk he

:wink:

Gebruikersavatar
Remy
Berichten: 724
Lid geworden op: 22 mar 2006, 11:20

Bericht door Remy » 08 apr 2008, 13:48

Gave wagen!

Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Bericht door Aernoudt » 08 apr 2008, 15:20

Alexander schreef:
Aernoudt schreef: Heb misschien wel te veel de focus gehad op ultiem sturen en hard gaan;
hee hee, niet vloeken in de kerk he

:wink:
:lol: Het is ook wennen voor mijzelf ;)

Zit in elk geval genoeg groei potentie in als ik zo lees wat er allemaal aan dikke motoren voor is gemaakt.
Zal zelf alleen moeten gaan zorgen voor unibolts voor de voorwielophanging vermoedelijk: dat rubber wil ik er, in stapjes, wel uit hebben !

Gebruikersavatar
Nero_Serpente
Berichten: 821
Lid geworden op: 28 feb 2006, 18:03
Locatie: Honda Civic EJ9

Bericht door Nero_Serpente » 08 apr 2008, 17:28

Super wagen :D
Ik had idd tot voor kort zo'n auto, erg veel plezier mee gehad en gewoon echt een super wegligging wat niemand verwacht!

Ik heb je pm trouwens gehad zal deze zsm ff beantwoorden :D

Paul

Bericht door Paul » 08 apr 2008, 17:31

Die eerste fotos van dat blok met carbon airbox zijn vet... maar een airbox van jan kont... eerste 3 cylinders krijgen veeeeeeeeeeeeeel meer lucht dan de laatsten.. kennelijk niet over nagedacht

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 08 apr 2008, 17:36

inprincipe wel als je het zo ziet, of ze moeten met andere kelken in grote en lengte hebben gewerkt :roll:

Gebruikersavatar
Dennis van der Schoot
Berichten: 1573
Lid geworden op: 12 mei 2007, 11:51
Locatie: Tilburg

Bericht door Dennis van der Schoot » 08 apr 2008, 22:05

En het volgende project alweer,je blijft aan de gang he? :D :wink:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ArjanS, Hans44, Joël D., nielsdf, RJK, SvB en 13 gasten