Temperatuurdaling verwacht....
-
-
JA ZEER ZEKER!!!
http://www.youtube.com/watch?v=n34tvfccrVw
HAHAHAHAHA
Dat is het eerste waar ik aan moest denken 8)
http://www.youtube.com/watch?v=n34tvfccrVw
HAHAHAHAHA

- Macboy
- GTRene
Sinds ik zo'n tig jaar geleden eens ergens las dat de aarde niet alleen om z'n rotatie as draait maar ook heel langzaam meer dan 300 jaar duurt dat?? een andere omwenteling maakt...begreep ik de stand der sterren beter vanwege vroeger en nu, en dat de temperatuur veranderen kan daardoor...dus de warmte/koude grens veranderd dan...dus over een aantal 110 jaren kan je laten we zeggen op de Noordpool een zomervakantie houden bijwijze van...maar ergens anders gaat het dan meer vriezen...kan zo geen artikel vinden er wordt heel weinig bekend over gemaakt ze praten vaak alleen over het aantal dagen (jaar) en 24u zaken.
-
Ja je bedoeld dat de de aarde gewoon roteerd maar dat ook de stand van de rotatieas als het ware in een cirklevorm draait.
net als een tol,dat klopt inderdaad.
Maar zo erg als jij het schetst is het niet,wat wel vaker is voorgekomen is dat het aardmagnetisch veld plotsklaps is omgedraaid dus noord werd zuid en zuid werd noord....
heel gek lijkt me dat,maar het is toch gebeurd.
Maar zo erg als jij het schetst is het niet,wat wel vaker is voorgekomen is dat het aardmagnetisch veld plotsklaps is omgedraaid dus noord werd zuid en zuid werd noord....
- Stéphane
Lees dit eens even door voor de grap:
http://en.wikipedia.org/wiki/Mesozoic_Era
Even een paar quotes:
Boodschap is in ieder geval dat het al eerder veel, veel warmer is geweest zonder dat er ook maar één auto rondreed. Wel denk ik dat een en ander wel met elkaar kan samenhangen (opwarming van buitenaf i.c.m. CO² binnen), maar er vindt een proces plaats waar wij part noch deel aan hebben.
http://en.wikipedia.org/wiki/Mesozoic_Era
Even een paar quotes:
En in de periode daarna (Krijt):Mesozoic Era schreef:The climate was exceptionally warm throughout the period, also playing an important role in the evolution and diversification of new animal species. By the end of the era, the basis of modern life was in place.
Volgens Wiki is het trouwens zo dat een inslag van een asteroide verantwoordelijk is voor uitsterven van veel diersoorten, niet een of andere temperatuurwisseling zonder oorzaak. Wist ik niet eens, dus wel interessant om eens verder over te lezen.Cretaceous Period schreef:A very gentle temperature gradient from the equator to the poles meant weaker global winds, contributing to less upwelling and more stagnant oceans than today. This evidenced by widespread black shale deposition and frequent anoxic events.[9] Sediment cores show that tropical sea surface temperatures may have briefly been as warm as 42 °C (107 °F), 17 °C (31 °F) warmer than at present[when?], and that they averaged around 37 °C (99 °F). Meanwhile deep ocean temperatures were as much as 15 to 20 °C (27 to 36 °F) higher than today's.
Boodschap is in ieder geval dat het al eerder veel, veel warmer is geweest zonder dat er ook maar één auto rondreed. Wel denk ik dat een en ander wel met elkaar kan samenhangen (opwarming van buitenaf i.c.m. CO² binnen), maar er vindt een proces plaats waar wij part noch deel aan hebben.
- GTRene
Klopt inderdaad, er speelt zich veel meer af dan de meesten weten/denken, en de misbruikers of onwetenden? maken er gebruik van die situatie.
feit is dat het natuurlijk gezonder is zonder al die smog en extra rotzooi in de lucht, maar zeg het dan zoals het is en niet mensen in de veronderstelling laten dat het alleen daardoor komt en verkeerde of beter gezegd? onvolledige informatie te verstrekken.
feit is dat het natuurlijk gezonder is zonder al die smog en extra rotzooi in de lucht, maar zeg het dan zoals het is en niet mensen in de veronderstelling laten dat het alleen daardoor komt en verkeerde of beter gezegd? onvolledige informatie te verstrekken.
- Dennis Cavallino
Klinkt als een goeie 1 april grap.
Want 't zou ook waar kunnen zijn.
@Stephane: Een asteroide is idd oorzaak geweest, dat is algemeen bekend. Maar wat er toen gebeurde, is dat het hele klimaat op aarde in slechts een paar jaar volkomen veranderde in extremen.
Wat René zegt, daar 'geloof' ik ook al heel lang in, tot ik laatst een docu zag dat aan de andere kant van de wereld 't klimaat net zo grillig wordt als hier, er komt daar iig geen nieuw ijs bij ofzo. en El Nino e.d. zijn daardoor wel te verklaren, die hebben een effect op 't wereldklimaat gehad. de golfstromen zijn volkomen de andere kant op gedraaid en dat is best bizar. De consequenties zijn overal zichtbaar.
Het is allemaal redelijk goed met elkaar te vergelijken hoor, die theorien over het sterven van dino's, de invloed van draaiingen van de aarde, meer zonnestraling, meer broeikaseffect. Ik denk ook niet dat er 1 reden is van al die oorzaken, maar meerdere, die onderling met elkaar verband hebben soms, of elkaar juist versterken, terwijl ze los van elkaar zijn ontstaan.
Interessante materie. Maar echt veel kunnen we er niet aan doen denk ik. Staat even los van het beperken van uitstoot, want dat heeft ook te maken met onze afhankelijkheid van olie(staten/schurken), prijsstijgingen, gezondheid etc. etc.
Ik ben er wel van overtuigd dat de wereld uit balans is. En wellicht is dat ergens goed voor. We zien wel.

@Stephane: Een asteroide is idd oorzaak geweest, dat is algemeen bekend. Maar wat er toen gebeurde, is dat het hele klimaat op aarde in slechts een paar jaar volkomen veranderde in extremen.
Wat René zegt, daar 'geloof' ik ook al heel lang in, tot ik laatst een docu zag dat aan de andere kant van de wereld 't klimaat net zo grillig wordt als hier, er komt daar iig geen nieuw ijs bij ofzo. en El Nino e.d. zijn daardoor wel te verklaren, die hebben een effect op 't wereldklimaat gehad. de golfstromen zijn volkomen de andere kant op gedraaid en dat is best bizar. De consequenties zijn overal zichtbaar.
Het is allemaal redelijk goed met elkaar te vergelijken hoor, die theorien over het sterven van dino's, de invloed van draaiingen van de aarde, meer zonnestraling, meer broeikaseffect. Ik denk ook niet dat er 1 reden is van al die oorzaken, maar meerdere, die onderling met elkaar verband hebben soms, of elkaar juist versterken, terwijl ze los van elkaar zijn ontstaan.
Interessante materie. Maar echt veel kunnen we er niet aan doen denk ik. Staat even los van het beperken van uitstoot, want dat heeft ook te maken met onze afhankelijkheid van olie(staten/schurken), prijsstijgingen, gezondheid etc. etc.
Ik ben er wel van overtuigd dat de wereld uit balans is. En wellicht is dat ergens goed voor. We zien wel.

- GTRene
wat mij altijd blijft verwonderen hoe de binnenkant van de aarde blijft branden/smeulen en waar haalt ie de brandstof weg...door de draaingen en magnetische velden veranderingen en kolkende (steen) ijzermassa(magnetisme) komt dat her en der soms naar buiten en of dichter aan de oppervlakte en dus opwarming van de aarde op die plekken
in theorie...
wat me ook altijd verwonderd is hoe de aarde in de lucht blijft hangen
en wij erop blijven plakken ook al staat de aarde op z'n kop met draaien enz enz enz
toch best vreemd die aantrekkings kracht der aarde...als je die weet op te heffen kun je geld verdienen 8)

wat me ook altijd verwonderd is hoe de aarde in de lucht blijft hangen

- Macboy
Stéphane schreef:Volgens Wiki is het trouwens zo dat een inslag van een asteroide verantwoordelijk is voor uitsterven van veel diersoorten, niet een of andere temperatuurwisseling zonder oorzaak.
Eeeeh ja duuuuh

Hier begrijp ik ook geen snars van. Je durft toch niet te beweren dat de "CO2 aanhangers" roepen dat de aarde alleen door de auto is opgewarmd ???Stéphane schreef:Boodschap is in ieder geval dat het al eerder veel, veel warmer is geweest zonder dat er ook maar één auto rondreed.
Stéphane heeft vandaag een zonnesteek vrees ik

- Stéphane
@Ilija: Heeft niets met onderwijs te maken. Die theorie over de asteroide is pas van eind jaren '80. Ik heb het echt niet mee gekregen op school. Zowel lagere, middelbare school als universiteit niet 
2e quote is een simpele weergave van wat onze overheid de burgers doet geloven. Er zijn meer bronnen van CO, maar de auto wordt hier toch echt wel als uitmelkkoe gebruikt onder het mom van milieu. En aangezien we hier op een autoforum zit, is het een gemakkelijk haakje om het even aan op te hangen.
Zonnesteek? Eerst vragen dan pas conclusies trekken, meneer de wetsinterpretator.

2e quote is een simpele weergave van wat onze overheid de burgers doet geloven. Er zijn meer bronnen van CO, maar de auto wordt hier toch echt wel als uitmelkkoe gebruikt onder het mom van milieu. En aangezien we hier op een autoforum zit, is het een gemakkelijk haakje om het even aan op te hangen.
Zonnesteek? Eerst vragen dan pas conclusies trekken, meneer de wetsinterpretator.
- Dennis Cavallino
Zoveel ouder ben je toch niet dan ik Sté? 
Lagere school (katholiek nota bene waar nog wel verteld werd dat je naar mensen moest luisteren die beweerden dat de aarde +- 4000 jaar oud was, maar ook open minded over deze knal miljoenen jaren geleden vertelden), ouders, TV, internet. Ongeveer in die volgorde heb ik het hele verhaal meerdere keren gehoord.
Kan me niet voorstellen dat je dat was ontgaan. Maar zoals gezegd, die temperatuurschommeling was dus een gevolg van de astoroide inslag. Dus 't is maar een detail.

Lagere school (katholiek nota bene waar nog wel verteld werd dat je naar mensen moest luisteren die beweerden dat de aarde +- 4000 jaar oud was, maar ook open minded over deze knal miljoenen jaren geleden vertelden), ouders, TV, internet. Ongeveer in die volgorde heb ik het hele verhaal meerdere keren gehoord.
Kan me niet voorstellen dat je dat was ontgaan. Maar zoals gezegd, die temperatuurschommeling was dus een gevolg van de astoroide inslag. Dus 't is maar een detail.

- GTRene
Adam & Eva(gemaakt uit de T-bone van Adam
) eneuh de wereld is vergaan door de Zondvloed omdat God dat wilde
dus hij liet een boot bouwen door 2 man waar alle verschillende dieren op de hele aarde van elk 2 mee konden...
snap je hem nog...stel je eens voor hoe groot je die boot dan wel niet moet maken(minimaal nieuwe M3)...en dat met z'n 2n hahaha, lol...dan ben je al dood en begraven eer je de boot klaar hebt in die grote
achja vroeger...life was simpel then 

- Stéphane
@Cav: Nee, niet zoveel ouder. Het is trouwens ook weer niet zo dat dit nu helemaal nieuw voor me was of zoiets
Meer dat ik het nu even wat verder en dieper heb uitgezocht hoe het geweest schijnt te zijn. Die in Mexico in ieder geval.
Er is ook een plaats in de Noordzee (Silver Pit) waar de meningen over verdeeld zijn.

Er is ook een plaats in de Noordzee (Silver Pit) waar de meningen over verdeeld zijn.
- Dennis Cavallino
- Dennis Cavallino
- GTRene
toen was er al incest immers als het bij Adam en Eva begon...reken het dan maar uit
its zo simpel..ik stelde daar vroeger als kleine jongen al kamervragen over
(in de woon kamer
) maar daar mocht niet zo over gepraat worden in de bijbel is waar...later dachten ze er ook wel anders over, en ik ben met 22? toen ik op mezelf ging wonen gestopt met gereformeerd zijn
ik zei altijd je kan het beter doen, dus goed doen, dan er in geloven...dus geen geloof meer wat godsdiensten betreft met al die oorlogen en mis informatie nog over gehouden uit vervlogen tijden toen m'n bijna alles klakkeloos geloofde en je op de brandstapel kwam als je wat meer kon...scary times 

- Stéphane
- Macboy
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Marc RS4 schreef:Ja je bedoeld dat de de aarde gewoon roteerd maar dat ook de stand van de rotatieas als het ware in een cirklevorm draait.
Dat klopt, even uit mijn hoofd; die cyclus neemt ongeveer 26 miljoen jaar in beslag....................................