Verspild Subsidie Geld

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Verspild Subsidie Geld

Bericht door Eric H » 04 apr 2008, 08:18

Nou, kwam vandaag weer een stuitend voorbeeld tegen van verspilling van overheidsgeld.....

Zoals bij sommigen bekend ben ik werkzaam in de automaterialen.
Wij hebben dus ook mee-geprofiteerd van de roetfilter hausse.

Voor de leken ( als die hier al zitten :lol: ) bij montage van een roetfilter werd er € 500 subsidie gegeven ( is nu € 400 )

Doel van de roetfilters was de uitstoot van roetdeeltjes te verminderen.

Wat blijkt nu.....

Stel dat je een roetfilter onder je auto hebt laten zetten, maar omdat je het volkomen ruk vindt haal je hem er onder uit.
Dan maakt dat dus niets uit, aangezien er geen wetswijziging is opgenomen die mensen verplicht het roetfilter onder de wagen te laten.

Oftewel we hebben als nederlandse belastingbetaler meebetaald aan miljoenen subsidie echter dit hadden we net zo goed in de noordzee kunnen flikkeren want er is geen enkele controle meer of de gemonteerde roetfilters onder de auto blijven zitten....

En bedankt Nederlandse overheid !!!!

M@rcel

Bericht door M@rcel » 04 apr 2008, 08:58

En ook bedankt voor die mensen die dan niet eerlijk die subsidie weer terug hadden gegeven. (of een deel daarvan)

Laten we eerst naar ons zelf kijken, dan anderen de schuld geven. :wink:

ps. Bij mij staat op het kentekenbewijs een roetfilter vermelding. Is dat ook zo als die naderhand zijn ingebouwd?

Eric H

Bericht door Eric H » 04 apr 2008, 10:21

Waar het mij om gaat is dat er in Den Haag subsidies worden verstrekt waar later geen controle op wordt uitgevoerd.

"oh, laten we geld uitgeven aan het millieu, en laten wij dit bij de auto's doen, want die zijn zo vervuilend...."
Iedereen aan het roetfilter, een heel boek met wet en regelgeving geschreven, maar als er gecontroleerd moet worden dan staan er geen sancties op het verwijderen van het roetfilter.

Kijk uiteindelijk wordt niemand hier financieel wijzer van, want alles is gesubsudieerd.
Dus het is ook niet zo dat je als handige particulier of garagebedrijf hier geld aan verdiend.
Waar het mij om gaat is dat je dus bij een APK keuring geen roetfilter meer hoeft te hebben....terwijl het Rijk hier wel € 500, subsidie per roetfilter aan heeft uitgegeven.

Dan kun je wat mij betreft je geld beter in een wensput gooien........daar zit tenminste een bodem in...

Ook bij achteraf inbouw wordt er een aantekening gemaakt.
Roetfilters moesten nl. om voor subsidie in aanmerking te komen, afgemeld worden via de RDW.
Dus er staat een aantekening op je kenteken vermeld.....

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 04 apr 2008, 11:46

Ik heb zo'n ding nooit laten monteren. Die van mij roet niet behalve bij de apk keuring :lol: De wereld op z'n kop in dit land :roll:

M@rcel

Bericht door M@rcel » 04 apr 2008, 11:55

Reed vanmorgen nog achter een bebaarde korenwolf in z'n Picasso diesel met GreenPeace sticker....gas erop..dikke roet uitstoot.
:roll:

Macboy

Bericht door Macboy » 04 apr 2008, 12:16

Nou weet niet of ik het met je eens ben. De overheid hoeft toch niet alles te controleren?

Je kunt ook een hybride auto kopen, of LPG, maar daar nooit van gebruik maken. Je kunt een prius rijden, maar dan de accu nooit gebruiken.

Ik vind niet dat het de taak is van de overheid.

Beetje onzin. De overheid neemt milieumaatregelen, niet voor de overheid, maar voor de samenleving.

Als de samenleving van dat goedbedoelde uitgangspunt afstand neemt, is het haar probleem.

Datzelfde geldt voor ESP. Komt de veiligheid ten goede. Moet de overheid dan controleren of je het aan of uit hebt ?

Hetzelfde geldt voor zonnepanelen. Moet de overheid controleren of je ze nog op je dak hebt gemonteerd ?

Er is ook nog zoiets als eigen verantwoordelijkheid.

Eric H

Bericht door Eric H » 04 apr 2008, 12:42

Marcel van Meerbeek schreef:Reed vanmorgen nog achter een bebaarde korenwolf in z'n Picasso diesel met GreenPeace sticker....gas erop..dikke roet uitstoot.
En de dikke rookwolk die je daar ziet is nog de minst schadelijke.....
Door het monteren van een roetfilter ben je niet van je walm af hoor....al is dit iets wat wel meer mensen denken.

M@rcel

Bericht door M@rcel » 04 apr 2008, 13:02

EHA schreef:
Marcel van Meerbeek schreef:Reed vanmorgen nog achter een bebaarde korenwolf in z'n Picasso diesel met GreenPeace sticker....gas erop..dikke roet uitstoot.
En de dikke rookwolk die je daar ziet is nog de minst schadelijke.....
Door het monteren van een roetfilter ben je niet van je walm af hoor....al is dit iets wat wel meer mensen denken.
Ik kan jou garanderen dat er geen enkel pluimpje roet nog de uitlaten van mijn 525d verlaat. Auto heeft nu 180.000 km gelopen, en de binnenkant van de uitlaatpijpen zijn nog net zo schoon als dat ze nieuw waren.
Tijdje terug nog met collega's vol verbazing kunnen concluderen dat alleen bij mijn auto de in de uitlaat gepropte zakdoekjes nog spierwit waren nadat we ze er weer uithaalde. Bij al die benzine bakken werden ze pikzwart, zo ook bij een A8 tdi en S80 D5

Plaats reactie