Als dit waar is, zijn de rapen gaar.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Als dit waar is, zijn de rapen gaar.....

Bericht door romo » 03 apr 2008, 17:13

Balkenende in conflict met weekblad Opinio

Gepubliceerd op donderdag 03 april 2008

Premier Balkenende heeft zondag geen 'geheime rede' gehouden voor een groepje CDA'ers waarbij hij heeft gezegd dat de islam 'een probleem' is. Dat zegt de Rijksvoorlichtingsdienst (RVD) donderdag naar aanleiding van een publicatie in het conservatieve weekblad Opinio.
Volgens Opinio heeft Balkenende zondag tijdens een 'geheim beraad' met ongeveer dertig CDA-prominenten een visie over de islam uiteengezet die haaks staat op wat hij doorgaans debiteert over het moslimgeloof. "Ik zeg het zonder omwegen: het grote probleem is de islam. Jullie horen het goed, ik zeg niet: de radicale islam of het islamitische fundamentalisme in het algemeen - nee, ik zeg: het grote probleem is de islam", zou de premier hebben gezegd volgens het jongste nummer van het weekblad.

Laffe vergelijking
Balkenende heeft in zijn 'toespraak' opgeroepen om weer trots te zijn op het christendom en dit geloof duidelijk te onderscheiden van de islam, stelt Opinio. Het CDA zou hierover een visie moeten ontwikkelen. "Wij kunnen en mogen niet langer zeggen dat het allemaal hetzelfde is. Bijbel en koran - allemaal hetzelfde. Nee, en nog eens nee. Wij moeten niet meegaan in die laffe vergelijking van één pot nat. We moeten trots zijn op ons christendom."

Tijdens het debat over de antikoranfilm 'Fitna' van Geert Wilders (PVV) zette Balkenende zich nog fel af tegen de wijze waarop Wilders alle -gematigde- moslims in Nederland op een hoop gooit met het islamitische terrorisme. Ook prees hij de wijze waarop moslimorganisaties en gematigde moslims hebben gereageerd op de film.

Juridische stappen
Volgens de RVD zou de toespraak in Opinio nooit door Balkenende gehouden kunnen zijn omdat hij thuis zat bij zijn familie. Balkenende betreurt het zeer dat het weekblad zonder wederhoor is overgegaan tot publicatie van de 'fake-redevoering'. "Het getuigt van groot gebrek aan verantwoordelijkheidsbesef en journalistiek fatsoen om de minister-president, juist over een onderwerp als dit, opvattingen toe te schrijven die in het geheel niet de zijne zijn."

Opinio blijft achter de publicatie staan. Hoofdredacteur Jaffe Vink laat in een verklaring weten dat Balkenende inmiddels heeft gedreigd met juridische stappen

Ik kan niet beoordelen wa het realiteits gehalte van bovenstaande stuk is, maar als....................................

Roman

Re: Als dit waar is, zijn de rapen gaar.....

Bericht door Roman » 03 apr 2008, 17:16

romo schreef: Ik kan niet beoordelen wa het realiteits gehalte van bovenstaande stuk is, maar als....................................
Kan niet waar zijn, staat nog niet op teletekst :D

Marc R

Bericht door Marc R » 03 apr 2008, 17:17

Hmmm dan kan je een aap zien naaien......als dit waar is.

RutgerK

Bericht door RutgerK » 03 apr 2008, 17:36

Was gisteren al op de radio en het blijkt een 1 april grap te zijn.

Toevoeging: De redenering waarom het een 1 april grap zou zijn is dat het artikel door een hooggewaardeerde Islamoloog/Arabist is geschreven die de laatste tijd vaak op tv is te zien. De naam van de schrijver werd niet genoemd.

GTRene

Bericht door GTRene » 03 apr 2008, 17:41

lol...

maar is het niet zo dat religie en staat gescheiden behoort te staan? ik vind het hele partijen stelsel erg verouderd, ik bedoel die grote partijen draaien nog op gelovige zieltjes en met religie achtergrond...das nog iets van vroeger vind ik, het land moet bestuurd worden met wat het het beste is voor het volk, niet voor religie, religie mag nooit iets dwingends zijn of voorkeur of gevaarlijk worden...alle strenge religies met bedreigingen of overheersingen zijn gevaarlijk en of verkeerd, maarja.

Elmar

Bericht door Elmar » 03 apr 2008, 17:52

Balkenende zou dat nooit in een geheime rede zeggen.

Wel iedere avond tegen zijn Bianca....bang dat ie zijn dochter aan een loverboy verliest.

Michel P

Bericht door Michel P » 03 apr 2008, 17:59

Ik heb een abo op deze weekkrant, een aanrader kan ik wel zeggen.

Balk heeft zijn connecties om hem een solide alibi te geven toch :lol: Zo hebben ze Wilders ook genaaid!

Michel

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 03 apr 2008, 19:39

116 Teletekst do 03 apr
Balkenende daagt weekblad Opinio

` Premier Balkenende spant een kort
geding aan tegen het weekblad Opinio.
Daarin staat een verhaal over een
toespraak die Balkenende zondag voor
CDA-prominenten zou hebben gehouden.

Volgens het stuk zei Balkenende:"Niet
de radicale islam of het islamitische
terrorisme of het fundamentalisme in
het algemeen- nee,ik zeg: het grote
probleem is de islam."

De premier zegt dat hij zondag helemaal
niet in CDA-gezelschap was,maar bij
zijn gezin.Hij verwijt Opinio gebrek
aan verantwoordelijkheidsbesef,juist
over een onderwerp als dit.Hij eist een
rectificatie.

romo

Re: Als dit waar is, zijn de rapen gaar.....

Bericht door romo » 03 apr 2008, 19:39

Roman schreef:
romo schreef: Ik kan niet beoordelen wa het realiteits gehalte van bovenstaande stuk is, maar als....................................
Kan niet waar zijn, staat nog niet op teletekst :D

Zie^ :lol:

Mack

Bericht door Mack » 04 apr 2008, 09:15

romo schreef:
De premier zegt dat hij zondag helemaal
niet in CDA-gezelschap was,maar bij
zijn gezin.
Dus hij ontkent niet dat hij het gezegd heeft, alleen niet tegen CDA-mensen...

Macboy

Bericht door Macboy » 04 apr 2008, 09:38

Ik neem aan dat elke zichzelf respecterende DF-er met enig herseninhoud bij de openingspost wel gedacht moet hebben dat er iets niet klopt aan het bericht. Balkenende die bij een geheime rede zoiets zou gaan vertellen.

Laat me niet lachen. Laat je nakijken als je ook maar het vermoeden hebt dat dit waar kan zijn :)

GTRene

Bericht door GTRene » 04 apr 2008, 11:51

vat het niet te makkelijk op Mac :wink:

straks wordt Balkenelende gespot in 1 of ander donker hol met een Burka verkleedpartijtje en duikt die video op net als bij F1 Mosley :lol: :lol: :wink:

[img:470:320]http://www.volkskrantblog.nl/pub/mm/tem ... burka2.jpg[/img]

[img:372:400]http://www.cartoonstock.com/newscartoon ... on183l.jpg[/img]

[img:329:235]http://www.therockalltimes.co.uk/2001/11/19/burka.jpg[/img]

[img:350:175]http://www.gobots.be/library/1QKCY7L1.jpg[/img]

romo

Bericht door romo » 04 apr 2008, 12:30

:lol: :lol: :lol:

Die misstaan ook niet in dat andere draadje, die met de grappige plaatjes dus hahaha

Plaats reactie