Geen schepje bij me.

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Geen schepje bij me.

Bericht door Mike R32 » 03 apr 2008, 12:48

90 Euro boete omdat je geen schepje bij je hebt als je de hond uit laat.
Ze rijden in een donker blauwe Golf V.
Weer een sterke actie gemeente Leeuwarden, gemeente kas weer gespekt :evil:

GTRene

Bericht door GTRene » 03 apr 2008, 12:57

:lol: :lol: :lol: druk een stop in z'n kont :wink: achja klinkt raar als je ziet dat de politie paarden op straat schijten en gewoon door huppelen :lol: alhoewel ze tegenwoordig af en toe een drollenvanger hebben haha het woordt alleen al...

maareuh das mooi shit voor je :wink:

Macboy

Bericht door Macboy » 03 apr 2008, 13:13

Zorgt ervoor dat je volgende keer wel je schepje bij je hebt.

Effectief beleid noem ik dat :)

Michel P

Bericht door Michel P » 03 apr 2008, 13:19

@Mike,

Ja de overheid plukt je met een glimlach op het gezicht kaal, en helpt zo weer een aantal mensen aan een baan vanuit de uitkering....... wat zullen deze werknemers van de gemeente een voldaan gevoel hebben na een dag werken.

Hallo schat, hoe was het op het werk vandaag? SHIT :lol: :twisted:

Wellicht kunnen ze de drollen o.b.v. het gewicht bekeuren, zodat ze de eigenaar van Chihuahua een andere bekeuring kunnen geven dan iemand die zijn Deense Dog uitlaat. Daarbij breng je voor de poepwachter wat variatie in zijn werk :lol: :lol: :wink:

90 fucking euro.......... ik zou de stont achter de poepwachter aangooien! En dan ook nog hondenbelasting, terwijl katten overlast bezorgen, door andermans tuinen te bevuilen en auto's te bekrassen :twisted:

Hunter

Bericht door Hunter » 03 apr 2008, 13:26

:shock: das niet mals.... 90 euro voor geen schepje!
Niet te geloven dat ze er ook een bekeuring voor uitschrijven...
Had toch ook met een waarschuwing wel afgekunt??? :roll:
Michel Pol schreef:En dan ook nog hondenbelasting, terwijl katten overlast bezorgen, door andermans tuinen te bevuilen en auto's te bekrassen :twisted:
Ook al een kattenliefhebber??? :wink:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 03 apr 2008, 13:27

Ja, ik wel :wink:

Nu ff de juiste reacties afwachten en dit wordt een groots draadje :lol:

Michel P

Bericht door Michel P » 03 apr 2008, 13:33

@Mark de Jager,

Mijn hond wel :wink:

Als je katten liefhebber bent en je hebt een kat als HUISdier, zorg dan ook dat die in huis leeft en/of alleen in je tuin!

Zou wat zijn als ik mijn hond voor dat ik ga werken de straat op schop, en s'avonds weer binnen roep.

Michel

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 03 apr 2008, 13:34

Mijn kat blijft binnen, of op balkon. Komt niet buiten. Dus ik ben voor hondenbelasting en tegen kattenbelasting. Ik betaal al btw voor het voer (geen 6%) en 19% btw voor de kattenkorrels. Om over de dierenarts nota's maar niet te praten.

Edit: Ik ben overigens niet per sé voor hondenbelasting. Maar ik snap wel waarom 't er is. Bij mij voor de deur is ook flink gescheten door 2 honden afgelopen week en dat is gewoon smerig. Er is bij ons een keurig uitlaatveldje + plastic zakjes + afvalbak voor hondenstront. Dus dat moet ergens van gefinancierd worden en ik vind 't logisch dat dit betaald wordt door de honden eigenaren. Zonder die belasting, waren dat soort fasciliteiten er niets geweest. Nu mogen ze die 2 hondenbezitters bij mij voor de deur gewoon bekeuren. Want ik vind dat echt te smerig voor woorden, ruim 't lekker op!
Laatst gewijzigd door Dennis Cavallino op 03 apr 2008, 13:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Michel P

Bericht door Michel P » 03 apr 2008, 13:40

Dennis Cavallino schreef:Mijn kat blijft binnen, of op balkon. Komt niet buiten. Dus ik ben voor hondenbelasting en tegen kattenbelasting. Ik betaal al btw voor het voer (geen 6%) en 19% btw voor de kattenkorrels. Om over de dierenarts nota's maar niet te praten.
Zo hoort het ook, maar hondenbelasting is natuurlijk ook gewoon onzin! Poep opruimen als de hond op straat schijt is natuurlijk normaal.

Michel

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 03 apr 2008, 13:45

In onze buurt zijn wij vrijwel de enige die geen kat hebben, pa is allergisch. Moet je raden bij wie ze in de tuin komen schijten, juist. Wij hoeven in ieder geval nooit de tuin te bemesten, dat dan weer wel.

RVV

Bericht door RVV » 03 apr 2008, 13:45

Tja, ik heb een kat die blijft altijd binnen dus hebben de buren geen overlast van. Waar ik wel overlast van heb zijn de hondedrollen in de straat en zelfs bij mij in de tuin :?

Ik ben elke dag zeker 2 drollen voor mijn deur aan het wegscheppen omdat ik wil voorkomen dat mijn kleine kinderen er in trappen/smeren.

Uiteraard zie je nooit wie het doet :twisted: En de hond in de eigen tuin laten schijten zal ook wel niet het geval zijn.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 03 apr 2008, 13:52

Wij hebben een aparte kat.
Die staat te janken als een grote voor de deur om naar binnen te willen.
Mag je raden wat zij komt doen... juist, schijten in de kattenbak!
Echt waar :lol:

En ik die kat zo lang mogelijk buiten deur houden om haar te laten schijten bij de buren in de tuin :wink:
Helaas :lol:

Hunter

Bericht door Hunter » 03 apr 2008, 13:55

Draadje gaat lichtelijk van onderwerp wisselen merk ik...
Dus dan doe ik maar even mee... :wink:

Bij mij schijten ze ook altijd in de tuin (na jah... jungle)..
Ik begrijp ook wel dat katten geen WC's buiten hebben, dus kwalijk nemen kan je het ook niet echt... Maar tis toch hinderlijk.
Daarnaast HAD!! ik konijnen in de tuin, maar die heb ik vanwege al die katten hier in de straat naar binnen moeten halen... Wil ze graag zelf als kerstdiner gebruiken, voordat de katten ze gegrepen hebben... :)

Overigens neemt dat natuurlijk niet weg dat ik 90 euro voor het vergeten van een poepschepje echt belachelijk vind!!!
Dan is een snelheidsovertreding van 10 KM/H stuk goedkoper...
Vreemde verhouding...

allen

Re: Geen schepje bij me.

Bericht door allen » 03 apr 2008, 13:57

Mike schreef:90 Euro boete omdat je geen schepje bij je hebt als je de hond uit laat.
Ze rijden in een donker blauwe Golf V.
Weer een sterke actie gemeente Leeuwarden, gemeente kas weer gespekt :evil:
Mijn buren nemen het altijd netjes met een plastic zakje mee naar huis. Zo hoort het imho. Geloof me nu maar dat het gewoon echt geen pretje is als je van huis bent en net voor je de auto wilt stappen met je schoenen in die rommel kletst.

Een kat is een bloed eigenwijs beest en die kun je netjes trainen dat hij in een bakkie pist en schijt. Dan moet dat met een hond toch al helemaal kunnen? Grote bak in de tuin en ff aftrainen. Makkelijker voor jezelf om op te ruimen ook. :idea:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 03 apr 2008, 13:58

Edit: Ik ben overigens niet per sé voor hondenbelasting. Maar ik snap wel waarom 't er is. Bij mij voor de deur is ook flink gescheten door 2 honden afgelopen week en dat is gewoon smerig. Er is bij ons een keurig uitlaatveldje + plastic zakjes + afvalbak voor hondenstront. Dus dat moet ergens van gefinancierd worden en ik vind 't logisch dat dit betaald wordt door de honden eigenaren. Zonder die belasting, waren dat soort fasciliteiten er niets geweest. Nu mogen ze die 2 hondenbezitters bij mij voor de deur gewoon bekeuren. Want ik vind dat echt te smerig voor woorden, ruim 't lekker op!

Je weet als je naar buiten gaat met die hond, dat de kans groot is dat 'ie gaat schijten.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 03 apr 2008, 14:03

Als hondenbezitters nu gewoon hun verantwoordelijkheid eens nemen ( dwz gewoon even opruimen en deponeren in de doorvoor bestemde bakken) dan was het simpel.
Dat het niet zo simpel is, is louter en alleen te verklaren door gedragsmatige aspecten, ergo op welk vlak je het ook bekijkt, Nederland verhuftert in rap tempo...................................

Een schepje hoeft natuurlijk niet, je kan het ook met een plasticzakje opruimen. Sterker, ook al heb je een schepje, wie zegt mij dat je dat ding gebruikt?

Gewoon opruimen, hoe, dat zal met worst zijn..............................

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 03 apr 2008, 14:09

@Allen: Niet iedere hondenbezitter heeft een tuin.

En honden horen gewoon buiten uitgelaten te worden.

Ga nou niet de wereld proberen te veranderen, want dat slaat nergens op.

Michel P

Bericht door Michel P » 03 apr 2008, 14:12

Laat ze die poepwachters dan ook gelijk iedereen fors bekeuren die afval op straat flikkert, dat zijn mensen die zijn nog makelijker te trainen....... Ik heb altijd een plasticzakje bij mij, en heb de hond geleerd in de struiken(niet in de tuin van de buurman/vrouw) te gaan zitten schijten, zal dus ook nooit op de straat of stoep schijten, maar als die op een grasveld schijt ruim ik het netjes op. Op het hondenuitlaatveld van 20 bij 20 meter, die voor een complete wijk is kom ik niet, ze zouden er van alle belastingen een gouden hek omheen kunnen zetten. Ga gemiddeld 4 maal per week het bos in, of loop in het buitengebied.

Ik erger mij dus ook mateloos aan asociale honden bezitter die hun hond op de stoep en schoolpleinen laten scheiten en het laten liggen!!

Michel

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 03 apr 2008, 14:12

Schepje?
Een echte vent doet dat met zijn vingers. En dan natuurlijk de verbalisant met een stevige handdruk een prettige dag wensen!

wjn

Bericht door wjn » 03 apr 2008, 14:32

Geelhoed schreef:Schepje?
Een echte vent doet dat met zijn vingers. En dan natuurlijk de verbalisant met een stevige handdruk een prettige dag wensen!
Ik zal maar geen grappen over moslims maken, want dat wordt niet op prijs gesteld in Nederland ;)

ff Over honden, ik laat ze uit op een oude spoorlijn of buiten de rand van het dorp. Geen "hond" die daar naar kraait. Ik moet trouwens wel om de paardenpoep heen lopen :lol:

Eén ding ben ik het helemaal mee eens, poep op de stoep moet opgeruimd worden.

Helemaal geen hondenpoep is ook niet leuk meer, kunnen de kinderen er geen rotjes meer in steken en zo :D

Metchu

Bericht door Metchu » 03 apr 2008, 14:33

wjn schreef:
Geelhoed schreef:Schepje?
Ik zal maar geen grappen over moslims maken, want dat wordt niet op prijs gesteld in Nederland ;)
4

nu ben ik wel erg benieuwd wat jouw geniale grap is ... :shock: :lol:

En jongens, hondenbelasting is zeker een heikel punt. Maar voor gemeentes is het heel moeilijk om het zomaar af te schaffen omdat er dan opeens een gat in de begroting komt :lol: En het is natuurlijk terecht dat de handhaving ook daadwerkelijk handhaaft namens de gemeente. Als de regel is dat je een schepje bij je hebt en het draagt bij aan de oplossing van ergernis nummer 1 in Nederland, dan is dat dan maar zo....

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 03 apr 2008, 14:38

Als ik een hond bij ons in de tuin spot die er wil schijten komt er maar 1 ding in me op "WINDBUKS"

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 03 apr 2008, 14:40

Nou over Moslims en poepen kan ik je ook nog wel wat vertellen;

Mijn zus is stewardess geweest ( nee, ze is al bezet Rene :lol: ). Op vluchten naar het midden oosten, Dubai, Jedda en wat dies meer zij, daar zaten ze dus gewoon in het gangpad te poepen :shock:
vervolgens de stwardess sen erbij, zegt die Arabier; Woman, you serve me now...................................( maw; opruimen die handel)

Zo das wat anders dan een broodje poep...........................................

allen

Bericht door allen » 03 apr 2008, 14:47

Dennis, ik moet hier jaarlijks een paar keer de drollen van een ander opruimen. Dat doe ik echt niet met liefde. Wie geen tuin heeft of wie vind dat een hond alleen op straat kan schijten neemt maar de moeite om die rommel op te ruimen. Heeft imho niets te maken met de wereld veranderen. Meer met fatsoen.

Michel P

Bericht door Michel P » 03 apr 2008, 15:15

Een schepje bij wet verplichten is achterlijk, maar wel makelijk voor de poepwachter om te controleren, zelfs als de hond nog niet gescheten heeft kan hij scoren :D :shock: Ik heb altijd een paar plasticzakjes mee, lijkt me meer dan genoeg. Maar het is met hondenbelasting niet anders dan met wegenbelasting, 80% zal worden gestort in de pot algemene middelen.

Michel

Plaats reactie