
Vroeg naar huis gegaan, vroeg gegeten en als anti-depressie middel maar even "blokkie" gaan doen. BoxsterS, nah geen zin om hardtop eraf te halen en laatst nog blokkie mee gedaan. EVO, pfff, ff geen zin in het lawaai en de bruudheid. Sowieso veel te moe om te kunnen smijten met die auto, eindigt vast en zeker in een boom.
Dus de M3 dan maar. Zeker weekje of 2 niet meer in gereden. Roest zat op de remschijven en de eerste paar cm was "klonk" ter aanduiding dat de remblokken nu echt los van de remschijven waren.
Starten, S54 komt nukkig tot leven, sport knop in en woonerf afrijden. K*T wat loopt zo'n S54 koud toch klote en wat schakelt zo'n ding toch stug. Weinig positieve emotie bij de M3 nog.
Lampje van benzine tank brand dus rustig naar BP en 85 euro SuperPlus 98 er in gemikt.
Terug van betalen loop je vervolgens naar een glimmende carbon-zwarte e46 M3. Toch wel geile bak met 19" EVO velgen, de schitterende inmiddels klassieke lijnen van een e46 coupe in combinatie met de M styling bumpers, uitgeklopte spatborden, power-bulge in motorkap, etc., etc. Ben eignlijk net een klein kind maar de eerste glimlach verschijnt bij de gedacht "mijn auto, mijn speelgoed"
Rustig kwartiertje warm rijden. Auto begint steeds mooier rond te lopen en soepeler te schakelen. Ondertussen genieten van de lekkere stoelen, muziekje op de radio en het lekker dikke M stuur.
Olie op 100 graden, radio uit, raampje open, afremmen, tunneltje/viaductje in, terug naar 2 en vol eruit acceleren van zeg 3000rpm tot de redline (8000rpm). Pure PORNO met die typische e46 M3 "rasp". Door naar 3, blik op snelheidsmeter en beseffen dat je al potentieel 2x je rijbewijs en auto kwijt bent.
Raampje weer dicht, muziekje weer aan en sportief cruisend binnendoor wat weggetjes gepakt. Niet alles uitmergelend maar gewoon sportief rijden en bij 5000/6000rpm schakelen met af en toe op de echt mooie plekjes / bochtjes weer "radio uit/raampje naar beneden, terug naar 2 en naar de redline"
Totaal zo'n 40-50 km rondgereden.
Rustig terug naar huis. Nog even wat frisse lucht en raampje open. Ook rustig rijdend klinkt zo'n 6-cylinder S54 best wel zwaar. Zelf bij 2 mm "gas" en 2000rpm hoor je een heerlijke 6-cylinder brom en weet je dat je wat speciaals onder je kont hebt.
Net terug en ben nog steeds doodmoe maar wel met een hele grote glimlach op m'n gezicht.
e46 M3 oud -> ach alles is relatief, ik ben ook oud aan het worden en hoop nog VEEL ouder te worden
e46 M3 zwaar -> yep. Paar keer hard insturen of remmen en het gebrek aan agiliteit merk je direct. Aan de andere kant, de snelheid zit er echt wel in. En gezien m'n gemoedstoestand had ik nu ook echt geen hardere / brutere / stuiterende / agiliere auto willen besturen.
135i sportiever -> Misschien
335i meer value for money -> nieuw wel, twijfel in mijn geval
Gevoel, emotie, balans -> e46 M3 ALL THE WAY... Noem het ///Marketing, noem het geldklopperij, het interesseert me geen F*CK.
Zo direct bedje in en morgen weer met de scooty naar het werk.
Was weer even old skool genieten

Mark.