535d, waar op letten? Do's and dont's?

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
EG
Berichten: 1256
Lid geworden op: 12 jul 2007, 13:29

535d, waar op letten? Do's and dont's?

Bericht door EG » 01 apr 2008, 21:33

Zoals titel beschrijft:

Zijn er eigenlijk problemen met 535d's? Hoe lang gaan de motoren mee? Turbo's? Bak etc?

leonard
Berichten: 1638
Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22

Bericht door leonard » 01 apr 2008, 22:33

Ik reed met een gechipte 95 k km probleemloos.

Met een standaard auto kan je zonder problemen 300 k m rijden!!
Ik vond het een superauto!!!!

Gebruikersavatar
Ravin ///M
Berichten: 3002
Lid geworden op: 23 feb 2007, 16:50
Locatie: Dieselduvel

Bericht door Ravin ///M » 01 apr 2008, 23:14

Ik heb er sinds 1 week eentje... veel over gelezen en eigenlijk alleen positief. Motor met veel potentie en zelfs met 350pk nog betrouwbaar en dagelijks bruikbaar. De bak is een hele goeie, zijn er enkele die bij de max. tuning problemen geven, maar doorgaans gata ook dat goed. Hele fijne auto.

leonard
Berichten: 1638
Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22

Bericht door leonard » 01 apr 2008, 23:25

Ik gebruikte de auto heel intensief (lees: altijd volgas) maar kreeg bij 90k km wel echt gevoel dat het flink aan het slijten was!! In m'n voorgaande 330d's heb ik wel een kapotte bak gehad wegens teveel koppel.Ik denk dat een gechipte 535d met intensief gebruik het geen 150 k km uithoud.

daarom advies: hou hem standaard of belast een gechipte niet te zwaar!!

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Bericht door M@rcel » 02 apr 2008, 08:52

Vorige week nog met een Spaanse 535d Touring gereden. Ook een gechipte..en het viel me op hoeveel lawaai die maakte bij stationair toerental. Ik vind mijn 525d al rumoerig tov een 530d/535d...maar dit was nog veel erger. Weet niet of dit toe te schrijven is aan het chippen?

Wel een kanon trouwens....begrijp nu pas waarom een 525d behelpen is 8)

Er was overigens al een draadje mbt aankoop e60 ergens op dit forum, ik zal even voor je zoeken.

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Bericht door M@rcel » 02 apr 2008, 09:13


leonard
Berichten: 1638
Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22

Bericht door leonard » 02 apr 2008, 16:36

Marcel van Meerbeek schreef:Vorige week nog met een Spaanse 535d Touring gereden. Ook een gechipte..en het viel me op hoeveel lawaai die maakte bij stationair toerental. 8)

.
Dat klopt wel.Een 535d 'nagelt' al meer dan een 525/530 maar na het chippen gaat de motor nog meer nagelen.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 02 apr 2008, 16:49

@Marcel: De 525d's waar ik in reed waren vooral bij koude motor als je rustig optrekt (beetje uphill de snelweg op) erg lawaaiig in tegenstelling tot de 530d's. 535d heb ik alleen maar volle polle mee gereden, dus dat geluidsverschil bij lage snelheden en koude motor weet ik niet. Maar mij viel op dat hoe harder je reed met alle 5 serie diesels, dat ze steeds stiller werden. Volgas op de Ring, was motorisch in volle rust, de overige geluiden (en Mozart :) ) overheersten.

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Bericht door M@rcel » 02 apr 2008, 18:52

530d is echt de stilste van het trio en idd een 525d maakt het meeste kabaal bij een beetje halfgas optrekken.

Straks gaan we aan een benzine versie...wordt heerlijk zoeven, maar wat zal ik die 400Nm's dan gaan missen :cry:

Gebruikersavatar
Leen
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:06
Locatie: Katwijk aan Zee

Bericht door Leen » 02 apr 2008, 19:18

als je een 535d gaat chippen heb je gewoon de verkeerde auto gekocht .
auto is gewoon snel zat , een "sportwagen" wordt het nooit.

vorig jaar mijn pa z'n 535d verkocht met 120k km nooit geen problemen mee gehad.

met mijn 335d had ik bij 900 km wel problemen met de bak maar dat moet exemplarisch geweest zijn. nu staat er 10Kkm op ,en het is zonder meer de fijnste kmverslinder die ik tot nu toe gehad heb.

De 35d motor rijdt als een atmosferische motor zonder "merkbaar" turbogat (dit itt tot de 30d motor die veel nukkiger is) en vesneld als aan een elastiek in alle rust.

Ik zal de mijne dan ook zeker niet gaan chippen. 286 pk en 600 nm is gewoon meer dan genoeg.

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Bericht door M@rcel » 02 apr 2008, 19:29

Eens,

met een standaard 535d kom je amper snellere auto's tegen, wagen loopt als een tierelier. En mocht je een snellere auto treffen...lekker belangrijk.

635d lijkt me ook een heerlijke combi

Gebruikersavatar
Ravin ///M
Berichten: 3002
Lid geworden op: 23 feb 2007, 16:50
Locatie: Dieselduvel

Bericht door Ravin ///M » 02 apr 2008, 23:36

Niet mee eens, chippen gaat niet alleen maar om snelheid. Een gechipte (goed gechipte) 535d wordt lichtvoetiger, trekt rustiger vanuit de lage toeren en lijkt vrijer te 'ademen'. Niet dat de standaard auto zo asthmatisch is, maar na het chippen lijkt het alsof hij niet meer door een rietje maar door een pvc-buis mag ademen. Beide prima, laatste net ff sneller.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Bing [Bot], JdvPolo, Wimo en 31 gasten