535d, waar op letten? Do's and dont's?
-
535d, waar op letten? Do's and dont's?
Zoals titel beschrijft:
Zijn er eigenlijk problemen met 535d's? Hoe lang gaan de motoren mee? Turbo's? Bak etc?
Zijn er eigenlijk problemen met 535d's? Hoe lang gaan de motoren mee? Turbo's? Bak etc?
- Ravin ///M
-
Ik gebruikte de auto heel intensief (lees: altijd volgas) maar kreeg bij 90k km wel echt gevoel dat het flink aan het slijten was!! In m'n voorgaande 330d's heb ik wel een kapotte bak gehad wegens teveel koppel.Ik denk dat een gechipte 535d met intensief gebruik het geen 150 k km uithoud.
daarom advies: hou hem standaard of belast een gechipte niet te zwaar!!
daarom advies: hou hem standaard of belast een gechipte niet te zwaar!!
-
Vorige week nog met een Spaanse 535d Touring gereden. Ook een gechipte..en het viel me op hoeveel lawaai die maakte bij stationair toerental. Ik vind mijn 525d al rumoerig tov een 530d/535d...maar dit was nog veel erger. Weet niet of dit toe te schrijven is aan het chippen?
Wel een kanon trouwens....begrijp nu pas waarom een 525d behelpen is 8)
Er was overigens al een draadje mbt aankoop e60 ergens op dit forum, ik zal even voor je zoeken.
Wel een kanon trouwens....begrijp nu pas waarom een 525d behelpen is 8)
Er was overigens al een draadje mbt aankoop e60 ergens op dit forum, ik zal even voor je zoeken.
-
-
- Dennis Cavallino
@Marcel: De 525d's waar ik in reed waren vooral bij koude motor als je rustig optrekt (beetje uphill de snelweg op) erg lawaaiig in tegenstelling tot de 530d's. 535d heb ik alleen maar volle polle mee gereden, dus dat geluidsverschil bij lage snelheden en koude motor weet ik niet. Maar mij viel op dat hoe harder je reed met alle 5 serie diesels, dat ze steeds stiller werden. Volgas op de Ring, was motorisch in volle rust, de overige geluiden (en Mozart
) overheersten.

-
- Leen
als je een 535d gaat chippen heb je gewoon de verkeerde auto gekocht .
auto is gewoon snel zat , een "sportwagen" wordt het nooit.
vorig jaar mijn pa z'n 535d verkocht met 120k km nooit geen problemen mee gehad.
met mijn 335d had ik bij 900 km wel problemen met de bak maar dat moet exemplarisch geweest zijn. nu staat er 10Kkm op ,en het is zonder meer de fijnste kmverslinder die ik tot nu toe gehad heb.
De 35d motor rijdt als een atmosferische motor zonder "merkbaar" turbogat (dit itt tot de 30d motor die veel nukkiger is) en vesneld als aan een elastiek in alle rust.
Ik zal de mijne dan ook zeker niet gaan chippen. 286 pk en 600 nm is gewoon meer dan genoeg.
auto is gewoon snel zat , een "sportwagen" wordt het nooit.
vorig jaar mijn pa z'n 535d verkocht met 120k km nooit geen problemen mee gehad.
met mijn 335d had ik bij 900 km wel problemen met de bak maar dat moet exemplarisch geweest zijn. nu staat er 10Kkm op ,en het is zonder meer de fijnste kmverslinder die ik tot nu toe gehad heb.
De 35d motor rijdt als een atmosferische motor zonder "merkbaar" turbogat (dit itt tot de 30d motor die veel nukkiger is) en vesneld als aan een elastiek in alle rust.
Ik zal de mijne dan ook zeker niet gaan chippen. 286 pk en 600 nm is gewoon meer dan genoeg.
- Ravin ///M
Niet mee eens, chippen gaat niet alleen maar om snelheid. Een gechipte (goed gechipte) 535d wordt lichtvoetiger, trekt rustiger vanuit de lage toeren en lijkt vrijer te 'ademen'. Niet dat de standaard auto zo asthmatisch is, maar na het chippen lijkt het alsof hij niet meer door een rietje maar door een pvc-buis mag ademen. Beide prima, laatste net ff sneller.