Stinger DSI
- Sjoerd
Stinger DSI
Ik ben jarenlang met een Stinger Ventura gereden, helaas vorige zomer afgepakt. Heb sindsdien in 40.000 km 3 boetes gehad, totaal euro-tje of 150.
Zit nu weer sterk te twijfelen om een Stinger DSI te bestellen. Waarom twijfelen? Aan de ene kant vind ik het 10 keer relaxder rijden, echter aan de andere kant als ik zie hoe vaak ik de graaiers tegenkom (en dat ik het (te) laat door heb) is echt weinig te noemen. Gaat toch om 1700 pleuro´s....
Wat zouden jullie doen, gesteld dat je het budget ervoor over hebt?
Zit nu weer sterk te twijfelen om een Stinger DSI te bestellen. Waarom twijfelen? Aan de ene kant vind ik het 10 keer relaxder rijden, echter aan de andere kant als ik zie hoe vaak ik de graaiers tegenkom (en dat ik het (te) laat door heb) is echt weinig te noemen. Gaat toch om 1700 pleuro´s....
Wat zouden jullie doen, gesteld dat je het budget ervoor over hebt?
- RVV
Nee, wat ik nog weet van mijn stinger tijdperk is dat ik juist laconieker ging rijden omdat ik teveel op de techniek vertrouwde. Ik waande me te veilig waardoor ik toch af en toe een bekeuring kreeg. Nu zal de ÐSI een super stuk techniek zijn, maar ik vind de wissel werking tussen het vertrouwen op de techniek en mijn eigen waarneming/inschatting te vermoeiend.
- Jan Visser
-
1700 euro is het met mijn rijstijl zeker niet waard. Ik zit qua snelheid op de snelwegen meestal zo'n 20 a 30 km/u boven het toegestane.
Dat is een snelheid waarmee je nog zonder braketests een flits kan voorkomen...
Ik vind het overigens opvallend dat er altijd veel geklaagd wordt over die boetes voor minimale snelheidsoverschrijdingen. Je hoort ze dan zeggen....afgelopen maanden alweer 3 van die kloteboetes binnen gekregen.
Het is nu zelfs zo....dat de overheid deze boetes omlaag heeft gebracht, maar daar tegeover stelt, dat boetes voor hogere snelheidsoverschrijdingen fors duurder gaan uitvallen.
Echt een maatregel van niets. Ik vind juist...dat chauffeurs die het presteren om regelmatig een boete te krijgen voor een paar km's te hard...juist veel harder aangepakt dienen te worden.
Ze bewijzen toch zelf hiermee wat voor nonchalante rijstijl ze er op na houden? Dit zijn mijn inziens juist de brokkenpiloten en slaapkoppen van onze wegen.
Dat is een snelheid waarmee je nog zonder braketests een flits kan voorkomen...
Ik vind het overigens opvallend dat er altijd veel geklaagd wordt over die boetes voor minimale snelheidsoverschrijdingen. Je hoort ze dan zeggen....afgelopen maanden alweer 3 van die kloteboetes binnen gekregen.
Het is nu zelfs zo....dat de overheid deze boetes omlaag heeft gebracht, maar daar tegeover stelt, dat boetes voor hogere snelheidsoverschrijdingen fors duurder gaan uitvallen.
Echt een maatregel van niets. Ik vind juist...dat chauffeurs die het presteren om regelmatig een boete te krijgen voor een paar km's te hard...juist veel harder aangepakt dienen te worden.
Ze bewijzen toch zelf hiermee wat voor nonchalante rijstijl ze er op na houden? Dit zijn mijn inziens juist de brokkenpiloten en slaapkoppen van onze wegen.
- RVV
Ikzelf rij ook weinig snelweg kilometers door het land. Meestal raadpleeg ik even flitservice en zie dan de controles. Afgelopen jaar 2005 heb ik slechts 1 bekeuring van 70 euro gehad, en ik rij altijd te hard, soms een beetje te hard, maar ook regelmatig "rijbewijs kwijt" te hard. Calculeer wel heel goed in waar het kan en waar niet. Ondertussen weet ik zo'n beetje waar alle laserende struikrovers staan op de route naar mijn werk. En rij op die punten altijd erg netjes (lees ik hou me aan de snelheid)
Zou ik 60000 snelweg kilomters per jaar kris kras door het land rijden dan overwoog ik wel zo'n DSI. Nu zie ik het meer als een speeltje, leuk maar niet nodig in mijn situatie.

Zou ik 60000 snelweg kilomters per jaar kris kras door het land rijden dan overwoog ik wel zo'n DSI. Nu zie ik het meer als een speeltje, leuk maar niet nodig in mijn situatie.
- Dennis Cavallino
-
Ditzelfde geld voor mij. Flitsservice in de gaten houden en op de bekende flitslocaties inhouden. Af en toe krijg ik wel eens een boete (3 per jaar), toevallig twee maanden terug wel een wat hogere gehad, maar wet mulder boetes vind ik nog niet zo'n ramp.Rico v Velzen schreef:Ikzelf rij ook weinig snelweg kilometers door het land. Meestal raadpleeg ik even flitservice en zie dan de controles. Afgelopen jaar 2005 heb ik slechts 1 bekeuring van 70 euro gehad, en ik rij altijd te hard, soms een beetje te hard, maar ook regelmatig "rijbewijs kwijt" te hard. Calculeer wel heel goed in waar het kan en waar niet. Ondertussen weet ik zo'n beetje waar alle laserende struikrovers staan op de route naar mijn werk. En rij op die punten altijd erg netjes (lees ik hou me aan de snelheid)![]()
En ja, ook op mijn manier zal het vroeg of laat foutgaan

Vind die DSI heel leuk maar echt overpriced... 1700 euro gaat nergens meer over.
- RVV
Het probleem voor mij is waar vetrouw je het meeste op ? op de apparartuur of op je iegen waarnemingen/intuitie ? Neem nou dit voorbeeld http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=961
Een DSI had me er niet uit gered en ikzelf had dan teveel op het DSI systeem vertrouwd en minder naar mezelf geluisterd.
En wat pas echt stom is, tenminste wat je een echt stom gevoel geeft is dat je toch een dikke boete moet incaseren mat zo'n systeem aan boord. Dat heb ik regelmatig mee gemaakt in mijn stinger periode.
Een DSI had me er niet uit gered en ikzelf had dan teveel op het DSI systeem vertrouwd en minder naar mezelf geluisterd.
En wat pas echt stom is, tenminste wat je een echt stom gevoel geeft is dat je toch een dikke boete moet incaseren mat zo'n systeem aan boord. Dat heb ik regelmatig mee gemaakt in mijn stinger periode.