Invoering fijnstoftaks gaat door
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
108 Teletekst ma 31 mrt
` De invoering van de fijnstoftaks gaat
morgen door.De voorzieningenrechter
heeft de eis van de RAI en de Bovag
afgewezen om de nieuwe belasting
ongeldig te verklaren.
De fijnstoftaks gaat verder dan de
Europese regels en leidt ertoe dat de
aanschafprijs van nieuwe,vervuilende
auto's sterk stijgt.Dat geldt vooral
voor zware dieselauto's.
In extreme gevallen gaat de prijs van
diesels met 11.100 euro omhoog.Deze
prijsverhoging geldt voor SUV's en
minivans die zwaarder zijn dan 2000 kg
en een uitstoot hebben van 60 microgram
fijnstof per kilometer.
` De invoering van de fijnstoftaks gaat
morgen door.De voorzieningenrechter
heeft de eis van de RAI en de Bovag
afgewezen om de nieuwe belasting
ongeldig te verklaren.
De fijnstoftaks gaat verder dan de
Europese regels en leidt ertoe dat de
aanschafprijs van nieuwe,vervuilende
auto's sterk stijgt.Dat geldt vooral
voor zware dieselauto's.
In extreme gevallen gaat de prijs van
diesels met 11.100 euro omhoog.Deze
prijsverhoging geldt voor SUV's en
minivans die zwaarder zijn dan 2000 kg
en een uitstoot hebben van 60 microgram
fijnstof per kilometer.
- wjn
- Downforce Dennis
- Dennis Cavallino
- Downforce Dennis
Wetsvoorstel ligt al klaar:luco hornsveld schreef:Binnenkort verwacht: De ademtaxDennis Schroyen schreef:Hahahahaha wtf...
Sorry jongens maar jullie land is echt TE absurt.
BPM, slurptax, fijnstoftax...
what's next? schijttax, nöktax, voordeurtax, pet-op-tax...
zulke grapjes hier in BE en trust me, ik trap het hier af...
Je vrouw/vriendin bevalt, ja hoor omlaag met die broek... De werptax!
- Michel P
- Roman
Echt onzinnig allemaal.
Iedereen windt zich op over een film want niet zo bijzonder is, er zijn zelfs verschillende dvd's uitgebracht die nog veel feller op de Islam inhakken maar goed.
En hier hoor ik niets van, niemand de straat op. Geen enkele parlementarier die een keer tekeergaat hierover nee helemaal niets.
Moet je ermee
Iedereen windt zich op over een film want niet zo bijzonder is, er zijn zelfs verschillende dvd's uitgebracht die nog veel feller op de Islam inhakken maar goed.
En hier hoor ik niets van, niemand de straat op. Geen enkele parlementarier die een keer tekeergaat hierover nee helemaal niets.
Moet je ermee

- Downforce Dennis
Bort schreef:Inderdaad, te absurd
Dit moet toch jullie aller-aller-aller-aller-slechtste kabinet ooit zijn zeker?
Kan gewoon niet anders...
Bah, ik walg daar echt van en ik woon niet eens in Nederland
Klopt Bort/Bart,
Maar ik kijk al schoorvoetend toe op onze volgende regering. Die oncompetente scrotumlikker van een Leterme heeft de onaangename eigenschap om niet echt een autoliefhebber te zijn(understatement van het jaar). De jaarlijkse taksen zijn dit jaar weer wat gestegen, en op korte tot middellange termijn verwacht ik ook in BE heffingen op sport- of zwaarder gemotoriseerde wagens. Ze willen de koopkracht verhogen door BTW op luxegoederen te verlagen naar Nederlandse cijfers (19%) en de levensnoodzakelijke goederen (5%BTW) uit te breiden. Maar trust me, die overbetaalde geldgieren zoeken wel iets om dat gat in de begroting op te vullen. De gemakkelijkste en lucratiefste oplossing is natuurlijk de automobilist.
Zolang die penissen in maatpak met A8'en e.d. blijven rijden, ga ik eeeeeeeeecht niet priussen hoor!
- duifjes.com
-
- GTRene
ja maar te veel macht door de bedrijven....die leggen zo NL op hun gat helemaal geen aanleveringen meer, dus die durven ze niet hard aan te pakken, en dat hoeft voor mij ook niet, maar verstrek ze dan wel gratis middelen om die uitstoot ook daar te beperken...Tom schreef:Hoe zit het met vrachtwagens? Lijkt mij dat juist daar de vervuiling zit?

-
Wat ben ik blij dat ik een rood-witte nummerplaat heb. Fijnstoftax, wat een fucking farce. Ik denk dat dat linksstemmende tuig zich flink achter de oren krabt.
overigens had ik laatst samen met een kameraad uitgerekend wat je op jaarbasis aan belastingen kwijt bent gemiddeld gezien op al je aankopen en inkomsten. De berekening zal ik hier maar niet plaatsen want de tranen springen dan echt in de broek.
Over welvaart gesproken. 40 jaar werken en dan net je huisje vrij hebben en met veel geluk ook nog een auto prive rijden, is dat nu welvaart? Ik begin me die vraag steeds vaker te stellen.
overigens had ik laatst samen met een kameraad uitgerekend wat je op jaarbasis aan belastingen kwijt bent gemiddeld gezien op al je aankopen en inkomsten. De berekening zal ik hier maar niet plaatsen want de tranen springen dan echt in de broek.
Over welvaart gesproken. 40 jaar werken en dan net je huisje vrij hebben en met veel geluk ook nog een auto prive rijden, is dat nu welvaart? Ik begin me die vraag steeds vaker te stellen.
- Jelmer850i
Met een roetfilter niet?Michel Pol schreef:Diesel moet zo zwaar belast worden dat het pas bij 60+k rendabel gaat worden het te rijden, zo ben je van het gros van de dieselauto's en dus fijnstof af.
De uitstoot van fijnstof is gewoon smerig, rij maar eens achter zo'n dieselhok aan.
Michel
Sorry hoor maar dit is wel weer erg belachelijk en gaat in mijn ogen te veels te ver. Je betaalt immers al tax op de benzine! Maak dan de diesel iets duurder..
Eerst die slurptax al en gelijk ook nog maar eens de fijnstoptax erachteraan.. bijna maand op maand...
- Hendrik Kinderman