Drugsrunners....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
M@rcel

Drugsrunners....

Bericht door M@rcel » 27 mar 2008, 17:30

Hoe lang laten we ons nu voor de gek houden door dat gespuis....

http://www.youtube.com/watch?v=lQY3cDKv ... re=related
Kentekencontrole wapen tegen drugsrunners
MAASTRICHT - De politie wil door automatische kentekencontrole op de A2 meer zicht krijgen op de bewegingen van vierhonderd Marokkaanse drugsrunners in Maastricht. Korpsbeheerder Gerd Leers van de politie Limburg Zuid praat hierover met het ministerie van Justitie, bevestigde een woordvoerder van de gemeente Maastricht donderdag een bericht hierover in de Limburgse kranten.

Via de nummerplaatherkenning worden de gegevens van de auto's samen met een groot aantal andere gegevens opgeslagen in een groot bestand. Dat is nodig nu het aantal in theehuizen in de Randstad geworven drugsrunners in een jaar tijd steeg van enkele tientallen tot ongeveer vierhonderd, aldus de politie. Die rijden bij herhaling buitenlandse auto's van de snelweg om de inzittenden te dwingen drugs te kopen.

De Marokkaanse maffia wordt volgens Leers steeds beter georganiseerd. Volgens de politie verhardt de handel en wordt er in een soort ploegendienst gewerkt om de pakkans te verkleinen. Volgens een woordvoerder worden groepjes drugsrunners beurtelings vanuit de Randstad naar het zuiden gestuurd om omzet te halen.

De runners maken, zo zegt de politie, vaak gebruik van snelle lease-auto's, waarmee ze hoge snelheden behalen op de A2 tussen de Belgische grens en Maastricht, en rijden ze auto's met bij voorkeur Belgische of Franse kentekens klem. De runners zouden zich uiterst agressief gedragen als inzittenden weigeren drugs te kopen.

Een woordvoerder van de politie zei dat de politie volgende week een pakket maatregelen bekendmaakt om de drugsrunners een halt toe te roepen. De zogenoemde ANPR, een afkorting die staat voor Automatic Number Plate Recognition, is een van die maatregelen. De ANPR is komen overwaaien uit Engeland, waar het ontwikkeld werd tegen terroristen.

Zie hoe de politie een drugsrunner met hoge snelheid achtervolgt

Knot

Bericht door Knot » 27 mar 2008, 19:09

400 8)

Casper

Bericht door Casper » 27 mar 2008, 20:09

Ik heb dat hele drugsrunner-gebeuren nooit helemaal begrepen. Je laat je toch niet door een Golfje van de snelweg rijden?? :?
En als het ze dan zou lukken, en iemand met een grote bek gaat zeggen dat ik drugs moet kopen, heeftie denk ik wel een probleem met mij en m'n inzittenden...

stefan740

Bericht door stefan740 » 27 mar 2008, 20:14

1km voor de grens pas de belgen inlichten?

Tijd voor wat amerikaanse maatregelen wat mij betreft :roll:

zegmaarboris

Bericht door zegmaarboris » 27 mar 2008, 22:37

Casper schreef:Ik heb dat hele drugsrunner-gebeuren nooit helemaal begrepen. Je laat je toch niet door een Golfje van de snelweg rijden?? :?
En als het ze dan zou lukken, en iemand met een grote bek gaat zeggen dat ik drugs moet kopen, heeftie denk ik wel een probleem met mij en m'n inzittenden...
Ik rijdt vaak E19/A16 waar ook veel drugsrunners rondrijden en heb ze dus ook al vaak 'aan het werk' mogen zien. Tegenwoordig rijden ze niet meer in Golfjes maar meestal in BMW 3-series, maar ook wat oudere 5 series en Mercedes heb ik gezien. De tactiek is heel heftig, ze torpederen zo ongeveer die franse toeristen die in een 206 of Clio richting Nederland gaan. Ik ben er nu redelijk op berekend maar schrik me echt elke keer weer het apelazarus als ik het zie gebeuren.

Ik vind het altijd wel spannend, dus als ze me inhalen check ik altijd wel een beetje wat voor volk het is. Ze zitten nooit alleen in de auto - tegenwoordig vaak zelfs met 3 man en is er altijd wel een tweede auto in het kielzog. Dat ze van die paar tieners die geen cent te makken hebben de auto, brandstof en 3-6 keer 'salaris' kunnen bekostigen verbaasd me altijd weer. Maar goed, ze kijken dan er altijd ook nog bij alsof ze zelf de halve handelsvoorraad naar binnen hebben gewerkt en lijken me niet de types die enkel mondeling hun wilskracht tonen; ik gok dat 100% bewapend is van die mannen.

Kortom, ik wens je veel succes tegen die mafkezen met je eerste confrontatie.

Casper

Bericht door Casper » 27 mar 2008, 23:06

Die gasten bestelen die touristen dus gewoon? En als aardigheidje laten ze een envelopje met coke achter ofzo? Kunnen ze beter die drugs achterwege laten en die touristen gewoon overvallen...Of begrijp ik het nou verkeerd?

Overigens knappe jongen die mij klem kan rijden, dat zou echt niet zonder schade gaan...

Karel

Bericht door Karel » 28 mar 2008, 10:41

De runners maken, zo zegt de politie, vaak gebruik van snelle lease-auto's, waarmee ze hoge snelheden behalen op de A2 tussen de Belgische grens en Maastricht, en rijden ze auto's met bij voorkeur Belgische of Franse kentekens klem. De runners zouden zich uiterst agressief gedragen als inzittenden weigeren drugs te kopen.
Nu heb ik dus al serieus zin om in de straat sub te stappen en daar te gaan touren...es zien of ze me kunnen inhalen :lol:

Verder is dit natuurlijk wel het ideale excuus om +200 aan te tikken vanaf nu op de nederlandse wegen....tja...
reed net rustig en komt zo'n drugsrunner naast me...zwaait ie met een pistool meneer de politieagent, dacht...mmm rij maar snel weg 8)

serieus: vind het wel weer Europese achterlijke mentaliteit dat ze met nummerplaatherkenning dit willen oplossen...alsof die gasten wakker liggen van een pvtje meer of minder in hun bus...als het pv'tje al in hun bus terechtkomt en niet in dat van de rechtmatige eigenaar van de nummerplaat.

Ja, de politie weet donders goed wie en wat en waar het gebeurd...maar er iets aan doen???
Eenvoudig toch... gewoon opwachten, oppakken en deporteren of snelrecht en hoppa...in de gevangenis samen met hele hoge boetes, en de zaak waarvan ze vertrokken gaat onmiddellijk dicht!
mmmm hier stijgt mijn bloeddruk toch weer van hoor....

Nederland lijkt al even hard te gaan met domme politie oplossing als België en het zal vast wel de politie zelf niet zijn maar die oetl**** die de beslissingen nemen en denken dat ze goed bezig zijn.

RVV

Bericht door RVV » 28 mar 2008, 10:45

Snelweg afzetten ?

Karel

Bericht door Karel » 28 mar 2008, 10:47

ik zie net dat filmpje en ze laten die gewoon gaan omdat ze België binnenrijden????????????????????????????????????

WTF is er aan de hand hier in Europa?????????
Als ik tegen +200 door Nederland cruise....denk je dat ze me dan ook gewoon laten gaan?

Hoe hard zullen die jongens nu niet zitten lachen in de auto?
Dit is echt te gek voor woorden in 2008!

Bel met de Belgische politie, zet die autostrade wat verder gewoon af en hoppa...
fluister: politie, wapens neerleggen of we schieten....en open vuur

Luco

Bericht door Luco » 28 mar 2008, 10:52

Het grootste gevaar is inderdaad dat ze bewapend zullen zijn.
Ik wil de eerste wel tegenkomen die met een bmw 3 serie een Patrol klem rijdt op de snelweg.

Ik zeg met 160 eroverheen rossen :D :D :D :D :D

Tom

Bericht door Tom » 28 mar 2008, 11:21

Ik snap nog steeds niet helemaal wat ze nu precies doen :oops:

RVV

Bericht door RVV » 28 mar 2008, 11:27

Tom schreef:Ik snap nog steeds niet helemaal wat ze nu precies doen :oops:
Ah da's dan precies een baantje voor jou :wink:

Paul

Bericht door Paul » 28 mar 2008, 12:44

Laat maar komen die gevallen met 3 x marokkaan erin... word tijd dat je daar s met een peletonnetje mariniers huishoud, of met een paar man op pad gaat... en die lui eens even laten zien wie hier de baas zijn...

Ben het weekend vrij.. dus zeg het maar...

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 28 mar 2008, 13:27

Wordt in NL tijd voor de nekschot procedure!

GTRene

Bericht door GTRene » 28 mar 2008, 13:28

you got my go 8)

Karel

Bericht door Karel » 28 mar 2008, 13:34

Mij maakt het niet uit welke nationaliteiten het zijn maar als je al op deze manier tewerk gaat en de politie laat je dan nog eens doen ook?
:roll:

Macboy

Bericht door Macboy » 28 mar 2008, 16:45

Viel mij ook al tegen. Heb paar beelden gezien waar de politie best goed werk doet hoor. Het is niet dat ze het niet kunnen.

Wat het wel is weet ik niet.

Oppakken, auto in beslag en achter het gevang. Heel moeilijk is dat niet. Daar zullen alle partijen bij gebaat zijn.

Auto ook nooit meer terug. Uiteindelijk werkt dit systeem feilloos.

1x 1 maand zitten en auto in beslag.
2x 6 maand zitten.
3x 3 jaar zitten.

Opgelost. Soms is het allemaal zo makkelijk ...

GTRene

Bericht door GTRene » 28 mar 2008, 16:51

lease auto's gebruiken ze vaak las ik ergens? dus dat gaat dan weer niet op, maar dat dat soort lui direckt verbannen moeten worden is duidelijk, die maken van NL nog meer een zooi...een vrij land, Ali B(aba) en de 40 drugsrunners :lol: :lol:

slickrick

Bericht door slickrick » 29 mar 2008, 18:21

verschikkelijk. maar ik vind het ook lastig dat ik elke wordt benadert door een of andere belg met de vraag naar mississippi

HSR

Bericht door HSR » 29 mar 2008, 18:34

slickrick schreef:verschikkelijk. maar ik vind het ook lastig dat ik elke wordt benadert door een of andere belg met de vraag naar mississippi
:?: :roll: :?:

Miesjel
Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4

Bericht door Miesjel » 29 mar 2008, 18:39

Mississippi is dé coffeeshop in Maastricht..waarschijnlijk wel de meest bekende van Limburg..of in ieder geval het Zuiden.
Ik woon +/- 30km van Maastricht en zelfs hier word ik nog vaker benaderd door buitenlanders die de weg vragen naar Maastricht lol.

M@rcel

Bericht door M@rcel » 29 mar 2008, 22:41

Ik vind Paul nog de beste oplossing hebben...zullen we eens een Peugeotje net over de grens gaan huren? Kofferbak dan wel vol met honkbalknuppels..

Fernando

Bericht door Fernando » 12 mei 2008, 20:43

Verkeersdoden vermoedelijk drugskoeriers

De drie in Maastricht verongelukte jongemannen zijn mogelijk drugskoeriers geweest. Geen van hen had identiteitspapieren bij zich, en daarom kost het de politie grote moeite hun identiteit te achterhalen. De vierde man, 21 jaar, ligt ernstig gewond in het ziekenhuis en was gisteren nog niet aanspreekbaar.

De vier mannen reden zaterdagochtend vroeg op het deel van de autoweg A2 dat dwars door Maastricht gaat, met grote snelheid tegen een betonnen muur, nadat ze daarvoor waarschijnlijk met een band de stoeprand hadden geraakt. Drie inzittenden waren op slag dood. Volgens meerdere getuigen zou er een tweede auto in het spel zijn geweest. Het feit dat ze zo hard reden, geen papieren bij zich hadden en omdat er bij de plaats van het ongeluk later op de dag een papier met een Arabische tekst lag, bevestigen de vermoedens dat het om drugsrunners gaat. Maastricht wordt al jaren geteisterd door honderden, veelal allochtone drugsrunners, die zeer agressief rijden.

Vaak hebben ze geen papieren bij zich om eventueel politieonderzoek te bemoeilijken. Een groot deel komt uit de Randstad en maakt Maastricht in het weekend onveilig als ze proberen hun drugs te slijten aan vooral Belgische en Franse drugstoeristen. Daarbij gebeuren vaker ernstige ongelukken. Het lichaam van de chauffeur is overgebracht naar het Nederlands Forensisch Instituut, waar onder meer wordt gekeken of hij onder invloed was van alcohol en drugs. Ook het autowrak helpt de politie vooralsnog niet veel verder bij de identificatie van de doden. Waarom wil de politie niet zeggen, maar drugsrunners leasen en huren vaak auto's op een andere naam.

bron:telegraaf
ik kan er geen traan om laten.... :roll:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 12 mei 2008, 21:47

Camera's <per ongeluk> uitzetten, golf een tikkie geven en daarna net zo lang over ze heenrijden tot ze 't lekker vinden.

Heb 1 keer te maken gehad met van dit soort gastjes die de BMW 7 serie wilden kapen waar ik in reed, maar dan ben je blij met alle oefeningen die je hebt gehad.

Nu heb ik vooral te maken met dezelfde lui, die via via appartementen huren en plantages runnen.

Verhalen van medebewoners die bang zijn voor hun leven en liever niet teveel aan de grote klok hangen wat ze zoal zien (ik verwijs ze daarom door naar meldpunt Anoniem).

Maar gewoon aan de deur drugs verkopen en als iemand dan niet wil kopen, zetten ze gewoon een pistool tegen diens kop. Mensenlevens zijn niets waard voor ze. Maar ja, je kan er bijna geen reet tegen doen, lang leve de jurispudentie en de politie die daarom niet zo 1, 2, 3 meer een proces verbaal opstelt. Echt achterlijk. Dit zijn praktijken die niet in een westers land thuis horen imho. De overheid kan dit soort 3e wereldland praktijken niet aan, laat staan dat ze de '1e' wereldproblemen aan kan.

RutgerK

Bericht door RutgerK » 12 mei 2008, 22:20

Tom schreef:Ik snap nog steeds niet helemaal wat ze nu precies doen :oops:
Feitelijk is het een soort gijzeling. Een auto wordt net zo lang lastig gevallen totdat er een moment is dat de 'toeristen'ergens stil komen te staan. Op dat moment stap er een runner uit die je min of meer gebied achter hen aan te rijden naar een locatie waar drugs gekocht kunnen worden. Volgens mij heeft nee zeggen weinig zin om van ze af te komen.

Plaats reactie