Vodafone ellende

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Vodafone ellende

Bericht door Robin » 23 mar 2008, 12:35

Ik ben al jaren Vodafone abonnee. Maand geleden tijd voor een nieuw toestel ivm nieuw abonnement. Kon hier verderop, maar werd gebeld door Vodafone. Dus ik met m'n stomme kop het telefonisch regelen met Vodafone. Iets ander abonnement dan ik had en internet op de gsm compleet erbij. En een gratis nieuw telefoontje. Een andere dame regelde het verder telefonisch. Waren dus al 2 verschillende dames om mij 'te helpen', daar ging 't al fout achteraf. Ik ontvang dus een kleine 2 weken geleden het telefoontje. So far so good.
Vorige week maandag 17-3 ontving ik 'n factuur van Vodafone van datzelfde GRATIS telefoontje, 280,- euro. Die dan automatisch wordt afgeschreven van mijn rekening...(I know)
Ik bellen met verschillende afdelingen die clichematig gewoon niks van elkaar weten, kastje naar de muur.
Uiteindelijk bleek dat de fout lag tussen de 2 verkoopdames en ze zouden het oplossen door die factuur op 0 te zetten. Ik voor de zekerheid nog met een chef van de verkoop gebeld, ja storneren kan maar blablabla, komt goed meneer we storten die 280 nadat het is afgeschreven gewoon terug.
OK, ik naar de bank, vragen over stornering, juffrouw zegt dat ie nog niet binnen is en ze kan niks doen, met mijn stomme kop in de drukte van de Paasdagen en wel wat anders aan m'n hoofd kom ik er nét via telebankieren af dat die 280 van mijn rekening gewoon is afgeschreven en niet teruggestort, d.d. 18-3(dinsdag jl)

Wat te doen. Overmorgen bellen(natuurlijk) en naar de bank?

Stéphane

Bericht door Stéphane » 23 mar 2008, 12:43

Lijkt me wel, Robin. Dit is trouwens 1 van de redenen waarom ik automatisch afschrijven zo min mogelijk laat doen.

Ook een keertje gehad met Eneco die vonden dat ze €2600 moesten gaan afschrijven als nabetaling extra achteraf. Rechtsbijstand ingeschakeld en uiteindelijk bleek het €350 te moeten zijn :roll:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 23 mar 2008, 12:45

Eerst storneren, daarna Vodafone bellen en het verhaal voorleggen. Over het algemeen gaan bedrijven met klachten pas serieus te werk als ze geen geld meer krijgen. Das je enige drukmiddel dan ook.

Joy

Bericht door Joy » 23 mar 2008, 12:46

Ah jij ook al.

Bij mij loopt het abonnement van mijn zusje via mijn rekening. Ze kreeg een telefoontje. Wij willen u dit aanbod doen blabla, welke phone lijkt je wat, is gratis. Dus zusje wat uitgezocht en teruggebeld. Was een betere deal dan in de winkel.
Krijg ik ineens een factuur thuis van 480 euro :shock:
Zusje bellen, ja dat klopt idd niet. Gaan we in orde maken. Wat denk je, 480 euro van mijn bankrekening af...

We hebben er denk ik 1,5 maand op moeten wachten totdat het geld terug was gestort. Diverse keren moeten bellen. Ze kunnen ook niet eerder terugstorten dan eind van de maand, zo een slap verhaal kreeg ik te horen.

Het is volgens mij een smerig trucje om je geld afhandig te maken danwel tijdelijk rente van te trekken. Als dit bij veel mensen gebeurd heeft Vodafone een aardig bedragje extra op de rekening.

Robin

Bericht door Robin » 23 mar 2008, 12:53

Zijn dus gewoon ratten... Ik belde zonet met een gast van de technische dienst die redelijk geirriteerd reageerde op mijn vraag waar ik mij moest vervoegen. Ik bleef rustig, maar mensen die me kennen had ik hem zo'n klap voor z'n bek gegeven dat ie voor z'n leven niet meer kon eten. Serieus. Ik was intern kokend. :evil:

Robin

Bericht door Robin » 23 mar 2008, 12:58

Hoedanook, ik wacht geen 1,5 maand, ben je gek, ik heb verschillende wegen die naar Rome leiden, schuin tegenover hier zit 'n Vodafone winkel. Die gasten zal 't bezuren als het lang gaat duren. En dan kan iemand wel zeggen dat zij niet de schuld hebben. Ik ook niet.Punt.Het is en blijft MIJN geld.Geen discussie. Zeiden ze zelf ook al bij Vodafone.

What goes around comes around. Makkelijk zat. Wie maar mijn aanspreekpunt is, is aan de beurt in deze. Werkt in mijn eigen bedrijf ook zo. Gelijke monnikken gelijke kappen. Ik wel 't gezeur van bepaalde klanten aanhoren moeten en zeker lief/netjes doen tegen die lui?Kom nou.
Ik heb wel naar 8 verschillende afdelingen gebeld ben al naar de bank geweest, was toen al redelijk over de zeik. Ik ben er klaar mee.

DDX

Bericht door DDX » 23 mar 2008, 13:25

kan je niet via telebankieren storneren ?
(kan bij de postbank iig wel)

Robin

Bericht door Robin » 23 mar 2008, 13:54

DDX schreef:kan je niet via telebankieren storneren ?
(kan bij de postbank iig wel)
Telebankieren ligt er hier uit op t moment. Zal kijken.
1 keer googlen en deze 2 links zeggen mij genoeg.

http://vastelastenbond.blogs.com/vastel ... _voda.html

http://webwereld.nl/articles/47773/

Tja, ik ben al geen fan van de overheid(belastingdienst/gemeente etc), en banken zijn mijn vrienden ook niet, maar daar komen nu telecombedrijven bij. :twisted:

HSR

Bericht door HSR » 23 mar 2008, 14:09

Essent, @home, vodaphone, de hele teringzooi is echt het grootste tuig dat er is. Moet je voorstellen, ik wil mijn @home televisie abo opzeggen. Ik moest dit opzeggen wegens een verhuizing, bekijk ik die formulieren en wat denk je? Ik moet verdomme een bewijs van een ambtenaar hebben waarmee ik kan aantonen dat ik uberhaupt verhuisd ben. Wat een schoftenstreek, denk ik dan. Uiteindelijk maar gewoon aangegeven dat het te duur was en toen kon het opeens wel makkelijk geregeld worden,

Idem voor Essent, krijg ik 2 jaar geleden opeens een heel gepikeerde mevrouw aan de telefoon, ik moest namelijk 5000 euro betalen voor mijn kookgas, water en licht abonnement. Ik zei haar dat dat dus teveel was gezien ik een 35m2 studio bewoonde. Nou, dat ging zij wel even uitzoeken en dan ook meteen dreigen met een deurwaarder. :roll:

Pure, pure machtsmisbruik want laten we eerlijk zijn, alsof het vodaphone een ruk uitmaakt dat je een incorrecte factuur krijgt van 500 eu, zij hebben de macht en uiteindelijk heb je als burger geen poot om op te staan.

Knot

Bericht door Knot » 23 mar 2008, 15:11

Ik heb ook telefonisch verlengs, gewoon lekker 22,50 simonly voor 13,50.. ja maar meneer u verbruikt juist veel meer de laaste tijd... ja.. en??? :)

Snipe

Bericht door Snipe » 25 mar 2008, 08:46

Tja, Vodafone..... Mijn ervaring is dat je foute facturen gewoon moet betalen, aangezien ze je anders afsluiten. Zoals sommige bedrijven 'beschermingsgeld' moeten betalen aan de mafia of zigeuners, zo moet je aan Vodafone soms ook wat extra betalen om niet te worden afgesloten.

Voorbeelden?
Ik had een telefoon besteld. Die was niet leverbaar, maar ik moest toch betalen.
Ik had niets besteld, kreeg toch iets opgestuurd en moest gewoon betalen.
Omdat ik niets besteld had en dus ook niet wilde betalen, werd ik afgesloten. Dat vond Vodafone zelf toch ook wel wat te gek worden, dus ik hoefde die maand dat ik was afgesloten niet te betalen en bovendien kreeg ik 3 maanden gratis abonnement.
Inmiddels wijzer geworden, had ik de automatische incasso eraf geklapt.
De maand die ik niet hoefde te betalen, omdat ik immers was afgesloten door het geklungel van Vodafone, moest ik toch betalen. Dat wilde ik niet, dus werd ik afgesloten.
En die 3 maanden gratis abonnement..... Tja, die staan ook gewoon op de factuur.

En eigenlijk moet ik dat niet betalen, maar ja.... ik moet ook bellen. Dus ik heb me er nu maar gewoon bij neergelegd dat ik met een zekere regelmaat wordt afgeperst door het misdaadsyndicaat Vodafone. Het is niet anders.

allen

Bericht door allen » 25 mar 2008, 09:10

Vodafone, tja...
Gebeld worden door een tante die beweerde dat ik veel te duur zou bellen met m'n sim only abo. Dat kan goedkoper!!!
Nu is die 35 euri in de maand niet veel, maar als het goedkoper kan, waarom niet, toch?
Eerste rekening 165 euri en de tweede was 269 euri :!: :shock: :shock: :shock:

Bellen dan maar. "Te druk, u wordt opgehangen" x 3 in een uur tijd. Vervolgens kreeg ik van de telefoniste een ander nummer. Overnieuw gelezen om te controleren en het klopte. Weer bellen. "U spreekt met de klantenservice van Wehkamp." :shock: :shock: :shock: :?
Dit zou geen goede dag meer worden voor me. Zoiets voel je aan je water.
Weer 2 nummers later kreeg ik een aardige dame die me wederom vertelde dat ik een ander nummer moest bellen. Nu ff niet! Half ontploft en toch wel geïrriteerd duidelijk gemaakt dat zij het maar direct ging oplossen omdat ik geen trek had in een telefoonnummer van de Wehkamp of Otto.
3 Uur later belde ze netjes terug dat ze een fout hadden gemaakt en dat m'n facturen gecrediteerd zou worden. Eind goed al goed. Of toch niet?
Gisteren kreeg ik namelijk een creditfactuur in de bus met 45 euri. Waar is de rest dan weer gebleven?! :cry:
Het wordt nu maar een brief schrijven en aangetekend versturen.

Compleet ontevreden? Nou dat eigenlijk ook weer niet. Ik ben al sinds de oertijd klant van Vodafone. Gek genoeg ben ik in het verleden altijd perfect geholpen door de zakelijke afdeling. Voorlopig houd ik het er op dat het een keertje fout is gegaan in de communicatie.

Kazimir

Bericht door Kazimir » 25 mar 2008, 11:09

Ik heb afgelopen November mijn Abbo verlengt (bij de zakelijke afdeling) door de toestelkeuze kan dat niet als normale particulier.

Het werd een Nokia E90 Communicator.. Veel problemen meegeweest zowel levering als kwaliteit van het toestel vanuit Nokia. :P

Vodafone heeft me netjes op de hoogte gesteld, en zelfs net voor uitlevering de kans gegeven om toch voor een HTC of iets dergelijks te kiezen. Gebruik nu denk zo'n 3 jaar met volle tevredenheid Vodafone.. werkelijk nog nooit iets fout gegaan, waar Vodafone iets aan kon doen. Zelfs problemen die Vodafone niet aan te rekenen zijn worden door de technische dienst altijd uitstekend opgelost. :D

Denk dat het ook een kwestie is van geluk en pech.. Heb hiervoor eerst Orange gehad daarna overgestapt op Telfrot! (advies van een vriend) dat was echt bagger! uiteindelijk de rechtsbijstand het contract laten ontbinden.... sinds dien liever meer betalen dan gezeik.. zo zie ik Vodafone..

Wel jammer als het echt misgaat. Dan zie je hoe log z'n Organisatie is/kan zijn. :(

Robin

Bericht door Robin » 25 mar 2008, 12:14

Kwam er vanochtend niet echtdoor, kort gesprek gehad, maar daarna te druk zoveel wachtenden voor u...tututuut. Ik bank bellen:Superservice:"Oh, alweer Vodafone, we storneren 'm wel meneer hoor, maakt u zich niet druk, neem een kop koffie, prettige dag"

Was ik blij mee. Straks met die hufters bellen(proberen) en het melden, 1 van hun zei vanochtend nog dat hij iets in 't scherm had gezien(positief voor mij)...Als ze me afsluiten zijn de rapen gaar. Radar/Consumentenbond/Alex Brenninkmeijer. IK bats erin wanneer dat gebeuren gaat.

RVV

Bericht door RVV » 25 mar 2008, 12:59

Mijn volwassen leven klant bij kpn en nog nooit gezeur gehad.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 25 mar 2008, 13:05

al 2 jaar klant Rico 8)

Robin

Bericht door Robin » 25 mar 2008, 13:05

LOL@Jacco. :lol:

Ik ben sinds 2002 of 2003 geloof ik Vodafone klant, ik was sinds 1996 KPN abonnee, nooit problemen mee gehad, maar Vodafone groot als ze is /werd in die tijd en internationaler dan KPN bladiebla deed mij een goed aanbod(althans de telefoonwinkel waar ik toen zaken deed) Nummerbehoud en nieuwe frisse GSM et voilá ik was Vodafone abonnee.

Wel eens vaker wat gezeik gehad, maar dit met hun nog nooit. UPC/Chello ben ik ook al langer bij. Die vallen MIJ dan weer reuze mee, met 1 keer per jaar een stukje gezeik ofzo. :lol:
Laatst gewijzigd door Robin op 25 mar 2008, 13:06, 1 keer totaal gewijzigd.

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 25 mar 2008, 13:06

Tering, zijn die lui overgegaan op SAP ofzo :shock: . Wahnsin.
hugo schreef: Idem voor Essent, krijg ik 2 jaar geleden opeens een heel gepikeerde mevrouw aan de telefoon, ik moest namelijk 5000 euro betalen voor mijn kookgas, water en licht abonnement. Ik zei haar dat dat dus teveel was gezien ik een 35m2 studio bewoonde. Nou, dat ging zij wel even uitzoeken en dan ook meteen dreigen met een deurwaarder. :roll:

Ik zou echt ploffen als ze al gepikeerd aan de telefoon gaan doen. 'Stuur maar langs die deurwaarder, maar als ie ook maar íets aanraakt :evil: '

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 25 mar 2008, 13:35

Heb sinds kort weer KPN daarvoor Vodafone jaartje of 6 1x wat gehad een professioneel briefje ernaar toe en opgelost wil je een voorbeeld pb me ff. dan mail ik je die brief.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 25 mar 2008, 14:40

Men zeurt ook een hoop op KPN maar ik ben daar altijd al klant qua telefonie geweest en dat bevalt me uitstekend, nooit geen gezeik. Laatst hadden ze me per ongeluk voor 2 jaar in de computer gezet met mijn mobiele abo (terwijl ik destijds voor 1 jaar had afgesloten) maar dit werd direct rechtgezet, erg netjes. Laatst ook een rekeningnummer laten wijzigen telefonisch (oh, u bent verhuisd: dan veranderen we dat gelijk ook even in het systeem). Heel keurig gewoon.

Shakes

Bericht door Shakes » 25 mar 2008, 14:43

Ben wel tevreden over vodafone. Mocht laatst bij verlening 18.95 pm gaan betalen ipv 19.95. Maar gevraagd om een ander voorstel, nog niets gehoord.

Nan

Dutch

Bericht door Dutch » 25 mar 2008, 15:43

Grappig, ik werd pas ontevreden (en goed ook) over Telfort toen het was overgenomen door KPN. :lol:

En dat geldt wel voor meer bedrijven die zijn overgenomen door KPN...

Jan Visser

Bericht door Jan Visser » 25 mar 2008, 18:36

Hmm.......13 mei gaat mijn abbo in bij Vodafone :?

RVV

Bericht door RVV » 25 mar 2008, 21:04

Het gezeik begint altijd als je gaat switchen.. ingaat op de meest fantastische aanbiedingen waarmee je je netto 2 euro per maand mee bespaard. Dit geld niet alleen voor telefoon abo's, maar ook voor energieleveranciers, kabelbedrijven, internet aansluitingen, verzekeringsmaatschapijen etc..

Hou op zeg. ik switch never nooit ergens mee, per saldo schiet je er geen fluit mee op en wat je er voor weer krijgt is één brok ellende, niet altijd maar heel vaak wel. Dan krijg je dit soort soaps.

Shakes

Bericht door Shakes » 25 mar 2008, 21:45

Ben ik het wel mee eens eigenlijk.

Plaats reactie