Rambler
- Rambler
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 25 nov 2007, 18:42
- Locatie: Schoten
Rambler
Hallo, ben hier al even maar had mij nog niet voorgesteld.
Ben 40 jaar, werk afwisselend in Antwerpen en Rotterdam voor een maritiem bedrijf.
Van het bedrijf waarvoor ik werk heb ik een VW Passat 1,9 TDI, leasebak.
Zelf hebben we een New Beetle 1,9 TDI van 2004.
Voor de fun heb ik nu een klein jaar een Maserati Ghibli 2.8 uit 1993.
Ben 40 jaar, werk afwisselend in Antwerpen en Rotterdam voor een maritiem bedrijf.
Van het bedrijf waarvoor ik werk heb ik een VW Passat 1,9 TDI, leasebak.
Zelf hebben we een New Beetle 1,9 TDI van 2004.
Voor de fun heb ik nu een klein jaar een Maserati Ghibli 2.8 uit 1993.
Laatst gewijzigd door Rambler op 22 mar 2008, 19:01, 1 keer totaal gewijzigd.
- Dennis van der Schoot
- Berichten: 1573
- Lid geworden op: 12 mei 2007, 11:51
- Locatie: Tilburg
- Niels
- Berichten: 22505
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Welkom! Leuk gevarieerd wagenparkt. De Beetle vind een erg sympathieke wagen en leuk om te rijden
Met dat "verre" dashboard en het hoge bolle dag heb je ook echt het gevoel in een niet doorsnee wagen te rijden. Toen ze net waren geleverd hadden we een in de verhuur dus lekker cruisen als ie niet verhuurd was. Man mensen vielen stijl achterover als je ermee door de stad reed
De Maserati is ook een erg gave wagen maar een auto die ik niet zou durven bezitten vanwege de reputatie. Hoe is dit in de praktijk met de betrouwbaarheid en kosten van zo'n ding?


De Maserati is ook een erg gave wagen maar een auto die ik niet zou durven bezitten vanwege de reputatie. Hoe is dit in de praktijk met de betrouwbaarheid en kosten van zo'n ding?
- Rambler
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 25 nov 2007, 18:42
- Locatie: Schoten
Hallo Niels,
Met de Ghibli heb ik nog geen problemen gehad, wel een groot onderhoud laten doen op een goed adres, bij een officiele dealer is het wat mij betreft onbetaalbaar. Plannen zijn misschien nog een nieuw interieur en zeker nog roestplekjes laten behandelen, wordt volledig overspoten volgende winter. De reeksen vanaf +-1992 hebben veel minder last van roest dan de voorgangers, bij de Ghibli valt het goed mee maar ik ga ingrijpen voor het uit de klauwen gaat lopen. De Ghibli's hebben ook minder dan de voorgangers last van electronische problemen.
Ik heb voor vele duizenden Euro's fakturen van de vorige eigenaars, wisselstukken zijn vrij duur en het duurt soms ook vrij lang voor de wisselstukken voorhanden zijn, als men zulke oudere Maserati als daily wil gebruiken, en zo'n mensen zijn er, heeft men best toch nog wat anders achter de hand. Met oud bedoel ik dan ook bv. al de Ghibli en QP reeksen tot 1999.
Goed en regelmatig onderhoud is het begin van alles bij deze auto's, er zijn Maserati's die bijna 300000 km hebben gelopen, dus mits goed onderhouden, kunnen ze betrouwbaar zijn (maar kost wel wat).
Om zo'n 2e hands te kopen, moet men goed uit de doppen kijken (geldt natuurlijk evengoed voor ik zeg maar een M3 of andere sportieve wagen). De biturbo's inclusief Ghibli's zijn relatief tot soms zeer goedkoop, waardoor ze soms in handen vallen van onderhoudsschuwe eigenaars, en dan gaat het snel achteruit. Als men een wagen met onderhoudsachterstand koopt, kan het op een grote kater uitlopen.
Verder is het een fantastische auto om mee te rijden. Als de 2 turbo's aanschieten krijg je een geweldige duw in de rug. De 2.8 zoals de mijne heeft ook in de lagere toeren zonder turbo's voldoende koppel om vlot te kunnen rijden. Van 0 tot 100 doet die op papier 5.7 seconden, laten we zeggen dat 6 seconden nog wel zal lukken, in Duitsland een keer gaan testen en de teller liep tot 270
Binnenin alles luxueus afgewerkt in leer en mooi afgewerkt met hout. En belangrijk voor mij, want koter en nog eentje in aantocht, een 4-zitter.
Ik zit in elk geval altijd met een smile achter het stuur
Met de Ghibli heb ik nog geen problemen gehad, wel een groot onderhoud laten doen op een goed adres, bij een officiele dealer is het wat mij betreft onbetaalbaar. Plannen zijn misschien nog een nieuw interieur en zeker nog roestplekjes laten behandelen, wordt volledig overspoten volgende winter. De reeksen vanaf +-1992 hebben veel minder last van roest dan de voorgangers, bij de Ghibli valt het goed mee maar ik ga ingrijpen voor het uit de klauwen gaat lopen. De Ghibli's hebben ook minder dan de voorgangers last van electronische problemen.
Ik heb voor vele duizenden Euro's fakturen van de vorige eigenaars, wisselstukken zijn vrij duur en het duurt soms ook vrij lang voor de wisselstukken voorhanden zijn, als men zulke oudere Maserati als daily wil gebruiken, en zo'n mensen zijn er, heeft men best toch nog wat anders achter de hand. Met oud bedoel ik dan ook bv. al de Ghibli en QP reeksen tot 1999.
Goed en regelmatig onderhoud is het begin van alles bij deze auto's, er zijn Maserati's die bijna 300000 km hebben gelopen, dus mits goed onderhouden, kunnen ze betrouwbaar zijn (maar kost wel wat).
Om zo'n 2e hands te kopen, moet men goed uit de doppen kijken (geldt natuurlijk evengoed voor ik zeg maar een M3 of andere sportieve wagen). De biturbo's inclusief Ghibli's zijn relatief tot soms zeer goedkoop, waardoor ze soms in handen vallen van onderhoudsschuwe eigenaars, en dan gaat het snel achteruit. Als men een wagen met onderhoudsachterstand koopt, kan het op een grote kater uitlopen.
Verder is het een fantastische auto om mee te rijden. Als de 2 turbo's aanschieten krijg je een geweldige duw in de rug. De 2.8 zoals de mijne heeft ook in de lagere toeren zonder turbo's voldoende koppel om vlot te kunnen rijden. Van 0 tot 100 doet die op papier 5.7 seconden, laten we zeggen dat 6 seconden nog wel zal lukken, in Duitsland een keer gaan testen en de teller liep tot 270

Binnenin alles luxueus afgewerkt in leer en mooi afgewerkt met hout. En belangrijk voor mij, want koter en nog eentje in aantocht, een 4-zitter.
Ik zit in elk geval altijd met een smile achter het stuur

- Rambler
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 25 nov 2007, 18:42
- Locatie: Schoten
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
Alsnog welkom dan Rambler!
Leuk wagenpark. De Passat 1.9 TDI ken ik, rijdt mijn pa ook. Niet een spannende auto, wel een erg fijne reismachine. De Beetle is gewoon erg leuk, al voel ik me daarin wel alsof ik in een aquarium zit
. Maar wel een erg leuk ding! Maar oh die derde wagen!!! Een Ghibli. Geweldig!!! Hele gave wagen vind ik dat. Heb er ooit ook wel eens naar gekeken, maar met het oog op onderhoud etc heb ik me daar maar vanaf gehouden. Zoals je zegt is de aanschaf nog te doen, maar de rest....Niet voor mij weggelegd, zeker niet met mijn linker handjes. Mooie nette wagen en zo te zien heerlijk origineel, zo zijn ze het mooist. Kan ik je er wel eens in Rotterdam mee hebben gezien. Zag laatst namelijk exact zo één op de Oostzeedijk (bij mij om de hoek) rijden. Ook kom ik daar trouwens geregeld een donkerblauwe Shamal tegen.
Heel veel plezier verder op DF en graag tot ziens op een meeting
!!!
Groeten,
Mark Nauta
www.marknauta.nl
Leuk wagenpark. De Passat 1.9 TDI ken ik, rijdt mijn pa ook. Niet een spannende auto, wel een erg fijne reismachine. De Beetle is gewoon erg leuk, al voel ik me daarin wel alsof ik in een aquarium zit

Heel veel plezier verder op DF en graag tot ziens op een meeting

Groeten,
Mark Nauta
www.marknauta.nl
- Rambler
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 25 nov 2007, 18:42
- Locatie: Schoten
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
Dan moet dat hem zijn geweest ja. Ik woon in een zijstraat van de Oostzeedijk en loop daar dan wel eens langs. Ik kom er enkel eens een Ghibli of Shamal tegen. En dat ik die van jou gezien heb is wel zeker, weet alleen niet wanneer dat was, maar ja, een Ghibli onthou ik welRambler schreef:Oostzeedijk dat zou eventueel kunnen, want ik sla af aan de Willem Ruyslaan van de Maasboulevard, dan is dat een van die weinige keren geweest dat ik ermee naar mijn werk ben gereden, want om er nu geregeld mee in de file te gaan staan... Hij heeft in elk geval een Belgisch kenteken.

Heb je altijd een Ghibli willen hebben, of ben je er tegen aan gelopen. Waarom een 2.8, en niet de 2.0??
- Rambler
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 25 nov 2007, 18:42
- Locatie: Schoten
Waarom een 2.8, en niet de 2.0?
Heb niet bewust een 2.8 gezocht, ik was eerst op zoek naar een ouder model zowel 2 liters als 2,8 liters (222, si, 430 etc.) maar ik heb daar niets naar mijn zin, lees degelijk en in orde, in gevonden. Er was altijd wel wat serieus mee aan de hand of iets helemaal niet naar mijn zin. Bij twijfel, niet doen was mijn motto.
Dan op de ring in Rotterdam achter een grijze Ghibli gereden, dus waarom niet naar een Ghibli uitkijken, op zoek naar een degelijk exemplaar en heb een volgens mij goed exemplaar gevonden en gekocht. Was het een 2 liter geweest, had ik een 2 liter gehad. Iemand die zowel een Ghibli 2 liter als een 2,8 liter in bezit heeft, geeft de voorkeur aan de 2,8 omdat er een turbogat is en dat is door het minder koppel bij de 2 liter (wel 306pk) in de lage toeren meer voelbaar zodat een 2,8 ('slechts' 284pk) merkelijk vlotter rijdt. Nu heb ik dat met testrijden met 2 liters waar ik naar gekeken heb, ook wel ondervonden. Met 2 liters moet je zorgen dat je altijd hoger in de toeren zit dus in lagere versnellingen, dus een beetje nerveuzer rijden, zeker voor het gevoel.
Achteraf bekeken ben ik toch wel blij dat het een 2,8 geworden is.
Ik heb in elk geval mijn hele leven al iets met Maserati's gehad, van de Bora's en Meraks over de biturbo's tot de huidige modellen. Een Maserati kunnen rijden is voor mij alvast een droom die uitgekomen is.
Heb niet bewust een 2.8 gezocht, ik was eerst op zoek naar een ouder model zowel 2 liters als 2,8 liters (222, si, 430 etc.) maar ik heb daar niets naar mijn zin, lees degelijk en in orde, in gevonden. Er was altijd wel wat serieus mee aan de hand of iets helemaal niet naar mijn zin. Bij twijfel, niet doen was mijn motto.
Dan op de ring in Rotterdam achter een grijze Ghibli gereden, dus waarom niet naar een Ghibli uitkijken, op zoek naar een degelijk exemplaar en heb een volgens mij goed exemplaar gevonden en gekocht. Was het een 2 liter geweest, had ik een 2 liter gehad. Iemand die zowel een Ghibli 2 liter als een 2,8 liter in bezit heeft, geeft de voorkeur aan de 2,8 omdat er een turbogat is en dat is door het minder koppel bij de 2 liter (wel 306pk) in de lage toeren meer voelbaar zodat een 2,8 ('slechts' 284pk) merkelijk vlotter rijdt. Nu heb ik dat met testrijden met 2 liters waar ik naar gekeken heb, ook wel ondervonden. Met 2 liters moet je zorgen dat je altijd hoger in de toeren zit dus in lagere versnellingen, dus een beetje nerveuzer rijden, zeker voor het gevoel.
Achteraf bekeken ben ik toch wel blij dat het een 2,8 geworden is.
Ik heb in elk geval mijn hele leven al iets met Maserati's gehad, van de Bora's en Meraks over de biturbo's tot de huidige modellen. Een Maserati kunnen rijden is voor mij alvast een droom die uitgekomen is.
Laatst gewijzigd door Rambler op 23 mar 2008, 02:07, 1 keer totaal gewijzigd.
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
Leuk om te lezen waarom en hoe je bij de auto gekomen bent. Zelf ben ik groot fan van Italiaanse wagens en dan vooral Lamborghini, maar ook de oudere Maserati's kunnen mij wel bekoren. Van de 3200GT en Coupé ben ik nooit fan geweest. De Ghibli en Shamal zijn denk ik mijn favoriete Maser's.
Wel ben ik ook benieuwd hoe de 286pk sterke Ghibli zich houdt tegenover de 286pk sterke M3 3.0, of andersom. Misschien maar eens naast elkaar zetten, die '93er Ghibli tegen mijn '94er M3
. Hoe is jouw toerenbereik, waar heb je je power en waar zit je piekvermogen en koppel?
Wel ben ik ook benieuwd hoe de 286pk sterke Ghibli zich houdt tegenover de 286pk sterke M3 3.0, of andersom. Misschien maar eens naast elkaar zetten, die '93er Ghibli tegen mijn '94er M3

- Rambler
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 25 nov 2007, 18:42
- Locatie: Schoten
http://smg.photobucket.com/albums/v238/ ... sBMWM3.jpg
het gaat hier wel over een Ghibli Cup die enkele extra pk's heeft
het gaat hier wel over een Ghibli Cup die enkele extra pk's heeft
- Rambler
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 25 nov 2007, 18:42
- Locatie: Schoten
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
Leuke test. De M3 is dus de hardcore rijders auto en de Ghibli is meer de gevoelswagen die echter toch verassend snel uit de hoek komt. Vooral in zijn 3. Zelfs de vergelijking met de 370pk sterke Lotus Omega wordt gemaakt. De laatste zin doet het hem hierRambler schreef:http://smg.photobucket.com/albums/v238/ ... sBMWM3.jpg
het gaat hier wel over een Ghibli Cup die enkele extra pk's heeft


-
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
- Rambler
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 25 nov 2007, 18:42
- Locatie: Schoten
http://www.maserati-alfieri.co.uk/alfieri00a.htm
sectie Ghibli II, in eerste en derde link zijn wat specs te vinden.
sectie Ghibli II, in eerste en derde link zijn wat specs te vinden.
- Rambler
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 25 nov 2007, 18:42
- Locatie: Schoten
de Nederlandse club heeft een item met aankooptips voor biturbo'sNiels schreef:De Maserati is ook een erg gave wagen maar een auto die ik niet zou durven bezitten vanwege de reputatie. Hoe is dit in de praktijk met de betrouwbaarheid en kosten van zo'n ding?
http://www.maseraticlub.nl/board/index.php?topic=374.0
- Rambler
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 25 nov 2007, 18:42
- Locatie: Schoten
Re: Rambler
Beetle gaat er uit, komt een 2e koter.
In komt een Land Rover Freelander 2.0 TD4 Kalahari 2003.
In komt een Land Rover Freelander 2.0 TD4 Kalahari 2003.
- Aram
- Berichten: 1508
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 16:42
- Locatie: n ʞuɐp 'ʞnɹʞ uɾıɯ do ƃnɹǝʇ uǝʌǝ uɐp ǝɯ ʇǝz 'uǝzǝl ʇunʞ ʇıp ǝɾ slɐ
Re: Rambler
Daar past nog wel een 3e koter in ook. 
Wat is er anders aan een Kalearie?

Wat is er anders aan een Kalearie?