Roken in de auto
- Peric
Roken in de auto
Hoe staan jullie daar tegenover?
Mijn vriendin rookt, vind het ook geen probleem. Is voor mij ook niet storend. Ik ruik ook niets als we weer in de auto stappen, want vriendin doet altijd het raampje stukje open als ze rookt.
Nu zit er in deze auto niet eens een asbak, alleen een plastic bakje, want is denk ik geleverd zonder asbak en aansteker.
Ik ga dan ook op zoek naar een asbak die dicht kan, want nu ligt het in dat bakje. Wordt natuurlijk wel regelmatig schoon gemaakt natuurlijk.
Zonde dat er nu wél in gerookt wordt?
Mijn vriendin rookt, vind het ook geen probleem. Is voor mij ook niet storend. Ik ruik ook niets als we weer in de auto stappen, want vriendin doet altijd het raampje stukje open als ze rookt.
Nu zit er in deze auto niet eens een asbak, alleen een plastic bakje, want is denk ik geleverd zonder asbak en aansteker.
Ik ga dan ook op zoek naar een asbak die dicht kan, want nu ligt het in dat bakje. Wordt natuurlijk wel regelmatig schoon gemaakt natuurlijk.
Zonde dat er nu wél in gerookt wordt?
Laatst gewijzigd door Peric op 21 mar 2008, 21:46, 1 keer totaal gewijzigd.
- Edwin van der Velden
- duifjes.com
- GTRene
ze rookt ook thuis?Peric schreef:Ik ga het m'n vriendin niet verbieden...
vaak als ze kinderen hebben roken ze ook nog in de auto...bah smerig, ik zie dat wel eens moeten ze de kids ff naar school brengen 5 a 10 min roken ze nog met de kids in de auto

verbieden is ook niet goed, echter een goede uitleg geven waarom en verantwoording aandragen moet kunnen

een schuldgevoel moet je der aanpraten zonder dat het zo overkomt

- Knot
Ik vind het ook helemaal niks... maargoed, ik heb wel een auto gekocht waar veel in gerookt is... de vraag is alleen, hoe krijg je het er zo goed mogelijk weer uit???
Roken met raampje(s) op een kiertje is het beste, asbak niet gebruiken (of alleen voor as maar niks in uit maken). Even ramen volledig open voordat je de auto parkeert dat het nog even flink door kan waaien.
Roken met raampje(s) op een kiertje is het beste, asbak niet gebruiken (of alleen voor as maar niks in uit maken). Even ramen volledig open voordat je de auto parkeert dat het nog even flink door kan waaien.
- Pescatore
De bedrijven die lakverzegelingen doen bieden ook vaak een complete interieurreiniging aan. Heb dit een keer zien gebeuren bij een volledig doorrookte XJ8. Na een dag behandelen en nog een dag intrekken was het interieur in showroomstaat en rook het ook lekker fris. Kostte wel wat.Knot schreef:Ik vind het ook helemaal niks... maargoed, ik heb wel een auto gekocht waar veel in gerookt is... de vraag is alleen, hoe krijg je het er zo goed mogelijk weer uit???
Als ik jou was zou ik eens informeren of je die reinigingstools niet ergens kunt huren ofzo, uiteindelijk is het ook weer niet zulk moeilijk werk.
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Ik heb gerookt in m'n vorige auto en op een gegeven moment werd ik de lucht erin zo zat, dat ik gestopt ben met roken.
Nog een reden was dat ik wist dat de opvolger van die auto, m'n huidige, een vette bak zou worden en dan is het helemaal zonde om te roken.
Nu vind ik het echt smerig en bovendien, als er anderen bijzitten, asociaal.
Nog een reden was dat ik wist dat de opvolger van die auto, m'n huidige, een vette bak zou worden en dan is het helemaal zonde om te roken.
Nu vind ik het echt smerig en bovendien, als er anderen bijzitten, asociaal.
- GTRene
nou zijn we benieuwd waar je keuze naar uit ging, dat lost iets van het mysterie en koopgedrag op, wat op je shoplijstje staat/stondRico v Velzen schreef:Vorig jaar een auto van 42K niet gekocht omdat het een rokershol was. Erg jammer want verder klopte alles aan die auto.

Ik weet nog een oude baas van me rookte altijd dikke sigaren in zijn mercedes, en 1x in de zoveel tijd maakte zijn schoonzoon de ruiten schoon van de met genicotinde ramen gecoate mercedes, echt een dikke laag gatver...

- Edwin van der Velden
Sjonge, is iedereen overspannen wat Rico voor een auto koopt?GTRene schreef:nou zijn we benieuwd waar je keuze naar uit ging, dat lost iets van het mysterie en koopgedrag op, wat op je shoplijstje staat/stondRico v Velzen schreef:Vorig jaar een auto van 42K niet gekocht omdat het een rokershol was. Erg jammer want verder klopte alles aan die auto.
- RVV
- Tom V
Dus dankzij de rokers heb jij je M3 nogRico v Velzen schreef:Rene was niks spannends ofzo een e90 325i sedan, die wilde ik toen samen kopen met mijn ex 130i.
En daarop de M3 en touring inruilen.. (was in die periode dat ik mijn rijplezier kwijt was) Hoefde niet zoveel bij te leggen. Als die 325i geen Uber gore rokers auto was geweest had ik het gedaan.

- GTRene
Tom944 schreef:Dus dankzij de rokers heb jij je M3 nogRico v Velzen schreef:Rene was niks spannends ofzo een e90 325i sedan, die wilde ik toen samen kopen met mijn ex 130i.
En daarop de M3 en touring inruilen.. (was in die periode dat ik mijn rijplezier kwijt was) Hoefde niet zoveel bij te leggen. Als die 325i geen Uber gore rokers auto was geweest had ik het gedaan..

- Niels
- Auto: Prius+
Heb net een auto gekocht waar 10 jaar lang in gerookt is. Alles maar dan ook alles zit onder de nikotine echt ontzettend goor. Nu is het niet zo'n drama omdat er toch een ander interieur in komt en ik ga gewoon het hemeltje vervangen. De rest zal ik een keer of wat moeten schoonboenen maar goed dat is niet anders 

- Jan Visser