Helm uit de USA bestellen

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
peter kohler

Helm uit de USA bestellen

Bericht door peter kohler » 20 mar 2008, 22:27

heren,

Aangezien de dollar lekker laag staat wordt het intressant om aan de andere kant van de grote plas te gaan shoppen.

Ik moet nog een helm hebben voor aankomend seizoen,
Heb mijn oog een beetje laten vallen op een Simpson Bandit helm.
Deze kost gemiddeld 370 dollar en dan komt er ongeveer 55 dollar verzendkosten bij.

Weet iemand hoe dat gaat met versturen, moet ik nog invoer belasting en of btw betalen ? of komt het doosje gewoon thuis ?

Hoop dat iemand hiermee bekend is ?

alvast bedankt
peter

Ben_968CS

Bericht door Ben_968CS » 20 mar 2008, 22:43

Ik bestel af en toe wat onderdelen voor mijn 968. Die lijken goedkoop zodat je heel tevreden bent. Echter, de postbode (of in het slechte geval UPS, kost ook weer een bak) wil graag de invoerrechten en de BTW over de nettoprijs en de invoerrechten aan de deur ontvangen. Invoerrechten zijn volgens mij 10% en de BTW is 19%. Dan valt het toch wel een beetje tegen.

Let je er ook op dat je de juiste maat helm koopt? Met een helm geldt een beetje hetzelfde als met schoenen: voor je ze koopt moet je ze een keer aanpassen. Dezelfde maten kunnen in de praktijk anders vallen.

Elmar

Bericht door Elmar » 20 mar 2008, 22:55

Invoerrechten zijn 6% (auto's 10%). Gerekend over de prijs van het product en verzendingskosten. Daarover betaal je dan nog eens 19% BTW.

Je kan aan de verzender vragen of ie een lager bedrag op de invoice zet.

Jan Visser

Bericht door Jan Visser » 21 mar 2008, 00:06

Invoer met een waarde komt inderdaad 6% invoer en 19% btw overheen. Soms heb je geluk dat er niks word gerekend en dan word het echt leuk ja. Je kunt zoals elmar ook al aan gaf om de verkopende partij een lager bedrag te laten plaatsen op de invoice, maar houd er dan wel rekening mee dat mocht het pakket zoek raken je dan ook die lage waarde uitgekeerd krijgt en niet de werkelijke waarde.

Shakes

Bericht door Shakes » 21 mar 2008, 08:03

Cisco!!!!!!!!!!!

N

Plaats reactie