ANWB Grote Beurten Test

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Macboy

ANWB Grote Beurten Test

Bericht door Macboy » 18 mar 2008, 09:13

http://www.kampioen.nl/published/kmp/co ... 382220.pdf

Beter dan vorig jaar in elk geval, maar nog steeds opletten geblazen. Probleem is natuurlijk de leasemarkt. Daar zal geen consument het kunnen controleren omdat de rekening via de de leasemij lopen.

Toyota doet het trouwens niet super Jacco, slechtste uit de test was Toyota dealer Toonen uit Naarden met een 2,3. Maar ook een andere dealer onderin de top 10. En dan hebben we het over merkdealers die beurten slecht uitvoeren.

Nummer 1 staat Peugeot dealer Kuiken uit Franeker. Het Noorden schijnt erg goed te scoren, 4 garagebedrijven uit het Noorden in de top 10.

Overigens vind ik de scores en het resultaat erg dubieus. Zo krijgen bedrijven een dik cijfer mee, omdat ze veel controles goed hebben uitgevoerd, maar als een belangrijk punt niet wordt vervangen, of ten onrechte op de nota staat, vind ik eigenlijk dat je geen voldoende moet kunnen geven.

Kortom: een ruktest eigenlijk. Bijvoorbeeld een bedrijf dat de koplamp niet goed afstelt. Ontzettend verblindend voor het overig verkeer, krijgt toch een 9,1.

Ander bedrijf krijgt een 8,5, terwijl het op de nota zegt iets te hebben bijgevuld, wat helemaal niet zo is.

Een bedrijf dat gewoon de auto aflevert met te weinig olie, maar wel een dikke 8 verdient ???

etc etc

Maar omdat ze met strafpunten werken, is de score toch hoog als alle andere punten wel goed zijn.

Nog 1 belangrijk punt: veel garagedealers hebben gereageerd. Bijvoorbeeld dat ruitenwisserbladen niet vervangen zijn, omdat de klant dit niet nodig vond. Ja, dan kun je ook geen aftrek daarvoor geven :!:

Maar ze klagen allemaal dat er soms wel maanden lagen tussen de uitgevoerde werkzaamheden en de terugkoppeling naar de dealer.

Hier de reacties

http://www.kampioen.nl/published/kmp/co ... en.nl.html

Deze reactie van de slechtste uit de test vond ik overigens wel erg goed:
Uw onderzoek naar aanleiding van een door ons uitgevoerde onderhoudsbeurt heeft mij geschokt. Over uw belangrijkste bevindingen wil ik mijn beleving aan u kenbaar maken.

Koplampen wel afgesteld, maar geen stadslicht defect opgemerkt (terwijl je wel in de koplamplens kijkt). Gewoon fout van ons. Ik ga er van uit dat het stadslichtlampje vooraf ook niet brandde.

Autogordel niet gecontroleerd: dit behoort bij de APK, dus niet goed door ons gecontroleerd.

Ruitensproeiervloeistof wel op de rekening, niet bijgevuld. Omdat veel klanten vandaag de dag zelf hun ruitensproeiervloeistof bijvullen, is de opdracht aan onze monteurs hier goed op te letten. Want juist als een klant dit zelf heeft afgevuld en wij berekenen door, dan heb je de grootste problemen met de factuur. En een ontevreden klant.

Koel- en remsysteem niet ververst, wel gefactureerd. Grote fouten, door ons gemaakt. Ik heb hierover krachtig met mijn werkplaats en receptiepersoneel gesproken. Hiervoor kan geen enkel excuus worden aangedragen.

Wel de bandenspanning gecontroleerd en op spanning gebracht, maar niet het reservewiel gecontroleerd: ook een grote fout.

Nogmaals: ik ben erg geschrokken en zal hieraan al mijn aandacht geven zodat dit nooit meer voorkomt. Zelf sta ik met veel plezier in de werkplaats, juist om onze klanten een goede aftersales-service te kunnen geven. Onze klanten waarderen dat de eigenaar in de werkplaats staat. Dit geeft veel vertrouwen en daarom schaam ik me diep voor deze fouten.

Auto Bedrijf Toonen Naarden BV.

E.J.Toonen
Laatste wat opvalt: alleen Saab en Volvo scoren belachelijk slechts bij de klanten zelf, maar ook bij de test. Voor de rest zit er vaak een verschil tussen wat ANWB vindt en wat klanten vinden.

Maar bij Saab vinden zowel de klanten als de ANWB het slecht, bij Volvo vinden de klanten het zelfs een 3 waard :)

Casper

Bericht door Casper » 18 mar 2008, 09:55

Rare test inderdaad, ze mierenneuken over een reserveband die niet op spanning is. Maar de nr4 heeft even "vergeten" de accu te vervangen, maar deze wel op de bon gezet, daar durft een merkgarage zomaar even €100 vor te vragen.... :shock:

Edit, verkeerd gelezen. De accu is gewoon niet vervangen terwijl hij waarschijnljk aan vervanging toe was.....

Knot

Bericht door Knot » 18 mar 2008, 10:17

Zelf sluitelen blijft het beste he ;)

Maargoed, connecties bij een garage vind ik ook prima werken, deed ik met de Opeltjes ook, liet ze inplannen bij een bekende monteur/kennis.

GTRene

Bericht door GTRene » 18 mar 2008, 11:30

die praktijken gebeurden vroeger inderdaad ook erg veel, wel factureren maar niet vervangen, mede daardoor probeer ik ook het meeste zelf te doen, dan weet je wat je hebt...
Vooral bij nette mensen en bij bepaalde vrouwen die er toch niks om geven maar denken dat doen hun maar worden snel genept.

nee, dan maar zelf doen, wel vieze handen en soms zere botten enzo :lol: maar je weet zeker dat het is gebeurt, blijft inzicht houden op...en bespaart geld.

trouwens wel factureren maar niet hebben geleverd vind ik puur Frauderen ik snap ook niet dat ze dat door de beugel laten gaan, daar moeten fikse straffen op komen voor de garage's zodat ze eens doen waar je voor betaald en anders krijgen ze problemen, puur fraude/oplichting! diefstal... Ilja wat zeg jij daarvan, ik vind dat zeer te makkelijk mee heen kwamen.

M@rcel

Bericht door M@rcel » 18 mar 2008, 12:38

Saab Haegestad stad staat er ook niet best voor. Kan ik beamen, heb mezelf 2 jaar lang aan die tent kunnen ergeren met onze 9-5 2.3T directie-auto van toen.

Altijd gezeik met facturen die gewoon niet klopte. Ze zagen waarschijnlijk een zoveelste 9-5 leasebak, ze vergaten echter dat ik als chauffeur zeeën van tijd had om alles tot in de puntjes na te gaan.

Macboy

Bericht door Macboy » 18 mar 2008, 12:57

GTRene schreef:trouwens wel factureren maar niet hebben geleverd vind ik puur Frauderen ik snap ook niet dat ze dat door de beugel laten gaan, daar moeten fikse straffen op komen voor de garage's zodat ze eens doen waar je voor betaald en anders krijgen ze problemen, puur fraude/oplichting! diefstal... Ilja wat zeg jij daarvan, ik vind dat zeer te makkelijk mee heen kwamen.
Absoluut. Zou ik zelf zeker aangifte bij de politie van doen. Dit is gewoon strafbaar, maar als niemand aangifte doet, gebeurt er niets.

Wel vind ik het dus zeer kwalijk dat autobedrijven ondanks deze fraude praktijken toch een dikke voldoende scoren. Daarmee wordt het echte beeld van de test zwaar verdoezeld.

Ik heb de ANWB hierover een mail gestuurd, ben benieuwd naar hun reactie.

Michel P

Bericht door Michel P » 18 mar 2008, 13:22

Macboy schreef:
GTRene schreef:trouwens wel factureren maar niet hebben geleverd vind ik puur Frauderen ik snap ook niet dat ze dat door de beugel laten gaan, daar moeten fikse straffen op komen voor de garage's zodat ze eens doen waar je voor betaald en anders krijgen ze problemen, puur fraude/oplichting! diefstal... Ilja wat zeg jij daarvan, ik vind dat zeer te makkelijk mee heen kwamen.
Absoluut. Zou ik zelf zeker aangifte bij de politie van doen. Dit is gewoon strafbaar, maar als niemand aangifte doet, gebeurt er niets.

Wel vind ik het dus zeer kwalijk dat autobedrijven ondanks deze fraude praktijken toch een dikke voldoende scoren. Daarmee wordt het echte beeld van de test zwaar verdoezeld.

Ik heb de ANWB hierover een mail gestuurd, ben benieuwd naar hun reactie.
Sterke analyse, ben benieuwd naar de reaktie van de ANWB. Een goede band met een garage is helaas nodig om erop te kunnen rekenen dat het werk goed zal worden uitgevoerd en de rekening klopt. Ik heb zelf het idee dat een kleinere garage preciezer met zijn klanten omgaat, omdat de lijnen korter zijn.

Michel

RVV

Bericht door RVV » 18 mar 2008, 13:26

Klasieker blijft toch alijd weer het ruitenwisserreservoir.. tot de nok toe vol voordat die heen gaat en achteraf op de rekening terug zien, a een X aantal euro's :?

Michel P

Bericht door Michel P » 18 mar 2008, 13:47

Rico v Velzen schreef:Klasieker blijft toch alijd weer het ruitenwisserreservoir.. tot de nok toe vol voordat die heen gaat en achteraf op de rekening terug zien, a een X aantal euro's :?
En dan voor die paar euro een klant oplichten, maak je echt vrienden mee, hoe kortzichtig kun je zijn. Je vertrouwen voor die paar euro op het spel zetten.

Michel

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 18 mar 2008, 14:42

Laatst weer gemerkt hoe het ook goed kan gaan. Auto afgetankt, geen rekening, stukje service, net als auto wassen. Goed overleg over de werkzaamheden, vooraf, tijdens en na de werkzaamheden. Een stuk advies in alledrie de trajecten, meerdere opties, no hard feelings als ik 't anders wilde. Een garage die niet gebonden is aan een merk of leverancier. Dat scheelt ook. En iemand die alles en iedereen achter de reet aan zit om het perfect voor mekaar te krijgen (zoiemand zou ik hier ook wel willen, ik zelf ben dat in ieder geval niet... hehe).

GTRene

Bericht door GTRene » 18 mar 2008, 14:50

Michel Pol schreef:
Rico v Velzen schreef:Klasieker blijft toch alijd weer het ruitenwisserreservoir.. tot de nok toe vol voordat die heen gaat en achteraf op de rekening terug zien, a een X aantal euro's :?
En dan voor die paar euro een klant oplichten, maak je echt vrienden mee, hoe kortzichtig kun je zijn. Je vertrouwen voor die paar euro op het spel zetten.

Michel
Klopt dat zit schijnbaar bij een kleine beurt in, heb wel eens alleen olie en filter laten vervangen, ik zei meer niet dan dat, krijg ik de rekening zie ik nog dat ruitewisser water staan ik grrr wat heb ik nou gezegd...hun ja maar dat doen ze standaard bij een kleine beurt, ik zei maar dat ding zat nog bijna vol (hun toch tot nog 1/2L) erbij in) ik zo van ik heb je het extra gezegd in het begin, omdat ik dat weet wat ze doen...toen hoefde ik het niet te betalen, maargoed dit is nog over dingen die ze wel doen (ook al is hun ruitewater extreem duur in verhouding) wat ik echt kwalijk vind is dat ze dingen op de lijst zetten als gedaan en of vervangen maar dan niet hebben gedaan maar je wel laten betalen, das pure oplichting-fraude, ik snap niet dat ze dan kunnen zeggen ach interne foutjes of kleine foutjes, ik vind het schaamteloos en het gebeurt vaak, mede daardoor doe ik ook het meeste zelf en of laat gericht het werk verrichten.

@Ilja...goede zet...benieuwd wat de ANWB te zeggen heeft...maar die zal niet durven tegen de grote garage's ben ik bang...terwijl iemand anders die fraudeert gewoon bestraft wordt...ik snap het niet en ze geven het nog toe ook :roll: (moeten ze ook wel na confrontatie)

ik wacht al meer dan een jaar op een respons van de RDW ivm onveilig bezorgen van volledig kenteken wat me al een keer mis is gegaan! en hun heel nuchter daarover...ze hadden mijn vraag en aanweizing door gestuurd en ik zou daar snel over bericht worden...nooit meer wat van gehoord :? vond het belangrijk dat ze mij de papieren na toelating NL dus alle delen van je auto! zomaar met de post op sturen als een kaartje zeg maar...zo is me al eens een kenteken bij een foute vorige eigenaar bezorgd :shock: gelukkig stuurde hij het door...maar moest ik nogmaals overschrijven dus was ineens 3e eigenaar!! en hun heel laks daarover, en de Hartge papieren duurde al lang...en kreeg ik ook zo via normale post, stel een dief of iemand waar de post niet goed bezorgd wordt (gebeurt hier namelijk regelmatig) heeft kwaad in de zin, weet waar ik woon (staat op het kenteken) en heeft macht over mijn auto immers hij heeft alle papieren! dus zo zeg 70.000,-euro in handen als ie ermee naar het postkantoor stapt en overschrijft...ik wilde dat de RDW die papieren onder aantekening van ontvangst sturen naar iedereen, ik betaal liever 10,-euro meer dat ik zeker weet dat ik het krijg dan weer zoiets mee moeten maken...maargoed dat was ff of topic :lol:

Dennis van der Schoot

Bericht door Dennis van der Schoot » 18 mar 2008, 22:02

Hier de eerste reactie van een garage:

Hierbij een opmerking over het beurtonderzoek dat bij ons is uitgevoerd.

Bij het vervangen van het brandstoffilter en luchtfilter is vermeld: onterecht vervangen. Uitgaande van onderhoud volgens voorschrift (oftewel een 160.000 beurt), zou dit een juiste constatering zijn.
Echter, de klant heeft ons expliciet gevraagd om Groot Onderhoud. Onze receptionist heeft de klant er nog op gewezen dat een 160.000 beurt geen groot onderhoud is. Klant heeft gereageerd met de mededeling dat hij de auto nog niet heel lang in bezit had en daarom wilde dat er Groot Onderhoud uitgevoerd zou worden.
Verder hebben wij een door de klant getekende werkorder, waarop ook Groot Onderhoud vermeld staat.

Receptionist heeft netjes gebeld dat de auto geen grote onderhoudsbeurt nodig heeft,maar klant (anwb) wil dit toch laten doen.
En dan liggen zeuren dat de filters (die je bij een grote beurt vernieuwd) onterecht zijn vervangen!!!

Wat wil je nou anwb!

Jan Visser

Bericht door Jan Visser » 18 mar 2008, 22:50

Tjonge jonge.........wat een test :?

Grote en kleine beurten zijn van de prehistorie. Tegenwoordig moeten onderdelen vervangen worden bij een bepaalde kilomterstand of leeftijd.

Vind de test van de anwb niet echt geloofwaardig, maar met sommige dingen ben ik het best eens. Een gordel die niet deugelijk is of een lampje missen kan echt niet. En dingen op de rekening zetten die niet vervangen zijn kan gewoon echt niet, maar overdrijven kan ook.

Als jij thuis lekker je ruitensproeiervloeistof bijvuld wil nog niet zeggen dat aankomst bij de garage het niveau nog tot bovenaan staat. Zo simpel werkt het niet. Ruitensproeiertankjes worden tegenwoordig op onmogelijke plaatsen ingebouwd en zijn soms moeilijk te vullen. Helemaal vol krijg je ze niet en er blijft altijd wel een luchtbel achter die onder het rijden naar boven stijgt. Vaak is dat genoeg om al niet meer te zien hoeveel er nog in zit. Vele garage gebruiken geconcentreerde ruitensproeiervloeistof uit een flesje (500ml) en die past er dan vaak zo weer helemaal in. Wat moet je als garage dan? Niet op de rekening zetten, terwijl het wel gebruikt is? Vind ik ook weer een beetje vergezocht :roll: Meld het dan gewoon even bij de receptie als jij je auto brengt voor de beurt. Een goede receptie geeft het wel door aan de werkplaats!

Dennis van der Schoot

Bericht door Dennis van der Schoot » 18 mar 2008, 22:52

Ben het helemaal met je eens Jan.

GTRene

Bericht door GTRene » 18 mar 2008, 22:53

dat zou nog kunnen, maar onterecht dingen opschrijven en laten betalen die niet uitgevoerd zijn of vervangen zijn dat is misdaad/fraude en geloof me dat soort praktijken gebeurt al sinds ik 18 was en m'n oom dingen niet vertrouwde en dingen ging merken om later te kijken of ze wel echt vervangen waren...en dan bleek het dus bij sommige dingen niet te zijn gebeurt...toen al.
Dus meer van dit soort undercover opdrachten graag, en niet met een waarschuwing weg laten komen als er fraude is gepleegd.

RVV

Bericht door RVV » 18 mar 2008, 23:08

Jan Visser schreef:Tjonge jonge.........wat een test :?

Grote en kleine beurten zijn van de prehistorie. Tegenwoordig moeten onderdelen vervangen worden bij een bepaalde kilomterstand of leeftijd.

Vind de test van de anwb niet echt geloofwaardig, maar met sommige dingen ben ik het best eens. Een gordel die niet deugelijk is of een lampje missen kan echt niet. En dingen op de rekening zetten die niet vervangen zijn kan gewoon echt niet, maar overdrijven kan ook.

Als jij thuis lekker je ruitensproeiervloeistof bijvuld wil nog niet zeggen dat aankomst bij de garage het niveau nog tot bovenaan staat. Zo simpel werkt het niet. Ruitensproeiertankjes worden tegenwoordig op onmogelijke plaatsen ingebouwd en zijn soms moeilijk te vullen. Helemaal vol krijg je ze niet en er blijft altijd wel een luchtbel achter die onder het rijden naar boven stijgt. Vaak is dat genoeg om al niet meer te zien hoeveel er nog in zit. Vele garage gebruiken geconcentreerde ruitensproeiervloeistof uit een flesje (500ml) en die past er dan vaak zo weer helemaal in. Wat moet je als garage dan? Niet op de rekening zetten, terwijl het wel gebruikt is? Vind ik ook weer een beetje vergezocht :roll: Meld het dan gewoon even bij de receptie als jij je auto brengt voor de beurt. Een goede receptie geeft het wel door aan de werkplaats!
Jan, ten eerste is het reservoir van een e46 3 serie geen hogere wiskunde ofzo. Wat je ziet is waar je het ingooid.. en je ziet direct hoe vol die is.

Maar dat is zelfs minder relevant, het gaat om de onachtzaamheid tijdens de uitvoer. Als zo'n reservoir al onduidelijk is hoe zit het dan met de rest van de beurt ?
Het gaat tenslotte ook om vertrouwen wat je als klant mag hebben.

Jan Visser

Bericht door Jan Visser » 18 mar 2008, 23:21

Rico, bij jou M3 is het misschien zo te zien hoeveel er nog in zit maar bij de meeste auto niet meer. Bij een moderne auto ;) kom ik daar tijdens de beurt pas achter als ik er al zo'n flesje ingegoten heb. Ik vind het dan onterecht als de garage er van word beschuldigd zomaar een flesje erin gegooid te hebben terwijl de klant thuis het reservoir gevuld heeft. Dat is voor een monteur gewoonweg niet te controleren van te voren.

Gelukkig hebben ze bij ons nu gewoon vaste prijzen voor beurtje ongeacht of er nu wel of niet bijgevuld moet worden.

Verder ben ik het natuurlijk wel met je eens dat wat er op de rekening staat ook daadwerkelijk gewoon moet zijn gebeurd. Niet meer, en niet minder.

GTRene

Bericht door GTRene » 18 mar 2008, 23:28

maar wie zou de opdracht geven voor niet uitgevoerde dingen en onderdelen maar wel als zodanig omschrijven...een gewonen monteur heeft daar geen baat bij lijkt me, dus wie geeft de toestemming? de baas is dan toch verantwoordelijk van zo'n bedrijf?

bij groetere acties vraag ik bv de onderdelen te bewaren die uit mijn auto worden gehaald en vervangen zijn (als er inwendig dingen vervangen moeten worden) en je kan dus dingen gaan merken met een kraspen e.d. :wink:

gelukkig zijn er ook nog eerlijke bedrijven die met open vizier werken, maar de andere fraudeurs moeten gewoon bestraft worden, minimaal met 1x waarschuwing en boete, en als het weer gebeurt een zwaardere straf (dus bij fraude en valsheid in geschrifte)

RVV

Bericht door RVV » 18 mar 2008, 23:32

Jan ik zei expres de e46 serie en niet specifiek de e46 M3, want daarbij kun je het dus niet zien wat je bijvult, (loopt een slang naar beneden toe) :wink:

:lol:

Overigens kwam het dus een keer bij de touring voor, maar ook in het verleden een keer bij mijn Audi S3 bij een andere garage.

Ik reken de garage er ook niet op, zoiets kan gebeuren klaar. Maar het gaat wel om vetrouwen, en een garage heeft de plicht, al was het maar om zijn eigen belang om er alles aan te doen om niet het vertrouwen te schaden tussen hem en de klant.

Er zijn ook mensen die om zo'n domme reden een andere garage opzoeken. Het is een kwestie van meedenken van alle mensen in de service organisatie.

Overigens kan ik me persoonlijk ook ergeren aan het letterlijke centenneuken op een factuur, ringetje hier , 27 cent, dopje daar 53 cent.. :roll:

Waar gaat het over denk ik dan.. typische garagecultuur, want elders kom je zoiets niet tegen in de (detail)handel.

erwin20vt

Bericht door erwin20vt » 18 mar 2008, 23:36

Het blijft lastig oordelen, maar onderdelen op de rekening zetten die niet v.v zijn kan natuurlijk nooit!

Ruitensproeier resevoir blijft een lastig geval, als je de werking test dan kan er een klein potje alweer bij in, dus altijd lastig te controleren.
resevoir even afvullen hoort erbij.
Zo is het bij ons altijd wel zo, dat wanneer (vaste) klanten langskomen voor het bijvullen van ruitensproeier, bandenspanning check kleine lampjes e.d wij dit nooit in rekening brengen en zien we als service.

Maar dingen als remvloeistof of filters die niet v.v zijn is natuurlijk uit den boze!

Dit soort testen zijn zeker niet verkeerd, maar 100% reeel is het natuurlijk niet.
Ik werk zelf in een kleine werkplaats en bel altijd de klant even op als er grotere onkosten zijn bij het uitvoeren van onderhoud.
Ook bewaren we de oude onderdelen van de auto even tot de auto is opgehaald en de klant kunnen laten zien wat en waarom het v.v is als daar behoefte aan is.

Verder is communicatie van beide kanten erg belangrijk, als iets extra`s juist wel of niet moet gebeuren altijd even aangeven bij de receptie/monteur, zo zijn er genoeg mensen die gewoon veilig op pad willen en die een rammeltje en kraakje absoluut niet erg vinden, anderen daar in tegen willen alles helemaal 100% hebben en betalen dan liever iets extra`s om bepaalde delen te v.v

Jan Visser

Bericht door Jan Visser » 18 mar 2008, 23:45

erwin20vt schreef:Het blijft lastig oordelen, maar onderdelen op de rekening zetten die niet v.v zijn kan natuurlijk nooit!

Ruitensproeier resevoir blijft een lastig geval, als je de werking test dan kan er een klein potje alweer bij in, dus altijd lastig te controleren.
resevoir even afvullen hoort erbij.
Zo is het bij ons altijd wel zo, dat wanneer (vaste) klanten langskomen voor het bijvullen van ruitensproeier, bandenspanning check kleine lampjes e.d wij dit nooit in rekening brengen en zien we als service.

Maar dingen als remvloeistof of filters die niet v.v zijn is natuurlijk uit den boze!

Dit soort testen zijn zeker niet verkeerd, maar 100% reeel is het natuurlijk niet.
Ik werk zelf in een kleine werkplaats en bel altijd de klant even op als er grotere onkosten zijn bij het uitvoeren van onderhoud.
Ook bewaren we de oude onderdelen van de auto even tot de auto is opgehaald en de klant kunnen laten zien wat en waarom het v.v is als daar behoefte aan is.

Verder is communicatie van beide kanten erg belangrijk, als iets extra`s juist wel of niet moet gebeuren altijd even aangeven bij de receptie/monteur, zo zijn er genoeg mensen die gewoon veilig op pad willen en die een rammeltje en kraakje absoluut niet erg vinden, anderen daar in tegen willen alles helemaal 100% hebben en betalen dan liever iets extra`s om bepaalde delen te v.v
Zou mijn post kunnen zijn. Werk zelf namelijk ook in een kleine werkplaats en zo gaat het er bij ons ook aan toe.

Rico, wat betreft die dat 53 cent voor een dopje verhaal komt gewoon omdat anders de voorraad niet meer klopt.

RVV

Bericht door RVV » 18 mar 2008, 23:56

Rico, wat betreft die dat 53 cent voor een dopje verhaal komt gewoon omdat anders de voorraad niet meer klopt.
Oke plausibele verklaring, wist ik niet. Blijft dessalnietemin centeneukerig overkomen in een organisatie waar aan de ene kant van het bedrijf auto's van 100000 euro naar buiten gaan, terwijl de andere kant in centen zit te rekenen.

RVV

Bericht door RVV » 18 mar 2008, 23:59

Overigens blijf ik altijd het allervreemdst vinden dat van te voren NOOIT kan worden verteld wat een beurt kost.. natuurlijk heb je de random factor in de kosten.

Maar wat je ook koopt, leent,. huurt etc altijd weet je van te voren wat het kost. Alleen een beurt blijft mistig.

Tom

Bericht door Tom » 19 mar 2008, 00:05

Rico v Velzen schreef:Overigens blijf ik altijd het allervreemdst vinden dat van te voren NOOIT kan worden verteld wat een beurt kost.. natuurlijk heb je de random factor in de kosten.

Maar wat je ook koopt, leent,. huurt etc altijd weet je van te voren wat het kost. Alleen een beurt blijft mistig.
Inderdaad ik vind het ook raar dat men zo vaag erover doet. Als ik aan een verkoper vraag wat een gemiddelde beurt kost dan krijg je daar nooit normaal antwoord op waar je iets mee kunt. Elke onderneming moet die cijfers toch kunnen ophoesten. Ik meen dat Toyota wel onderhoudsprijzen op de website heeft staan maar in hoeverre dat realistisch is? Iedereen heeft het alleen over aanschafprijs en wat ie kwijt is aan benzine.

Zie ook m'n post hier:
http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=9468
Ik zou graag weten wat andere DFers nou kwijt zijn aan onderhoud, gewoon bij de dealer het voorgeschreven onderhoud.

Mbt de startpost.. tja algemeen bekend... wanneer iets niet te controleren valt naaien ze je al snel, maar dat is overal zo, niet alleen in de autobranche...

Jan Visser

Bericht door Jan Visser » 19 mar 2008, 00:06

Rico v Velzen schreef:Overigens blijf ik altijd het allervreemdst vinden dat van te voren NOOIT kan worden verteld wat een beurt kost.. natuurlijk heb je de random factor in de kosten.

Dat moet wel degelijk kunnen. Althans...wel bij ons in iedergeval, maar dan moet er natuurlijk niet een lampje of een wisserblaadje stuk wezen. Dat hoort er dan weer niet bij natuurlijk.

Plaats reactie