Traction control probleem...

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jelmer850i
Berichten: 5631
Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5

Traction control probleem...

Bericht door Jelmer850i » 15 mar 2008, 22:34

Dit probleem hebben vast meer van jullie...
Gisteren reed ik lekker snel door een bochtje, en ja hoor de kont wil op zij 8) Maar het is maar even omdat die verrekte traction control aan staat :(.

Nu wil ik het ook niet permanent uit zetten omdat het toch wel eens lekker is dat het aan staat als je een stuk rijdt waarbij je vol overal doorheen vliegt... als er iets mis gaat kan tc je misschien nog wat helpen...

Maar hebben jullie dit probleem ook ?
Zeker omdat je iedere keer tc weer uit moet zetten.. :?

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 15 mar 2008, 23:39

Je bent denk ik niet de enige.

Korte bochten en mooie vloeiende sinusdrempels laten bij mij het systeem ook ingrijpen (heel vervelend).

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 16 mar 2008, 00:33

Je kunt toch gewoon DTC stand activeren ? 1 druk op de knop. TC is uitgeschakeld, maar je DSC vangnet is nog wel aanwezig voor dat het een keer echt fout gaat. Als je de DTC knop langer dan 5 seconden ingedrukt houd is alles uitgeschakeld.

Ik reed altijd met de DTC stand, zowel 120d als 130i.. dan word tenminste niet je vermogen gesmoord bij het uitkomen van een bocht op het gas.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43050
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 16 mar 2008, 03:48

Ga je misschien te bruut op het gas in de bocht?

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Bericht door Rupie » 16 mar 2008, 07:38

DTC stand vind ik ook te vroeg ingrijpen. Dus als het kan en zin heeft DSC volledig uit. Maar ja, mocht je dan een keer niet opletten...

Overigens heb ik op Zandvoort in het begin ook met DTC aan gereden en moet zeggen dat het daar wel werkte als een soort sper, in de zin dat ik niet zoveel vermogen kwijt raakte als ik volgas een bocht uitging en een wiel geen grip meer had met DSC volledig uit.

Echt korte bochten grijpt DTC dus gewoon in, en das jammer, wat ik wil ook een beetje kunnen spelen.

Gebruikersavatar
Jelmer850i
Berichten: 5631
Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5

Bericht door Jelmer850i » 16 mar 2008, 11:18

maar dan moet je nog steeds iedere keer dat systeem uitschakelen...
Die druk op die knop vergeet je wel eens :lol:

Gebruikersavatar
Jelmer850i
Berichten: 5631
Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5

Bericht door Jelmer850i » 16 mar 2008, 15:18

net even een stukje op de DTC stand gereden, bevalt eigenlijk wel goed... je kan toch lekker dwars door de bochten, en als het echt te gaat grijpt hij nog in... 8)

Ik hoef ook geen dikke donuts te draaien waarbij er een rookwolk omhoog gaat aan rubber, dat laat ik wel over aan Paul :lol: , en de lange doordraaaiers daar is Andre beter in...

Het gaat mij om bochjes, lekker dwars, gaat perfect zo... , maar ja wel iedere keer op die kut knop drukken..

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Bericht door Rupie » 16 mar 2008, 15:26

Net ook even buiten wezen spelen. Zodra de drifthoek te groot wordt, grijpt DTC in. En laat ik nou gewoon meteen zo dwars mogelijk willen zonder sper en zonder ervaring :P

Gebruikersavatar
Jelmer850i
Berichten: 5631
Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5

Bericht door Jelmer850i » 16 mar 2008, 17:12

:lol: 8)

Gebruikersavatar
Corvette
Berichten: 984
Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:19

Bericht door Corvette » 16 mar 2008, 17:26

Bij de Corvette ook gewoon de knop 5 ceconden ingedrukt houden en alles is uit. Bij Mercedes was dat niet mogelijk en moest je ermee naar de dealer om definitief alles uit te zetten middels de software.
Lampje op het dash blijft branden zolang de tractioncontrole en wat voor andere shit al niet meer uit staat. Bij het opnieuw starten van de motor staat alles weer aan. Amerikaanse veiligheid he :mrgreen:

Cor

Gebruikersavatar
Jelmer850i
Berichten: 5631
Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5

Bericht door Jelmer850i » 16 mar 2008, 18:10

Bij BMW precies zo... als je de wagen uit hebt gezet, en je gaat weer weg moet je weer die knop in drukken.

1 keer deels uit.
5sec alles uit.

Gebruikersavatar
Dennis van der Schoot
Berichten: 1573
Lid geworden op: 12 mei 2007, 11:51
Locatie: Tilburg

Bericht door Dennis van der Schoot » 16 mar 2008, 18:35

Bij Renault kun je ook alles uitzetten (traction/esp) door een korte druk op de knop. Motor opnieuw starten en alles weer actief.

Gebruikersavatar
RobS
Berichten: 3560
Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
Locatie: Brabant

Bericht door RobS » 16 mar 2008, 20:07

Ik heb geen knopjes :cry:

Gebruikersavatar
Jelmer850i
Berichten: 5631
Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5

Bericht door Jelmer850i » 16 mar 2008, 20:12

Des te beter 8) :lol:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 16 mar 2008, 21:58

ik ook niet, wel een sper 8) en mijn stabiliteitscontrole zit in men voeten en handen :wink: bij de Hartge "perfect" en voelt goed aan, maar als je weer DSC e.d. gewend bent heb je weer keuzes en das lastig want het is ook wel weer prettig vooral als het nat is...

Gelukkig komen er steeds mooiere systemen ala Ferrari met die magnetto? of hoe heet dat, in elk geval waar je alles zo in kan schakelen hoe jij het wil, las laatst ergens dat het ook al op nieuwe 'gewone" sportieve auto's toegepast gaat worden...

de meest iri knopjes of regelaars vind ik wel dat je kan kiezen tussen 400 of 500pk bij BMW dat zou ik niet willen hebben, gewoon alles en niet eerst dingen instellen.

volgens mij is de nieuwe Wiesmann MF5 met diezelfde motor ook alleen 500pk maar dat weet ik niet zeker, heb er nik over gelezen namelijk.

Gebruikersavatar
frankv
Berichten: 2432
Lid geworden op: 17 jan 2007, 21:48

Bericht door frankv » 16 mar 2008, 21:59

ik heb een 520 met tractioncontrol

da's dubbel op

ik kan die dsc knop wel 5 sec ingedrukt houden, maar dan heeft de motor nog niet genoeg vermogen om er wat leuks mee te doen

frank

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 16 mar 2008, 22:18

frankv schreef:ik heb een 520 met tractioncontrol

da's dubbel op

ik kan die dsc knop wel 5 sec ingedrukt houden, maar dan heeft de motor nog niet genoeg vermogen om er wat leuks mee te doen

frank
we leven met je mee Frank :wink:

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Bericht door wjn » 17 mar 2008, 09:46

Rob Schouten schreef:Ik heb geen knopjes :cry:
+1

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 17 mar 2008, 10:25

Jelmer, ik volg je even niet. Wist je niet dat je 2 standen had zeg maar of bedoel je dat de eerste relatief veiligere stand niet genoeg voor je is ?

Gebruikersavatar
Jelmer850i
Berichten: 5631
Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5

Bericht door Jelmer850i » 17 mar 2008, 10:50

Ik wist wel dat ik 2 standen had, maar dacht altijd dat 1x klikken niet genoeg was, maar dit biedt toch nog redelijk veel speelruimte.

Maar dat is mijn prolbeem niet...
Het probleem is eigenlijk dat je iedere keer als je de wagen start weer opnieuw die knop moet indrukken...

Vaak zit ik nl. lekker voor een bocht gaat ie dwars, en wordt het vermogen gedrukt door TC.... omdat het aan staat.

Kortom het verpest vaak mijn mooie bochtjes :-(
Kan het in een audi trouwens wel helemaal uit ?

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 17 mar 2008, 10:53

Goeie vraag, maar denk niet dat het zo heel relevant is of het bij Audi helemaal uit kan ;)

En mooi dat je nu weet dat er 2 standen zijn. 1x knopje indrukken lijkt me toch echt niet een groot probleem !

Gebruikersavatar
Jelmer850i
Berichten: 5631
Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5

Bericht door Jelmer850i » 17 mar 2008, 12:21

als je het vergeet wel! :lol:
Maar soms vindt ik het ook wel lekker als hij aan staat als je met 90-100 km/h een afrit af knalt rakelings langs de railing, als je dan dwars gaat het je een stuk staal in je zijkant ...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten