Nieuw prijzen van auto's in de USA
- Mathieu
Nieuw prijzen van auto's in de USA
Heeft iemand een site waar je de nieuw prijzen van de auto's in Amerika kan opzoeken.
A lá autoweek.nl?
A lá autoweek.nl?
- RVV
- Macboy
-
- Auto: Fun Damn Mentally
- RVV
Hans Disco schreef:Ik weet dat ik een absolute Noob ben maar welke postcode vullen jullie in om die prijzen te zien?
Je hoeft geen postcode in te voeren hoor, hier de direkte link
http://www.edmunds.com/new/index.html
- Peric
Als je nou zon auto invoert, moet je bpm betalen volgens cataloguswaarde in nederland?Peric schreef:Ik keek veel TV, (Beverly Hills) 90210.Hans Disco schreef:Ik weet dat ik een absolute Noob ben maar welke postcode vullen jullie in om die prijzen te zien?![]()
Maar daar word je wel enigzins depri van ja, 335i cabrio, $38,600. OEF!!!
Dan nog is die toch nog goedkoper?
- GTRene
nieuwe Lotus Elise SC 54.500 $ dat is 35.160,euro...tja daar wil ik ook wel een Lotus voor.
http://www.edmunds.com/new/2008/lotus/e ... rices.html
http://www.edmunds.com/new/2008/lotus/e ... rices.html
- Tom V
Haha, zo tank ik daar altijd. Als je je creditcard in een automaat duwt bij een tankstation vraagt hij om een zipcode. 90210 was het antwoordPeric schreef:Ik keek veel TV, (Beverly Hills) 90210.Hans Disco schreef:Ik weet dat ik een absolute Noob ben maar welke postcode vullen jullie in om die prijzen te zien?![]()
Maar daar word je wel enigzins depri van ja, 335i cabrio, $38,600. OEF!!!

- Topfuel
Nieuwe auto's importeren dat rendeert volgens mij niet echt. Ben benieuwd waar je onder aan de streep op uit komt als je b.v. een nieuwe Z06 gaat importeren. Scheelt misschien een paar knaken maar je hebt wel usa tellers en lelijke knipperlichten/reflectoren waar je ze niet wilt hebben. Amerikaans Bmw's b.v. zien er al helemaal niet uit...
- Maik
Kan iemand uitleggen waardoor dat nou precies komt, dat de ex prijzen daar zoveel lager liggen dan hier. Soms (vaak?) wel de helft?
Er kwam in een ander topic een bmw ter sprake die hier ongeveer 60k euro kaal kost en daar dus 30k euro kaal. Dan worden we in Europa toch onwijs genaait door de fabrikant? De winst die de fabrikant op een auto in de US misloopt moeten wij hier dus bijleggen... Ik vind dat dat ethisch eigenlijk echt niet kan?
Anders gezien, ik neem aan dat de fabrikant ook nog wel wat verdient op een auto in de US. Dus in mijn voorbeeld is van die 30k misschien wel 5k winst? Dan betekent dat dus dat ze in Europa 35k winst maken op die auto?
Kan iemand hier iets nuttigs over vertellen?
Er kwam in een ander topic een bmw ter sprake die hier ongeveer 60k euro kaal kost en daar dus 30k euro kaal. Dan worden we in Europa toch onwijs genaait door de fabrikant? De winst die de fabrikant op een auto in de US misloopt moeten wij hier dus bijleggen... Ik vind dat dat ethisch eigenlijk echt niet kan?
Anders gezien, ik neem aan dat de fabrikant ook nog wel wat verdient op een auto in de US. Dus in mijn voorbeeld is van die 30k misschien wel 5k winst? Dan betekent dat dus dat ze in Europa 35k winst maken op die auto?

- Maus335i
Dat komt door de crashende dollar, das de enige reden. Bij invoering van de euro was 1 euro 96 dollarcent. Vandaag de dag kost 1 euro 1,56 dollar. Loont het de moeite om te importeren? Absoluut! De netto prijzen zijn in de states een heel stuk lager dan in Europa. In mijn voorbeeld: een nieuwe A8L W12 zou me hier 190k kosten terwijl een import, incl. BTW, BPM, ombouwen voor europese goedkeuring en transport, zo'n 135k zou gaan kosten.Maik schreef:Kan iemand uitleggen waardoor dat nou precies komt, dat de ex prijzen daar zoveel lager liggen dan hier. Soms (vaak?) wel de helft?
Anders gezien, ik neem aan dat de fabrikant ook nog wel wat verdient op een auto in de US. Dus in mijn voorbeeld is van die 30k misschien wel 5k winst? Dan betekent dat dus dat ze in Europa 35k winst maken op die auto?![]()
Om nog even iets verder te gaan: BMW zal de auto's wel in dollars afrekenen en dat geld nooit omwisselen naar euro's. Voor BMW maakt het aan het eind van de streep dus niets uit, totdat ze alle dollars ineens gaan cashen in euro's. Maar zolang de dollar de wereldmunt is zal dat niet zo snel gebeuren.