2e huis in Duitsland en autobezit

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

2e huis in Duitsland en autobezit

Bericht door romo » 12 mar 2008, 21:05

Stel je koopt een 2e huis in Duitsland. Uiteraard ook in Nederland een huis.

Hoe zit het dan met autorijden? Kan je dan een auto op Duits kenteken rijden, of is dat larieloek?

Wie heeft daar kaas/ Bratwurst van van gegeten . ........................

Gebruikersavatar
Maus335i
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
Locatie: Groningen

Bericht door Maus335i » 12 mar 2008, 21:29

Als je je dan ook inschrijft in Duitsland kan dat wel ja. Naar die constructie heb ik ook zitten kijken. Huizen zijn in Duitsland gewoon niet duur.. of neem desnoods een onwijs goedkoop huurappartementje

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 12 mar 2008, 21:40

Maurice Graber schreef:Als je je dan ook inschrijft in Duitsland kan dat wel ja. Naar die constructie heb ik ook zitten kijken. Huizen zijn in Duitsland gewoon niet duur.. of neem desnoods een onwijs goedkoop huurappartementje
Dat bedoel ik, dan kan je zo €50k besparen op een M3, maar of dit zomaar kan?

Gebruikersavatar
Jelmer850i
Berichten: 5631
Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
Contacteer:

Bericht door Jelmer850i » 12 mar 2008, 21:48

dan ben je die 50k ook weer kwijt aan die extra woning :lol:
Maar ik ben ook wel benieuwd hoe dat zit..

En stel je richt een GMBH op voor euh autoverhuur :lol: (met 1 auto :lol: ), dan kan je op die naam ook een wagen plaatsen ?
Of dien je daarvoor weer te woning in duitsland ?

Gebruikersavatar
SteV6
Berichten: 3184
Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
Locatie: Golf V R32, Leon V6, Speedster, Twente

Bericht door SteV6 » 12 mar 2008, 22:08

Je moet wel Duits ingezetene zijn wil je vanwege een Duits adres op Duits kenteken gaan rijden. Dat betekent dat je moet emigreren. En neem van mij aan dat daar veel meer bij komt kijken dan de meeste mensen inschatten. Die inschattingsfout hebben een hele hoop mensen hier in Twente al gemaakt door te denken dat het "goedkoop" wonen is net over de grens. Maar ze vergaten dat ze OVER de grens zijn gaan wonen ... één Europa is nog steeds een illusie.

Bedrijf opstarten is misschien wel een optie. Maar goed, een lege GmbH lijkt me ook niet echt makkelijk te realiseren, voor alleen een auto van de zaak :roll:

SteV6
Laatst gewijzigd door SteV6 op 12 mar 2008, 23:27, 1 keer totaal gewijzigd.

HSR
Berichten: 5285
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 12 mar 2008, 22:18

SteV6 schreef:Je moet wel Duits ingezetene zijn wil je vanwege een Duits adres op Duits kenteken gaan rijden. Dat betekent dat je moet emigreren. En neem van mij aan dat daar veel meer bij komt kijken dan de meeste mensen inschatten. Die inschattingsfout hebben een hele hoop mensen hier in Twente al gemaakt door te denken dat het "goedkoop" wonen is net over de grens. Maar ze vergaten dat ze OVER de grens zijn gaan wonen ... een Europa is nog steeds een illusie.

Bedrijf opstarten is misschien wel een optie. Maar goed, een lege GmbH lijkt me ook niet echt makkelijk te realiseren, voor alleen een auto van de zaak :roll:

SteV6

+1000 Het is wel heel veel gezeik puur om goedkoop auto te rijden. Echter, een leuke woonst in de Eiffel zal ik te nimmer nooit afslaan. Ik had het daar vorige week nog met Ilija over. Er is daar rond Adenau zoveel te beleven, wildparken voor de kids, autorijden voor de mannen, wandelen, winkelen en terrassen voor de dames. Ergo, de hele bende

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 12 mar 2008, 23:51

En black betty in de camper!

Michel

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 13 mar 2008, 00:09

wel veel te beleven misschien maar je rijd bijna een half jaar "verplicht" op winterbanden daar, ik heb toen ook gekeken voor een huisje daar in de buurt :lol: BPM is mooi als je nieuw rijd, 2d hands maakt het op een gegeven moment vaak niet meer zoveel uit...en dan kun je net zo goed onderin Limburg wonen, dichtbij Ring en Zolder en leuke weggetjes en zo in Duitsland, Luxemburg, Belgie en Frankrijk :wink:

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 13 mar 2008, 07:35

Nix mis met mijn winterbanden hoor...kunnen gewoon 270km/h....

Tja kost wel wat....

Gebruikersavatar
Jochem Vaartjes
Berichten: 420
Lid geworden op: 04 jan 2007, 14:25
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door Jochem Vaartjes » 13 mar 2008, 09:14

Als het huren van een huis lukt in duitsland en je daardoor een auto zou kunnen kopen is het wellicht handig om met meerdere mensen dat huisje te huren? En huur hem dan gelijk dicht bij de Nurburgring! ;)

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39755
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 13 mar 2008, 14:30

Die winterbanden zijn niet verplicht...
Maar dat is je minste zorg als je op een D plaat wilt rondrijden :wink:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 13 mar 2008, 14:51

wat zijn nou de "grote" nadelen of posten dan in Duitsland? verschilt dat op een paar punten merkbaar behalve de taal? :wink:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 13 mar 2008, 15:37

GTRene schreef:wat zijn nou de "grote" nadelen of posten dan in Duitsland? verschilt dat op een paar punten merkbaar behalve de taal? :wink:
Kultuur verschil, vooral niet op zondag je gras gaan maaien,mn niet als ie een F1 geluid produceert.
Heb ik geen enkele moeite mee verder, laat het gras maar groeien, liefst 2 kontjes hoog...................... :lol:

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Bericht door Mike R32 » 13 mar 2008, 15:46

Ga je het huis weer in de verkoop doen is het te duur voor de Duitsers. Nederlanders betalen altijd meer voor een huis dan de Duitsers, vandaar.
Het kopen van een huis in Duitsland van een Nederlandse eigenaar is dus niet zo aantrekkelijk voor een Duitser!

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 13 mar 2008, 16:00

Mike schreef:Ga je het huis weer in de verkoop doen is het te duur voor de Duitsers. Nederlanders betalen altijd meer voor een huis dan de Duitsers, vandaar.
Het kopen van een huis in Duitsland van een Nederlandse eigenaar is dus niet zo aantrekkelijk voor een Duitser!
Je moet bij aanschaf van een Duits Haus incalculeren dat je er geen winst op maakt bij verkoop, de absurde winsten/prijsstijgingen die we in Nederland gewend zijn, zijn In Duitsland niet van toepassing.
Dit wetende is er niets aan de hand..........................

HSR
Berichten: 5285
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 13 mar 2008, 16:01

romo schreef:
GTRene schreef:wat zijn nou de "grote" nadelen of posten dan in Duitsland? verschilt dat op een paar punten merkbaar behalve de taal? :wink:
Kultuur verschil, vooral niet op zondag je gras gaan maaien,mn niet als ie een F1 geluid produceert.
Heb ik geen enkele moeite mee verder, laat het gras maar groeien, liefst 2 kontjes hoog...................... :lol:
cultuur verschil is wel behoorlijk. Echter, als je daar een beetje makkelijk mee om kan gaan zie ik veel voordelen. Het voordeel is dat als je in een gastland woont veel van de problemen een zgn. ver van je bed show zijn omdat je er toch wat minder feeling mee hebt gezien je geen oorspronkelijke inwoner bent.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Bericht door Macboy » 13 mar 2008, 16:04

Je kunt ook gewoon meteen Duitser worden. Waarom nog enige binding met Nederland houden?

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 13 mar 2008, 16:39

Macboy schreef:Je kunt ook gewoon meteen Duitser worden. Waarom nog enige binding met Nederland houden?
Macboy, kom op man, we hebben het hier over Nederlanders.............................die willen altijd van 2 walletjes eten........................ :lol:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Bericht door Macboy » 13 mar 2008, 17:00

hahaha

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 13 mar 2008, 17:07

zou er dan geen enkele maas in de wet zitten dat het mogelijk maakt via een slinkse manier toch een auto op duits kenteken te rijden zonder achteraf BPM te betalen? of nog beter op NL kenteken zonder BPM te betalen, ja dan bedoel ik niet verhuisgoed en 2 jaar op naam, maar gewoon...ze kunnen pasjes van defensie en treinen e.d. vervalsen maar BPM op een leuke manier ontlopen schijnt bijna niet te gaan. :roll:

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Bericht door duifjes.com » 13 mar 2008, 21:58

Als je je 1ste huis in D hebt dus niet meer in NL kun je gewoon in NL een auto ex. btw/bpm kopen in D invoeren 19% aftikken en met die afgrijselijke witte D platen rondrijden 8)

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Bericht door Mike R32 » 13 mar 2008, 22:01

romo schreef:
Mike schreef:Ga je het huis weer in de verkoop doen is het te duur voor de Duitsers. Nederlanders betalen altijd meer voor een huis dan de Duitsers, vandaar.
Het kopen van een huis in Duitsland van een Nederlandse eigenaar is dus niet zo aantrekkelijk voor een Duitser!
Je moet bij aanschaf van een Duits Haus incalculeren dat je er geen winst op maakt bij verkoop, de absurde winsten/prijsstijgingen die we in Nederland gewend zijn, zijn In Duitsland niet van toepassing.
Dit wetende is er niets aan de hand..........................
Familie van mij heeft hier ervaring mee. Als je alleen afhankelijk bent van Duitse kopers ga je verlies lijden. M.a.w. je moet wachten op een Nederlandse koper en dit kan erg lang duren.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 13 mar 2008, 22:06

duifjes.com schreef:Als je je 1ste huis in D hebt dus niet meer in NL kun je gewoon in NL een auto ex. btw/bpm kopen in D invoeren 19% aftikken en met die afgrijselijke witte D platen rondrijden 8)
klinkt goed :wink: niet dus :lol:

ach ooit komen die platen te vervallen en komt er een chip voor in de plaats, maarja dat gaat nog wel ff duren, tegen die tijd is de BPM al weg maar er wat anders voor in de plaats, en ook in Duitsland waarschijnlijk

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13333
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 14 mar 2008, 01:58

Sven Deutschmann woont toch ook in Dld, maar leeft verder in NL? Ben benieuwd naar zijn ervaringen hiermee.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 14 mar 2008, 10:03

Tristan schreef:Sven Deutschmann woont toch ook in Dld, maar leeft verder in NL? Ben benieuwd naar zijn ervaringen hiermee.
Ow? dacht gewoon in Dld...ben benieuwd dan :) alleen is hij al lange tijd niet online geweest volgens mij :roll:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Barend, breugeltje, CRZ, KoenM en 3 gasten